Brach Jarosław
Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(6)
Forma i typ
E-booki
(6)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2479)
Kozioł Paweł
(2014)
Kochanowski Jan
(1020)
Kotwica Wojciech
(794)
Kowalska Dorota
(664)
Brach Jarosław
(-)
Konopnicka Maria
(636)
Krzyżanowski Julian
(612)
Leśmian Bolesław
(481)
Krasicki Ignacy
(476)
Boy-Żeleński Tadeusz
(464)
Mickiewicz Adam
(405)
Słowacki Juliusz
(405)
Baczyński Krzysztof Kamil
(401)
Kraszewski Józef Ignacy
(398)
Orzeszkowa Eliza
(357)
Sienkiewicz Henryk
(340)
Jachowicz Stanisław
(316)
Otwinowska Barbara
(309)
Rzepka Rafał
(279)
Dybała Paweł (1981- )
(269)
Rolando Bianka
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Żeleński Tadeusz
(261)
Żeromski Stefan
(256)
Wallace Edgar
(255)
Ziajkiewicz Artur
(246)
Dybała Paweł
(243)
Czechowicz Józef
(242)
Sidorkiewicz Tomasz
(240)
Shakespeare William
(236)
Mosiewicz Maria
(230)
Korzeniewski Wiktor
(219)
Conrad Joseph
(216)
Doyle Arthur Conan
(212)
Dwornik Karolina
(211)
Ślusarczyk-Bryła Paulina
(210)
Liebert Jerzy
(209)
May Karol
(203)
Biel Mirella
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Siemianowski Roch
(197)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(194)
Syty Jakub (1982- )
(190)
Bogucka Masza
(188)
Prus Bolesław
(185)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(182)
Miciński Tadeusz
(177)
Asnyk Adam
(174)
Filipowicz Leszek
(172)
Masiak Wojciech
(169)
Drewnowski Jacek (1974- )
(167)
Oppenheim E. Phillips
(165)
Baudelaire Charles
(160)
Curant Catrina
(160)
Balcer Karolina
(158)
Birek Wojciech (1961- )
(155)
Starosta Marek
(151)
Roberts Nora
(150)
Iwaszkiewicz Jarosław
(149)
Cartland Barbara
(147)
Kasprowicz Jan
(147)
M. Annah Viki
(147)
Derengowska Joanna
(145)
Brand Max
(143)
Domańska Joanna
(142)
Будна Наталія
(141)
Markiewicz Henryk
(139)
Lech Justyna
(138)
Latoś Dariusz
(133)
Drewnowski Jacek
(132)
Pratchett Terry
(130)
Rawinis Marian Piotr
(130)
Syrokomla Władysław
(128)
Cieślak Piotr
(126)
London Jack
(125)
Norwid Cyprian Kamil
(125)
Braiter Paulina
(124)
Braiter Paulina (1968- )
(124)
Dickens Charles
(124)
Zychma Agnieszka
(124)
Balzac Honoré de
(123)
Birek Wojciech
(123)
Lange Antoni
(123)
Kornhauser Julian
(122)
Pigoń Stanisław
(122)
Prus Bolesław [pseud.]
(120)
Ignaczak Tomasz
(118)
Pasewicz Edward
(118)
Verne Jules
(118)
Tuczapska Paulina
(117)
Keff Bożena
(116)
Plewako-Szczerbiński Krzysztof
(116)
Sobczak Tomasz
(116)
Piechowiak Anna
(115)
Wiesiołowski Jacek
(115)
Grabiński Stefan
(114)
SheWolf
(114)
Andersen Hans Christian
(112)
Szweykowski Zygmunt
(112)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
6 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest jednym z pierwszych w naszym kraju zwartych opracowań dotyczących tematyki ekologizacji układów napędowych pojazdów wojskowych oraz ujmujących ją w dość szeroki sposób. Jednocześnie autor pragnie zwrócić uwagę na kilka powiązanych kwestii. Przede wszystkim przez wyrażenie "ekologizacja pojazdów wojskowych" autor rozumie ich elektryfikację czy gazo-/wodoroelektryfikację (technologia ogniw paliwowych), gdyż czyste technologie oparte na metanie praktycznie się nie nadają, poza nielicznymi wyjątkami, do zasilania napędu pojazdów wojskowych. W pracy omawiana jest ekologizacja wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 3500 do 5000 kg wzwyż. Zmiany i postęp w omawianej dziedzinie zachodzą jednak niezwykle szybko, pewne zaprezentowane w książce poglądy mogą się więc szybko zdezawuować, analogicznie jak przybliżane oceny, wnioski, wskazania i przewidywania co do przyszłości
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jednym ze sposobów redukcji powiązanych względnych ekonomicznych i ekologicznych kosztów przemieszczania jest upowszechnienie stosowania wydłużonych i megawydłużonych zestawów o podwyższonej dopuszczalnej masie całkowitej. Wdrożenie takich zestawów oznacza relatywne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, łagodzi zmiany klimatu, a jednocześnie przekłada się na zmniejszenie ekonomicznych i ekologicznych zewnętrznych kosztów transportu. Już od ponad dekady trwają działania na rzecz wprowadzenia na ograniczoną skalę do normalnej eksploatacji (czyli z możliwością poruszania się po normalnych drogach w normalnym ruchu ulicznym) tzw. zestawów megawydłużonych, określanych jako Mega Long Heavy Vehicle – megaciężki i długi pojazd, czyli bardzo wydłużony zestaw o jeszcze bardziej podniesionej dopuszczalnej masie całkowitej i tym samym większych zdolnościach przewozowych. Pojawiają się również określenia Super EcoCombi oraz High Capacity Transport i High Capacity Vehicle. Monografia jest pierwszym w Polsce zwartym opracowaniem poświęconym wdrażaniu zestawów tego rodzaju, tym samym przyczynia się do wyeliminowania poważnej luki badawczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
W trzecim numerze zeszytu naukowego "Logistyka i transport" wydawanego w serii "Debiuty Studenckie" zebrano osiem artykułów opracowanych samodzielnie przez studentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Tematyka tekstów jest różnorodna i aktualna, co świadczy o dobrym rozeznaniu młodych adeptów nauki we współczesnych problemach sektora transportu i logistyki, będących pochodną potrzeb rozwoju i globalizacji gospodarki. Autorzy w przygotowanych opracowaniach poruszyli m.in. takie zagadnienia, jak: Przemysł 4.0, logistyka ostatniej mili, zarządzanie procesami magazynowymi, infrastruktura transportu zewnętrznego, logistyczna obsługa klienta, jakość usług publicznego transportu zbiorowego, zarządzanie procesami transportowymi oraz logistyka produkcji filmowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia dotyczy nowoczesnej obsługi logistyczno-transportowej miast przez najcięższe pojazdy samochodowe. Omawiane w książce kwestie nie były dotąd tak szczegółowo omawiane w jednym opracowaniu. Autor połączył rozważania teoretyczne z licznymi przykładami praktycznymi, możliwymi do wprowadzenia także w Polsce, co jest istotne, ponieważ pod względem licznych rozwiązań ukierunkowanych na poprawę życia w środowisku miejskim jako państwo Polska wykazuje pewne zacofanie koncepcyjne i wdrożeniowe w stosunku do rozwiązań stosowanych w zachodniej części kontynentu. W publikacji opisano m. in. takie zagadnienia, jak: przyszłe miasto i jego towarowe potrzeby transportowe, ciężka dystrybucja miejska, rodzaje ciężarówek stosowanych w ciężkiej miejskiej dystrybucji, koncepcje MET/BET i City HCT-HCV, rozwiązania organizacyjne w sferze wdrażania ciężkich pojazdów dystrybucyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Celem monografii było wyodrębnienie i przeanalizowanie najważniejszych problemów dostaw na ostatniej mili, odbywających się w środowisku miejskim i wpływających na ogólnie pojętą logistykę miejską. Intencją autorów było stworzenie, na podstawie bogatej dostępnej bazy źródłowej, opracowania dotyczącego jedynie wybranych aspektów pośrednio i bezpośrednio związanych ze zjawiskiem ostatniej mili, jakie do tej pory w takim zakresie oraz w tej formie nie zostały przedstawione. Praca ta stanowi wynik nie tylko analizy materiałów z tej dziedziny, ale też własnych badań pierwotnych nad tą problematyką. Autorzy podjęli m.in. niezwykle aktualny temat podniesienia efektywności i ekologiczności dostaw na ostatniej mili poprzez wdrożenie wybranych rozwiązań technicznych i organizacyjnych, w tym nowych rodzajów sprzętu transportowego, mikro-/subhubów czy dostaw realizowanych nocą. Monografia jest adresowana do szerokiego grona odbiorców – zarówno studentów kierunków związanych z transportem i logistyką, jak i praktyków, w tym kadry zarządzającej w podmiotach wykonujących dostawy na ostatniej mili.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych w Europie tak kompleksowych opracowań na temat ekologizacji europejskiego ciężkiego transportu towarowego. Ze względów po części politycznych poruszana w niej tematyka stała się ostatnio, szczególnie w Unii Europejskiej, niezwykle popularna. Nie może to jednak przysłonić kwestii najważniejszych - mimo bowiem rozwoju od ponad 130 lat napędy elektryczne wciąż nie są doskonałe pod względem technicznym, ekonomicznym i użytkowym. W monografii autor analizuje sytuację w sferze ekologizacji do połowy 2022 roku. Ze względu na niezwykle duże zmiany zachodzące w tym zakresie publikacja ta zawiera pewną sytuację wyjściową i analizy stanowiące bazę do kolejnych poszerzonych i pogłębionych rozważań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej