Waśko Zbigniew
Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(35)
Katalog księgozbioru
(24)
Forma i typ
E-booki
(35)
Książki
(24)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
(24)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2479)
Kozioł Paweł
(2014)
Kochanowski Jan
(1020)
Kotwica Wojciech
(794)
Kowalska Dorota
(664)
Waśko Zbigniew
(-)
Konopnicka Maria
(636)
Krzyżanowski Julian
(612)
Leśmian Bolesław
(481)
Krasicki Ignacy
(476)
Boy-Żeleński Tadeusz
(464)
Mickiewicz Adam
(405)
Słowacki Juliusz
(405)
Baczyński Krzysztof Kamil
(401)
Kraszewski Józef Ignacy
(398)
Orzeszkowa Eliza
(357)
Sienkiewicz Henryk
(340)
Jachowicz Stanisław
(316)
Otwinowska Barbara
(309)
Rzepka Rafał
(279)
Dybała Paweł (1981- )
(269)
Rolando Bianka
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Żeleński Tadeusz
(261)
Żeromski Stefan
(256)
Wallace Edgar
(254)
Ziajkiewicz Artur
(246)
Dybała Paweł
(243)
Czechowicz Józef
(242)
Sidorkiewicz Tomasz
(240)
Shakespeare William
(236)
Mosiewicz Maria
(230)
Korzeniewski Wiktor
(219)
Conrad Joseph
(216)
Doyle Arthur Conan
(212)
Dwornik Karolina
(211)
Ślusarczyk-Bryła Paulina
(210)
Liebert Jerzy
(209)
May Karol
(203)
Biel Mirella
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Siemianowski Roch
(196)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(194)
Syty Jakub (1982- )
(190)
Bogucka Masza
(188)
Prus Bolesław
(185)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(182)
Miciński Tadeusz
(177)
Asnyk Adam
(174)
Filipowicz Leszek
(172)
Drewnowski Jacek (1974- )
(167)
Masiak Wojciech
(167)
Oppenheim E. Phillips
(165)
Baudelaire Charles
(160)
Curant Catrina
(160)
Balcer Karolina
(158)
Birek Wojciech (1961- )
(155)
Starosta Marek
(151)
Roberts Nora
(150)
Iwaszkiewicz Jarosław
(149)
Cartland Barbara
(147)
Kasprowicz Jan
(147)
M. Annah Viki
(147)
Derengowska Joanna
(145)
Brand Max
(143)
Domańska Joanna
(142)
Будна Наталія
(141)
Markiewicz Henryk
(139)
Lech Justyna
(138)
Latoś Dariusz
(133)
Drewnowski Jacek
(132)
Pratchett Terry
(130)
Rawinis Marian Piotr
(130)
Syrokomla Władysław
(128)
Cieślak Piotr
(126)
London Jack
(125)
Norwid Cyprian Kamil
(125)
Braiter Paulina
(124)
Braiter Paulina (1968- )
(124)
Dickens Charles
(124)
Zychma Agnieszka
(124)
Balzac Honoré de
(123)
Birek Wojciech
(123)
Lange Antoni
(123)
Kornhauser Julian
(122)
Pigoń Stanisław
(122)
Prus Bolesław [pseud.]
(120)
Ignaczak Tomasz
(118)
Pasewicz Edward
(118)
Verne Jules
(118)
Tuczapska Paulina
(117)
Keff Bożena
(116)
Plewako-Szczerbiński Krzysztof
(116)
Piechowiak Anna
(115)
Sobczak Tomasz
(115)
Wiesiołowski Jacek
(115)
Grabiński Stefan
(114)
SheWolf
(114)
Andersen Hans Christian
(112)
Szweykowski Zygmunt
(112)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(59)
Język
polski
(59)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Studenci
(1)
Temat
Programy graficzne
(8)
Photoshop
(7)
Fotografia cyfrowa
(2)
Sukces
(2)
Adobe Photoshop (oprogramowanie)
(1)
After Effects
(1)
Blender (informat.)
(1)
Bogactwo
(1)
GIMP
(1)
HTML
(1)
Java (język programowania)
(1)
Kaskadowe arkusze stylów
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Microsoft Word for Windows (oprogramowanie)
(1)
Nawyki
(1)
Produktywność pracy
(1)
Programy wydawnicze
(1)
Projektowanie
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Psychologia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Samorealizacja
(1)
Systemy operacyjne
(1)
Szczęście
(1)
Technika
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Windows 10
(1)
Windows 2016 Server
(1)
Word
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Gatunek
Podręczniki
(8)
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Fotografia cyfrowa
(3)
Poradniki
(3)
Fotografia
(1)
Portrety
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Rozwój osobisty
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
59 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Adobe After Effects CC służy do tworzenia kompozycji, animacji i efektów specjalnych. Umożliwia korzystanie z warstw na wiele rozmaitych sposobów, dołączanie wyrafinowanych efektów wizualnych oraz dźwiękowych, a także animowanie obiektów i efektów specjalnych. Jest ulubionym narzędziem wykorzystywanym przez montażystów, twórców filmów, projektantów stron internetowych i ekspertów od efektów specjalnych do cyfrowego udoskonalania filmów, jak również do cyfrowej postprodukcji filmów kinowych, telewizyjnych, DVD oraz przeznaczonych do publikacji w sieci. Opanowanie tego narzędzia pozwala na uzyskiwanie spektakularnych wyników! Ta książka jest oficjalnym materiałem szkoleniowym firmy Adobe, jednym z najlepszych dostępnych na rynku. Została przejrzana i zaktualizowana pod kątem najnowszej wersji oprogramowania. Składa się z piętnastu lekcji, a każda z nich zawiera niezastąpione wskazówki, przydatne dla początkujących i doświadczonych użytkowników programu Adobe After Effects. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą w opanowaniu zarówno najbardziej podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Znalazły się tu również wskazówki przydatne w korzystaniu z nowości dostępnych w najnowszej wersji aplikacji. To znakomity punkt wyjścia do nauki, doskonalenia warsztatu oraz do swobodnego eksperymentowania. W tej książce: przygotowanie się do pracy z programem Adobe After Effects CC i tworzenie animacji korzystanie z warstw i masek oraz praca z tekstem efekty specjalne, korekcja kolorów i dodawanie ścieżki dźwiękowej obiekty 3-D, modyfikacja oświetlenia, precyzyjna animacja kompozycji renderowanie filmu i publikacja materiału wyjściowego Adobe After Effects: doceniany przez najlepszych!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Adobe After Effects CC jest bardzo chętnie wykorzystywany przez montażystów, projektantów stron internetowych, ekspertów od efektów specjalnych oraz twórców filmowych i telewizyjnych do cyfrowego udoskonalania filmów. Umożliwia komponowanie warstw na wiele rozmaitych sposobów, dołączanie wyrafinowanych efektów wizualnych oraz dźwiękowych, a także animowanie zarówno obiektów, jak i efektów specjalnych. To dość złożone narzędzie, ale jego opanowanie pozwala uzyskać wspaniałe rezultaty!Książka, którą trzymasz w dłoni, to oficjalny materiał szkoleniowy firmy Adobe. Składa się z czternastu lekcji — każda z nich zawiera niezastąpione wskazówki, przydatne dla początkujących i doświadczonych użytkowników programu Adobe After Effects. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą ci opanować zarówno najbardziej podstawowe, jak i wyrafinowane funkcje oprogramowania. To znakomity punkt wyjścia do swobodnego eksperymentowania. Będziesz mieć także możliwość korzystania z plików z materiałami do ćwiczeń.Dzięki temu podręcznikowi: zapoznasz się z programem Adobe After Effects CC i praktycznie natychmiast rozpoczniesz pracę nauczysz się korzystać z warstw i masek oraz pracować na tekście dowiesz się, jak tworzyć efekty specjalne, korygować kolory i dodawać ścieżkę dźwiękową nauczysz się tworzyć obiekty 3D, pracować na warstwach, modyfikować kolory i oświetlenie zaczniesz stosować zaawansowane techniki edycji, tworzyć kompozycje i precyzyjnie je animować nauczysz się renderować filmy i publikować materiały wyjściowe Adobe After Effects: piorunujące efekty specjalne!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Adobe After Effects jest ulubionym narzędziem profesjonalistów zajmujących się tworzeniem filmów, ich montażem i cyfrowym udoskonalaniem. Świetnie nadaje się też do cyfrowej postprodukcji filmów kinowych, telewizyjnych czy przeznaczonych do publikacji w internecie. Pozwala na korzystanie z warstw na wiele różnych sposobów, tworzenie kompozycji i animacji, dołączanie efektów wizualnych lub dźwiękowych, a także animowanie zarówno obiektów, jak i efektów. To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe - najlepszej dostępnej na rynku pomocy do nauki After Effects. Książkę docenią i początkujący, i zaawansowani użytkownicy. Została podzielona na 15 lekcji, z których dowiesz się, jak komponować klipy wideo, projektować ruchome grafiki i tworzyć atrakcyjne animacje. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Nauczysz się tworzyć, modyfikować i optymalizować ruchome grafiki na potrzeby filmu, wideo, internetu i urządzeń mobilnych, a także animować tekst i obrazy, stosować rotoskopię, zmieniać zależności czasowe, korygować kolory, wreszcie usuwać niechciane obiekty. Dowiesz się ponadto, jak uatrakcyjniać wygląd kompozycji poprzez odpowiednią konfigurację kamer i oświetlenia czy też deformować i animować obiekty i nagrania wideo przy użyciu narzędzi Puppet. Przekonaj się, gdzie leży granica Twojej wyobraźni!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Elektronik w swojej pracy potrzebuje szczegółowych, rzetelnych i łatwo dostępnych informacji. Niestety, producenci, przygotowując karty produktów, nie zawsze stają na wysokości zadania. Owszem, internet to istny ocean informacji, jednak aby z nich skorzystać, trzeba - wzorem Kopciuszka rozdzielającego ziarna - odsiać prawdę od błędów, niepotwierdzonych teorii czy zwykłych bzdur. Okazuje się, że encyklopedyczne źródło wiedzy o poszczególnych komponentach, ich działaniu, zasadach stosowania czy najczęściej popełnianych błędach montażowych i ich konsekwencjach jest bardzo przydatną pomocą zarówno dla zawodowców, jak i pasjonatów elektroniki. To drugi tom niezwykłej encyklopedii przeznaczonej dla praktyków elektroniki. Podobnie jak w pierwszym, tak i tutaj znalazły się skompletowane, uporządkowane, a co najważniejsze - sprawdzone i potwierdzone informacje o elementach elektronicznych. Drugi z trzech tomów jest poświęcony układom scalonym, tyrystorom, źródłom światła i dźwięku, wskaźnikom oraz wyświetlaczom - ich opisy zostały uzupełnione licznymi fotografiami, schematami i wykresami. Dzięki takiemu układowi treści dowiesz się, do czego służy każdy z prezentowanych podzespołów, jak działa, kiedy jest najbardziej przydatny i w jakich odmianach występuje. Oto prawdziwa pomoc dla praktyków, którzy chcą szybko uzyskać wskazówki potrzebne do pracy! Dokładne informacje o każdym komponencie: funkcja działanie rodzaje wartości stosowanie możliwe błędy Absolutny niezbędnik każdego elektronika: poręczny, zwięzły, dokładny i dobrze zorganizowany!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
O pięknie i odbiorze każdego tekstu decyduje także jego zapis. Odpowiednio dobrany krój liter, ozdobny inicjał, profesjonalny skład tekstu i przemyślany layout mogą bardzo silnie wzmocnić przekaz słowa pisanego. Dzięki znajomości zasad typografii możemy wywołać u odbiorcy uczucie, że oto ogląda coś estetycznego, eleganckiego, a wizualna perfekcja w wyjątkowy sposób uzupełnia informacyjną funkcję pisma. Co więcej, dopiero opanowanie sztuki typografii pozwala na tworzenie prawdziwie profesjonalnych logotypów czy grafik tekstowych.Trzymasz w ręku książkę przeznaczoną dla wszystkich projektantów grafiki, którzy chcą korzystać z zasad typografii. Książkę tę doceni jednak każdy, kto chce się czegoś dowiedzieć o krojach pisma, o czcionkach i o tym, jak je rozpoznawać, wybierać i poprawnie stosować. Zamieszczono w niej mnóstwo praktycznych przykładów i ćwiczeń pogłębiających wiedzę i umiejętności typograficzne. Dzięki nim bardzo szybko zaczniesz tworzyć logotypy i emblematy, zaczniesz profesjonalnie składać tekst, a nawet projektować własne fonty!Podczas lekcji typografii nauczysz się: terminologii typografii, niezbędnej dla zrozumienia kolejnych zagadnień, rozpoznawania, wybierania i łączenia fontów stosownie do potrzeb, tworzenia monogramów i logotypów przy użyciu różnych fontów, również własnoręcznie opracowanych, zasad profesjonalnego składu tekstu oraz poprawiania jego czytelności w projekcie, zasad dodawania obrazów do liter: ozdobników, rysunków, dodatków dekoracyjnych. Typografia — obowiązkowa lekcja dla każdego projektanta! Jim Krause — wielokrotnie nagradzany projektant, ilustrator, grafik i fotografik. Autor wielu znanych książek poświęconych projektowaniu graficznemu. Od ponad 25 lat wykonuje projekty dla wielu klientów, włączając w to takie firmy, jak Microsoft, Kodak, Cingular Wireless, Seattle Public Schools, Levi Strauss czy Washington Apples.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Coraz więcej mówi się o dobrych praktykach programistycznych, a mimo to wciąż zdarzają się przypadki wydania nieudanego produktu. Istnieje wiele przyczyn tego stanu rzeczy, np. postrzeganie procesu tworzenia oprogramowania jako linii produkcyjnej, brak właściwego zarządzania projektami, a także brak wypracowanych metod rekrutacji specjalistów i kierowania zespołem. Rozwój metodyk zwinnego programowania poprawił sytuację, lecz problem niskiej jakości samych projektów nie zniknął. Książka ta proponuje czysto rzemieślnicze podejście do pracy programisty. Idea ta, znana jako software craftsmanship, zakłada kompletną zmianę sposobu myślenia o programowaniu. Priorytetami stają się tu profesjonalizm, techniczna perfekcja i zadowolenie klienta, a osiąga się to, stosując pewne praktyki programistyczne, które zaczerpnięto m.in. z metodyk programowania ekstremalnego, zwinnego i odchudzonego. Autor, który jest współzałożycielem największej organizacji deweloperów-rzemieślników, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem poprzez inspirujące przykłady i praktyczne rady. Okazuje się, że dzięki tej postawie zespół może osiągnąć najwyższy poziom technicznej doskonałości tworzonych projektów. Jest to książka o peofesjonalizmie programowania. Nie tylko o profesjonalizmie programisty, ale również o całej organizacji tworzenia oprogramowania Jest to książka o mistrzostwie w programowaniu. Na jej stronach autor przedstawia plan, srategię, podejścia i reguły, które mogą pomóc każdemu programiście, każdemu zespołowi programistów i każdej organizacji wytwarzającej oprogramowanie w wyrwaniu się z grzęzawiska mierności i we wkroczeniu na ścieżkę profesjonalizmu, jak również w zapewnieniu większej wydajności oraz poczucia dumy z tego, co się robi. / ze wstępu, Robert C. Martin Z książki dowiesz się: w jaki sposób podejście rzemieślnicze zwiększa jakość tworzonego oprogramowania i obsługi klientów, kiedy i jak mówić klientowi nie oraz jak proponować rozwiązania zastępcze, dlaczego dobrym deweloperom zdarza się pisać zły kod i jak można temu zapobiegać, jak być pragmatykiem — a nie dogmatykiem — w kwestii stosowania praktyk i narzędzi, w jaki sposób zatrudniać deweloperów-rzemieślników, jak nimi kierować, jak zaszczepić w zespole prawdziwy kult uczenia się, jak wprowadzać zmiany techniczne. Programuj profesjonalnie — liczą się pragmatyzm, perfekcja i cel! Sandro Mancuso programuje od dziecka. Pracował w wielu różnych firmach, również w korporacjach międzynarodowych i bankach inwestycyjnych. Jest zwolennikiem idei programowania mistrzowskiego i ekstremalnego. W październiku 2013 roku został współzałożycielem firmy konsultingowej o nazwie Codurance, w której za podstawę działania przyjęto zasady i wartości software craftsmanship. Mancuso jako cel zawodowy przyjął sobie podnoszenie jakości branży informatycznej przez pomaganie deweloperom w doskonaleniu rzemiosła programistycznego. Często bierze udział w konferencjach informatycznych w różnych miejscach świata.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Książka inżynierska dla dzieci! Inżynierowie to ludzie, którzy lubią wiedzieć, jak działają różne urządzenia. Ta książka pomoże Ci w uczynieniu pierwszego kroku na drodze do zdobycia umiejętności typowych dla prawdziwego inżyniera. Zacznij od zabawnych projektów, opartych na cyklu inżynierskim, aby szybko przejść do rozwiązywania rzeczywistych problemów współczesnego świata. Wytrzymałość mostu — zaprojektuj wirtualny most, a potem zbuduj model makaronowy. Inwazja kosmitów — wykonaj ubranie wyposażone w obwody elektryczne oraz obiekty drukowane w 3D. Przejażdżka kolejką górską — skonstruuj miniaturę roller coastera. Dr Camille McCue jest doświadczoną nauczycielką przedmiotów ścisłych. Naucza matematyki, techniki i fizyki zarówno w tradycyjnych klasach lekcyjnych, jak i za pośrednictwem telewizji. Obecnie pracuje w Las Vegas, w stanie Nevada.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Ponad 40 gotowych przepisów pokazujących możliwości zastosowania biblioteki OpenGL w nowoczesnych aplikacjach OpenGL dostarcza programistom API do renderowania zaawansowanych grafik i animacji. To oprogramowanie umożliwia im tworzenie niezwykle atrakcyjnych gier, prezentacji oraz efektów graficznych. Jeżeli chcesz poznać możliwości OpenGL, jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, to trafiłeś na świetną książkę!Znajdziesz w niej zbiór receptur cenionych przez programistów. Dzięki nim błyskawicznie rozwiążesz typowe problemy oraz zobaczysz, jak podejść do przeróżnych zagadnień związanych z OpenGL. Sięgnij po tę lekturę, a nauczysz się wybierać obiekty na podstawie ich różnych właściwości, mapować środowisko, filtrować obraz oraz tworzyć realne scenerie za pomocą odpowiedniej gry światła i cienia. Ponadto zobaczysz, jak śledzić promienie, ścieżki oraz tworzyć animacje szkieletowe i symulacje fizyczne. Ta książka to kopalnia najlepszych przepisów na wykorzystanie OpenGL!Na licznych przykładach poznasz zasady: tworzenia renderingowego kontekstu w OpenGL 3.3, operowania wirtualną kamerą i wskazywania obiektów w scenie 3D, symulowania odbić lustrzanych za pomocą renderowania pozaekranowego i mapowania środowiska, stosowania technik mapowania cieni włącznie z mapowaniem wariancyjnym, implementowania systemów cząsteczkowych przy użyciu shaderów, realizacji globalnego oświetlenia w oparciu o GPU i z użyciem harmonik sferycznych oraz SSAO, symulowania przezroczystości metodami bazującymi na dualnym peelingu głębi, wykonywania renderingów wolumetrycznych metodą cięcia połówkowokątowego i symulacji fizycznych z transformacyjnym sprzężeniem zwrotnym. Najlepsze przepisy na OpenGL!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Wyjdź poza standardową wiedzę i poznaj sekretne możliwości Blendera Jak stosować sprytne metody szybkiego zaznaczania czy grupowania elementów 3D i manipulowania nimi? Jak komponować wideoklipy przy użyciu węzłów? Jak tworzyć efekty specjalne za pomocą tekstur? Blenderem jako narzędziem do wizualizacji obiektów architektonicznych czy symulowania zjawisk fizycznych powszechnie posługują się studenci, naukowcy, artyści i graficy. Wciąż jednak drzemie w nim niesamowity, niewykorzystany potencjał. Jeżeli chcesz poznać jego możliwości i profesjonalnie używać wszystkich, nawet mało znanych narzędzi, by osiągnąć wysoki stopień wtajemniczenia w dziedzinie tworzenia animacji, powinieneś skorzystać właśnie z tej książki! Znajdziesz tu szczegółowe opisy nietypowych funkcji Blendera oraz informacje na temat metod efektywnej pracy z programem. Książka "Blender. Mistrzowskie animacje 3D" poprowadzi Cię krok po kroku przez zaawansowane techniki modelowania, teksturowania, pisania skryptów i generowania efektów specjalnych za pomocą mistrzowskich narzędzi Blendera. Dowiesz się między innymi, jak profesjonalnie przygotować sceny do silnika gier i jak w tym środowisku używać Pythona. Podczas lektury poznasz także tajniki rzeźbienia, komponowania i edycji wideo. Korzystając z zawartych tu wskazówek, osiągniesz nieprzeciętne efekty w tworzeniu trójwymiarowych animacji! Ustawianie opcji Blendera Usprawnianie metod pracy Manipulowanie obiektami Modelowanie w wielopoziomowej rozdzielczości Funkcja Retopo Tekstury i ich mapowanie Animowanie maski elementów niepożądanych Środowisko programistyczne Pythona Skrypty Pythona w Blenderze Manipulowanie siatkami, obiektami i krzywymi IPO Przygotowywanie scen dla silnika gier Sięgnij po mistrzowską wiedzę i twórz porywające animacje 3D
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Visual Basic for Applications (VBA) jest dobrze znanym językiem programowania; w pakiecie Microsoft Office zaimplementowano jego siódmą wersję. Skrypty VBA świetnie się sprawdzają w automatyzowaniu pracy w aplikacjach MS Office, pozwalają też na tworzenie własnych funkcji zwiększających możliwości tych programów. Co więcej, VBA jest językiem, który wyjątkowo łatwo opanować. Nawet te osoby, które nic nie wiedzą o programowaniu, błyskawicznie uczą się pisania kodu VBA i szybko mogą się cieszyć efektami swojej pracy. Dzięki tej książce nauczysz się programować w języku VBA. Dowiesz się także, w jaki sposób można zautomatyzować wiele żmudnych czynności wykonywanych w Excelu i w innych aplikacjach pakietu MS Office. Naukę rozpoczniesz od podstaw, które podano tu w przystępnej i zrozumiałej formie. Dowiesz się, w jaki sposób można nagrywać makra, a później stopniowo będziesz przechodzić do bardziej złożonych zadań programistycznych. Zapoznasz się też z zaawansowanymi narzędziami wbudowanymi w Excela i przekonasz się, jak bardzo mogą one zwiększyć Twoją produktywność. Dodatkowym plusem jest mnóstwo ćwiczeń, wskazówek i propozycji praktycznych projektów z wykorzystaniem Excela, Worda i PowerPointa. Pracę ułatwią Ci również przykładowe kody i filmy instruktażowe. Korzystaj do woli! W książce między innymi: język VBA w środowisku aplikacji pakietu MS Office tworzenie własnych procedur, funkcji i formularzy w VBA operowanie na arkuszach Excela wykrywanie i obsługa błędów tworzenie własnych okien dialogowych i pobieranie danych użytkownika poszerzanie możliwości aplikacji z pakietu Office VBA i Excel: przekonaj się, jak łatwe jest programowanie!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Twórz grafiki skrojone idealnie na potrzeby WWW! Pragnieniem każdego fotografa jest robienie zdjęć, które przykują uwagę widza. Najlepszymi fotografami portrecistami są ci, którzy odkryli klucz do pełnego i intensywnego życia. Oni wiedzą, że małe tajemnice i chwile, z których składa się życie, można pokazać w powiększeniu. Każdy może to zrobić, jeśli tylko ma aparat i umie się nim odpowiednio posługiwać. Gdy robimy zdjęcia, widzimy wyraźniej, rozumiemy więcej i żyjemy pełniej. Dzięki tej bogatej w ilustracje książce również i Ty możesz spróbować posiąść tę wiedzę. Zawiera ona trzydzieści ćwiczeń, które pomogą Ci zbudować pasję fotografowania ludzi. Nie jest to klasyczny podręcznik fotografii portretowej. Nie pokazuje, jak robić portrety pochlebne, lecz takie, które ukazują prawdę o konkretnym człowieku. W ramach ćwiczeń będziesz miał okazję spędzić trochę czasu z czarno-białą kliszą oraz przygotować sprzęt do działania. Nauczysz się budować relacje oraz tworzyć autoportrety i portrety, które wytrzymają próbę czasu. Inspirujące wprowadzenia i dokładne opisy poszczególnych etapów pozwolą Ci odkryć metody portretowania ludzi na ulicy, z ukrycia, w ich środowisku i w sposób pokazujący ich styl życia. Każde ćwiczenie zostało tak pomyślane, aby pomóc w opowiadaniu określonych historii, nawiązywaniu kontaktu z modelami, zmianie sposobu patrzenia na świat i kształtowaniu własnego stylu. Wszystko, czego potrzebujesz, to aparat, odwaga i odrobina wyobraźni! Genialne źródło informacji o fotografowaniu ludzi!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Elektronicy nie mogą narzekać na niedostatek lub niedostępność informacji. Niestety, często są one nieuporządkowane, nierzetelne lub niewiarygodne. Aby z nich skorzystać, trzeba od ważnej i przydatnej wiedzy odsiać błędy, niepotwierdzone teorie, a nawet plagiaty czy zwykłe dziwactwa. Kosztuje to sporo czasu i nie gwarantuje efektów. Tymczasem w pracy elektronika szczegóły są bardzo ważne. Nie zawsze są udostępniane przez producentów w kartach produktów, a rzetelnych instrukcji i poradników brakuje. Okazuje się, że źródło informacji o poszczególnych komponentach, ich działaniu, zasadach stosowania czy najczęściej popełnianych błędach montażowych znakomicie usprawniłoby pracę i zawodowców, i amatorów. To książka przeznaczona dla początkujących i zaawansowanych elektroników, zarówno inżynierów, jak i hobbystów. Zawiera starannie zebrane, skompletowane, uporządkowane, a co najważniejsze, sprawdzone i potwierdzone informacje o elementach elektronicznych. Pierwszy z trzech tomów obejmuje informacje o podstawowych elementach, wykorzystywanych chyba we wszystkich projektach. Materiał został uzupełniony licznymi fotografiami, schematami i wykresami. Dowiesz się stąd, do czego służy każdy z prezentowanych podzespołów, jak działa, dlaczego jest przydatny i w jakich odmianach występuje. Nawet jeśli masz duże doświadczenie w dziedzinie elektroniki, znajdziesz tu mnóstwo przydatnych szczegółów, o których nie miałeś pojęcia, a które z pewnością ułatwią Ci tworzenie wspaniałych projektów. Dokładne informacje o każdym komponencie: funkcja działanie rodzaje wartości stosowanie możliwe błędy Absolutny niezbędnik każdego elektronika: wiarygodny, kompletny, wyczerpujący!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Elektronik, zwłaszcza gdy pracuje nad trudniejszymi projektami, musi mieć dostęp do rzetelnych i sprawdzonych informacji. Oczywiście, jakieś dane są dostępne w kartach produktów, biuletynach producentów czy internecie. Tyle że wyszukiwanie i weryfikowanie tych źródeł bywa czasochłonne. Każdy elektronik, zarówno zawodowiec, jak i amator, doceni więc zamysł, by niezbędne informacje zebrać w jednym miejscu, w formie dobrze zorganizowanego zestawienia, zawierającego również sprawdzone i trudno dostępne dane szczegółowe. To trzeci tom niezwykłej encyklopedii przeznaczonej dla osób zajmujących się elektroniką. Tak jak w pozostałych częściach serii, znalazła się tu uporządkowana i potwierdzona wiedza o podzespołach. W książce znajdziesz informacje o czujnikach elektronicznych, skrupulatnie uzupełnione fotografiami, schematami i wykresami. Dowiesz się, do czego służy każdy z prezentowanych komponentów, jak działa, dlaczego jest przydatny i w jakich odmianach występuje. Jako że istnieje bardzo dużo różnego rodzaju czujników i nieraz są to skomplikowane układy, uzyskasz cenną pomoc w usystematyzowaniu swojej wiedzy. To prawdziwy niezbędnik dla praktyków! Książka zawiera dokładne informacje o czujnikach wykrywających: położenie, odległość obecność, nachylenie, przyśpieszenie oscylacje, siłę, ingerencję człowieka światło, ciepło, dźwięk natężenie i napięcie prądu Czujniki elektroniczne: masz wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Ponad 60 przepisów pomocnych w budowaniu kunsztownych i profesjonalnych interfejsów, dzięki którym gry mogą stać się atrakcyjniejsze. Umiejętność projektowania i implementacji interfejsów użytkownika jest szczególnie ważna dla programistów gier. Aby gra mogła porwać i wciągnąć gracza po uszy, jej interfejs musi być zarówno funkcjonalny, jak i przyjemny dla oka. Idealnym narzędziem do tworzenia gier jest Unity: program, który pozwala na konstruowanie doskonałych, dynamicznych interfejsów. Szczególnie atrakcyjne jest łączenie ze sobą elementów graficznych i kodu tworzonego w języku C# — w ten sposób Unity pozwala na osiąganie imponujących wyników.Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które chcą wykorzystać silnik Unity do tworzenia gier wideo. Przedstawiono tu sposoby implementacji systemów interfejsu użytkownika i łączenia ich z pozostałymi składnikami gry. Przygotowano ją jako zbiór przepisów na wykonanie określonych zadań, jednak najpierw omówiono tu zagadnienia podstawowe, a dopiero potem te nieco trudniejsze. Pozwala to na stopniowe doskonalenie umiejętności programistycznych. Podczas lektury książki warto zwrócić uwagę na odwołania do relacji między graczem a interfejsem gry — niezwykle ważny czynnik dla projektanta.W książce omówiono: najważniejsze zagadnienia, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia gier implementację liczników i pasków zdrowia, a także prezentacji czasu w grze tworzenie interaktywnych kontrolek, takich jak panele i suwaki tworzenie interaktywnych składników interfejsów i animowanie ich implementację zaawansowanych elementów HUD implementację interfejsów użytkownika w 3D oraz stosowanie minimap Francesco Sapio jest inżynierem informatyki i automatyki, utalentowanym projektantem gier komputerowych i doświadczonym użytkownikiem programów graficznych. Jest wybitnym znawcą oprogramowania Unity3D. Jest także muzykiem, ponadto przez kilka lat pracował jako aktor i tancerz. Sapio uwielbia matematykę, filozofię, logikę i rozwiązywanie zagadek, ale jego największą pasją jest projektowanie i programowanie gier. Lubisz grać? Spróbuj zaprojektować i napisać swoją własną grę!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Inteligentne budynki dla pasjonatów elektroniki! Arduino to platforma, dzięki której budowa zaawansowanych układów elektronicznych stała się bardzo prosta i przyjemna. Już nie musisz tworzyć skomplikowanych projektów układów, wykonywać mnóstwa obliczeń oraz rozwiązywać problemów. Wystarczy, że zdobędziesz płytkę Arduino i zaczniesz tworzyć układ Twoich marzeń. Jeżeli marzył Ci się inteligentny dom i masz ochotę osiągnąć ten cel we własnym zakresie, wiedz, że dzięki tej książce i platformie Arduino jest to możliwe!Sięgnij po ten poradnik i zobacz, jak zrealizować najróżniejsze praktyczne projekty. Bezprzewodowy detektor ruchu, termometr lub licznik zużytej energii to tylko niektóre z nich. Jeżeli chciałbyś sterować oświetleniem budynku za pomocą urządzeń mobilnych lub zbudować własną stację pogodową, także znajdziesz tu coś dla siebie, ponieważ książka zawiera przejrzyste opisy realizacji takich projektów. Na sam koniec dowiesz się, jak przerabiać urządzenia fabryczne, testować system oparty na Arduino oraz przygotować obudowę Twojego urządzenia. Książka ta jest doskonałą lekturą dla wszystkich pasjonatów elektroniki chcących zrealizować nowe, pasjonujące projekty!Z tej książki nauczysz się: łączyć czujniki z płytką Arduino, budować energooszczędne czujniki ruchu z użyciem technologii XBee, sprzęgać przekaźniki z płytką Arduino w celu sterowania urządzeniami elektrycznymi, korzystać z łączności Wi-Fi do sterowania oświetleniem domowym, dokonywać zdalnych pomiarów temperatury za pośrednictwem platformy Arduino i łączności Bluetooth, wysyłać dane o zużyciu energii elektrycznej do chmury obliczeniowej, przerabiać fabryczne urządzenia automatyki domowej przez instalowanie w nich płytek Arduino. Dla kogo jest ta książka? Jeśli chcesz konstruować własne systemy automatyki domowej przy użyciu platformy Arduino, ta książką jest dla Ciebie. Aby zrozumieć opisane w niej projekty, musisz już mieć pewną wiedzę na temat Arduino i znać zasady programowania w takich językach, jak C i C++. Twoje mieszkanie też może być inteligentne!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Poznaj możliwości Photoshopa, aby Twoje obrazy przemawiały do wyobraźni Jak modyfikować grafiki za pomocą stylów warstwy? Jak łączyć obrazy? Jak korzystać z narzędzi modułu Camera Raw? Photoshop CS3 od wielu już lat jest doskonałym i sprawdzonym narzędziem do profesjonalnego przetwarzania obrazów. Program umożliwia nie tylko techniczną obróbkę zdjęć i grafiki, które wykorzystywane są we wszelkiego rodzaju publikacjach, ale także pozwala na realizację własnych twórczych projektów. W wersji CS3 dodano wiele nowych funkcji (np. filtry inteligentne, zwiększenie obszaru roboczego czy ulepszone narzędzia do zaznaczania), które przede wszystkim umożliwiają niedostępne dotychczas sposoby obróbki, a jednocześnie ułatwiają użytkowanie. "Photoshop CS3 PL. Multimedialny trener" to Twój osobisty instruktor do nauki Photoshopa, który wprowadzi Cię krok po kroku -- w tempie, które sam sobie narzucisz -- w kolejne tajniki tego programu, co umożliwi posługiwanie się nim na poziomie profesjonalnym. Wykonując poszczególne ćwiczenia, nauczysz się komponować obraz przy użyciu obiektów inteligentnych, modyfikować jego barwy za pomocą warstw korekcyjnych, tworzyć obrazy do druku oraz animacje na potrzeby internetu i wideo. Krótko mówiąc, dzięki tej książce staniesz się zawodowcem. Dokowanie palet Stosowanie filtrów inteligentnych Wykorzystanie maski warstwy Modyfikowanie grafiki za pomocą stylów warstwy Korzystanie z programu Adobe Bridge Łączenie i poprawianie obrazów Zapisywanie pliku w formacie DNG Malowanie i retuszowanie Obiekty inteligentne Filtry Tworzenie animacji "Photoshop CS3 PL. Multimedialny trener" -- Twój osobisty instruktor, który nauczy Cię tworzyć lepiej i szybciej, a także wykorzystywać maksimum możliwości aplikacji i Twojej kreatywności!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Poznaj tajniki najnowszej wersjiuniwersalnego narzędzia do tworzenia prezentacji Tworzenie i formatowanie prezentacji Dodawanie elementów interaktywnych Dostosowywanie PowerPointa do własnych potrzeb Chcesz przedstawić ofertę swojej firmy w interesujący sposób i wywrzeć niezapomniane wrażenie na odbiorcach? Korzystasz z poprzednich wersji PowerPointa i chcesz sprawdzić, czy warto używać jego najnowszej edycji? A może chcesz poznać takie możliwości aplikacji, o których nie napisano w dokumentacji? PowerPoint to jeden z najpopularniejszych i najczęściej używanych programów biurowych. Według statystyk jego użytkownicy tworzą codziennie ponad 30 milionów slajdów! Jego najnowsza wersja, oznaczona symbolem 2007, różni się znacznie od swoich poprzedniczek. Ma całkowicie przeprojektowany, nowatorski interfejs użytkownika i wiele nowych, ciekawych możliwości. Umiejętność tworzenia profesjonalnych prezentacji za pomocą PowerPointa jest bardzo mile widziana przez pracodawców, warto zatem dobrze poznać ten program! "PowerPoint 2007 PL. Nieoficjalny podręcznik" to omówienie możliwości najnowszej wersji tej aplikacji. Znajdziesz tu nie tylko opis narzędzi i funkcji, ale także bezcenne porady, dzięki którym optymalnie wykorzystasz program i szybko rozwiążesz wszelkie problemy. Czytając tę książkę, nauczysz się efektywnie korzystać z nowego interfejsu użytkownika, stworzysz profesjonalne slajdy i sformatujesz znajdujące się na nich elementy tekstowe i graficzne. Dowiesz się, jak podnieść atrakcyjność prezentacji, umieszczając w niej komponenty interaktywne i multimedialne, wykresy oraz arkusze kalkulacyjne. Poznasz sposoby odtwarzania prezentacji, dystrybuowania jej i drukowania materiałów pomocniczych, które przed pokazem rozdasz jego uczestnikom. Przegląd nowego interfejsu użytkownika Tworzenie nowej prezentacji na bazie już istniejącej bądź szablonu Definiowanie tła slajdów Nawigowanie pomiędzy slajdami podczas edycji Edycja i formatowanie elementów tekstowych Wstawianie grafiki, wykresów, diagramów i tabel Odtwarzanie prezentacji Drukowanie slajdów i materiałów informacyjnych Rysowanie na slajdach Wstawianie przejść pomiędzy slajdami Dostosowywanie PowerPointa do własnych potrzeb Praca grupowa Naucz się tworzyć prezentacje,dzięki którym przekonasz audytorium do swoich idei.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Bez Photoshopa, Illustratora i InDesigna wielu profesjonalnych grafików nie wyobraża sobie pracy. Każda z tych aplikacji jest znakomita, ale często do uzyskania jakiegoś spektakularnego efektu trzeba użyć dwóch lub trzech. Musisz więc zrozumieć zależności między tymi aplikacjami i dokładnie wiedzieć, co chcesz zrobić. W przeciwnym razie uzyskanie rezultatu może się okazać co najmniej utrudnione. Od lat polegam na serii Oficjalny podręcznik. Każda z należących do niej książek przedstawia temat kompleksowo i z zachowaniem właściwych proporcji między omówieniem nowych funkcji i podstaw! Mike Witherell, Adobe Certified Expert Dzięki tej książce nauczysz się podejmować właściwe decyzje i w pełni skorzystasz z synergii między Photoshopem, Illustratorem i InDesignem. Podręcznik składa się z dziewięciu lekcji, dzięki którym szybko zaznajomisz się z zasadami realizacji projektów graficznych przy użyciu trzech programów. Każda lekcja zawiera niezliczone wskazówki i opisy technik znacznie poprawiających efektywność pracy. Dowiesz się też, jak zwiększyć elastyczność i wydajność projektowania przy posługiwaniu się różnymi dokumentami, a także jak poprawić jakość współpracy z różnymi zespołami. Nauczysz się właściwie łączyć pliki i osadzać grafiki w wielu aplikacjach i projektach. Poznasz relacje między warstwami, obszarami roboczymi i dokumentami i w pełni wykorzystasz możliwości wszystkich trzech aplikacji Adobe. Ucz się mądrze dzięki książkom z serii Oficjalny podręcznik! To niezastąpione źródło informacji dla profesjonalistów! Christine Abunassar, dyrektor generalna ThinkB!G.LearnSmart
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Większość z nas od czasu do czasu musi przygotować ważny raport, prezentację czy stronę internetową. Na pierwszy rzut oka umiemy stwierdzić ich poprawność oraz poziom wykonania, jednak diabeł tkwi w szczegółach! Najprawdopodobniej nie umiesz samodzielnie wyłapać błędów, które łatwo dostrzegą specjaliści DTP i graficy. Czy możesz coś na to poradzić? Trudno przecież poświęcić kilka lat na dodatkową naukę projektowania i typografii. Na szczęście dzięki przewodnikowi takiemu jak ten można opanować podstawy pracy z projektami graficznymi.Książka, którą trzymasz w dłoni, przedstawia cztery podstawowe zasady, stosowane praktycznie w każdym dobrym projekcie graficznym. Kiedy je poznasz, bez trudu uda Ci się zweryfikować poziom swojego projektu. Nauczysz się dostrzegać nieprawidłowości i będziesz w stanie je skorygować. Zmieni się Twoje postrzeganie projektu graficznego i nawet jeśli nie staniesz się zawodowcem w tej dziedzinie, Twoje prace będą wyglądały bardziej profesjonalnie, będą lepiej zorganizowane, ujednolicone i interesujące. Dzięki nim łatwiej osiągniesz swoje cele!Autorka wyczerpująco i przystępnie wyjaśnia zasady: stosowania (i łamania) prawideł projektowania używania koloru w projekcie wykorzystywania różnych rodzajów pisma w projekcie łączenia krojów pisma w celu uzyskania najlepszego efektu projektowania prostych publikacji — wizytówek, ulotek, biuletynów Niech profesjonalnie przygotowane projekty będą Twoją wizytówką!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Systemy operacyjne Windows 10 i Windows Server 2016 bardzo różnią się od swoich poprzedników. Są bardziej złożone, a niektóre zastosowane rozwiązania można określić jako zaawansowane i wysublimowane. Zwłaszcza znajomość wewnętrznych mechanizmów systemu, architektury jądra i systemowego modelu bezpieczeństwa okazuje się niezwykle istotna dla programistów i inżynierów ds. bezpieczeństwa. Bez tej wiedzy trudno mówić o prawdziwie niezawodnej pracy oprogramowania tworzonego dla maszyn pracujących pod kontrolą najnowszych wersji systemu Windows. Ta książka jest pierwszym tomem klasycznego przewodnika po wewnętrznych mechanizmach podstawowych komponentów systemu Windows. Omówiono w niej architekturę systemu Windows, sposoby implementowania i modyfikacji procesów, przetwarzania wątków oraz korzystania z pamięci fizycznej i wirtualnej. Sporo miejsca poświęcono operacjom wejścia-wyjścia oraz integracji ze sterownikami poszczególnych urządzeń. Szczegółowo przedstawiono zabezpieczenia wbudowane w system. Projektanci oprogramowania, specjaliści ds. bezpieczeństwa oraz administratorzy systemów informatycznych znajdą tu wiele ważnych informacji, dzięki którym dogłębnie zrozumieją sposób działania systemu, co pozwoli im na podejmowanie lepszych decyzji. Najważniejsze zagadnienia: wprowadzenie do wewnętrznych mechanizmów systemu Windows omówienie komponentów architektury systemu procesy, zadania, wątki funkcjonowanie menedżera pamięci i sposoby jej modyfikacji operacje wejścia-wyjścia i obsługa urządzeń peryferyjnych mechanizmy zabezpieczeń i zwalczanie złośliwego oprogramowania Windows od podszewki — poznaj i zrozum!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej