Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(82)
ebookpoint BIBLIO
(31)
Forma i typ
Książki
(76)
E-booki
(31)
Audiobooki
(16)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8)
Poradniki i przewodniki
(8)
Proza
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(68)
nieokreślona
(11)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
(81)
Pracownia - ul. Prusa 3
(1)
Autor
Fugiel Marcin
(3)
Jeznach Andrzej
(3)
Blikle Andrzej Jacek
(2)
Chełmiński Dariusz
(2)
Chmielecki Michał
(2)
Drzewiecki Aleksander
(2)
Głogowski Bartosz
(2)
Haromszeki Łukasz
(2)
Kopczewski Michał
(2)
Koźmiński Andrzej K
(2)
Krochmal Anna
(2)
Kubica Ewa
(2)
Kędzierski Robert
(2)
Michalak Robert
(2)
Staniszewski Marek
(2)
Trzciński Tomasz
(2)
Wheeler Jeff
(2)
Witkowska Magda
(2)
Adair John
(1)
Adamczyk-Żylińska Marika
(1)
Alberoni Francesco
(1)
Bacon Terry R
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Baldree Travis (1977- )
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bernays Edward L. (1891-1995)
(1)
Besta Tomasz
(1)
Biliński Witold
(1)
Birch Paul
(1)
Bjerke Björn
(1)
Blanchard Ken
(1)
Blanchard Kenneth H
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Boguski Jan
(1)
Bojar Ewa
(1)
Bojar Matylda
(1)
Borówka Ewa
(1)
Breitenwald Michał (1955- )
(1)
Bucki Piotr
(1)
Buckingham Marcus
(1)
Burda Ewelina
(1)
Bąk-Grabowska Dominika
(1)
Błaż Agata
(1)
Cabane Olivia Fox
(1)
Cadier Jean-Bernard
(1)
Cagan Marty
(1)
Chang Jill
(1)
Chimiak Julia
(1)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(1)
Chudzio Anna Emilia
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Clegg Brian
(1)
Colligwood Harris
(1)
Collins-Sussman Ben
(1)
Comey James B. (1960- )
(1)
Covey Stephen R
(1)
Cusumano Michael A
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Dobrzański Jarosław
(1)
Drewniany Rafał
(1)
Drzewiecki Sebastian
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Eatwell Roger
(1)
Eichelberger współpraca Wojciech
(1)
Fabrowicz Paweł
(1)
Fischer-Wright Halee
(1)
Fisher Helen
(1)
Fitzpatrick Brian
(1)
Friedman Stewart D
(1)
Gabiś Tomasz
(1)
Gaddis John Lewis (1941- )
(1)
Gajek Grzegorz (1987- )
(1)
German Janusz
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goldsmith Marshall
(1)
Goleman Daniel
(1)
Gomola Aleksander
(1)
Goodall Ashley
(1)
Goodwin Matthew (1981- )
(1)
Gordon Jon (1971- )
(1)
Grant Adam M. (1981- )
(1)
Greenberg Cathy L
(1)
Grzesik Katarzyna
(1)
Grzymała-Moszczyńska Joanna
(1)
Górczyńska Agnieszka
(1)
Górska Paulina
(1)
Harkins Phil
(1)
Hatch Mary Jo
(1)
Heinlein Robert A. (1907-1988)
(1)
Hope Bradley
(1)
Hu-Chan Maya
(1)
Iacocca Lee
(1)
Illg Tomasz
(1)
Jagielski Wojciech (1960- )
(1)
Jaśko Katarzyna
(1)
Jones Chris
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaczyński Grzegorz J
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(112)
Język
polski
(112)
Odbiorca
14-17 lat
(3)
Menedżerowie
(3)
Młodzież
(3)
9-13 lat
(2)
Polskie instytucje NGO
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(8)
Literatura polska
(4)
Literatura angielska
(1)
Przynależność kulturowa Literatura izraelska
(1)
Temat
Przywództwo
(74)
Zarządzanie
(22)
Menedżerowie
(11)
Sukces
(11)
Kadry
(7)
Przywództwo polityczne
(7)
Praca zespołowa
(6)
Kultura organizacyjna
(5)
Władza
(5)
Magia
(4)
Politycy
(4)
Polityka wewnętrzna
(4)
Motywacja pracy
(3)
Partie polityczne
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Polityka
(3)
Polityka międzynarodowa
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przywódcy i głowy państw
(3)
Socjotechnika
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Globalizacja
(2)
Hitler, Adolf (1889-1945)
(2)
Hitleryzm
(2)
Innowacje
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Liberalizm
(2)
Osobowość
(2)
Prezydenci
(2)
Samorealizacja
(2)
Walka dobra ze złem
(2)
Wpływ (politologia)
(2)
Współdziałanie
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Zdolności
(2)
Aktywizm społeczny
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Algorytmy
(1)
August (cesarz rzymski ; 63 p.n.e.-14)
(1)
Autorytet
(1)
Biden, Joe (1942- )
(1)
Charyzmat
(1)
Comey, James B. (1960- )
(1)
Decyzje
(1)
Demagogia
(1)
Demokracja delegacyjna
(1)
Demokracja pośrednia
(1)
Demokracja uczestnicząca
(1)
Drużyna (pododdział)
(1)
Duchowość islamu
(1)
Dyktatura (ustrój)
(1)
Dyrektor
(1)
Edukacja
(1)
Elita władzy
(1)
Elżbieta I (królowa Anglii ; 1533-1603)
(1)
Etyka
(1)
FBI
(1)
Fake news
(1)
Filip II (król Hiszpanii ; 1527-1598)
(1)
Gates, Bill (1955- )
(1)
Grove, Andrew (1936-2016)
(1)
Holokaust
(1)
Ideologia
(1)
Image
(1)
Informatycy
(1)
Inność
(1)
Introwersja
(1)
Introwertycy
(1)
Istoty pozaziemskie
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jerzy IV (król Wielkiej Brytanii ; 1762-1830)
(1)
Jezuici
(1)
Jobs, Steve (1955-2011)
(1)
Jobs, Steven (1955-2011)
(1)
Kaczyński, Jarosław (1949- )
(1)
Kawa (napój)
(1)
Kawiarnie i cukiernie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt palestyńsko-izraelski
(1)
Korupcja systemowa
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura
(1)
Lincoln, Abraham (1809-1865)
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marek Antoniusz (ok. 83-30 p.n.e.)
(1)
Marketing polityczny
(1)
Mentoring
(1)
Modernizacja
(1)
Mohammad bin Salman Al Saud (książę, syn Salmana, króla Arabii Saudyjskiej ; 1985- )
(1)
Mowy
(1)
Mówcy
(1)
Nacjonalizm integralny
(1)
Napoleon I (cesarz Francuzów ; 1769-1821)
(1)
Negocjacje międzynarodowe
(1)
Neopopulizm
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
1989-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Afryka
(2)
Arabia Saudyjska
(1)
Bliski Wschód
(1)
Indie
(1)
Izrael
(1)
Kaukaz (region)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Mars
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Ziemia
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Poradniki
(8)
Powieść
(5)
Fantasy
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Opracowanie
(3)
Reportaż
(3)
Autobiografia
(2)
Biografia
(2)
Książki mówione
(2)
Wywiady
(2)
Antologia
(1)
Audiobook
(1)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Science fiction
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(11)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(10)
Historia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Psychologia
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
113 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 175862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 183135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 134624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 182880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PRAC.KRAJOZN. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 188525 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Droga lidera to nieustanne „wykuwanie stopni w lodowcu,” jak to określa jeden z rozmówców autora. Te stopnie to: pokonywanie braku wiedzy i fachowego przygotowania do rządzenia, radzenie sobie z konkurencją wewnętrzną i zewnętrzną, zarządzanie ludźmi, a nawet doskonalenie warsztatu aktorskiego, który w wielu wypadkach okazuje się pomocny. Wspólnie z rozmówcami autor poszukuje narzędzi, które pozwalają liderom sprawniej wspinać się na pokrytą lodowcem górę. I odnajduje w ich plecakach zarówno system wartości i etykę, jak i bezwzględność w dążeniu do celu. Spora miejsca zajmują rekwizyty teatralne, bo „bez teatru byłoby nijako”, jak mówi jeden z liderów. Im częściej ten ekwipunek będzie w użyciu, tym silniejszym liderem stanie się jego dysponent.

Przeprowadzone badanie pozwoliło autorowi na sformułowanie teorii „ograniczonego przywództwa”, bo – jak przyznaje – przywództwo absolutne, w czystej postaci nie istnieje. To pocieszająca konstatacja dla wszystkich, którzy pełni obaw, ale też determinacji, dopiero rozpoczęli wspinaczkę na szczyt.
Andrzej K. Koźmiński – profesor zwyczajny, ekonomista i socjolog, autor ponad 40 książek z dziedziny zarządzania, w tym kilku podręczników akademickich, wykładowca w polskich i zagranicznych uczelniach, promotor wielu wybitnych uczonych. Zajmuje się teorią organizacji, zarządzaniem w warunkach transformacji i niepewności, badaniami zachowań liderów. Felietonista „Rzeczpospolitej”, zasiada w radach nadzorczych spółek. Współzałożyciel i pierwszy rektor Akademii Leona Koźmińskiego, obecnie prezydent tej uczelni.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 12:02:23

VUCA menedżerze! Witaj w nowej, niepewnej rzeczywistości

Witaj, zanurz się w niej i nie utoń. Co więcej - pływaj skutecznie i kieruj innymi tak, by i oni nie utonęli - ani Twoi pracownicy, ani Twoja firma. Termin VUCA odnosi się do działania w świecie XXI wieku, w którym "stare, dobre czasy" przewidywalności, stabilności, równomiernego wzrostu i braku spektakularnych niespodzianek od losu włożyć należy między historyczne bajki. Dziś rządzi niepewność i nieprzewidywalność, a kolejne tzw. "czarne łabędzie", czyli zdarzenia nieprawdopodobne, jak pojawienie się pandemii wywołanej wirusem COVID, wydają się być już tylko kwestią czasu... Jak w tej sytuacji funkcjonować jako lider, osoba odpowiedzialna za dobrostan i rozwój firmy oraz ludzi w owej firmie zatrudnionych?

W książce znajdziesz m.in.:

  • 10 sposobów na sprawne przywództwo w świecie VUCA
  • 15 wskazówek dotyczących zarządzania wirtualnymi zespołami
  • 25 zachowań zwycięskich zespołów
  • 60 narzędzi i modeli przydatnych przy podejmowaniu decyzji, kreowaniu wizji przywództwa, samoocenie lidera, rekrutacji, we współpracy w zespole, w zarządzaniu zmianą i budowaniu zwinności w organizacji

Moja książka jest efektem wielu poszukiwań w literaturze przedmiotu, przeglądów badań, rozmów z ekspertami i przedstawicielami świata biznesu oraz doświadczeń własnych. Najistotniejszymi czynnikami osiągnięcia długotrwałego sukcesu organizacji w świecie VUCA jest nowoczesne przywództwo, sprzyjająca uczeniu się kultura organizacyjna oraz zwinne zarządzanie zmianą i na tych elementach oparta jest książka. Mam nadzieję, że pomoże ona w lepszym podejmowaniu decyzji oraz przyniesie otuchę w niepewnych czasach. Książka stanowi zbiór wskazówek, ale nie gotowych recept sprawdzających się zawsze i we wszystkich warunkach, gdyż w świecie VUCA nic nie jest "na pewno" i na zawsze.

ze wstępu

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Praca jako uniwersalny i centralny programator ludzkich działań ulega istotnym przemianom ze względu na zmiany w otoczeniu i wewnątrz organizacji. Organizacje przyjmują nowe struktury, sprzyjające efektywnemu realizowaniu pracy. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wywołują potrzebę innych niż dotychczas metod podziału i organizacji pracy, odmiennych sposobów zarządzania i kontroli. Następują zmiany form organizacji pracy i zatrudnienia w zakresie kontroli procesów pracy. Zmienia się też pracownik wykonujący pracę. Miejsca starszych pracowników zajmują pracownicy młodego pokolenia, mający odmienne oczekiwania wobec pracy i pracodawcy. Wymusza to potrzebę rozwoju przywództwa w organizacjach i nowego podejścia do motywowania pracowników. Wymienione przeobrażenia wymagają innego podejścia do zarządzania pracą. Zagadnieniom tym poświęcona jest monografia, która nawiązuje do zarządzania pracą w zmieniających się uwarunkowaniach funkcjonowania organizacji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Podstawę do napisania książki stanowi trwające kilka lat badanie partycypacyjne, prowadzone wśród bezdomnych mężczyzn próbujących „Wziąć sprawy w swoje ręce” i samodzielnie powołać organizację, która miała temu sprzyjać. Efektem badania stała się rekonstrukcja procesu ich stowarzyszania się, w który wpisane są mechanizmy stygmatyzacji ujawniające się na styku światów osób bez domu oraz „domnych”.Wygenerowana w badaniu teoria ciągłości biograficznej stowarzyszenia, ujawniająca cykliczność przemian władzy i powtarzalność towarzyszących jej mechanizmów, może mieć zastosowanie w różnych stowarzyszeniach, które są specyficzne, lecz nie ze względu na kwestię społeczną, ale działanie społeczne, komunikację - bezdomność stanowi tu jedynie przykład służący dalszemu uogólnieniu.

Publikacja skierowana jest zarówno do środowiska akademickiego (badacze, studenci), jak i środowiska organizacji pozarządowych i profesjonalistów zajmujących się na co dzień pomocą oraz integracją społeczną.

„Opis zawarty w pracy jest uchwyceniem procesu stowarzyszania się, równoznacznego z kondycją demokracji, która „istoczy się” między innymi w takim właśnie - ludzkim działaniu. W tym przypadku, dzięki wybranej metodologii i ogromnej wrażliwości badawczej Autorki - działaniu znakomicie wiążącym zróżnicowane światy Badanych i Badaczki, przekraczającym społeczne podziały, łamiącym stereotypy oraz zdejmującym (przemieszczającym) piętna [...]. Autorka zadbała o każdy szczegół i - ogromnie celnie - określiła go jako badanie społecznie zaangażowane, wiążące się ze społeczną zmianą [...]. Arcyciekawe są wyniki analizy strategii i taktyk rozgrywających się w przestrzeni hostelu i obecnych w analizowanym procesie stowarzyszania się. Zachowując świadomość ograniczeń wynikających z metody, skłaniają one do refleksji o uniwersalnym charakterze. Praca jest fascynująca.

Z recenzji prof. zw. dr hab. Marii Mendel

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sztuka myślenia strategicznego
  • teorie
  • rysunki
  • narzędzia
  • inspiracje
  • rozwiązania
  • niespodzianki

Twój atlas strategiczny. Legenda

Inspiracja
Zafascynowany ideami myślenia lateralnego Edwarda de Bono autor stworzył książkę niezwykłą -- przejrzystą, inspirującą i całkowicie hipnotyzującą. Zamiast tworzyć kolejne opasłe tomiszcze na temat strategii marketingowych i reklamowych, postanowił napisać i narysować atlas strategii kreatywnych.

Teoria
Strategia we współczesnym rozumieniu jest odpowiednim doborem środków i metod dla osiągnięcia założonego celu. To dziś jedno z kluczowych pojęć wszędzie tam, gdzie istotna jest skuteczność prowadzonych działań -- poczynając od polityki, na marketingu kończąc.

Technika
Kolejne strony wypełniają sugestywne przykłady z fizyki, biologii, kodeksu bushido i wielu innych dziedzin, dyscyplin lub światopoglądów, dalekich na pozór od strategii marketingowych, jednak doskonale wyrażających strukturę omawianego zagadnienia strategicznego.

Agenda
Drogi Czytelniku, to książka, która powstała tylko i wyłącznie po to, by służyć Ci w Twojej codziennej pracy, kierować Twoje myśli w stronę niezwykłych rozwiązań, inspirować, gdy potrzeba Ci natchnienia i wytchnienia.

Może
Może nawet rozmyślając nad jednym z modeli, przyśniesz na chwilę nad klawiaturą laptopa i znajdziesz rozwiązanie problemu, który Cię dręczy?

Autor
Z wykształcenia filozof, od dwunastu lat zajmuje się komunikacją marek. W tym czasie pełnił obowiązki dyrektora strategicznego w agencjach: TJ PARTNER, Gruppa 66 Ogilvy, Euro RSCG. Obecnie członek zarządu ds. strategii w grupie Young & Rubicam Brands oraz szef niezależnej struktury doradczej BAV Consulting. Prowadził wykłady lub zajęcia związane z zarządzaniem, marketingiem i reklamą w projektach szkoleniowych, organizowanych przez: Harvard Business Review Polska, Szkołę Strategii Marki przy SAR, Wyższą Szkołę Komunikowania i Mediów Społecznych im. J. Giedroycia, Szkołę Mistrzów Reklamy. Autor kilkudziesięciu artykułów związanych z zarządzaniem marką, marketingiem i komunikacją reklamową.

Wywiad z autorem książki >>

Patron medialny:

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Albowiem można zaobserwować, że ludzie w różny sposób zdążają do celu, jaki każdy ma przed sobą, to jest do sławy i bogactwa: jeden oględnie, inny gwałtownie, jeden przemocą, inny podstępem, jeden cierpliwie, inny niecierpliwie -- a każdy tymi różnymi sposobami może tam dojść.
Niccoló Machiavelli, Książę

Gdyby w Twoim otoczeniu łatwe do przewidzenia było powiązanie przyczyn i skutków, gry konkurencyjne zawsze odbywały się zgodnie z zachowaniem zasad fair play, działania konsumentów cechowały racjonalizm i zdrowy rozsądek, światowa ekonomia nie płatała figli w najmniej odpowiednich momentach, a wolny rynek charakteryzował się wiecznym ładem, przejrzystą strukturą i ustalonymi zasadami, właśnie wtedy nie potrzebowałbyś strategii. I tylko wtedy.

Twój światopogląd strategiczny powstaje w warunkach chaosu, nieładu i braku uporządkowania. Przeszłość w żaden sposób nie pomaga w zrozumieniu sytuacji obecnej, nie mówiąc już o próbie przewidzenia tego, co może zdarzyć się jutro. Żyjesz w rzeczywistości pełnej napięć, niepewności i oczekiwania na nieznane. W rzeczywistości fascynującej i wymagającej. W świecie, w którym albo Ty przechytrzysz rynek, albo on przechytrzy Ciebie. Każda decyzja, posunięcie czy nawet ruch jedynie zwiększają ogólne zamieszanie. Co więc powinieneś zrobić? Czekać, aż wszystko minie? Nie minie. Walczyć wręcz? Zawsze znajdą się silniejsi. Przekonywać i tłumaczyć? Wszędzie roi się od słów. Rozwiązanie jest jedno... Fortel!


Od strategii do działania:
  • akcja i jej konsekwencje, czyli filozofia czynu;
  • manewr taktyczny jako część strategicznego myślenia;
  • porażka i niepowodzenie szansą na sukces;
  • zdobywanie przewagi nad konkurencją;
  • relacje z konsumentami i prosumentami (klientami trochę bardziej...);
  • różne rodzaje strategii i podejmowanych aktywności.

Autor o swojej książce >>



Patroni medialni:
Nowoczesna Firma, Media Run, Stowarzyszenie komunikacji marketingowej, Pomorski-Biznes.pl, Brief

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 05:53:05

Każdego dnia podejmujemy decyzje w odniesieniu do osobistego zestawu założeń i wartości. To one kształtują nasz styl przywództwa i podejście do niego. Czy faktycznie są słuszne? Czy tylko nam się wydaje, że takie są?

Dziś w dążeniu do tego, by efektywnie kierować firmą i zbudować świetny, zmotywowany zespół, nie ma miejsca na uczenie się na własnych błędach. Dzięki tej książce, będącej owocem bogatego doświadczenia autora, poznasz odpowiedzi na najważniejsze pytania nurtujące tych, którzy przewodzą innym. Z pewnością docenisz tę publikację, jeśli lubisz praktyczne podejście i poszukujesz wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie. Skorzystaj z nich, by dzień po dniu stawać się lepszym liderem!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Celem opracowania jest systematyzacja wybranych zagadnień tworzących głównie społeczny wymiar koncepcji ZZZL rozpatrywanych w kontekście pochodzenia analizowanej koncepcji oraz roli i architektury systemu HRM. Ponieważ problematyka ZZZL jest obszerna i wielowątkowa, w monografii skoncentrowano się na prezentacji najważniejszych kwestii. Ze względu na to, że jednym z głównych filarów ZZL jest rozwój personelu, autorzy omawiają w książce zagadnienia kształtowania tzw. kompetencji przyszłości oraz zrównoważonego przywództwa. Poruszają także rzadko eksplorowany w kontekście ZZL temat dotyczący kreowania form zatrudnienia. Aby osiągnąć przyjęty cel, dokonują analizy zagranicznej i krajowej literatury przedmiotu, a także posługują się wynikami badań wtórnych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Celem monografii jest prezentacja aspektów, czynników i komponentów kształtujących zarządzanie talentami w organizacji. Obecna sytuacja, zdeterminowana dynamicznie zachodzącymi zmianami, okazała się względnie stabilna do czasu pojawienia się i rozwoju epidemii koronawirusa oraz ukształtowania się nowej rzeczywistości geopolitycznej od początku wojny w Ukrainie. W tej rzeczywistości zagadnienia opisane w opracowaniu nabierają zupełnie nowego znaczenia. Publikacja jest skierowana do osób zainteresowanych problematyką zarządzania talentami i kompetencjami, przywództwa i szeroko rozumianego rozwoju pracowników w organizacji - badaczy i praktyków - oraz wszystkich tych, którzy zainspirowani nią chcieliby pogłębić swoją wiedzę w danej dziedzinie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 03:55:45

Pewny (siebie) menedżer w niepewnych (czegokolwiek) czasach

Oto przewodnik przeznaczony dla liderów i menedżerów, którzy szukają recept na to, jak budować autentyczne relacje w swojej organizacji w czasach nacechowanych niepewnością, płynnością i rezygnacją z bezpośrednich kontaktów na rzecz spotkań online. Lider wystarczająco dobry łączy perspektywę naukową i praktyczną, oferuje szereg narzędzi i rozwiązań gotowych do tego, by od razu wdrożyć je we własnej firmie.

W książce znajdziesz relacje z placu boju, doświadczenia organizacji, które zostały zmuszone do działania w sytuacji kryzysu i sobie z nim poradziły - dzięki konkretnym zachowaniom, odpowiednim sposobom komunikacji i skierowanemu we właściwą stronę myśleniu liderów. Autorzy, psycholog i socjolog organizacji oraz lider i dyrektor zarządzający, odsłonią przed Tobą kluczowe paradoksy biznesowego przywództwa i wskażą, jak się od nich uwolnić, by stać się liderem skutecznym. Wystarczająco dobrym w złych czasach niepewności. A to bardzo dużo.

Uwaga! Wskazówki zawarte w poradniku można zastosować zarówno w małym biznesie, jak i w start-upach i międzynarodowych korporacjach!

Zajrzyj na stronę książki!

Posłuchaj audiobooka:

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Myśl finansowa rynków wschodzących

Obiegowa i traktowana niemal jak dogmat opinia o światowych finansach każe nam wierzyć, że Stany Zjednoczone i inne rozwinięte kraje mają w tej dziedzinie monopol na innowacje. Jak zatem wyjaśnić taką oto sytuację, o której w zamieszczonym w tej książce wywiadzie wspomina Wojciech Sobieraj, współtwórca i prezes Alior Banku? Relacjonuje nam typowy obrazek z konferencji poświęconej innowacjom w usługach finansowych: gdy przemawia gość z Polski czy Turcji, sala jest pełna, tymczasem wystąpienia Brytyjczyków czy przedstawicieli innych „wiodących” światowych gospodarek traktowane są jak przerywnik. Dobry moment na wykonanie zaległych telefonów, czy odpisanie na maile...
Polska na ogół wypada źle w ogólnych rankingach innowacyjności w gospodarce. Z jednym wyjątkiem. Twórczy okazuje się rodzimy sektor finansowy. Krzysztof Rybiński napisał tę książkę właśnie po to, by pokazać, jak wiele ciekawych, korzystnych dla klienta rozwiązań pojawia się w sektorze usług finansowych w krajach rozwijających się, szczególnie w Polsce. Ponadto stara się rozwikłać zagadkę: jak do tego doszło i co było kluczowe dla spektakularnych sukcesów polskich przedsiębiorstw z tego sektora?
W książce znajdziesz wywiady z twórcami, właścicielami lub prezesami pięciu firm świadczących usługi finansowe. Nad fenomenem tej szczególnej polskiej innowacyjności zastanowimy się więc wspólnie z Wojciechem Sobierajem (Alior Bank), Mateuszem Morawieckim (BZ WBK), Marcinem Pióro (Cinkciarz.pl), Sławomirem Lachowskim (mBank) oraz Jakubem Zabłockim (XTB). Natomiast rozmowa z Markiem Rosińskim — partnerem zarządzającym kancelarii Baker & McKenzie — pokazuje, co trzeba w Polsce zmienić, aby eksplozja innowacyjności nastąpiła w całej gospodarce.


Prof. Krzysztof Rybiński — jeden z najbardziej znanych polskich ekonomistów. Karierę zawodową rozpoczynał jako informatyk w Japonii, potem był głównym ekonomistą kilku banków, wiceprezesem NBP, gdzie pod jego nadzorem zmieniono sposób inwestowania rezerw dewizowych, dzięki czemu Polska w ciągu dwóch lat zarobiła dodatkowo miliard dolarów. Był członkiem Komisji Nadzoru Finansowego, partnerem w globalnej firmie doradczej i członkiem wielu rad nadzorczych. W latach 2010-2015 był rektorem Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie. Obecnie jest rektorem New Economic University w Almaty w Kazachstanie (www.neu.edu.kz). Prowadzi też własną firmę doradczą. W 2012 roku został wybrany przez polskich przedsiębiorców najczęściej słuchanym przez nich ekonomistą. Regularnie występuje w telewizji, pisuje felietony do krajowych dzienników i tygodników, jego artykuły ukazują się też w „Financial Times”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 14:43:12

Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance >> PRZECZYTAJ


Przywództwo, które inspiruje

Sir Ernest Shackleton żył w ciekawych czasach. Przełom wieków XIX i XX zapisał się w dziejach Antarktydy jako era heroicznych odkryć polarnych. Największa lodowa pustynia świata skupiała narodowe i osobiste ambicje wielu podróżników i odkrywców. Śmiałkowie, na czele wieloosobowych ekspedycji, próbowali wytyczyć drogę na biegun południowy i poznać sekrety szóstego kontynentu. Niestety, Antarktyda pokonywała ich jednego po drugim. Statki polarników grzęzły w lodowych krach na wiele miesięcy, a załogi, głodne i wycieńczone, traciły ducha i życie. W 1914 roku kierująca się do Zatoki Vahsela wyprawa Endurance również nie zdołała dotrzeć do kontynentu. Utknęła w lodzie. Załoga uwięziona na Morzu Weddella stoczyła legendarny bój o przetrwanie. Wbrew przeciwnościom losu nikt nie zginął. Wszyscy wrócili do domu. Pytani po latach o tajemnicę sukcesu, odpowiadali krótko: Shackleton.

Historia irlandzkiego odkrywcy i jego statku to ponadczasowa opowieść o niezwykłym i inspirującym przywództwie. O liderze, który dzięki swoim umiejętnościom i określonym strategiom zarządzania potrafił zjednoczyć wokół siebie ludzi i oszukać antarktyczne przeznaczenie.

Poznaj losy wyprawy Shackletona, przyjrzyj się fundamentom jego przywództwa i dowiedz się, jak możesz je wykorzystać w swojej codziennej praktyce lidera. Zdobądź umiejętności pozwalające wyprowadzić Twój zespół z każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej