Kurek Karol
Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(11)
Forma i typ
E-booki
(11)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2479)
Kozioł Paweł
(2014)
Kochanowski Jan
(1020)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(664)
Kurek Karol
(-)
Konopnicka Maria
(636)
Krzyżanowski Julian
(612)
Leśmian Bolesław
(481)
Krasicki Ignacy
(476)
Boy-Żeleński Tadeusz
(464)
Mickiewicz Adam
(405)
Słowacki Juliusz
(405)
Baczyński Krzysztof Kamil
(401)
Kraszewski Józef Ignacy
(398)
Orzeszkowa Eliza
(357)
Sienkiewicz Henryk
(341)
Jachowicz Stanisław
(316)
Otwinowska Barbara
(309)
Rzepka Rafał
(279)
Dybała Paweł (1981- )
(265)
Rolando Bianka
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Żeleński Tadeusz
(261)
Żeromski Stefan
(256)
Wallace Edgar
(254)
Ziajkiewicz Artur
(247)
Dybała Paweł
(243)
Czechowicz Józef
(242)
Sidorkiewicz Tomasz
(241)
Shakespeare William
(236)
Mosiewicz Maria
(230)
Korzeniewski Wiktor
(219)
Conrad Joseph
(215)
Doyle Arthur Conan
(212)
Dwornik Karolina
(211)
Ślusarczyk-Bryła Paulina
(210)
Liebert Jerzy
(209)
May Karol
(203)
Biel Mirella
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Siemianowski Roch
(197)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(194)
Syty Jakub (1982- )
(190)
Bogucka Masza
(187)
Prus Bolesław
(185)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(182)
Miciński Tadeusz
(177)
Asnyk Adam
(174)
Filipowicz Leszek
(172)
Masiak Wojciech
(166)
Drewnowski Jacek (1974- )
(165)
Oppenheim E. Phillips
(165)
Baudelaire Charles
(160)
Curant Catrina
(160)
Balcer Karolina
(158)
Birek Wojciech (1961- )
(155)
Roberts Nora
(151)
Starosta Marek
(151)
Iwaszkiewicz Jarosław
(149)
Cartland Barbara
(148)
Kasprowicz Jan
(147)
M. Annah Viki
(147)
Derengowska Joanna
(145)
Brand Max
(143)
Domańska Joanna
(141)
Будна Наталія
(141)
Markiewicz Henryk
(140)
Lech Justyna
(138)
Latoś Dariusz
(133)
Drewnowski Jacek
(132)
Pratchett Terry
(131)
Rawinis Marian Piotr
(130)
Cieślak Piotr
(128)
Syrokomla Władysław
(128)
London Jack
(125)
Norwid Cyprian Kamil
(125)
Braiter Paulina
(124)
Braiter Paulina (1968- )
(124)
Dickens Charles
(124)
Zychma Agnieszka
(124)
Balzac Honoré de
(123)
Birek Wojciech
(123)
Lange Antoni
(123)
Kornhauser Julian
(122)
Pigoń Stanisław
(122)
Prus Bolesław [pseud.]
(120)
Pasewicz Edward
(118)
Verne Jules
(118)
Ignaczak Tomasz
(117)
Tuczapska Paulina
(117)
Keff Bożena
(116)
Plewako-Szczerbiński Krzysztof
(116)
Piechowiak Anna
(115)
Wiesiołowski Jacek
(115)
Grabiński Stefan
(114)
SheWolf
(114)
Sobczak Tomasz
(114)
Andersen Hans Christian
(112)
Szweykowski Zygmunt
(112)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
11 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Obierz kurs na... automatyzację pracy w Pythonie! Nic skuteczniej niż rutyna nie zabija kreatywności. Konieczność monotonnego powtarzania tych samych mechanicznych czynności i zadań może źle wpłynąć na jakość naszej codziennej pracy - niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Ale uwaga: nie musi tak być. W każdym razie nie wtedy, kiedy swoją pracę wykonujemy przy komputerze, znamy w stopniu przynajmniej podstawowym jeden z języków programowania i potrafimy zainstalować Pythona. Jeżeli tak, mamy dobrą informację: wiele codziennych operacji wykonywanych na różnych plikach można zautomatyzować, pozwalając, by napisany przez nas program sam rozwiązywał sprawy wymagające dotychczas naszego zaangażowania. Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia? Nauczysz się obsługiwać ścieżki, pliki i katalogi w Pythonie. Poznasz służące do ich obsługi biblioteki, takie jak os, pathlib. Nauczysz się operować na dokumentach tekstowych z poziomu języka programowania. Zdobędziesz umiejętność przeszukiwania plików z wykorzystaniem wyrażeń regularnych. Dowiesz się, jak tworzyć, modyfikować i zapisywać pliki PDF. Nauczysz się wstawiać znaki wodne do PDF. Dowiesz się, jak zamazywać część pliku PDF. Poznasz bibliotekę Pillow do obsługi obrazów w Pythonie. Dowiesz się, jak zmniejszać, zwiększać i obracać serię obrazów. Będziesz wyszukiwać duplikaty obrazów oraz zdjęcia podobne. Nauczysz się operować na dokumentach Worda w Pythonie. Lepiej zrozumiesz strukturę pliku Worda. Będziesz zmieniać atrybuty poszczególnych części pliku Worda. Nauczysz się łatwo wyciągać z dokumentu wszystkie znajdujące się w nim obrazy. Dodasz tabele i obrazy do pliku Worda. Nauczysz się operować na dokumentach Excela w Pythonie. Poznasz bibliotekę pandas i jej obiekt DataFrame będący obiektem danych stabelaryzowanych. Dowiesz się, jak filtrować wyniki Excela. Z łatwością przeszukasz wiele arkuszy wielu plików Excela. Poznasz metodę kompresowania plików w Pythonie przy użyciu dwóch bibliotek. Nauczysz się, jak przy użyciu Pythona szyfrować dane i rozpakowywać pliki. A po zakończeniu szkolenia... Po zakończeniu obejmującego 41 lekcji i trwającego łącznie ponad 6 godzin kursu będziesz umiał napisać program wykonujący za ciebie każde rutynowe zadanie. Może to być dodawanie podpisu do istniejącego pliku PDF z fakturą, spisywanie kosztów z pliku Worda, comiesięczna zmiana dat w dokumentach Worda, przeszukiwanie wielu plików Excela w celu znalezienia odpowiedniego fragmentu dokumentacji. Dla osoby tworzącej grafikę będzie to stworzenie programu dodającego znak wodny do jej prac, fotografa zainteresuje seryjna zmiana rozdzielczości, pracujący z Wordem docenią możliwość generowania dokumentów (na przykład wniosku o urlop) na żądanie - możliwości zastosowania wiedzy wyniesionej z tego szkolenia są bardzo szerokie. Pamiętajmy, że każdy program powinien działać przy minimalnym udziale programisty, a najlepiej bez niego. Do kogo skierowany jest kurs? Automatyzacja pracy w Pythonie. Kurs video przeznaczony jest głównie dla programistów, ale zawarta w nim wiedza może się przydać niemal każdemu użytkownikowi komputera dysponującemu podstawową wiedzą o programowaniu. Praktycznie nie ma takiego obszaru aktywności związanej z pracą przy komputerze, w którym nie przydałaby się wiedza na temat wykorzystania Pythona do automatyzacji pracy. Tylko dla wtajemniczonych Wielogodzinne poszukiwania interesujących nas informacji w internecie są tyleż żmudne, co niejednokrotnie bezcelowe. Wiele rozwiązań polecanych w sieci jest zwyczajnie bezużytecznych, ponieważ źle działają - albo wcale nie działają - na przykład wtedy, gdy posługujemy się polskimi znakami, czyli w praktyce niemal zawsze. Z kolei część wiedzy zdobytej w czasie naszego kursu pozwoli Ci na samodzielne wykonanie zadań, do których obsługi trzeba kupić specjalistyczne, nierzadko kosztowne programy. Będziesz pracować sprawniej, szybciej i po prostu przyjemniej, a do tego posiądziesz umiejętności wysoko cenione na rynku pracy, takie jak chociażby znajomość biblioteki pandas. Pamiętaj: monotonia zabija kreatywność, a rutyna w pracy z komputerem szybciej doprowadzi Cię do nerwicy natręctw, niż przyczyni się do rozwoju umiejętności!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Obierz kurs na... matematyczne podstawy programowania Matematyka? Brr! A po co? Po co wracać do czasów szkolnych — godzin spędzonych nad niekończącymi się zadaniami domowymi? Po co rozdrapywać stare rany i przypominać sobie koszmar tkwienia pod tablicą tylko z kredą w dłoni, gdy przeciw sobie miało się wzór nie do wyprowadzenia...? W jakim celu dorosły, samodzielny programista miałby z własnej woli raz jeszcze otwierać drzwi z napisem „matma” i wkraczać do pomieszczenia, w którym czyhają na niego liczby niewymierne i zespolone, ułamki łańcuchowe albo nawet logarytmy? Prawdą jest, że dobry programista nie musi świetnie znać matematyki — tak jak dobry kierowca nie jest zobowiązany do poznania budowy samochodu. Jeśli jednak uczyni ten wysiłek i dowie się, z jakich elementów składa się silnik i jak działa skrzynia biegów, uzbroi się w wiedzę, która w razie awarii może okazać się bezcenna. Każdy praktyk programowania na pewnym etapie kariery zawodowej zostaje zmuszony do powrotu do korzeni. Prędzej czy później staje przed problemem, którego nie można rozwiązać inaczej, jak tylko sięgając po wiedzę z dziedziny matematyki. Ciebie też to czeka. Warto się na to zawczasu przygotować i uzmysłowić sobie zależność, jaka istnieje między programowaniem, algorytmem a czystą matematyką. Dzięki naszemu kursowi video powrócisz do świata matematyki, przypomnisz sobie to, o czym była mowa w szkole, a nawet poszerzysz wiedzę o te zagadnienia spoza programu, które będą przydatne właśnie Tobie — programiście. Twoim przewodnikiem w tej nieco sentymentalnej podróży będzie Python, trzeci pod względem popularności język programowania, którego rola w segmencie data science oraz big data wciąż rośnie. Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia? Dzięki temu kursowi wideo między innymi: Przypomnisz sobie, czym są liczby rzeczywiste. Zrozumiesz zasady działania algorytmów. Nauczysz się operować na funkcjach. Dowiesz się, czym są liczby zespolone. Poznasz najpiękniejszy wzór matematyki. Co więcej... Przetestujesz odświeżoną i zdobytą wiedzę matematyczną w praktyce — w pracy z językiem Python. Matematyka a programowanie. Kurs video. Od pojęcia liczby po płaszczyznę zespoloną w Pythonie kończy się na poziomie podstawowym, na etapie zrozumienia podstaw zagadnień matematycznych, które są ważne we współczesnej informatyce. Dzięki temu po odbyciu kursu będziesz w stanie samodzielnie rozwiązywać zaawansowane problemy matematyczne, z jakimi z pewnością spotkasz się w praktyce zawodowej. Matematyka — od teorii do praktyki Czyli „ale po co mi to?” raz jeszcze... Otóż podstawowym zagadnieniem programistycznym jest realizacja algorytmu (znanego wcześniej lub tworzonego tuż przed rozpoczęciem programowania) i rzadko zdarza się, by nie było to powiązane z pewnymi elementarnymi zagadnieniami matematycznymi — dlatego ich pogłębienie z pewnością pomoże osobie zajmującej się wykonaniem dowolnego, nawet bardziej skomplikowanego algorytmu. Na przykład w programowaniu gier przydatna okazuje się wiedza o funkcjach trygonometrycznych lub liczbach zespolonych. Matematykę można także zaprząc do sprawdzenia czasochłonności programu oraz do ochrony przed popełnianiem podstawowych błędów programistycznych. Pewne nieskomplikowane obliczenia warto też wykorzystać do optymalizacji własnych algorytmów.75 zadań wypełnionych treścią Nasz kurs matematyki dla programistów jest podzielony na 75 lekcji uszeregowanych w 5 blokach tematycznych. Na początek zajmiemy się liczbami rzeczywistymi — systemami: dziesiętnym, dwójkowym i szesnastkowym, ułamkami dziesiętnymi oraz zwykłymi, zdaniami i spójnikami logicznymi w matematyce; oczywiście wszelkie operacje będziemy wykonywać w Pythonie. W rozdziale drugim, poświęconym algorytmom, poznamy między innymi instrukcję warunkową if, pętle i ciągi, zastanowimy się nad problemem Collatza i rozwiążemy równanie diofantyczne. Potem przejdziemy do funkcji, ich różnych rodzajów i wykresów. Pochylimy się także nad problemem 8 wież i 8 hetmanów. W części czwartej szkolenia w zagadnienie liczb zespolonych wprowadzą nas sinusy i cosinusy, a dalej pojawią się wielomiany, potęgowanie i pierwiastkowanie liczb zespolonych. Ostatni rozdział jest poświęcony najpiękniejszemu wzorowi matematyki. Przybliżą nas do niego liczba pi oraz liczba e. Poznamy logarytmy i ułamki łańcuchowe i wreszcie: wzór Eulera. W podsumowaniu kursu zastosujemy zdobytą wiedzę do rozwiązania zadań elementarnych. „Nie przejmuj się, jeżeli masz problemy z matematyką. Zapewniam cię, że ja mam jeszcze większe”. Albert Einstein
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Obierz kurs na... Pythona jako język obiektowy Praca w Pythonie wiąże się z korzystaniem z obiektów - nie dość, że wszystko w nim jest obiektem, to w dodatku język wspomaga programowanie w ten sposób zorientowane. Każda jego biblioteka i każdy framework są napisane w tym duchu. Dlaczego to tak istotne dla osoby zgłębiającej tajniki IT? Ponieważ odkąd w 1967 roku ten rodzaj programowania został wynaleziony i wprowadzony do języka Simula, programowanie obiektowe jest nieustannie adaptowane niemal do wszystkich języków, w tym C++, Javy, C#, Go czy Pythona właśnie. Stąd znajomość jego technik stanowi bazę wiedzy i umiejętności każdego programisty zajmującego się dowolną dziedziną IT - od pisania gier po sztuczną inteligencję. Proponowany przez nas kurs omawia całość paradygmatu programowania zorientowanego obiektowo, kładąc szczególny nacisk na to, w jaki sposób jest on wykorzystywany w języku Python. Prócz wyjaśnienia wszystkich ważnych aspektów takiego programowania zaimplementujemy grę Trutka na wzór (inspirując się) gry planszowej Trucizna. A 50 praktycznych zadań kursowych pozwoli utrwalić przekazywaną podczas szkolenia wiedzę. Python dla każdego. Kurs video. 50 zadań praktycznych z programowania obiektowego stanowi drugą część serii poświęconej praktycznym aspektom programowania w Pythonie. Naukę warto zacząć od szkolenia pt. Python dla każdego. Kurs video. Rozwiąż 100 zadań z Pythona i zostań programistą. Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia W trakcie kursu: Dowiesz się między innymi, czym są klasy, obiekty, pola, metody, dekoratory, dziedziczenie i inne pojęcia związane z programowaniem obiektowym w Pythonie (i nie tylko) Poznasz zagadnienie obiektowości od strony praktycznej, poprzez pisanie klas, pól i metod Zrozumiesz, jakie są zależności między klasami/obiektami Przyswoisz sobie paradygmaty programowania obiektowego (jak abstrakcja, hermetyzacja, dziedziczenie, polimorfizm, przeciążanie operatorów) Co więcej... Korzystając ze zdobytej wiedzy, stworzysz konsolową wersję gry planszowej Kurs kończy się na poziomie zaawansowanym, jeśli chodzi o teorię programowania obiektowego, i średnio zaawansowanym w zakresie praktycznym omawianego tematu. Obiektywnie o obiektowości, czyli komu i do czego to potrzebne? Odpowiedź na to pytanie jest dość prosta, a zarazem zdecydowana: bez umiejętności programowania obiektowego trudno myśleć o pracy w IT. Programowanie obiektowe stanowi bowiem bazę zarówno dla przyszłego programisty niezwykle popularnego języka Python, jak i dla testera automatyzującego. Przyda się specjaliście piszącemu skrypty (na przykład w Ubuntu coraz częściej skrypty pisze się w Pythonie), web developerowi (Django i Flask są całkowicie obiektowe), a nawet komuś, kto się zajmuje analizą danych. Każda z tych osób powinna umieć zaprojektować klasę, jej pola i metody. Dobrze, by potrafiła manipulować obiektami, tworzyć połączenia między obiektami i między klasami, a także powielać i modyfikować obiekty. W pracy w IT istotne jest też rozumienie tego, w jaki sposób działają i komunikują się ze sobą obiekty bibliotek, jak również zdolność do debuggowania, działanie obiektów i naprawianie kodu ich klas. Tego wszystkiego nauczysz się dzięki temu praktycznemu kursowi, będącemu częścią serii, która docelowo będzie się składała z trzech szkoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Obierz kurs na... swoją pierwszą profesjonalną stronę internetową Z czym kojarzy Ci się nazwa Django? Mamy nadzieję, że nie tylko z pewnym kowbojskim filmem... I nie przede wszystkim! Nawet jeśli w tym momencie jeszcze tak jest, wkrótce, po ukończeniu tego kursu, będziesz mieć już czysto programistyczne skojarzenie – z wolnym, otwartym frameworkiem napisanym w języku Python, służącym do tworzenia aplikacji internetowych. Django jest najpopularniejszą platformą programistyczną przeznaczoną do tworzenia backendu stron internetowych dla Pythona i drugą najpopularniejszą platformą tego typu w ogóle. Na Django opierają się między innymi takie strony jak nasa.gov, nationalgeographic.com, youtube.com, spotify.com, instagram.com, pinterest.com, dropbox.com. Całkiem imponująca lista, prawda? Skoro interesujesz się tym szkoleniem, z pewnością w orbicie Twoich zainteresowań znajduje się także sam język programowania Python. Jego popularność i łatwość pisania w nim kodu czyni bazujący na nim framework Django najbardziej odpowiednim narzędziem do rozpoczęcia przygody z tworzeniem profesjonalnych stron internetowych. Tym bardziej że z zastosowaniem Django można zbudować zarówno pełnoprawną stronę internetową (co pokażemy w kursie), jak i sam backend i API dla frontendu napisanego w JavaScripcie (czego też nauczysz się z naszego szkolenia). Do kursu dołączonych jest 50 zadań – do samodzielnego przećwiczenia prezentowanych treści i ugruntowania lub uzupełnienia wiedzy, którą zdobędziesz. Python dla każdego. Kurs video. 50 zadań z web developmentu z wykorzystaniem Django to trzecia część bestsellerowej serii poświęconej praktycznym aspektom programowania w Pythonie. Naukę warto zacząć od szkolenia Python dla każdego. Kurs video. Rozwiąż 100 zadań z Pythona i zostań programistą, następnie zaś sięgnąć po Python dla każdego. Kurs video. 50 zadań praktycznych z programowania obiektowego. Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia W trakcie kursu: Poznasz podstawy języka HTML, a także frameworka Django i języka Jinja Dowiesz się, jak włączyć działający kod Pythona do „zwykłej” strony internetowej Stworzysz API do stron internetowych z pomocą Django REST framework Nauczysz się prostej obsługi baz danych, tworzenia modeli i widoków w Django Zapoznasz się z obsługą JavaScriptu w ramach strony opartej na Django Będziesz tworzyć i aplikować migracje, renderować strony, debugować je i wrzucać na serwer Przyjrzysz się budowaniu interfejsu stron, tworzeniu szkieletu strony i zarządzaniu jej administracją, jak również obsłudze programu Postman Co więcej... W czasie szkolenia nauczysz się tworzyć zapytania w czystym Pythonie Kurs kończy się na poziomie podstawowym. W jego trakcie stworzone zostaną dwie strony – pierwsza prosta, podstawowa, a druga profesjonalna. Uczestnik szkolenia pozna dzięki temu możliwości frameworka Django, a po zakończeniu nauki będzie przygotowany do rozpoczęcia przygody z samodzielnym budowaniem stron internetowych, zwłaszcza że zdobędzie wiedzę na temat tego, gdzie szukać przeznaczonych do tego narzędzi. Profesjonalna strona internetowa Ukończywszy trzecie szkolenie z serii poświęconej Pythonowi, będziesz w stanie zbudować własną stronę internetową, opartą na jednym z najpopularniejszych służących do tego narzędzi, czyli Django – frameworku mocno rozbudowanym, a jednocześnie czystym i przemyślanym. Wracając do pierwszej strony, którą stworzysz: po kursie będziesz swobodnie nią zarządzać, modyfikować ją i oczywiście umieścisz ją w internecie. Co istotne, nie będzie to po prostu strona „tylko do odczytu”. Ponieważ Twoja witryna będzie mieć połączenie z bazą danych, będzie można ją określić mianem pełnoprawnej, innymi słowy – profesjonalnej. Jak producthunt.com, której klon przedstawiamy w kursie. By utrwalić Twoją wiedzę i zdobyte świeżo umiejętności, do kursu dołączamy zadania do samodzielnego wykonania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Zadania z Pythona dla Ciebie Jeżeli na dowolnym forum specjalizującym się w tematyce IT zadamy pytanie o to, który język programowania jest najlepszy, możemy się spotkać z naprawdę różnymi reakcjami: od pobłażliwych komentarzy doświadczonych wyjadaczy aż po burzliwe wypowiedzi fanatycznych zwolenników konkretnego rozwiązania. Gdyby jednak pytanie brzmiało nieco inaczej, na przykład który język programowania warto poznać jako pierwszy lub który jest stosunkowo łatwy w nauce, a równocześnie daje spore możliwości, wtedy bardzo dużo odpowiedzi brzmiałoby właśnie tak: Python. Uniwersalny i efektywny Python nie jest nowym językiem — powstał w latach 90. zeszłego stulecia - ale musiał dość długo zdobywać popularność. Jego siłą natomiast zawsze była zgromadzona wokół niego społeczność. To głównie dzięki niej powstały niezliczone biblioteki, niezwykle ułatwiające użycie tego języka w bardzo zróżnicowanych projektach. I w pewnym momencie się okazało, że programiści na całym świecie używają go właściwie do... wszystkiego! Wśród zastosowań Pythona są między innymi aplikacje oparte na sztucznej inteligencji lub przetwarzaniu języka naturalnego (NLP), analiza i wizualizacja danych, budowanie stron internetowych, tworzenie aplikacji okienkowych czy automatyzowanie zadań administracyjnych. Python jest nawet używany jako język skryptowy w aplikacjach do animacji 3D, takich jak Blender i Cinema 4D. Oprócz uniwersalności siłą Pythona jest efektywność — bywa tak, że użycie innego języka programowania pozwoliłoby na stworzenie aplikacji nieco wydajniejszej, ale kosztem znacznie większego wysiłku i dużo dłuższego czasu, a to często jest powodem anulowania projektów programistycznych, zarówno czysto hobbystycznych, jak i tych komercyjnych. Czego się nauczysz i co poznasz w trakcie profesjonalnego szkolenia Python dla każdego. Kurs video. Rozwiąż 100 zadań z Pythona i zostań programistą: Jak zainstalować Pythona i narzędzia takie jak IDE czy IPython Jak pisać programy konsolowe Jak pisać programy okienkowe, czyli posiadające graficzny interfejs użytkownika (GUI) Jak używać stylów w programach okienkowych Na czym polega konwersja typów Po co są instrukcje warunkowe Kiedy użyć pętli Jak wykorzystywać struktury danych dostępne w Pythonie Jak korzystać z wyrażeń listowych i słownikowych Jak działają niektóre algorytmy Jak tworzyć własne funkcje Co to jest rekurencja Jak odczytywać zawartość plików i jak ją zmieniać Jak pobierać dane z internetu Na czym polega web scraping (wyodrębnianie danych ze stron internetowych) Jak rozwiązywać realne problemy z użyciem Pythona Jak debugować swoje aplikacje (co nie działa, dlaczego, jak to naprawić) Jak pisać proste wyrażenia regularne Python - 100 zadań: ale czy ja się dam radę tego nauczyć? Tak! Składa się na to kilka czynników. Przede wszystkim twórcy Pythona od początku stawiali na prostotę i przejrzystość składni. Rozpoczęcie programowania nie wymaga skomplikowanych środowisk programistycznych. A autor szkolenia Python dla każdego. Kurs video. Rozwiąż 100 zadań z Pythona i zostań programistą koncentruje się na tym, by umożliwić rzetelne opanowanie podstaw - nie tylko w teorii, ale przede wszystkim w praktyce. I nie będzie to polegało jedynie na przepisywaniu tego, co zostanie pokazane na lekcjach. W ciągu całego kursu będziesz powtarzać i utrwalać swoją wiedzę dzięki ćwiczeniom, które bazują na praktycznych problemach. To, co stworzysz, będziesz następnie samodzielnie testować za pomocą dołączonego do kursu programu testującego. Jeżeli coś się nie uda, otrzymasz stosowną informację, a poza tym zostanie Ci zaprezentowany przykład, dla którego Twój program nie podał poprawnego wyniku. Taka metoda zapewnia, że po zakończeniu kursu będziesz dysponować konkretnymi i niebagatelnymi umiejętnościami, stanowiącymi solidną podstawę do dalszego rozwoju — niezależnie, czy Python zostanie jedynie Twoim hobby, czy też zechcesz dołączyć do sporej grupy ludzi, dla których jest on podstawowym narzędziem pracy. Czego jeszcze potrzebujesz, by to osiągnąć? Już tylko komputera (i to wcale nie takiego z najwyższej półki) i odrobiny zapału - i droga Pythona staje przed Tobą otworem! Sprawdź także: szkolenie analiza danych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Obierz kurs na... wzorce projektowe! Wśród wielu narzędzi ułatwiających i przyspieszających pracę programisty wzorce projektowe są jednym z najgenialniejszych rozwiązań. Wie o tym każdy, kto choć raz spróbował się nimi posłużyć przy tworzeniu aplikacji, serwisu WWW lub dowolnego programu. Można dzięki nim ominąć rozsypujące się puzzle poleceń i zapomnieć o kodzie tworzonym od podstaw. Dostajemy do ręki gotowe szablony — tylko od nas zależy, który z nich wybierzemy do pracy i jak wypełnimy go treścią. Właśnie dlatego wzorce projektowe cieszą się ogromnym zainteresowaniem programistów. Jeśli chcesz programować szybko i bezbłędnie, nie możesz się bez nich obyć! Python. Kurs video. Kreacyjne i strukturalne wzorce projektowe ma na celu zapoznanie Cię ze wzorcami projektowymi dla Pythona, choć w gruncie rzeczy te modele są uniwersalne i bardzo podobnie wyglądają w różnych językach programowania. Aby zrozumieć, jak działają poszczególne schematy i jakie konsekwencje wiążą się z ich stosowaniem, powinieneś dość dobrze znać Pythona (na poziomie średnio zaawansowanym), ale wcale nie musisz być mistrzem. Na mistrzowski poziom wyniesie Cię właśnie umiejętność używania wzorców projektowych. A zatem ruszaj na podbój Pythona! Czego nauczysz się podczas naszego profesjonalnego szkolenia? W ramach tego kursu video dowiesz się: jak analizować założenia powstającego programu i szybko wychwytywać popularne problemy, jak dopasowywać wzorce projektowe do konkretnych przypadków, gdzie można zastosować wzorce projektowe, jak pisać kod w sposób bardziej przejrzysty i zorganizowany oraz tak, by był zrozumiały dla innych programistów i łatwy do modyfikowania w przyszłości, jak analizować przypadki użycia wzorców projektowych, jakie są konsekwencje stosowania każdego ze wzorców projektowych. Sprawdź, jak sensownie i twórczo możesz wykorzystać wzorce projektowe w swojej pracy. Zobacz, ile czasu uda Ci się zaoszczędzić i jak sprytnie obejdziesz typowe problemy programistyczne. Dzięki szkoleniu Python. Kurs video. Kreacyjne i strukturalne wzorce projektowe odkryjesz, w jakich miejscach warto zaimplementować wzorce, jak dostosować je do Twoich specyficznych wymagań i jakich efektów spodziewać się po każdym z nich. Znajdziesz tu omówienie wzorców kreacyjnych oraz strukturalnych. Poznasz najczęstsze kłopoty i zainspirujesz się eleganckimi, wydajnymi rozwiązaniami.Jeśli jesteś programistą Pythona, Twoje umiejętności i wydajność pracy znacznie zyskają po opanowaniu stosowania wzorców projektowych. Wzorzec tu, wzorzec tam, wszystkie wzorce dobrze znam! Programiści stosujący w swojej pracy wzorce projektowe nie bez powodu są poszukiwani i znakomicie wynagradzani. Przede wszystkim pracują znacznie szybciej od tego, kto każdy problem upiera się rozwiązywać od podstaw i samodzielnie. Poza tym ich projekty są pozbawione mnóstwa drobnych błędów, które mogą spowodować niespodziewane zachowanie aplikacji. Tacy projektanci mają także znacznie lepiej rozwiniętą wyobraźnię projektową, a ich praca zawiera więcej elementów twórczych. Korzystanie z gotowych schematów, tak oczywiste w rozwiązaniach inżynieryjnych czy architektonicznych, pozwala skupić się na tym, co faktycznie tworzy wartość dodaną każdego unikalnego projektu. Zadziwiające, jak wielu ludzi nie pamięta o tej prostej prawdzie. Wyzwania stojące przed programistą, który zna język Python i chce zacząć w nim stosować sprawdzone wzorce, będą znacznie łatwiejsze ze szkoleniem Python. Kurs video. Kreacyjne i strukturalne wzorce projektowe. Od Sigletona do Kompozytu Kolejne wzorce projektowe będą odsłaniać przed Tobą swoje tajemnice, a Ty musisz zadbać jedynie o to, by zastosować je we właściwych miejscach projektu. To niezwykle ważne zagadnienie, ponieważ wzorce nie zastępują programu, a żaden z nich nie jest uniwersalną receptą na wszystkie programistyczne bolączki. Kreacyjne wzorce projektowe pozwalają na porządne zaprojektowanie procesu tworzenia obiektów, natomiast strukturalne wzorce projektowe będą się przydawać nieustannie do zapewniania komunikacji między klasami lub obiektami tych klas. Z kolei czynnościowe wzorce projektowe będą pozwalały na dokonywanie wszelkich działań w uporządkowany sposób. Dlatego właśnie wybór konkretnego wzorca jest niezmiernie ważny w całym procesie projektowania. Autor szkolenia Python. Kurs video. Kreacyjne i strukturalne wzorce projektowe położył na to szczególny nacisk. Poszukaj w tym szkoleniu wzorców odpowiednich do Twoich potrzeb i zastosuj je w najbliższym projekcie, a szybko odkryjesz, że nie możesz się bez nich obejść! Tylko dla wtajemniczonych Python. Kurs video. Kreacyjne i strukturalne wzorce projektowe pozwoli Ci odkryć tajemnice najlepszych programistów Pythona. Dowiesz się, do czego służą wzorce Singleton, Fabryka i Budowniczy. Zapoznasz się z Adapterem, Dekoratorem, Mostem, Fasadą i Pyłkiem. Nauczysz się wykorzystywać wzorzec Proxy (Pełnomocnik) i wzorzec Kompozyt. Zobaczysz, jakie metody i założenia kryją się za każdym z nich, prześledzisz najważniejsze struktury i funkcje, nauczysz się sprawnie zarządzać kodem i pisać go tak, by inni nie mieli problemu ani z jego zmianą, ani z uaktualnieniem Twojej aplikacji. „Nie jestem tak dobrym programistą, jak inni myślą. Jestem dość średnim programistą, ale znam wzorce projektowe” — tak będziesz mógł powiedzieć o sobie po ukończeniu kursu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Obierz kurs na... programowanie współbieżne w Pythonie! Programowanie współbieżne (inaczej wielowątkowe lub asynchroniczne) umożliwia programowi wykonywanie różnych operacji równolegle w tym samym czasie. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim racjonalne wykorzystanie zasobów komputera, które się nie marnują podczas oczekiwania na przykład na reakcję człowieka. Program w trakcie czekania na odpowiedź może wykonywać w tle kilkadziesiąt innych czynności i dzięki temu nie blokować zasobów. Pozwala to zwiększyć wydajność operacji niezależnie od ograniczeń wynikających z parametrów procesora. Przy zastosowaniu współbieżności można przyspieszyć niemal każdy program, a dzięki naszemu kursowi dowiesz się, jak przekształcić stosowany przez siebie algorytm, aby w pełni wykorzystywał wielość wątków i rdzeni procesora. Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia? Kurs video Python. Kurs video. Programowanie asynchroniczne składa się z 29 lekcji trwających łącznie ponad 4,5 godziny. Podczas szkolenia: Nauczysz się wykorzystywać biblioteki multiprocessing/concurrent/asyncio. Dowiesz się, jak operować na wątkach i procesach w Pythonie. Zrozumiesz, czemu nie zawsze więcej wątków i procesów przyspiesza działanie programu. Poznasz i zgłębisz pojęcie głównej pętli zdarzeń. Stworzysz własną pętlę zdarzeń. Nauczysz się tworzyć pulę wątków i pulę procesów. Poznasz GIL (Global Interpreter Lock), bazowy mechanizm rządzący wątkami w Pythonie, i zrozumiesz jego działanie. Nauczysz się rozwiązywać realne problemy przy użyciu procesorów i wątków. Poznasz funkcje repeat i partial, a także nauczysz się je stosować, korzystając z bibliotek itertools i functools. Dowiesz się, jak kiedyś korzystano z wielowątkowości, a jak robi się to obecnie. Nauczysz się używać słów kluczowych: await i async. Zrozumiesz, czym są asynchroniczne menedżery kontekstu, i dowiesz się, jak je tworzyć. Dowiesz się, jak tworzyć asynchroniczne taski i jak je grupować. A po zakończeniu szkolenia... Będziesz stosować programowanie asynchroniczne w Pythonie na poziomie średnio zaawansowanym. Korzystając z równoległości, będziesz w stanie przyspieszyć większość programów, przekształcając algorytm tak, aby wykorzystywał wielość wątków i rdzeni procesora. Wiedzę zdobytą podczas kursu zastosujesz także w pracy z wątkami i procesami w innych niż Python językach programowania, jako że asynchroniczność w wielu z nich wygląda dosyć podobnie. Nauczysz się przekształcać tradycyjny kod, który działa „linijka po linijce”, w kod asynchroniczny potrafiący wykonywać wiele działań równolegle. Dla kogo ten kurs? Python. Kurs video. Programowanie asynchroniczne jest szkoleniem przeznaczonym dla osób programujących w Pythonie. Słuchacz rozpocznie kurs na poziomie podstawowym, natomiast zakończy na średnio zaawansowanym, z wiedzą o bibliotekach multiprocessing, concurrent i asyncio - najnowszej i w związku z tym niepojawiającej się w starszych podręcznikach i opracowaniach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Obierz kurs na... wzorce projektowe! Wśród wielu narzędzi ułatwiających i przyspieszających pracę programisty wzorce projektowe są jednym z najgenialniejszych rozwiązań. Wie o tym każdy, kto choć raz spróbował się nimi posłużyć przy tworzeniu aplikacji, serwisu WWW lub dowolnego programu. Można dzięki nim ominąć rozsypujące się puzzle poleceń i zapomnieć o kodzie tworzonym od podstaw. Dostajemy do ręki gotowe szablony — tylko od nas zależy, który z nich wybierzemy do pracy i jak wypełnimy go treścią. Właśnie dlatego wzorce projektowe cieszą się ogromnym zainteresowaniem programistów. Jeśli chcesz programować szybko i bezbłędnie, nie możesz się bez nich obyć! Python. Kurs video. Wzorce czynnościowe i architektoniczne oraz antywzorce kontynuuje cel polegający na zapoznawaniu Cię z wachlarzem wzorców projektowych dla Pythona, choć w gruncie rzeczy te modele są uniwersalne i bardzo podobnie wyglądają w różnych językach programowania. Aby zrozumieć, jak działają poszczególne schematy i jakie konsekwencje wiążą się z ich stosowaniem, powinieneś dość dobrze znać Pythona (na poziomie średnio zaawansowanym), ale wcale nie musisz być mistrzem. Na mistrzowski poziom wyniesie Cię właśnie umiejętność używania wzorców projektowych. A zatem ruszaj na podbój Pythona! Czego nauczysz się podczas naszego profesjonalnego szkolenia? W ramach tego kursu video dowiesz się: czym wyjątkowym (względem pozostałych wzorców) charakteryzują się czynnościowe wzorce projektowe, w jaki sposób wykorzystywać czynnościowe wzorce projektowe, jak pisać kod w sposób bardziej przejrzysty i zorganizowany oraz tak, by był zrozumiały dla innych programistów i łatwy do modyfikowania w przyszłości, jak analizować przypadki użycia wzorców projektowych, jakie są konsekwencje stosowania każdego ze wzorców projektowych, których wzorców należy unikać, które wzorce mogą przyspieszyć działanie Twojego programu, czym charakteryzują się wzorce architektoniczne na przykładzie wzorca Model-View-Controller. Sprawdź, jak sensownie i twórczo możesz wykorzystać wzorce projektowe w swojej pracy. Zobacz, ile czasu uda Ci się zaoszczędzić i jak sprytnie obejdziesz typowe problemy programistyczne. Dzięki szkoleniu Python. Kurs video. Wzorce czynnościowe i architektoniczne oraz antywzorce odkryjesz, w jakich miejscach warto zaimplementować wzorce, jak dostosować je do Twoich specyficznych wymagań i jakich efektów spodziewać się po każdym z nich. Znajdziesz tu omówienie wzorców czynnościowych, antywzorców projektowych i zakosztujesz architektonicznych wzorców projektowych. Poznasz najczęstsze kłopoty i zainspirujesz się eleganckimi, wydajnymi rozwiązaniami. Jeśli jesteś programistą Pythona, Twoje umiejętności i wydajność pracy znacznie zyskają po opanowaniu stosowania wzorców projektowych. Wzorzec tu, wzorzec tam, wszystkie wzorce dobrze znam! Programiści stosujący w swojej pracy wzorce projektowe nie bez powodu są poszukiwani i znakomicie wynagradzani. Przede wszystkim pracują znacznie szybciej od tego, kto każdy problem upiera się rozwiązywać od podstaw i samodzielnie. Poza tym ich projekty są pozbawione mnóstwa drobnych błędów, które mogą spowodować niespodziewane zachowanie aplikacji. Tacy projektanci mają także znacznie lepiej rozwiniętą wyobraźnię projektową, a ich praca zawiera więcej elementów twórczych. Korzystanie z gotowych schematów, tak oczywiste w rozwiązaniach inżynieryjnych czy architektonicznych, pozwala skupić się na tym, co faktycznie tworzy wartość dodaną każdego unikalnego projektu. Zadziwiające, jak wielu ludzi nie pamięta o tej prostej prawdzie. Wyzwania stojące przed programistą, który zna język Python i chce zacząć w nim stosować sprawdzone wzorce, będą znacznie łatwiejsze ze szkoleniem Python. Kurs video. Wzorce czynnościowe i architektoniczne oraz antywzorce. Od Strategii do Stanu Kolejne wzorce projektowe będą odsłaniać przed Tobą swoje tajemnice, a Ty musisz zadbać jedynie o to, by zastosować je we właściwych miejscach projektu. To niezwykle ważne zagadnienie, ponieważ wzorce nie zastępują programu, a żaden z nich nie jest uniwersalną receptą na wszystkie programistyczne bolączki. Czynnościowe wzorce projektowe, w dopełnieniu do wzorców kreacyjnych i strukturalnych, nie budują żadnych struktur, ale pozwalają osiągnąć konkretny cel w najlepszy sposób. Zajmują się działaniem, operacjami i porządkami, które praktycznie są esencją wzorców projektowych. Czynnościowe wzorce projektowe będą pozwalały na dokonywanie wszelkich działań w uporządkowany sposób. Prócz tego poznasz wzorce, których należy unikać w pracy, reprezentatywny przykład architektonicznego wzorca projektowego oraz wzorce projektowe. Wybór konkretnego wzorca jest niezmiernie ważny w całym procesie projektowania - autor szkolenia Python. Kurs video. Wzorce czynnościowe i architektoniczne oraz antywzorce położył na to szczególny nacisk. Poszukaj w tym szkoleniu wzorców odpowiednich do Twoich potrzeb i zastosuj je w najbliższym projekcie, a szybko odkryjesz, że nie możesz się bez nich obejść! Tylko dla wtajemniczonych Python. Kurs video. Wzorce czynnościowe i architektoniczne oraz antywzorce pozwoli Ci odkryć tajemnice najlepszych programistów Pythona. Dowiesz się, do czego służą różne wzorce: Strategia, Iterator, Generator, Metoda szablonowa, Pamiątka, Łańcuch zobowiązań, Polecenie, Obserwator i Stan. Odkryjesz działanie architektonicznego wzorca Model-View-Controller, a wiedzę uzupełnisz o takie wzorce projektowe jak Odwiedzający, Wstrzykiwanie zależności i Leniwe inicjowanie. Zobaczysz, jakie metody i założenia kryją się za każdym z nich, prześledzisz najważniejsze struktury i funkcje, nauczysz się sprawnie zarządzać kodem i pisać go tak, by inni nie mieli problemu ani z jego zmianą, ani z uaktualnieniem Twojej aplikacji. „Nie jestem tak dobrym programistą, jak inni myślą. Jestem dość średnim programistą, ale znam wzorce projektowe” — tak będziesz mógł powiedzieć o sobie po ukończeniu kursu.ę
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Obierz kurs na... usprawnianie kodu w Pythonie! Fachowcy z branży IT, by dobrze wykonywać swoją pracę, muszą w niej zwykle używać od kilku do kilkunastu narzędzi. Z drugiej strony nikt nie jest w stanie dobrze poznać nawet wycinka wszystkich technologii, języków programowania czy aplikacji, które powstają każdego roku. Czy wśród tego bogactwa, by nie rzec - nadmiaru, można znaleźć coś, co będzie narzędziem uniwersalnym, swoistym szwajcarskim scyzorykiem? Pozwalającym na realizowanie wielu, często odległych tematycznie zadań, równocześnie zapewniającym łatwość obsługi, ale też konieczną jakość? Pewnie nie ma, ale prawdopodobnie najbliższy spełnieniu tych wymagań jest język programowania Python. A zwycięzcą jest Python! W zależności od metody badawczej Python stał się najpopularniejszym językiem programowania na świecie (ranking PYPL) lub właśnie się nim staje (ranking TIOBE). Aż 16% zawartości serwisu GitHub powstało w Pythonie. I dotyczy imponującego zakresu: administracji sieciami komputerowymi, bezpieczeństwa i jego testowania, aplikacji webowych, analizy danych czy zaawansowanych systemów eksperckich opartych na uczeniu maszynowym. Jest to bardzo znaczący sygnał — niezależnie od specjalizacji coraz częściej będziemy napotykać rozwiązania stworzone przez programistów używających Pythona. I ten trend nie powinien się w najbliższej przyszłości zmienić, lecz raczej wzmocnić. Warto jednak mieć świadomość, że aby dobrze zrozumieć i efektywnie wykorzystywać kod innych programistów, nie wystarczy podstawowa wiedza. Czy to w gotowych rozwiązaniach, czy też w bibliotekach lub frameworkach tysiące programistów ciągle znajduje nowe zastosowanie dla - zdawałoby się, znanych już na wskroś - mechanizmów tego języka. A bardzo prawdopodobne jest, że cudzy kod może nas zaskoczyć użyciem wcześniej zupełnie nam nieznanego rozwiązania. Niektóre elementy Pythona z jednej strony są niemal kompletnie nieznane, z drugiej - bardzo ciekawe i przydatne. W przypadku wielu z nich, na przykład alternatywnych kompilatorów, mechanizmów umożliwiających omijanie GIL-a, menedżerów kontekstu, próżno szukać w internecie dobrego wyjaśnienia. Na inne zagadnienia (operator walrus, metaklasy, profilery, tworzenie własnych iteratorów) możemy się po prostu nie natknąć, a przez to nie wiedzieć, że problem, z którym się borykamy, został już dawno rozwiązany, i to prawdopodobnie lepiej. Czego się nauczysz podczas naszego profesjonalnego szkolenia? Receptura na Python. Kurs video. 54 praktyczne porady dla programistów pozwoli Ci poznać wiedzę posiadaną przez nielicznych ekspertów. Dowiesz się między innymi: Jak mierzyć i kilkakrotnie przyspieszyć czas wykonywania kodu Pythona. Jak wykorzystywać profiler (cProfile) do wskazywania wąskich gardeł w kodzie. Jak tworzyć własne dekoratory. Jak pisać menedżery kontekstu. Jak kompilować kod do pliku wykonywalnego. Jak naprawdę działają popularne mechanizmy, często rozumiane tylko powierzchownie: try-except, polimorfizm, sprawdzanie możliwości obiektu, wyrażenia listowe czy słownikowe, rozpakowywanie obiektów i wiele innych. Jak korzystać z wprowadzonego w Pythonie 3.8 operatora walrus (:=). Jak wykorzystać wszystkie sposoby dziedziczenia w Pythonie. Jak pisać własne iteratory i generatory - i to na wiele sposobów! Jak tworzyć metaklasy. Jak tworzyć dataklasy wprowadzone w Pythonie 3.7. Jak tworzyć klasy abstrakcyjne i metody wirtualne. Jak przeciążać operatory. Jak stosować 121 metod specjalnych (magicznych) Pythona. Których mechanizmów Pythona lepiej się wystrzegać. Jak sprawić, żeby Python działał inaczej, niż przewidzieli twórcy tego języka. Nie tylko dla orłów Receptura na Python. Kurs video. 54 praktyczne porady dla programistów jest skierowany do osób, które dobrze opanowały przynajmniej podstawy tego języka, i - oczywiście - do tych bardziej doświadczonych. Autor włożył wiele wysiłku, by wyczerpująco zaprezentować poruszane przez siebie zagadnienia. Nawet dla mniej zaawansowanych, którzy nie od razu wszystko przyswoją i zastosują, będzie to doskonały przegląd możliwości Pythona. A dla tych, którzy czują się z nim pewniej, będzie to świetne uzupełnienie wiedzy i umiejętności — w końcu programista uczy się całe życie!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Obierz kurs na… Pygame! Pygame to jedna z tych fantastycznych bibliotek, które pozwalają poszerzyć możliwości programowania gier i aplikacji multimedialnych w języku Python. Ostatnio zyskuje coraz większą popularność — w zeszłym roku pojawiła się jej nowa wersja, Pygame 2. Jeśli znasz już język Python i marzysz o tym, by wykorzystać go do kreowania świetnych gier, nie znajdziesz nic lepszego! A jeśli chcesz szybko zaznajomić się z praktyczną stroną programowania z Pygame, trafiłeś na doskonały kurs! Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę Pygame pozwoli Ci odkryć sekrety tej biblioteki i przygotuje Cię do samodzielnego tworzenia w pełni profesjonalnych gier. Autor przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy powstawania gry, od otwarcia pierwszego pliku aż po uruchomienie kompilatora Pythona, Nuitki, w celu uzyskania pliku wykonywalnego. Co więcej, tę drogę przejdzie z Tobą aż trzy razy: razem stworzycie trzy solidne gry. Nie pozostawi Cię także bez pomocy w zakresie przygotowania materiałów wyjściowych gry: grafik, dźwięków i muzyki. Ściągnij Pygame i wstąp do świata twórców obłędnych gier! Czego się nauczysz podczas naszego profesjonalnego szkolenia? Nauczysz się wykorzystywać bibliotekę Pygame i framework Pygame Zero. Zobaczysz, jak dodawać obrazy, czcionki, fonty i inne elementy do gry. Będziesz operować na grafikach 2D i tworzyć animacje. Dowiesz się, jak wykorzystywać dźwięki, muzykę i napisy w grach. Skompilujesz grę do pliku .exe (standardowo w Pythonie nie jest to możliwe). Przygotujesz obsługę zdarzeń myszki i klawiatury. Stworzysz własny i wykorzystasz istniejący mechanizm wykrywania kolizji między obiektami. Podczas szkolenia Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę Pygame opanujesz także modyfikowanie kodu innych bibliotek w celu dodania do nich funkcjonalności, nauczysz się, jak wykorzystywać w grach niektóre wzorce projektowe (provider, cache, callback) oraz jak stworzyć i obsługiwać kamerę w Pygame. Zaczniesz implementować działania wrogów (a konkretnie podejmowanie przez nich decyzji, by skutecznie zaatakować bohaterów gry). Poznasz mechanizm reagowania na zdarzenia przez sprawdzenie stanu niewidocznej grafiki pod grą (bitmap-based physics). Ponadto dowiesz się, jak tworzyć własne dźwięki do gry, skąd brać grafiki i inne assety, w jaki sposób radzić sobie z niedoborem umiejętności okołoprogramistycznych (takich jak tworzenie grafik czy muzyki). Następnie sprawdzisz, jak wygląda obsługa warstw w Pygame. W gruncie rzeczy znajdziesz tu wszystko, czego potrzeba, by zbudować prostą grę 2D, od pomysłu po skończony projekt. Kurs zakończysz na poziomie średnio zaawansowanym, w pełni przygotowany do tego, by tworzyć także gry inne niż te zaprezentowane przez autora. Realizuj własne pomysły na gry! Autor szkolenia Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę Pygame zapewni Ci wszelkie narzędzia do stworzenia gry, a Tobie pozostanie wymyślić jej treść, wyobrazić ją sobie i przenieść to wyobrażenie na ekran komputera. Wcześniej jednak musisz się zorientować, w jaki sposób operować „światem” (czyli wszystkim, co jest poza widocznym obszarem gry), poznać system wykrywania kolizji, opanować tworzenie prostych animacji i zdobyć nieco wiedzy na temat wszelkich innych zagadnień związanych z wykorzystaniem Pygame. Po ukończeniu kursu będziesz umiał samodzielnie stworzyć takie gry jak Mario Bros., Bomberman, Arkanoid i wiele innych. Znajdziesz tu praktyczną prezentację ogólnych metod, które zawsze działają, i będziesz mógł je zastosować w grze dowolnego typu. Solidne przećwiczenie programowania czterech gier zapewni Ci swobodę w posługiwaniu się różnymi chwytami czy sztuczkami, a także pozwoli dogłębnie poznać specyfikę używanych narzędzi. W poszukiwaniu nowej rozrywki Gry są nieodłącznym elementem komputerów i smartfonów. Przykuwają oko i wciągają na długie godziny. Wiele osób (programistów i nie tylko) próbuje tworzyć gry w ten czy inny sposób. W tej dziedzinie Python powoli zdobywa coraz większą popularność — po pierwsze za sprawą najpopularniejszej biblioteki do tworzenia gier (Pygame), a po drugie z powodu świetnego silnika Godot, który pozwala programować w tym języku. Praca z grami to praca z grafikami (zwanymi sprite’ami), dźwiękiem, muzyką, obsługą zdarzeń oraz o wiele trudniejszym debugowaniem niż w przypadku aplikacji niebędących grami. W takich aplikacjach często bardzo trudno jest powtórzyć napotkany błąd, gdyż dana sekwencja występuje dość rzadko. Wymagają one także znacznie więcej testowania. Jeśli programiście zależy na tym, żeby jego gra była bezbłędna, musi w nią długo grać. Ale dla prawdziwego twórcy gier to przecież sama przyjemność! Tylko dla wtajemniczonych Popularność Pygame 2, czyli wersji, która jest wykorzystywana podczas tego szkolenia, stale rośnie, a gry, które stworzysz wspólnie z jego autorem, są na takim samym profesjonalnym poziomie, jak komercyjne gry na Steamie. Nie znajdziesz drugiego tak dobrego kursu dla programistów gier z wykorzystaniem Pythona i Pygame. Dzięki niemu nauczysz się tworzyć gry typu: Mario Bros., Prehistoric, Contra, Flappy Bird, Prince of Persia, Mega Man i podobne - gry platformowe, w których kamera chodzi za graczem, a on zwykle przemierza świat, kierując się w prawo; Arkanoid, Timberman, tetris i tower defense - gry dwuwymiarowe, w których gracz musi jakoś pokonać otaczający go niezmienny świat; Bomberman, Tanks, Scorched Earth - gry z równie niezmiennym światem, w których występuje element wroga żyjącego własnym życiem. Jeśli zależy Ci nie tylko na zabawie w programistę, ale przede wszystkim na rzeczywistym programowaniu doskonałej jakości gier, nie możesz przeoczyć szkolenia Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę Pygame.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Obierz kurs na... wyrażenia regularne Czym są wyrażenia regularne (z angielskiego zwane regular expressions albo — w skrócie — regex) oraz komu i do czego mogą się przydać? Otóż są to pewne wzorce, które odnoszą się do łańcucha symboli — mogą na przykład opisywać zbiór pasujących łańcuchów, a także wyszczególniać istotne części danego łańcucha. To potężne narzędzie pozwala sprawdzić, czy ciąg znaków ma określoną przez nas formę, a tym samym — czy może zostać potraktowany jak dane. Programista, który opanuje wyrażenia regularne, będzie potrafił ułatwić sobie realizację wielu zadań, od sprawdzania wejść użytkownika, przez wyszukiwanie wzorców w tekstach, aż po automatyczne przetwarzanie i analizę logów systemowych. Poza stosunkową łatwością w opanowaniu oraz wszechstronnością zastosowań dodatkową zaletę wyrażeń regularnych stanowi to, że można je zastosować w praktycznie każdym języku programowania. Co więcej, język właściwie nie ma wpływu na składnię wyrażeń — w większości przypadków pozostaje ona taka sama. Proponowany przez nas kurs video zachęca do spojrzenia na wyrażenia regularne z perspektywy Pythona. Obejmuje pełny zakres pojęć odnoszących się do zagadnienia w ogólności i przedstawia wszystkie metaznaki, a równocześnie przybliża standardową bibliotekę re języka Python, która służy do pracy z wyrażeniami regularnymi, oraz prezentuje użycie większości metod pochodzących z tej biblioteki. Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia? Dzięki temu kursowi video między innymi: Poznasz wszystkie metaznaki wyrażeń regularnych działających niezależnie od ich implementacji. Sprawdzisz, gdzie można wykorzystać wyrażenia regularne (także poza programowaniem!). Nauczysz się pisać i testować własne wyrażenia regularne. Przekonasz się, że istnieją takie obszary, w których wyrażenia regularne nie znajdują zastosowania. Opanujesz rozszerzenia wyrażeń regularnych oraz sposoby stosowania zarówno „zwyczajnych”, jak i „niestandardowych” wyrażeń. Dowiesz się, jak tworzyć klasy znaków i grupy, a także jak wyłuskiwać daną część dopasowania. Co więcej: Poznasz dodatkowe narzędzia, które przydadzą Ci się podczas pracy z wyrażeniami regularnymi. Wyrażenia regularne w Pythonie i poza nim. Kurs video odsłoni przed Tobą pełnię możliwości, jakie stwarzają wyrażenia regularne. Kurs kończy się na poziomie średnio zaawansowanym — sprawi, że będziesz w pełni gotów do tego, by dalej, już samodzielnie, ćwiczyć, praktykować i pogłębiać umiejętność posługiwania się wyrażeniami regularnymi. Regularne korzystanie z wyrażeń regularnych Wyrażenia regularne nie stanowią osobnego środowiska pracy, a raczej wspomagają pracę w odpowiednich obszarach wielu środowisk. Znaczna część języków programowania — dotyczy to choćby języków: Perl, PHP, JavaScript, Java, Ruby oraz (oczywiście) Python — ma zaimplementowany mechanizm wsparcia dla wyrażeń regularnych. Wiele narzędzi jest przeznaczonych wyłącznie do operacji na regex. Odnosi się to zarówno do tych uniksopochodnych, jak komenda grep czy edytor strumieniowy sed, jak i windowsowych edytorów tekstu, do których należy między innymi EditPad Pro, TextPad oraz Crimson Editor. Tak szerokie wsparcie wyrażeń regularnych wynika z ich istotności — przydają się one wszędzie tam, gdzie ważne są obróbka, filtrowanie i weryfikacja danych, na przykład przy programowaniu, w wyszukiwarkach, edytorach tekstów, bazach danych oraz w narzędziach do jednoczesnej zmiany nazw wielu plików i ich katalogów. Po szkoleniu... Będziesz w stanie łatwiej wyszukiwać części tekstu o specyficznych kryteriach w procesorach, a także edytorach tekstowych, i to niezależnie od języka, w jakim pracujesz. Łatwo przefiltrujesz wyniki, logi aplikacji oraz dowolne zbiory danych, dzięki czemu szybko dotrzesz do konkretnego, wymaganego przez siebie typu informacji. Wyrażenia regularne wykorzystasz do pracy z prostymi skryptami i podczas operacji w popularnym frameworku Django. Stosując wyrażenia regularne, w ekspresowym tempie zwalidujesz daty, adresy i wszelkie inne dane, które posiadają regularną, czyli z góry narzuconą strukturę — na przykład ISBN książek w bibliotece, listę adresów IP, numery telefonów itd. Aktualizacja kursu (2024-03-26) Kurs został wzbogacony o dodatkowy rozdział Nowości i zmiany w wyrażeniach regularnych, a w nim zostały wyjaśnione:- grupy atomiczne- kwantyfikatory posiadające- flagi wewnątrz-liniowe- asercje z wyrażeniami regularnymi- raw-string w wyrażeniu regularnym- re.sub z grupami numerowanymi- grupy numerowane a unicode- ukrywacz komentarzy
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej