Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(55)
Katalog księgozbioru
(35)
Forma i typ
E-booki
(55)
Książki
(32)
Audiobooki
(19)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
Placówka
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
(35)
Autor
Wrycza-Bekier Joanna
(7)
Batko Andrzej
(5)
Hogan Kevin
(3)
Aronson Elliot
(2)
Binsztok Aleksander
(2)
Fortuna Paweł
(2)
Jabłoński Artur
(2)
Kuczyńska-Szymala Daria
(2)
Marcinkowski Maciej
(2)
Podsiadło Michał
(2)
Pratkanis Anthony
(2)
Radzicki Józef
(2)
Skwarek Mirosław
(2)
Speakman James
(2)
Stolarczyk Bartłomiej
(2)
Strumińska Dorota
(2)
Szuster Marcin
(2)
Woźniak Jakub
(2)
Apps Judy
(1)
Austen Jane
(1)
Barnes B. Kim
(1)
Basu Rintu
(1)
Bereski Dariusz
(1)
Bogucka-Steczek Masza
(1)
Borg James
(1)
Brienza Helen Clare
(1)
Brock Timothy C
(1)
Burton Kate
(1)
Camp Lindsay
(1)
Cialdini Robert B
(1)
Cichocki Marcin Grzegorz
(1)
Czekaj Maciej
(1)
Dickman Robert
(1)
Duarte Nancy
(1)
Fugiel Marcin
(1)
Gardner Howard
(1)
Garpiel Rafał
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Grabiak Joanna
(1)
Green Melanie C
(1)
Grzesiak Mateusz
(1)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(1)
Gut Jerzy
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hadnagy Christopher
(1)
Haman Wojciech
(1)
Horn Sam
(1)
Jarmuła Anna
(1)
Jolles Robert L
(1)
Kapela Ewa
(1)
Kavet Gregg
(1)
Kleszcz Ryszard
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kotlicki Rafał
(1)
Kowalczyk Marcin
(1)
Kowaleczko-Szumowska Monika
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Król Artur
(1)
Król Krzysztof
(1)
Kudra Barbara
(1)
Kurzeja Ewa
(1)
Leszczyńska Katarzyna
(1)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(1)
Lubaś Władysław
(1)
Machnik Marcin
(1)
Maciaszek Janusz
(1)
Madejski Radosław
(1)
Majone Giandomenico
(1)
Matkowski Cezar
(1)
Maxwell Richard
(1)
Michalak Robert (1968- )
(1)
Mitrenga Barbara
(1)
Mortensen Kurt W
(1)
Nahai Nathalie
(1)
Olejniczak Elwira
(1)
Olszewska Agnieszka
(1)
Orzechowski Sylwester Wojciech
(1)
Owsiak Anna
(1)
Pabijańska Monika
(1)
Pankiewicz Konrad
(1)
Pastucha-Blin Agnieszka
(1)
Patterson Kerry
(1)
Przedpełska-Trzeciakowska Anna
(1)
Puzyrkiewicz Dariusz
(1)
Raz Tahl
(1)
Ready Romilla
(1)
Rebizant Robert
(1)
Robin Andy
(1)
Rogala Grzegorz
(1)
Sidoruk Maria
(1)
Sieczkowski Tomasz
(1)
Sielski Dariusz
(1)
Skała Marek
(1)
Skibiński Adam
(1)
Sokół-Klein Anna
(1)
Stempa Andrzej
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Sztukowski Wojciech
(1)
Tokarz Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(90)
Język
polski
(90)
Temat
Perswazja
(34)
Komunikacja społeczna
(9)
Socjotechnika
(6)
Manipulacja (psychol.)
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Motywacja
(3)
Język polski
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Propaganda
(2)
Reklama
(2)
Techniki sprzedaży
(2)
Dyskusja
(1)
Emisja głosu
(1)
FBI
(1)
Fizjonomika
(1)
Gesty
(1)
Język środowiskowy polski
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Logika
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marketing
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Myślenie
(1)
Negocjacje
(1)
Perswazja (psychologia)
(1)
Polityka
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Retoryka
(1)
Sukces
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Sztuka pisania
(1)
Sądy (psychol.)
(1)
Telewizja
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Voss, Christopher (1942- )
(1)
Wpływ (psychologia)
(1)
Wpływ społeczny
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Audiobook
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Rozwój osobisty
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
90 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 143477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 127528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 169443 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 188679 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 133099 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AB - 2493 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Język w komunikacji, w perswazji i w reklamie / Władysław Lubaś. - Wyd.1. - Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu, 2006. - 244 s. : il., tab. ; 24 cm.
Prace naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 130264 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Tyt. oryg.: "Age of propaganda : the everyday use and abuse of persuasion" 2001 Indeksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 119334, ŁĘCZYCA - 121057 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Tyt. oryg.: "Age of propaganda : the everyday use and abuse of persuasion" 2001 Indeksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 133041, ŁĘCZYCA - 128017, ŁĘCZYCA - 133040 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 127126, ŁĘCZYCA - 140237 (2 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AB - 2735 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 136840 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka skierowana jest zarówno do pracowników nauki, nauczycieli i studentów, jak również do trenerów i menedżerów oraz do wszystkich, którzy chcieliby poznać specyfikę i uwarunkowania perswazyjnej komunikacji interpersonalnej i skutecznych wystąpień publicznych.

Przedmiotem pracy jest perswazja w różnych formach wystąpień publicznych rozumiana jako zdolność wywierania wpływu na odbiorców - na ich przekonania, postawy, zachowania i działania, a jednocześnie pojmowana jako oddziaływanie etyczne, oparte o relacje partnerskie i suwerenne.

Zamierzeniem autora było przedstawienie współczesnej wiedzy na temat sprawności komunikowania się i udzielenie odpowiedzi na pytanie: co robić, żeby nasze kontakty z innymi ludźmi były odpowiednie i skuteczne, żeby poprzez komunikowanie budować silne relacje z innymi, a także własną pozycję społeczną.

Przestrzeń publiczna staje się coraz szersza i otwarta. Coraz silniej eksponuje się współpracę grupową i zespołową. W takim świecie umiejętności komunikowania się stają się dla człowieka podstawowe, a umiejętności perswazyjne szczególnie pożądane. Jednocześnie ogromny rozwój technologii informacyjnych ostatnich dekad stworzył erę "cywilizacji cyfrowej" z jej wielkimi możliwościami w zakresie komunikowania się, ale także ograniczeniami, czy wręcz niebezpieczeństwami. Książka opisuje te procesy i wskazuje na możliwości przeciwstawienia się negatywnym tendencjom.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka próbuje ustalić dystynkcje między dowodzeniem, argumentacją, manipulacją, informacją a perswazją sensu stricto. Perswazja została określona jako wywieranie wpływu drogą racjonalną lub emocjonalną, a precyzyjniej, jako forsowanie znaczeń i sensów, co ma na celu zmianę pierwotnego stanowiska. Zostały także określone i scharakteryzowane warunki w jakich odbywa się argumentacja, dowodzenie, manipulacja, informowanie oraz tzw. coercive persuasion i czym różnią się te techniki od perswazji sensu stricto.

W książce omówione zostały niektóre pragmatyczne warunki konieczne, aby perswazja mogła zaistnieć jako akt mowy: warunek wolności, warunek polaryzacji sądów, równoważności racji, wspólnoty świata i języka, warunek wystąpienia sytuacji dialogowej, afirmatywnego stanowiska uczestników działania perswazyjnego, wspólnoty kodu, emocjonalizacji przekazu werbalnego i pozawerbalnego, właściwego statusu nadawcy, zachowania procedury wywodu, technologizacji perswazji, wreszcie warunek przyjemności estetycznej.

Omówione zostały szczegółowe zagadnienia perswazyjnej natury języka, prawdy, postprawdy i kłamstwa, emocjonalizacji przekazu dziennikarskiego jako przykładu dominacji w dyskursie publicznym perswazyjnych zabiegów zmierzających do pozyskiwania czytelników i wyborców nad obiektywną informacją; omówiono zagadnienie metafory i jej funkcji perswazyjnej w polityce i praktyce dziennikarskiej; omówione zostało zagadnienie wizualności w perswazji i roli argumentów wizualnych we współczesnej kulturze multimedialności; szczegółowo omówiono językowe wyznaczniki perswazyjnego przekazu oraz redefiniowanie znaczeń jako zabieg na pograniczu perswazji i manipulacji. Zaproponowane zostało także rozdzielenie faktu i wydarzenia i omówiono problem faktów jako zinterpretowanych wydarzeń i problem tzw. faktów medialnych.

Całość osadzona jest w tradycji retoryki jako teorii perswazji i przynosi bogaty materiał definicyjny.

Książka przeznaczona jest dla badaczy języka i komunikacji, studentów, dziennikarzy, marketingowców, wszystkich zainteresowanych komunikowaniem, manipulowaniem informacją, technikami perswazji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Podjęty w monografii temat, obszerne zaplecze literaturowe, analiza teoretyczna problemu reklamy per se, a społecznej w szczególności, na tle historii komunikacji perswazyjnej, przeprowadzone badania empiryczne, analiza zabranych konkretnych licznych przykładów kampanii i spotów sprawiają, że monografia wzbogaci, jak dotąd niestety skromny, dorobek poznawczo-analityczny polskich badań nad reklamą, zwłaszcza w zakresie działań pożytku publicznego. Może się stać inspiracją nie tylko do dalszych badań medioznawczych i socjologicznych, lecz przede wszystkim do lepszej praktyki reklamy społecznej, uświadamiając praktykom – dyrektorom kreatywnym, wykonawcom reklamy, domom mediowym itd. – w porównawczej analizie mocne i słabe strony reklamy społecznej w Polsce, jej potencjał, a także niewykorzystane w pełni możliwości.

Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa

Autorka podjęła ciekawy poznawczo i ważny społecznie temat reklamy społecznej emitowanej w telewizji. […] Jej znaczenie stale wzrasta, stąd też konieczność podjęcia systematycznych badań nad mechanizmami konstruowania reklamy społecznej, jej treściami oraz skutecznością oddziaływania. […] Praca jest obszernym studium o charakterze teoretyczno-empirycznym. […] Może znaleźć szeroki krąg odbiorców wśród zainteresowanych perswazyjnymi funkcjami reklam, zwłaszcza reklam społecznych. Ma też wyraźnie aplikacyjny wymiar i zapewne spotka się również z zainteresowaniem tzw. praktyków, którzy właśnie poprzez reklamę społeczną podejmują próby upowszechniania prowadzonych przez siebie projektów socjalnych, aby w ten sposób zyskiwać ich zwolenników.

Z recenzji prof. dr. hab. Wojciecha Świątkiewicza

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Piąty tom „Linguarum Silva” zatytułowany Słowo – wartość – jakość w języku i tekście (2016) zawiera on dziesięć artykułów młodych polskich badaczy, zainteresowanych różnymi aspektami języka w ujęciu diachronicznym oraz synchronicznym, nadto odwołujących się w swoich językowych dociekaniach do zróżnicowanych chronologicznie, stylistycznie i funkcjonalnie tekstów, oraz jeden artykuł podejmujący zagadnienie języka z perspektywy neurolingwistyki. Choć artykuły są różnorodne tematycznie i metodologicznie, to jednak łączą je liczne odniesienia do tytułowych pojęć „słowo”, „wartość”, „jakość”, wykorzystanie w analizie materiału leksykograficznego (dawnego lub współczesnego) i/lub konkretnych tekstów pisanych lub mówionych (XVI-wiecznych Ewangelii, literatury opartej na motywie danse macabre, wypowiedzi kabaretowych, konferencji religijnych, wypowiedzi wyborczych, reklam). W poszczególnych artykułach Autorzy omawiają znaczenia wybranych słów (m.in. rzecz, chrapota, newralgiczny), wskazują na różnorodne określenia jakościowe i cechy kogoś lub czegoś (na przykład złodzieja, człowieka niewierzącego, upersonifikowanej Śmierci), odwołują się do wartości i wartościowania (w opisie stereotypu rodziny, w skeczach kabaretowych, w kampaniach wyborczych czy społecznych). Opublikowane w tomie artykuły świadczą o szerokim spektrum zagadnień poruszanych na łamach „Linguarum Silva”, potwierdzają także różnorodność zainteresowań badawczych Autorów, chcących podzielić się z czytelnikami swoimi naukowymi pasjami.

Niniejsza publikacja będzie ciekawą lekturą zarówno dla humanistów – zwłaszcza dla językoznawców – jak i dla szerszego grona osób zainteresowanych różnorodnymi aspektami dawnej i współczesnej polszczyzny.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Handlowa jawa niczym wymarzony sen sprzedawcy

  • Stosuj perswazję jednego zdania
  • Poznaj siłę hipnotyzujących nagłówków
  • Upajaj chęcią posiadania
  • Twórz rzeczywistość sukcesu

Obsesja posiadania Twojego produktu
to jedyny właściwy stan umysłu klienta.
Wywołaj go!

Znasz popularne techniki handlowania i marketingu. Czytasz o nowych teoriach, rozwijasz swoje zdolności komunikacyjne. Jesteś zorientowany na klienta, ale nie zapominasz także o postawionych sobie celach. A jednak ciągle czujesz niedosyt -- uporczywe ssanie, które nie daje się niczym oszukać. To głód sukcesu!

A teraz wyobraź sobie, co by było, gdybyś nauczył się sposobu sprzedaży, który działa niczym magia. Co by było, gdybyś potrafił zmieniać pełnych wątpliwości sceptyków w lojalnych klientów, po prostu wypowiadając właściwe słowa we właściwym czasie? Co by było, gdybyś mógł kontrolować to, jak klienci postrzegają Ciebie i Twój produkt? Gdybyś znał sekrety marketingowego guru Joe Vitale"go dotyczące transu kupowania, mógłbyś mieć to wszystko, a nawet jeszcze więcej!

Człowiek poświęcający się jakiejś czynności zamyka się na inne bodźce i znajduje w specyficznym transie. To wiedzą wszyscy, ale tylko wybrani potrafią ten stan wywołać i wygodnie rozgościć się w świadomości odbiorcy. Możesz do nich dołączyć, ponieważ zrobiłeś już pierwszy krok w kierunku zaklinania umysłów swoich klientów -- za pomocą tej książki połączyłeś się z kimś takim, jak Joe Vitale, znawca nowoczesnego marketingu i mistrz perswazji.

Niech klienci walą, walą, walą do drzwi!

  • Wprowadzaj odbiorcę w "trans kupowania".
  • Twórz magiczne komunikaty marketingowe i reklamowe.
  • Wywołuj kompulsywne pragnienie zakupu.
  • Zacznij z impetem podbijać rynek.

"Geniusz Joego nigdy nie błyszczał bardziej. Jego skrupulatnie udokumentowana i napisana lekkim językiem książka jest jedyna w swoim rodzaju. Vitale daje Ci klucze do ich umysłów. Ty musisz tylko przekręcić je w zamku. Oni powiedzieli »tak« długo przed tym, zanim Ty powiedziałeś pierwsze słowo. Błagali Cię o możliwość kupienia czegoś od Ciebie, ledwie wypowiedziałeś pierwsze zdanie. Trans kupowania to ekscytująca wycieczka po zakamarkach umysłu. Jak dotąd jest to najlepsza ze wszystkich prac Vitale"go."
Kevin Hogan, autor książki Ukryta perswazja

"Ta książka wyznacza ostateczną granicę marketingu -- umysł klienta -- i wyjaśnia, czym jest »trans kupowania«. Całkiem możliwe, że jest to najlepsza książka na temat marketingu, jaką kiedykolwiek napisano."
Dave Lakhani,
współautor książki Perswazja. Sztuka zdobywania tego, czego pragniesz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Media masowe, będące obecnie jedną z najbardziej rozpowszechnionych form bytowania języka, nie tylko opisują otaczający człowieka świat i oferują sposoby jego interpretacji, lecz często go konstruują. Celem przekazów medialnych jest coraz częściej kształtowanie postaw odbiorców, narzucanie określonego światopoglądu i hierarchii wartości. Stanowiąc swego rodzaju filtr między człowiekiem a rzeczywistością, środki masowego przekazu mają moc modyfikowania indywidualnych obrazów świata oraz zachowań komunikacyjnych.

Żyjąc w epoce mediów masowych, nie sposób ignorować ich roli w kształtowaniu poglądów człowieka na otaczający go świat, zwłaszcza, gdy idzie o formowanie świadomości nastolatków. W świetle powyższych uwag zasadne wydaje się zrekonstruowanie wizji dziewczyny (i odpowiednio девушки), propagowanej przez współczesne czasopisma młodzieżowe. Zamierzeniem autorki jest ukazanie językowych mechanizmów kreujących pożądane przed nadawców prasowych stany rzeczy, a więc poszczególne elementy składowe odtwarzanego wizerunku dziewczyny. Heterogeniczność prasowej wizji dziewczyny/девушки pozwala na traktowanie jej nie w kategoriach utrwalonego stereotypu, ale raczej w kategoriach performansu. W monografii zwrócono uwagę na korelacje między językowym obrazem kobiety, kulturowo utrwalonymi stereotypami płciowymi a prasową wizją młodej kobiety. Ukazana została zależność między językiem przekazu prasowego a jego potencjalnym odbiorcą. Wyniki analizy stanowią podstawę do zabrania głosu w kwestii roli prasy w kształtowaniu świadomości młodzieży, w kreowaniu i redefiniowaniu wzorców płciowych.

Publikacja adresowana jest nie tylko do językoznawców, lecz także do szerokiego grona czytelników zainteresowanych daną problematyką.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Argumentacja, myślenie, działanie jest pierwszym tomem nowej serii wydawniczej „Bibliotheca Philosophica”, która nawiązuje do tradycji wydawanego przez Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego czasopisma „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica”. W publikacji znajduje się siedem esejów poświęconych szeroko rozumianej teorii argumentacji. Czytelnik znajdzie wśród nich pogłębioną analizę argumentów oraz kontrargumentów (eseje 1–3), omówienie zagadnienia wykorzystania retoryki w nauce (esej 4), rozważania dotyczące perswazyjnej roli metafory w argumentacji (esej 5), wpływu manipulacji na myślenie (esej 6), a także manipulacji jako działania (esej 7). Autorzy tekstów są związani z Instytutem Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego. Książka może być przydatna dla osób interesujących się argumentacją, perswazją i manipulacją zarówno z punktu widzenia teorii, jak i praktyki.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia stanowi próbę zaprezentowania sposobu konceptualizacji pojęć corpo umano (pol. ludzkie ciało) i cura del corpo (pol. troska o ciało) w tekstach poświęconych zdrowiu i urodzie kobiet. Tym samym porusza bardzo aktualny we współczesnym świecie temat dbania o własne ciało, wygląd zewnętrzny, zdrowie i samopoczucie. Zamierzeniem pracy jest ukazanie, w oparciu o analizę korpusu złożonego z tekstów perswazyjnych, metaforycznego ujmowania rzeczywistości przez użytkowników języka włoskiego. Przedstawione badania wpisują się w ramy kognitywnego paradygmatu językoznawstwa. Podejmując zagadnienia perswazji językowej autorka rozważa szeroko pojęty dyskurs, jego typologie i powiązania z sytuacją komunikacji, jak również samą naturę perswazji i rodzaje stosowanej argumentacji jako jej narzędzia językowego. W pierwszych rozdziałach książki omówione zostaje pojęcie konceptualizacji (opartej na kategorialnej organizacji doświadczenia, będącej podstawą procesu ludzkiego poznania) oraz jej rola w opisie semantycznym wybranej klasy tekstów. Przybliża się także definicje, wyznaczniki i typy tekstów ze szczególnym uwzględnieniem tekstu argumentacyjnego. Kolejne części pracy dotyczą analizy wyrażeń metaforycznych ukazujących szereg zależności między pojęciem corpo a pojęciami: materia prima, pianta, edificio, oggetto del culto religioso (analogicznie cura del corpo - guerra, viaggio). Szczegółowo scharakteryzowani są również uczestnicy aktu komunikacyjnego oraz mechanizmy językowe wykorzystywane przez autorów tekstów perswazyjnych do oddziaływania na odbiorcę.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej