Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(82)
ebookpoint BIBLIO
(31)
Forma i typ
Książki
(76)
E-booki
(31)
Audiobooki
(16)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8)
Poradniki i przewodniki
(8)
Proza
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(69)
nieokreślona
(11)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
(81)
Pracownia - ul. Prusa 3
(1)
Autor
Fugiel Marcin
(3)
Jeznach Andrzej
(3)
Blikle Andrzej Jacek
(2)
Chełmiński Dariusz
(2)
Chmielecki Michał
(2)
Drzewiecki Aleksander
(2)
Głogowski Bartosz
(2)
Haromszeki Łukasz
(2)
Kopczewski Michał
(2)
Koźmiński Andrzej K
(2)
Krochmal Anna
(2)
Kubica Ewa
(2)
Kędzierski Robert
(2)
Michalak Robert
(2)
Staniszewski Marek
(2)
Trzciński Tomasz
(2)
Wheeler Jeff
(2)
Witkowska Magda
(2)
Adair John
(1)
Adamczyk-Żylińska Marika
(1)
Alberoni Francesco
(1)
Bacon Terry R
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Baldree Travis (1977- )
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bernays Edward L. (1891-1995)
(1)
Besta Tomasz
(1)
Biliński Witold
(1)
Birch Paul
(1)
Bjerke Björn
(1)
Blanchard Ken
(1)
Blanchard Kenneth H
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Boguski Jan
(1)
Bojar Ewa
(1)
Bojar Matylda
(1)
Borówka Ewa
(1)
Breitenwald Michał (1955- )
(1)
Bucki Piotr
(1)
Buckingham Marcus
(1)
Burda Ewelina
(1)
Bąk-Grabowska Dominika
(1)
Błaż Agata
(1)
Cabane Olivia Fox
(1)
Cadier Jean-Bernard
(1)
Cagan Marty
(1)
Chang Jill
(1)
Chimiak Julia
(1)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(1)
Chudzio Anna Emilia
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Clegg Brian
(1)
Colligwood Harris
(1)
Collins-Sussman Ben
(1)
Comey James B. (1960- )
(1)
Covey Stephen R
(1)
Cusumano Michael A
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Dobrzański Jarosław
(1)
Drewniany Rafał
(1)
Drzewiecki Sebastian
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Eatwell Roger
(1)
Eichelberger współpraca Wojciech
(1)
Fabrowicz Paweł
(1)
Fischer-Wright Halee
(1)
Fisher Helen
(1)
Fitzpatrick Brian
(1)
Friedman Stewart D
(1)
Gabiś Tomasz
(1)
Gaddis John Lewis (1941- )
(1)
Gajek Grzegorz (1987- )
(1)
German Janusz
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goldsmith Marshall
(1)
Goleman Daniel
(1)
Gomola Aleksander
(1)
Goodall Ashley
(1)
Goodwin Matthew (1981- )
(1)
Gordon Jon (1971- )
(1)
Grant Adam M. (1981- )
(1)
Greenberg Cathy L
(1)
Grzesik Katarzyna
(1)
Grzymała-Moszczyńska Joanna
(1)
Górczyńska Agnieszka
(1)
Górska Paulina
(1)
Harkins Phil
(1)
Hatch Mary Jo
(1)
Heinlein Robert A. (1907-1988)
(1)
Hope Bradley
(1)
Hu-Chan Maya
(1)
Iacocca Lee
(1)
Illg Tomasz
(1)
Jagielski Wojciech (1960- )
(1)
Jaśko Katarzyna
(1)
Jones Chris
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaczyński Grzegorz J
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(112)
Język
polski
(112)
Odbiorca
14-17 lat
(3)
Menedżerowie
(3)
Młodzież
(3)
9-13 lat
(2)
Polskie instytucje NGO
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(8)
Literatura polska
(4)
Literatura angielska
(1)
Przynależność kulturowa Literatura izraelska
(1)
Temat
Przywództwo
(74)
Zarządzanie
(22)
Menedżerowie
(11)
Sukces
(11)
Kadry
(7)
Przywództwo polityczne
(7)
Praca zespołowa
(6)
Kultura organizacyjna
(5)
Władza
(5)
Magia
(4)
Politycy
(4)
Polityka wewnętrzna
(4)
Motywacja pracy
(3)
Partie polityczne
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Polityka
(3)
Polityka międzynarodowa
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przywódcy i głowy państw
(3)
Socjotechnika
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Globalizacja
(2)
Hitler, Adolf (1889-1945)
(2)
Hitleryzm
(2)
Innowacje
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Liberalizm
(2)
Osobowość
(2)
Prezydenci
(2)
Samorealizacja
(2)
Walka dobra ze złem
(2)
Wpływ (politologia)
(2)
Współdziałanie
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Zdolności
(2)
Aktywizm społeczny
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Algorytmy
(1)
August (cesarz rzymski ; 63 p.n.e.-14)
(1)
Autorytet
(1)
Biden, Joe (1942- )
(1)
Charyzmat
(1)
Comey, James B. (1960- )
(1)
Decyzje
(1)
Demagogia
(1)
Demokracja delegacyjna
(1)
Demokracja pośrednia
(1)
Demokracja uczestnicząca
(1)
Drużyna (pododdział)
(1)
Duchowość islamu
(1)
Dyktatura (ustrój)
(1)
Dyrektor
(1)
Edukacja
(1)
Elita władzy
(1)
Elżbieta I (królowa Anglii ; 1533-1603)
(1)
Etyka
(1)
FBI
(1)
Fake news
(1)
Filip II (król Hiszpanii ; 1527-1598)
(1)
Gates, Bill (1955- )
(1)
Grove, Andrew (1936-2016)
(1)
Holokaust
(1)
Ideologia
(1)
Image
(1)
Informatycy
(1)
Inność
(1)
Introwersja
(1)
Introwertycy
(1)
Istoty pozaziemskie
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jerzy IV (król Wielkiej Brytanii ; 1762-1830)
(1)
Jezuici
(1)
Jobs, Steve (1955-2011)
(1)
Jobs, Steven (1955-2011)
(1)
Kaczyński, Jarosław (1949- )
(1)
Kawa (napój)
(1)
Kawiarnie i cukiernie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt palestyńsko-izraelski
(1)
Korupcja systemowa
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura
(1)
Lincoln, Abraham (1809-1865)
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marek Antoniusz (ok. 83-30 p.n.e.)
(1)
Marketing polityczny
(1)
Mentoring
(1)
Modernizacja
(1)
Mohammad bin Salman Al Saud (książę, syn Salmana, króla Arabii Saudyjskiej ; 1985- )
(1)
Mowy
(1)
Mówcy
(1)
Nacjonalizm integralny
(1)
Napoleon I (cesarz Francuzów ; 1769-1821)
(1)
Negocjacje międzynarodowe
(1)
Neopopulizm
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
1989-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Afryka
(2)
Arabia Saudyjska
(1)
Bliski Wschód
(1)
Indie
(1)
Izrael
(1)
Kaukaz (region)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Mars
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Ziemia
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Poradniki
(8)
Powieść
(5)
Fantasy
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Opracowanie
(3)
Reportaż
(3)
Autobiografia
(2)
Biografia
(2)
Książki mówione
(2)
Wywiady
(2)
Antologia
(1)
Audiobook
(1)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Science fiction
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(11)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(10)
Historia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Psychologia
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
113 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Czas trwania: 14:43:12

Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance >> PRZECZYTAJ


Przywództwo, które inspiruje

Sir Ernest Shackleton żył w ciekawych czasach. Przełom wieków XIX i XX zapisał się w dziejach Antarktydy jako era heroicznych odkryć polarnych. Największa lodowa pustynia świata skupiała narodowe i osobiste ambicje wielu podróżników i odkrywców. Śmiałkowie, na czele wieloosobowych ekspedycji, próbowali wytyczyć drogę na biegun południowy i poznać sekrety szóstego kontynentu. Niestety, Antarktyda pokonywała ich jednego po drugim. Statki polarników grzęzły w lodowych krach na wiele miesięcy, a załogi, głodne i wycieńczone, traciły ducha i życie. W 1914 roku kierująca się do Zatoki Vahsela wyprawa Endurance również nie zdołała dotrzeć do kontynentu. Utknęła w lodzie. Załoga uwięziona na Morzu Weddella stoczyła legendarny bój o przetrwanie. Wbrew przeciwnościom losu nikt nie zginął. Wszyscy wrócili do domu. Pytani po latach o tajemnicę sukcesu, odpowiadali krótko: Shackleton.

Historia irlandzkiego odkrywcy i jego statku to ponadczasowa opowieść o niezwykłym i inspirującym przywództwie. O liderze, który dzięki swoim umiejętnościom i określonym strategiom zarządzania potrafił zjednoczyć wokół siebie ludzi i oszukać antarktyczne przeznaczenie.

Poznaj losy wyprawy Shackletona, przyjrzyj się fundamentom jego przywództwa i dowiedz się, jak możesz je wykorzystać w swojej codziennej praktyce lidera. Zdobądź umiejętności pozwalające wyprowadzić Twój zespół z każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 10:24:20

Menedżer z empatią ma trzy razy większy wpływ >> PRZECZYTAJ

Sukces firmy, która nie miała szefa >> PRZECZYTAJ

Prawdziwego lidera poznaje się w biedzie >> PRZECZYTAJ

Posłuchaj mistrzów, ale… idź własną drogą >> PRZECZYTAJ

Szefie, podziel się z nami władzą >> PRZECZYTAJ

Zosi samosi biznes nie znosi >> PRZECZYTAJ

Być jak Steve Jobs? A niby po co >> PRZECZYTAJ

Lider angażuje, nie rozlicza>> PRZECZYTAJ


Zarządzanie bez hierarchii i wspólna odpowiedzialność - mrzonka czy nowa realność?

10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organizacji, w której wszyscy będą w stanie pracować bez przełożonych. Udało się, jednak w praktyce wyszło, że jeśli system ma działać, pracownicy wciąż potrzebują szefa. Dlaczego?

Książka wyjaśnia ten paradoks: po co samozarządzającej się firmie szef?

Szef, którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialności to książka, która bezstronnie i analitycznie opisuje new work, nowe praktyki zarządzania, znane też jako turkusowe. Kiedy o samozarządzaniu piszą praktycy, robią to zwykle ci, którzy wciąż aktywnie prowadzą firmy, szczerze cieszą się swoimi sukcesami. Zaimplementowanie "turkusu" w każdej firmie może przynieść zupełnie nieoczekiwane skutki uboczne. W najgorszym wypadku, co udowadnia ta książka, może nawet zagrozić stabilności biznesu.

Autor, który w poprzednich książkach przedstawił swoje motywy i drogę do zmian wprowadzanych w firmie, po ostatecznym przekazaniu jej sterów młodszemu pokoleniu zamyka tą pozycją cykl Szef, który... Podsumowuje doświadczenia, przygląda się krytycznie własnym decyzjom, sukcesom i błędom oraz przedstawia konkretny plan na stworzenie organizacji, która funkcjonuje i rozwija się nie tylko wtedy, gdy szef jest w pobliżu. Czyni to w żywej, fascynującej formie, opierając się na praktycznych przykładach z całego świata, lecz także sięgając po solidną wiedzę naukową.


Turkusowa samoorganizacja pracy, choć dla coraz większej liczby liderów stanowi metodę fascynującą i obiecującą, potrafiła niejednemu już przysporzyć problemów. Nie jest to metoda ani łatwa, ani też dająca się zastosować bez głębokiego przygotowania. Idea firmy życzliwej ludziom i planecie, zespołu pracującego bez nadzorców, budowanego na fundamencie zaufania i odpowiedzialności, jest bez wątpienia pociągająca. I jest też możliwa, co nie oznacza, że zrealizuje się sama ani że raz wdrożona, nie musi być pielęgnowana. Turkus to nie stan, ale proces.

Kolejną książkę Andrzeja Jeznacha gorąco polecam tym wszystkim, których pociągają i intrygują nadchodzące zmiany w obszarze nowych paradygmatów organizacji pracy.

prof. Andrzej Jacek Blikle, autor Doktryny jakości


Odważna, szczera i przenikliwa analiza idei i praktyki turkusowego zarządzania i samozarządzających się organizacji. Pozbawia ciężaru złudzeń, otwierając dzięki temu nowe, realistyczne perspektywy dla jakże pilnych wysiłków humanizowania ludzkiej pracy i biznesu. Konieczna lektura dla nowoczesnych przywódców.

Wojciech Eichelberger, psycholog, trener i doradca biznesu


W dzisiejszej rzeczywistości jakość zarządzania i osoba lidera nabrały szczególnego znaczenia. Zespół tworzą ludzie, ale to właśnie szef ma największy wpływ na to, czy zespół jest czymś więcej niż tylko sumą osób, które go tworzą. Jako pełniący funkcję szefa wyciągnąłem z książki Andrzeja wiele wniosków dla siebie, które będę wprowadzać w życie już od jutra. Wiele rozważań na temat leadership niekoniecznie znajduje potwierdzenie w rzeczywistości. Prawdziwy lider, działając w teraźniejszości, tworzy lepszą wersję przyszłości. Polecam książkę Andrzeja tym, którzy chcą być takimi szefami.

Marek Kamiński, podróżnik, filozof, przedsiębiorca, ekspert w sprawach motywacji i przywództwa, wykłada na najbardziej prestiżowych uczelniach i konferencjach na całym świecie


Od kilku dziesięcioleci literatura menedżerska i naukowa oferuje wiele rozważań i zaleceń, jaki rodzaj przywództwa należy stosować, aby być efektywnym i skutecznym liderem. Jednak naprawdę istotne jest to, że każdy z nas w swojej praktyce odkrywa właściwą drogę wyłącznie przez własne doświadczenie. Obecne przyspieszenie zmian rynkowych i społecznych daje nam doświadczenia, które powodują znaczące rozszerzenie naszej świadomości w zakresie tego, jakiego kierunku przywództwa oczekujemy i jaki powinniśmy sami oferować. W książce Andrzej fantastycznie analizuje i ilustruje główny obecnie trend, który też od kilku lat wiele polskich firm próbuje zaimplementować. Bardzo polecam książkę każdemu liderowi, który stanął na skrzyżowaniu dróg, gdy poprzednie modele przywództwa przestały działać!

Nikolay Kirov, Partner w Strategic Negotiators Kirov.pl oraz LifeEnergy.pl, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego


Szef, którego szukamy to barwna, świetnie napisana książka, pokazująca nowoczesny styl zarządzania na wielu różnych poziomach: wartości i odpowiedzialności, koncepcji teoretycznych i wielu "soczystych" przykładów oraz własnych doświadczeń Andrzeja Jeznacha. Szczególnie cenny jest przekaz książki: bezwarunkowy szacunek dla ludzkiej godności, poszukiwanie wspólnego sensu i dążenie do sukcesu we współodpowiedzialności. Takie podejście jest nie tylko etyczne, ale też skuteczne!

dr hab. Ryszard Praszkier, profesor w International Institute for Social & European Studies, skoncentrowany na badaniach dynamiki zmian społecznych, w szczególności tego, jakie czynniki powodują, że zmiany stają się trwałe i nieodwracalne.


Długo czekaliśmy na tę książkę, "zawieszeni" pomiędzy idealizmem "wyznawców turkusu" a zachowawczym pragmatyzmem zwolenników tradycyjnych paradygmatów zarządzania. Autor dowodzi, że merytokracja, partycypacja, poczucie wspólnoty, oparte na zaufaniu, głębokie delegowanie procesów decyzyjnych i uprawnień są możliwe i mogą przekładać się na wyniki firmy. Wymaga to jednak łączenia przytomności i realizmu "do bólu" z zaufaniem i wiarą, doboru właściwych ludzi i biznesowej pokory ― gdzie lider ma ego, jednak ego "nie ma jego".

Jacek Santorski, prof. hon. w Szkole Biznesu PW, gdzie prowadzi autorską Akademię Psychologii Przywództwa


Wiara w człowieka, entuzjazm, odwaga, sens pracy, odpowiedzialność, dobre życie ― to cechy, które przewijają się wielokrotnie w książce Szef, którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialności. Bez nich nie można stworzyć samozarządzającej się organizacji. Autor podsumowuje swoje doświadczenia związane z prowadzeniem firmy, ale nie boi się mówić o własnych błędach. Cenne wnioski i przemyślenia odchodzącego z organizacji lidera z pewnością będą pomocne dla wszystkich chcących prowadzić własne biznesy w sposób inny niż tradycyjny.

Ewa Walenda, redaktor naczelna magazynu "Personel & Zarządzanie", INFOR PL SA


Celem każdego biznesmena jest założenie, utrzymanie i nieustający rozwój jego firmy. Doświadczony biznesmen wie więcej: równie ważnym celem jest to, by pracujący w tej firmie ludzie poczuli się nie tylko spełnieni, ale też zechcieli przejąć osobistą odpowiedzialność za jej sukces. Wszyscy wiemy, że nie jest to łatwe zadanie, a właśnie o tym, jak to osiągnąć, opowiada Andrzej Jeznach. Polecam!

Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny portalu Onet.pl

Liderzy zawsze byli potrzebni. A czasach trudnych, niespokojnych, pełnych ciągłych zmian, ich rola jeszcze wzrasta. Pandemia przypomniała nam, że nic nie jest pewne, nawet ludzkie życie. Dlatego trzeba o nie dbać, umieć rozłożyć akcenty. Ta książka jest właśnie o tym — jak być szefem, który umie sensownie organizować pracę innym i sam się w niej nie pogrąża kosztem najbliższych i samego siebie. Pozycja warta przeczytania przez każdego, który ma wątpliwości czy umie sobie z tym radzić.

dr Małgorzata Bonikowska, Prezydent Ośrodka THINKTANK

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 08:23:39

Business Insider Polska o książce: Jak w biznesie uczyć się na błędach? Warto brać przykład z pilotów


Jak naprawdę wygląda zarządzanie bez zarządzania

Turkusowy model kierowania organizacją, o którym mowa w tytule tej książki, to taki, w którym nie ma hierarchii władzy, a miejsce wydawania poleceń zajmuje podejmowanie samodzielnych decyzji. Odbywa się to według następującej zasady: każdy może podjąć każdą decyzję, jeżeli weźmie za nią odpowiedzialność i nikt nie zgłosi stanowczego weta. Sam termin oraz reguły, zgodnie z którymi działa "turkusowa organizacja", zaproponował i opisał Frederic Laloux w słynnej książce Pracować inaczej. Stała się ona kamieniem, który poruszył lawinę - przez świat biznesu przetacza się właśnie turkusowa rewolucja.
Wszystko pięknie. Świetnie, że są organizacje, w których pracownikom daje się tak wiele swobody i zaufania. Z pewnością czują się oni dzięki temu bardziej spełnieni. Tylko co z samą firmą? Co z jej wynikami ekonomicznymi? Czy ten model sprawdza się także dla pracodawcy?

Książka, którą czytelnik trzyma w ręku, jest bardzo rzadkim przykładem "dziennika budowy" turkusowej firmy. Andrzej Jeznach dzieli się z czytelnikami swoimi doświadczeniami i refleksjami z przebytej drogi. Autor pisze nie tylko o sukcesach, ale też o rozterkach i wahaniach, których przecież nigdy nie da się uniknąć. Formułuje przy tym wiele cennych myśli, mogących stanowić drogowskaz dla adeptów turkusowego działania.

Andrzej Jacek Blikle

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 11:14:30

Autor, będący od ponad 25 lat przedsiębiorcą i menedżerem, w tym z wieloletnim doświadczeniem w tzw. "turkusowym" zarządzaniu, przedstawia swoje doświadczenia i rozumienie tego często zbytnio ideologicznie przedstawianego nurtu: podstawa zarządzania XXI wieku to rzetelne refleksyjne myślenie. Filozofia i ideologia różnią się celem - podczas gdy ideologia służy przekonywaniu, usprawiedliwianiu i motywowaniu do konkretnego działania, filozofia realizuje przede wszystkim cele poznawcze. Teorie zarządzania wypracowane w poprzednim stuleciu okazują się często bezradne w konfrontacji z wyzwaniami, jakie stawia przed nami współczesność. Warto wówczas sięgnąć do źródeł ludzkiej cywilizacji, czyli do filozofów. Bo "dzisiaj już nawet przyszłość nie jest taka jak kiedyś". A to właśnie niejasna przyszłość w błyskawicznie zmieniającym się świecie budzi w ludziach największy niepokój.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przewodnik zwycięzców!

Prawie wszystkie książki, artykuły i prezentacje traktują firmę jak maszynkę do zarabiania pieniędzy. W takiej optyce zarządzanie staje się zadaniem do rozwiązania. Oblicza się wszystko — od biznesplanów aż po proces doskonalenia kadr. Bez takiego widzenia świata w ogóle nie byłoby racjonalnego zarządzania.
Jednak istnieją także inne podejścia do interesów. W jednym z nich gospodarka to gra, a w ostrzejszej formie — walka. Między tymi postawami nie ma sprzeczności: nawet jeśli przedsiębiorstwa są takimi maszynkami, to na rynku muszą skutecznie konkurować z innymi maszynkami. Ludzie wewnątrz korporacji walczą o pieniądze, stanowiska i prestiż z innymi pracownikami. Najbardziej niepewnym punktem w biznesplanie są przyszłe zachowania klientów i działania konkurencji.
Ta książka poświęcona jest zarządzaniu jako grze. Pomoże Ci spojrzeć na organizację jak na pole walki pojedynczych osób i pozwoli z nimi wygrać, niezależnie od tego, czy właśnie szukasz nowego zajęcia, chcesz poprawić swój status w organizacji czy zamierzasz poprowadzić własny interes.


Edward Kirejczyk — magister ekonomii i doktor zarządzania. Teoretyk i praktyk w obu dziedzinach. Ponad dwadzieścia lat przepracował na wyższych uczelniach, z czego osiem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Pełnił funkcję prezesa zarządu siedmiu spółek prawa handlowego oraz członka kilkunastu rad nadzorczych. Najmniejsza kierowana przez niego spółka zatrudniała dwóch pracowników, największa prawie dwa tysiące. Obecnie jest dyrektorem oddziału instytutu naukowego. Napisał trzy książki oraz kilkadziesiąt artykułów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Alfabet zarządzania projektami / Michał Kopczewski. - Wyd. 2 - [miejsce nieznane] : Onepress : ebookpoint BIBLIO, 2015. - 280 s. ; 21 cm.
Forma i typ

Zaprojektuj sukces!

Jesteś kierownikiem projektu? Wiesz, czym to pachnie. Dostajesz do wykonania zadanie i określony czas. Masz zrobić coś wspólnie z grupą ludzi, którzy od dziś są Twoim zespołem projektowym. Te osoby często pracują w różnych działach firmy, mają odmienne kompetencje i nawyki zawodowe. Trudno im się ze sobą porozumieć. Twój projekt nie jest dla nich bynajmniej jedynym obowiązkiem. W dodatku wcale nie jesteś ich przełożonym. Jesteś (tylko i aż) szefem tego projektu. Za jego realizację odpowiadasz przed sponsorem. A problemy się piętrzą. Czujesz, że brak Ci czasu, ludzi, narzędzi...
A może wcale nie jesteś kierownikiem projektu? Może jesteś członkiem zespołu projektowego. Albo właścicielem firmy lub członkiem zarządu. W każdym razie, jak wielu z nas, zdarza Ci się pracować projektowo, bo to często najefektywniejszy model realizacji skomplikowanych zadań. I chcesz wiedzieć, jak to dobrze robić. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby rozwiązywania problemów zwykle pojawiających się w projektach. Michał Kopczewski od kilkunastu lat obserwuje z bliska i opisuje specyfikę życia projektowego. Wnioski płynące z tych obserwacji i praktyczne rady zebrał w formie alfabetycznej układanki, którą czyta się naprawdę lekko. A jednocześnie ten świetny podręcznik zawiera praktyczną wiedzę, przydatną każdemu szefowi i członkowi projektu.


Michał Kopczewski — ekspert w dziedzinie zarządzania projektami i doskonalenia procesów biznesowych. Od kilkunastu lat pracuje jako konsultant, trener, prelegent i mentor kierowników projektów. Wdraża standardy zarządzania projektami w firmach i uczy menedżerów dobrych praktyk. Jest założycielem firmy Processum, specjalizującej się w doradztwie z zakresu efektywności organizacji. Wcześniej pracował m.in. w Arthur Andersen, PwC i IBM, a także współpracował z ICAN Institute (wydawcą Harvard Business Review Polska). Jest autorem książki Praktyczne lekcje zarządzania projektami (Onepress 2013). Prywatnie jest miłośnikiem nietypowych wypraw i sportów. Od biznesu odpoczywa... w biegu. Uczestniczy w biegach na orientację i maratonach. W 2003 roku, jako drugi Polak w historii, ukończył Marathon des Sables na Saharze.

Zarządzanie projektami w dzisiejszych czasach jest bardzo istotną umiejętnością. Ta książka odkrywa wiele tajników tej ważnej sztuki. Pokazuje dobre praktyki i ciekawe przykłady. Lektura Alfabetu zarządzania projektami to dobra inwestycja dla każdego menedżera.

dr Irena Eris

Co mają wspólnego założyciel startupu, konsultant i menedżer w korporacji? Wszyscy trzej powinni z sukcesem zakończyć swoje projekty. To najważniejsza umiejętność w dzisiejszym biznesie. W tym kontekście Alfabet zarządzania projektami może okazać się prawdziwym skarbem.

Dariusz Kraszewski – partner, Deloitte Consulting

Często sięgam po Alfabet..., ponieważ mnie inspiruje, a także zwraca uwagę na kluczowe aspekty zarządzania projektami, które umykają w natłoku codziennych spraw. Praktyczny i użyteczny na każdym stanowisku zarządczym.

Przemek Pohrybieniuk – dyrektor zarządzający, ACCA Polska

To nie tylko książka o projektach, ale również syntetyczny zestaw dobrych praktyk i metod na uniknięcie pułapek w zarządzaniu. Ciekawa, poparta doświadczeniami autora i trafnymi przykładami, powinna znaleźć się w biblioteczce każdej nastawionej na efektywność firmy.

Jacek Byliński – prezes zarządu, CUK Ubezpieczenia

Przeczytałem Alfabet zarządzania projektami z wielką uwagą i ciekawością. Jest on dla mnie inspiracją do działania i usprawniania organizacji, w których pracuję. Dzięki niemu nie tylko ograniczyliśmy koszty, ale również uprościliśmy procesy w naszej firmie.

Piotr Wilczyński – CFO, członek zarządu, PHZ Baltona

W tej książce znalazłem praktyczne odpowiedzi na różne wątpliwości związane z zarządzaniem projektami. Łatwy i przystępny sposób przekazu informacji sprawia, że pozycję tę czyta się z dużą przyjemnością.

Michał Mirosław Wikliński – prezes zarządu, City Parking Group

Alfabet ... bardzo przejrzyście tłumaczy zawiłości zarządzania projektami. Autor daje wiele praktycznych wskazówek, przez co inspiruje do poszukiwania własnych pomysłów na skuteczniejsze prowadzenie projektów.

Joanna Meyer – dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi, Żywiec Zdrój

Prosty i skuteczny przekaz. Sięgam po tę książkę, gdy chcę znaleźć praktyczne porady dotyczące konkretnych problemów pojawiających się w moich projektach. Nigdy się nie zawiodłem.

Marcin Łukasiewicz – dyrektor pionu inwestycji i rozwoju, Medicover
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zaprojektuj sukces!

Diabeł tkwi w projekcie. Nie sztuką jest określić cel firmy, skonstruować strategię ekspansji na rynku czy też przygotować plany rozwoju. Prawdziwym wyczynem jest te zadania faktycznie zrealizować! Projekt -- w przeciwieństwie do bieżącej działalności zarówno dużych korporacji, jak i kilkuosobowych przedsiębiorstw -- wymaga szczególnego, zorientowanego na cele podejścia i sposobu myślenia.

Kierownik projektu musi być dobrym szefem, twardym administratorem i skutecznym negocjatorem. Zarządzanie projektami wymaga z jednej strony elastyczności w działaniu, ale z drugiej -- konsekwencji w metodycznym prowadzeniu całego przedsięwzięcia. Alfabet... pomaga dobrze przygotować się do roli kierownika lub członka zespołu projektowego. Co niezmiernie ważne -- ostrzega również przed typowymi pułapkami, w których grzęzną projekty.

Zarządzanie projektem od A do Z
  • Absolutny niezbędnik każdego menedżera.
  • Bezdyskusyjnie najefektywniejsza forma zarządzania.
  • Cenne rady praktyków z wieloletnim doświadczeniem.
  • Doskonały podział na krótkie i celne eseje.
  • Efektywny sposób przekazywania wiedzy.
  • Fenomenalne case studies.
  • Genialne nawiązania do życia codziennego.
  • H, I, J... oraz reszta abecadła wewnątrz książki!

Przeczytaj wywiad z autorem!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Przywództwo bywa uznawane za nadzwyczajny, rzadki talent, z którym po prostu trzeba się urodzić. Tymczasem prawda jest prozaiczna: przywództwo to złożona umiejętność, którą można wyłącznie budować - cierpliwie i z rozmysłem. Opiera się na zbiorze praktyk, a cała sztuka w tym, by wybrać odpowiednią w danym momencie. Większość z nich to drobiazgi - jeśli staną się spójnym zestawem nawyków lidera, pozwolą zbudować zaufanie i szacunek w zespole. Nie jest to łatwe, zwłaszcza że zmieniają się i ewoluują nie tylko pojedynczy ludzie, ale także zespoły i ich liderzy.

Ta książka jest zbiorem esejów, w których opisano praktyczne umiejętności przywódcze, niezbędne na poszczególnych etapach ścieżki rozwoju lidera. Każda z tych umiejętności może się wydać drobnostką, jednak wraz z innymi staje się niezwykle istotnym elementem procesu budowania wysoce efektywnego zespołu. Znalazło się tu również mnóstwo porad i wskazówek ułatwiających dokonanie trafnego wyboru praktyk, które okażą się najodpowiedniejsze w danej sytuacji. Wśród poruszonych w esejach tematów są takie zagadnienia jak spotkania z podwładnymi, zarządzanie swoim czasem, kierowanie rozwojem własnym i zespołu, postępowanie w trudnych sytuacjach, delegowanie zadań, a nawet... podejście do plotek w organizacji.

W książce znajdziesz szereg praktycznych wskazówek dla:

  • kierowników zespołów
  • menedżerów średniego szczebla
  • dyrektorów wykonawczych
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 07:27:21

Każdy ma jedno życie i powinien je przeżyć jak najlepiej. Szkoda czasu na nudną, przeciętną egzystencję, która nie przynosi szczęścia ani satysfakcji. Czy już wiesz, czego pragniesz od swojego życia? Wspaniałej kariery zawodowej, władzy, bogactwa, sukcesów w sporcie, a może cudownej relacji z ukochaną osobą i przyjaciółmi? Jeśli wiesz, co jest Twoim pragnieniem, potrzebujesz jeszcze jednego: dobrej mapy drogowej, która poprowadzi Cię do Twojego wymarzonego życia.

Ta książka jest właśnie taką mapą drogową. Dowiesz się z niej, w jaki sposób połączyć świadome myślenie z działaniem, aby dokonać olbrzymich zmian w życiu. Przekonasz się, że jesteś dużo bliżej celu, jakim jest wspaniałe życie, niż Ci się zdaje. Zapoznasz się z dziesiątkami wypróbowanych strategii pokonywania tej jeszcze jednej trudności, wyrabiania jeszcze jednego nawyku, budowania jeszcze jednej relacji. Zainspirujesz się głębokimi przemyśleniami na temat przywództwa, zarządzania czasem, wyznaczania celów, wiary, wreszcie ― równowagi i potrzeby przyjęcia niewygody w swoim życiu. Dziewiętnaście treściwych rozdziałach zawiera mnóstwo konkretnych i praktycznych wskazówek, dzięki którym odnajdziesz to, czego szukasz: więcej szczęścia i sukcesów w życiu.

Dzięki książce zrozumiesz:

  • czym jest i jak działa siatkowaty układ aktywujący
  • na czym polega skuteczne łączenie myśli i działań
  • co zrobić, by zmienić swoje życie z przeciętnego na niezwykłe
  • dlaczego najważniejsze jest pragnienie czegoś więcej

Jeszcze tylko jeden krok dzieli Cię od celu!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 12:18:44

Przeczytaj wywiad z autorem >> Meet Upy w duchu turkusu

Posłuchaj! >> Liberator: współczesne trendy zarządzania firmą


Od EGO do ECO

Historia cywilizacji to zapis następujących po sobie przemian technologicznych, cywilizacyjnych i społecznych. Od momentu, w którym ugruntowała się hierarchiczna struktura społeczeństwa, minęły wieki. Inaczej żyjemy, inaczej się komunikujemy, korzystamy z o wiele bardziej zaawansowanych udogodnień cywilizacyjnych. A jednak w większości firm i organizacji wciąż powielamy schemat nieomylnego, decyzyjnego władcy z wielkim EGO i niemych poddanych, których rolą jest jedynie słuchać i realizować, co nakazano.

Koniec z tym!

Ta książka posłuży Ci do przeprowadzenia skutecznej zmiany w swojej organizacji, w swoim zespole, a może nawet w społeczności, w której żyjesz. Dowiesz się, jak do tej pory się organizowaliśmy, jak ewoluowały metody zarządzania wraz z jednym z ciekawszych jego rodzajów - zarządzaniem turkusowym. Poznasz konkretne organizacje i firmy, które już teraz wykorzystują zmiany zachodzące w świecie, żeby lepiej współpracować, szybciej kreować nowe usługi i produkty, skuteczniej się komunikować oraz tworzyć efektywniejsze i szczęśliwsze miejsca pracy. Nowe metody zarządzania możesz też łatwo wprowadzić w Twojej firmie, by obniżyć poziom swojego stresu, doświadczyć dobrostanu oraz pozytywnych efektów wprowadzenia zmian.


Gdy dwadzieścia lat temu zaczynałem mówić o ideach, które dziś nazywamy turkusowymi, ludzie pukali się w czoło, a niektórzy po prostu wychodzili z sali wykładowej. Dziesięć lat później mówili, że słucha się przyjemnie, ale że to utopia. Mniej więcej od roku 2015, tj. od ukazania się na polskim rynku wydawniczym książki Frederica Laloux, prawie po każdym moim wykładzie ktoś podchodzi, by powiedzieć, że on już tak swoją firmę prowadzi lub w takiej pracuje. Inni proszą o radę, jak mogliby skierować swoją firmę lub organizację na turkusową drogę. Zgłaszają się też osoby, które chcą pisać na ten temat prace magisterskie, doktorskie, a nawet habilitacyjne. Książka Marka Wzorka ukazuje się więc w dobrym momencie, by uzupełnić to, co w języku polskim już o turkusie powiedziano. Jest napisana przez praktyka i pokazuje wiele konkretnych przykładów turkusowych firm, nie zabrakło w niej jednak filozoficznych aspektów turkusu, a także bardzo przekonywających ilustracji wyjaśniających kolejne paradygmaty organizacyjne - od purpury do zieleni - o których pisze Laloux. Dla ludzi interesujących się przyszłościowymi metodami organizowania pracy zespołowej to lektura obowiązkowa.

prof. dr hab. Andrzej Jacek Blikle, profesor matematyki w zakresie matematycznych podstaw informatyki, pracownik PAN i członek Academia Europaea (Europejskiej Akademii Nauk), autor książki Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu

Zarządzanie turkusowe jest coraz popularniejsze, a jednak niewiele osób z kadry zarządzającej faktycznie rozumie, na czym ono tak naprawdę polega i w jaki sposób je rozumnie wprowadzać, nie robiąc tego powierzchownie i nie pozostając na poziomie sloganów. Książka M. Wzorka świetnie się nadaje jako wprowadzenie do tego tematu, a jej przystępny styl powoduje, że czyta się ją naprawdę łatwo i przyjemnie.

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak, katedra Management in Networked and Digital Societies (MINDS), Akademia Leona Koźmińskiego

Marek posiada bogatą, budzącą szacunek i uznanie, własną historię rozwoju, jako człowiek i menedżer. Książka ta nie koncentruje się jednak na tym; jej celem jest konkretne wsparcie czytelnika/czytelniczki w drodze do zmian w zespołach, organizacjach, a nawet w całej społeczności, w której pracują i żyją. Polecam.

dr Andrzej Jeznach, przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem na rynkach międzynarodowych, autor książek Szef, który ma czas i Szef, który myśli

W trakcie czytania Od hierarchii do turkusu poświeciłam szczególnej uwadze sekcje o zmianie w organizacjach. Marek Wzorek prezentuje pedagogicznie i przystępnym językiem proces transformacji w kierunku organizacji turkusowej, skupiając się na kluczowej zmianie w zespołach pracowniczych i w kadrze kierowniczej. Niezależnie od tego, czy w momencie rozpoczęcia zmiany w organizacji jesteśmy przepełnieni niecierpliwym oczekiwaniem, rozpierającym entuzjazmem czy może zaciętą desperacją spowodowaną sytuacją rynkową, trwały efekt zmiany jest zależny od szacunku wobec klienta i wobec własnej kadry pracowniczej. Marek Wzorek dzieli się doświadczeniem i prezentuje łatwo zrozumiały przewodnik po procesie trwałej i demokratycznej zmiany wynikającej z potrzeb współczesnych klientów, oczekiwań i talentów pracowników oraz potrzeb dzisiejszego dynamicznie rozwijającego się społeczeństwa. Wgłębiając się w książkę, stajemy się świadomi tego, że droga do turkusu - wkrótce niezbędna - jest wymagająca, ale gwarantuje spełnienie zawodowe i wydajną biznesową współpracę między organizacją a jej otoczeniem. Zmiana organizacji w tym kierunku, dzięki przewodnikowi Marka Wzorka, jest inspirującym i satysfakcjonującym treningiem odpowiedzialności i samoorganizacji. Polecam Od hierarchii do turkusu właścicielom, szefom i pracownikom, którzy poszukują recepty na zwinne organizacje, ale również konsultantom, którzy czasami mogą się poczuć zagubieni wobec turkusu.

Grażyna van de Voorde, psycholog organizacji i wieloletni konsultant zmiany i rozwoju m.in. w firmach własnościowych i instytucjach państwowych, Sztokholm, Szwecja

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zbuduj zwinny zespół - szybko i skutecznie!

  • Poznaj zasady produktywności
  • Naucz się zwinnie zarządzać ludźmi
  • Wdróż metodykę Scrum w swojej organizacji

Zwinne metody zarządzania przeobraziły oblicze branży IT w znacznie większym stopniu niż jakiekolwiek zmiany technologiczne, które mieliśmy okazję obserwować do tej pory. Wśród tych metod prym niewątpliwie wiedzie Scrum - iteracyjny sposób pracy, w ramach którego samoorganizujący się zespół w stałych odstępach czasu dostarcza klientowi realną wartość biznesową. Scrum nie wnosi dużego narzutu organizacyjnego, jest bardzo efektywny i znacznie ułatwia pracę. Jest też łatwy do zrozumienia i... trudny do opanowania w praktyce.

Właśnie z tego powodu warto sięgnąć po odpowiednie źródło wiedzy! Ta książka pozwala z łatwością wkroczyć w świat Scruma, poznać jego zasady i w praktyczny sposób nauczyć się je stosować. Dzięki niej dowiesz się, jak budować zwinny zespół, dbać o efektywną komunikację i dostarczać klientowi wartość. W tym kontekście poznasz też role niezbędne do prawidłowego funkcjonowania zespołu, ich wpływ na pracę i przebieg procesu wytwarzania oprogramowania. Nauczysz się efektywnie planować, definiować wymagania i prezentować wyniki sprintów klientowi. Z tą książką zostaniesz wzorcowym Scrum Masterem doskonałego zespołu!

  • Budowanie zespołu scrumowego
  • Zasady, artefakty i wydarzenia
  • Role, zakresy odpowiedzialności i wartości
  • Metody ułatwiające komunikację
  • Planowanie, wizja i strategia
  • Zbieranie i uzgadnianie wymagań
  • Prezentacja wyników pracy
  • Wyciąganie wniosków ze sprintu
  • Praktyczne narzędzia budowania zespołu

Zostań takim Scrum Masterem, jakiego sam chciałbyś mieć!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Doktryna jakości / Andrzej Jacek Blikle. - Wyd. 2 turkusowe. Rzecz o turkusowej samoorganizacji - [miejsce nieznane] : Onepress : ebookpoint BIBLIO, 2016. - 608 s. ; 24 cm.
Forma i typ

Pracuj z sensem!

Pierwsze wydanie Doktryny jakości miało postać notatek do moich wykładów w drugiej połowie lat 90. W tamtych czasach idee leżące u podstaw zarządzania jakością przez znaczną część menedżerów były traktowane jako co najmniej dziwne. Gdy zachęcałem do porzucenia metody kija i marchewki, większość uważała, że to utopia. Z uporem podkreślałem praktyczną użyteczność moich twierdzeń, przekonując, że ludzie pracujący w atmosferze partnerstwa i zaufania działają wydajniej i popełniają mniej błędów, a to przekłada się na wyniki finansowe.
W ostatnim czasie zacząłem zauważać istotną zmianę w nastawieniu moich słuchaczy. Coraz częściej słyszę: "Ja tak zarządzam i to się sprawdza". Spotykam też firmy, które stworzenie przyjaznego miejsca pracy uznały za swój główny cel, a wysoką skuteczność traktują jak środek do realizacji tego celu.
Tę nową perspektywę umocniła we mnie lektura książki Frederica Laloux Pracować inaczej i opisana w niej idea "organizacji turkusowej", gdzie tradycyjne zarządzanie ustępuje partycypacyjnej samoorganizacji. Ideę turkusu postanowiłem uczynić motywem przewodnim drugiego wydania mojej książki. Tę książkę adresuję do wszystkich, którzy chcieliby, aby praca nadawała sens ich życiu, stanowiła przestrzeń do rozwoju, sprawczości i spełnienia. Taki program można by uznać za akademicką utopię, gdyby nie fakt, że realizuje się go w rosnącej liczbie organizacji (również w Polsce). Wszędzie zapewnia zarówno radość z pracy, jak i znacznie wyższą skuteczność działania.
Nowa wersja książki została również poszerzona o praktyczną metodykę wdrażania „turkusowego TQM”, którą stworzyliśmy wspólnie z Jackiem, Dorotą i Sonią Jakubowskimi (twórcami Metody TROP) i nazwaliśmy Tropem Jakości. Opiera się ona na przekonaniu, że zbudowanie „turkusowej organizacji” to nie "przeszkolenie załogi" w nowych procedurach, ale doprowadzenie do głębokiej przemiany społecznej, wymagającej zarówno porzucenia utartych sposobów myślenia, jak i zdobycia nowych nawyków i opanowania nowych narzędzi.


Nagrody przyznane pierwszemu wydaniu książki „Doktryna jakości”:

  • Pierwsze miejsce w kategorii Najlepszy poradnik ekonomiczny w konkursie Economicus 2015 organizowanym przez Dziennik Gazeta Prawna.
  • Nagroda Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w roku 2016 Za najlepszą pracę z zakresu nauk o przedsiębiorstwie w latach 2014-2015.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się zgodnie z tym, jaką ścieżką podąża myślenie o zarządzaniu jakością nie tylko w naszym kraju, ale przede wszystkim na świecie.

Andrzej J. Blikle wychodzi z założenia, że nie może być mowy o skutecznym zarządzaniu bez położenia nacisku na jakość produktu i usługi, jakie się proponuje klientowi. Co więcej, nie ma mowy o wysokiej jakości bez dobrych, równorzędnych relacji w pracy. Stąd w kolejnym wydaniu swojej książki tak silny nacisk kładzie na zarządzanie turkusowe, czyli swego rodzaju partnerską demokrację - wolność, zaufanie, partnerstwo i współpracę wewnątrz organizacji.

Połączenie doświadczeń praktycznych z wiedzą teoretyczną dało rezultat, który może satysfakcjonować zarówno praktyków, jak i teoretyków, a także wszystkich, którzy chcą poznać tajniki skutecznego, efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem czy też pogłębiać wiedzę na ten temat. Autor w atrakcyjnej, przystępnej formie narracyjnej kompleksowo przedstawia zawiłości zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując na źródła sukcesu, ale i na przyczyny, podłoże porażek. Przedstawia przy tym te kwestie w ujęciu interdyscyplinarnym, co sprzyja wnikliwości wywodów i pogłębionym refleksjom.

Elżbieta Mączyńska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, fragment recenzji Gospodarka nadmiaru versus doktryna jakości

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Wiodące firmy produktowe nie powstają za sprawą magii!

Holly Hester-Reilly, H2R Product Science

Wydaje się, że liderzy technologiczni, tacy jak Amazon, Apple, Google czy Tesla, przyciągają wybitnych ludzi i dzięki temu wciąż utrzymują swoją innowacyjność. W rzeczywistości ważniejsze jest środowisko, które pozwala zespołowi produktowemu na wypracowywanie niezwykłych rozwiązań. Większość firm jednak utrzymuje struktury uniemożliwiające wykorzystanie ludzkiej innowacyjności.

Oto instrukcja, dzięki której liderzy będą mogli przeprowadzać transformacje w swoich organizacjach!

Martin Eriksson, Mind the Product

Cagan i Jones stworzyli kompendium wiedzy o przywództwie produktowym

Teresa Torres, Product Talk

W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego.

Poznaj sekrety organizacji produktowych światowej klasy i zostań takim liderem, jakiego potrzebuje Twój zespół produktowy!

  • Sprawdź, jak konkretnie działają zespoły produktowe, które odnoszą sukcesy
  • Poznaj techniki rekrutacji i coachingu członków zespołów produktowych
  • Opanuj zasady tworzenia inspirujących wizji produktów i strategii produktowych
  • Naucz się przydzielać zespołom problemy do rozwiązania, a nie funkcjonalności do opracowania
  • Dowiedz się, jak przeprowadzić udaną transformację organizacji produktowej

Czytajcie, i to już!

Phill Terry, Collaborative Gain

Oto przewodnik po przywództwie produktowym, jakiego dotąd wszystkim nam brakowało!

Gabrielle Bufrem, VMware

Lektura obowiązkowa dla liderów produktu!

Felipe Castro, Outcome Edge

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Polska Armia uczy - odpowiedzialność -> ZOBACZ


Dowodzenia (w biznesie) ucz się od najlepszych!

Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmian w światowej polityce i gospodarce, stały się dla przedsiębiorców i menedżerów prawdziwym poligonem doświadczalnym. W trudnych momentach biznes chętnie sięga po wiedzę i taktyki, jakimi dysponują wojskowi. Doświadczeni dowódcy są więc zatrudniani jako konsultanci i szkoleniowcy w firmach, które stają w obliczu przełomu. Z takimi sytuacjami bowiem wojskowi potrafią sobie radzić, wszak na tym polega ich praca ― nie tylko na polu bitwy, ale też przy usuwaniu skutków klęsk żywiołowych, wypadków, awarii.

Ten poradnik stanowi efekt kilkuletniej współpracy szkoleniowej i doradczej dwojga autorów: związanej z biznesem Ewy Wilmanowicz i żołnierza sił zbrojnych, pułkownika Krzysztofa Leszczyńskiego. Zgromadzona przez nich wiedza dotycząca taktyk wojskowych i możliwości zastosowania ich w biznesie przyda się zarówno freelancerom, jak i właścicielom mniejszych i większych firm, a także międzynarodowych korporacji.

Mamy nadzieję, że opisane przez nas narzędzia, techniki i instrukcje pomogą Ci podnieść wyniki, wypracować nowe rozwiązania, a także budować wartość nazwiska i marki firmy poprzez realne odpowiadanie na potrzeby Twoich interesariuszy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

W monografii dokonano szczegółowej analizy zagadnień z zakresu przywództwa organizacyjnego, władzy, wpływu społecznego i społeczeństwa obywatelskiego. Starano się w niej połączyć wiedzę z różnych dyscyplin i subdyscyplin naukowych, choć jest ona osadzona w naukach o zarządzaniu i jakości. Główne cele pracy to identyfikacja i interpretacja kluczowych wartości i kompetencji liderów lokalnych oraz uwarunkowań wewnątrz- i zewnątrzorganizacyjnych w społeczeństwie obywatelskim w Polsce, a także zaproponowanie własnych rozwiązań koncepcyjnych, szczególnie wypracowanie autorskiego modelu przywództwa organizacyjnego lidera lokalnego. Wielozakresowe jakościowo-ilościowe badania empiryczne liderów lokalnych przeprowadzono w organizacjach z trzech sektorów gospodarki – publicznego (samorządowego), prywatnego i pozarządowego. Uzyskane wyniki poddano analizie opisowej i korelacyjnej. Monografia zawiera pierwszą tak dogłębną analizę omawianej problematyki i stanowi ważną pozycję dla osób, których zainteresowania naukowe oscylują wokół obszaru przywództwa.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Najtrudniejsze w życiu co jest, to zmienić zdanie o sobie - że MOGĘ. JA TO ZROBIŁEM. ZMIENIŁEM SIĘ. Stworzenie dobrej i bezpiecznej przyszłości, to wzięcie odpowiedzialności za swoje życie. Wejście na swoją ścieżkę i samodzielne zarządzanie swoimi zasobami, wyznaczenie wizji i działanie z poczuciem misji, to fundamenty każdej rozwiniętej osobowo jednostki. JA TO ZROBIŁEM. Lider wyznacza kierunek w którym pragnie się rozwijać, towarzyszy innym i wspiera ich w działaniach. JA TO ROBIĘ. Tworzy i rozwija zespół partnerów i współpracowników, bo takie modele pracy przez następne lata będą kreowały przyszłość, dlatego umiejętności liderskie, zarządzanie zespołem, budowanie relacji, wyznaczanie i osiąganie celów to klucz do przywództwa. JA TO ROBIĘ. Dlatego powstał ten program rozwoju osobistego, abyś stał się dla siebie przywódcą i sobie całkowicie zaufał. Wiem też, że mówić jest każdemu łatwo, gorzej z realnym życiem. Jednak JA TO ZROBIŁEM. Zatem proszę Cię o zaufanie - poznaj ten wyjątkowy materiał, on naprawdę może ci pomóc stać się bardzo dobrym, wzorowym liderem, przełamać wewnętrzne opory i wejść na fantastyczną ścieżkę życia. Ten program nauczy Cię - kompetencji i zadań lidera - jak nabyć tożsamość i mentalność liderską - jak zmienić oprogramowanie umysłu - postawy - jak być wzorem dla innych - wytyczania kierunku działania i rozwoju organizacji - głównych zadań lidera - umiejętności budowania relacji z zespołem - tworzenia i wdrażania planów rozwojowych Jeżeli: - chcesz zacząć sobie ufać i na sobie polegać - chcesz budować zespół, a nie wiesz jak się do tego zabrać; - rozpadają Ci się relacje w zespole, nie dołączają do Ciebie wartościowi ludzie; - nigdy nikomu nie przewodziłeś; - jesteś Liderem, a chcesz wznieść się na najwyższy poziom; - działasz w biznesie rekomendacyjnym, lub masz jakikolwiek zespół; - nie wiesz jak zarządzać zespołem; - chcesz się nauczyć jak dzielić podejście zadaniowe a relacyjne, to ten program jest absolutną koniecznością. Dla kogo: - dla wszystkich ludzi którzy budują zespoły lub chcą budować profesjonalnie - dla liderów, kandydatów na liderów, kierowników, menadżerów; - dla każdej osoby, która chce wziąć odpowiedzialność za siebie i tworzyć zespoły z innymi osobami, złączone we wspólnym celu. Fantastyczny program rozwojowy i przemiany osobistej, obowiązkowy dla aktywnych i ambitnych ludzi, którzy pracują z innymi przy różnych projektach, przewodzą, zarządzają, rekrutują, podejmują ważne życiowe decyzje.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 06:44:03

Spraw, by ludzie:

  • w pełni Ci ufali
  • wierzyli Twoim opiniom i decyzjom
  • chcieli za Tobą podążać

Prawdziwy lider, czyli jaki?

Co czyni wielkich przywódców inspirującymi? Z jakiego powodu jednych szefów uznajemy za świetnych, a innych za zupełnie przeciętnych? Dlaczego tylko niektórych mówców odbieramy jako autentycznych i przekonywających? Wielkich przywódców, świetnych szefów i przekonywających mówców łączy kilka cech: wszyscy ci ludzie są pewni siebie i działają ze spokojem nawet wtedy, gdy pozostają pod presją. Wiedzą, co robić w trudnych sytuacjach, i dają przykład innym. Komunikują się elokwentnie, jasno i precyzyjnie. Innymi słowy, każdego z nich można określić mianem prawdziwego lidera. Takiego, po którym od razu widać, że potrafi wywierać wpływ.

Executive presence, z angielskiego prezencja przywódcza, jest właśnie tym czymś, co pozwala porywać za sobą ludzi, przemawiać do nich, inspirować ich i sprawiać, by podążali za przywódcą pełni spokoju i zaufania. Nie ma znaczenia, kim jesteś ― politykiem, dyrektorem szkoły, właścicielem firmy, menedżerem w prywatnej firmie, wykładowcą na uczelni lub wschodzącą gwiazdą show-biznesu ― jeśli jednym z Twoich naczelnych zawodowych zadań jest liderowanie, musisz przede wszystkim nauczyć się intencjonalnie kształtować swój wizerunek.

Na stronach tej książki znajdziesz odpowiedź na pytanie, jak to skutecznie zrobić.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Bo życie jest po to, żeby sobie z nim radzić (systemowo)!

Nieuchronnie nadciągające terminy, kłopoty w pracy, komplikacje w życiu prywatnym - wszystkie te problemy mają ze sobą coś wspólnego. Wolelibyśmy ich uniknąć, a skoro już się pojawią, chcielibyśmy je jak najszybciej rozwiązać. Prędko i skutecznie. O ile to możliwe, również definitywnie - tak, by się już nigdy nie powtórzyły. Czy to wykonalne? Cóż, stuprocentowej gwarancji nie ma, ale... Tomasz Król podszedł do zagadnienia systemowo i opracował metodę rozprawiania się z kłopotami, która naprawdę działa. Wypróbował ją najpierw na samym sobie (trzykrotnie), a potem sprawdzał raz po raz w codziennej pracy z klientami, rozwiązując problemy techniczne, jakościowe i logistyczne. Wdrożył ją we własnej firmie, zwielokrotniając zyski. Ciekawe, prawda?

Metoda opracowana przez autora działa u każdego, kto jest wystarczająco zmotywowany, by zmienić swoje życie - poprawić jakość swojej pracy, zwiększyć własną wydajność, spłacić długi, popchnąć do przodu karierę, naprostować prywatne relacje. Z kolejnych lekcji kursu dowiesz się, jak efektywnie podejść do tematu - tak, by znaleźć rozwiązanie i wprowadzić je w życie.

W dwunastu krokach, które Tomasz Król nazwał Zegarem Rozwiązywania Problemów, zawiera się systemowe podejście do wyzwań, które zwykliśmy nazywać "problemami". Autor proponuje, by nie zamiatać pod dywan, lecz stanąć z kłopotem oko w oko - zidentyfikować, na czym on naprawdę polega, poszukać jego źródeł, przeanalizować go i opisać, a następnie potraktować rozwiązanie problemu jako cel do osiągnięcia i konsekwentnie do niego dążyć. Aż do szczęśliwego finału. Definitywnego rozprawienia się z kłopotem.

Kurs powstał w ramach wydania książki Tomasza Króla "Zegar rozwiązaywania problemów".

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

The reviewed work, according to its author, aims to „start a discussion on the innovative approach to management, which will lead to the reorientation of management activities so that they take into account the concept of sustainability as a new management imperative”. (…) The author recognizes contemporary challenges for business management in the conditions of the new economy and globalization. The review of the theory and practice of management presented in the work is the starting point for the indication of the need to change the paradigm of Foreword functioning of modern enterprises and to seek the relationship between sustainability (including in particular marketing) and their market success.
The publication may be really useful in the education of contemporary managers. (…) The study contains wide, comprehensive and state-of-the-art knowledge in the field of management in modern economy and marketing as an organization’s activity. (…) The reviewed monograph, after minor formal changes, can successfully fill the gap in knowledge in the field of social and ethical responsibility of enterprises and managers, in particular in the field of marketing. It can become a valuable position recommended to students of management, but also at numerous postgraduate programs in management and marketing as well as MBA studies.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej