Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1225)
ebookpoint BIBLIO
(38)
Forma i typ
Książki
(1195)
Komiksy i książki obrazkowe
(724)
Proza
(391)
E-booki
(38)
Audiobooki
(29)
Publikacje naukowe
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Poezja
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Muzyka
(1)
Nuty
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(1045)
wypożyczone
(144)
nieokreślona
(34)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
(1212)
Pracownia - ul. Prusa 3
(10)
Czytelnia krajoznawcza - ul. Prusa 3
(2)
Autor
Dwornik Karolina
(115)
Dybała Paweł (1981- )
(51)
Ślusarczyk-Bryła Paulina
(48)
Lipko Amelia
(38)
Piechowiak Anna
(36)
Latoś Dariusz
(35)
Horikoshi Kohei (1986- )
(34)
Saeki Shun
(34)
Tsukuda Yuto (1989- )
(34)
Fujimaki Tadatoshi (1982- )
(30)
Ōkubo Atsushi
(30)
Karpiuk Anna
(27)
Morisaki Yuki (1979- )
(27)
Adachitoka
(26)
Kumeta Natsuo
(26)
Zdonek Martyna
(26)
Manasterska Sara
(24)
Molski Tomasz
(23)
Zychma Agnieszka
(23)
Koike Anna
(22)
Schoeneberg Sara
(22)
Matsui Yusei (1979- )
(20)
Fujiwara Hiro (1981- )
(18)
Suzuki Julietta
(17)
Trojnar Beata
(17)
Hatta Ayuko
(16)
Tanaka Strike
(16)
Satō Kentarō (1986- )
(15)
Yayoiso
(15)
Court Betten
(14)
Furuhashi Hideyuki
(14)
Junko
(14)
Nagatsuki Tappei (1987- )
(14)
Tsubaki Izumi
(14)
AidaIro
(12)
Akasaka Aka (1988- )
(12)
Balcer Karolina
(12)
Harasimiuk-Latoś Justyna
(12)
Kawamoto Homura
(12)
Naomura Toru
(12)
Stypińska Eliza
(12)
Takaya Natsuki (1973- )
(12)
Wawrzyniak Lucyna
(12)
Yamamori Mika
(12)
Auer Margit (1967- )
(11)
Hirasaka Yomi
(11)
Itachi
(11)
Boutavant Marc (1970- )
(10)
Itagaki Paru (1993- )
(10)
Nisioisin (1981- )
(10)
Wolska Martyna
(10)
Zielińska Kinga
(10)
Fukuda Shin'ichi
(9)
Gołębiowski Patryk
(9)
Gęszczak Wojciech
(9)
Hagiwara Daisuke
(9)
Haruba Negi (1991- )
(9)
Hero
(9)
Minase Mayu
(9)
Oh! Great (1972- )
(9)
Pichon Liz
(9)
Shirahama Kamome
(9)
Wakui Ken
(9)
Akai Higasa
(8)
Guibert Emmanuel (1964- )
(8)
Haberka Mateusz
(8)
Matsuse Daichi (1986- )
(8)
Strakowska Marta
(8)
Yamaguchi Tsubasa
(8)
Świderski Jan
(8)
Bross Helena (1950- )
(7)
Chamielec Grażyna
(7)
Cieślik Marek
(7)
Dulleck Nina (1975- )
(7)
Gruszczyńska Adriana
(7)
Janiszewska Agata
(7)
Kulińska Aleksandra
(7)
Machałowska Marta
(7)
Małkowski Damian
(7)
Oima Yoshitoki (1989- )
(7)
Rönns Christel (1960- )
(7)
Skarżycki Rafał (1977- )
(7)
Swoboda Tomasz (1977- )
(7)
Takano Ichigo (1986- )
(7)
Dae-shik Gu
(6)
Kroszczyński Stanisław
(6)
Lindenbaum Pija (1955- )
(6)
Mizuno Minami
(6)
Morino Megumi
(6)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(6)
Pięk Nina
(6)
Robico
(6)
Toyama Ema (1981- )
(6)
Tuczapska Paulina
(6)
Wachol Ewa
(6)
Wrzesiak Anna
(6)
Arakawa Naoshi
(5)
Asano Inio (1980- )
(5)
Cholewińska-Szkolik Aniela
(5)
Derkacz Aleksandra
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(464)
2010 - 2019
(741)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1097)
1901-2000
(34)
1945-1989
(20)
1989-2000
(15)
1801-1900
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(1250)
Ukraina
(11)
Język
polski
(1250)
ukraiński
(11)
nieznany (0 f)
(1)
Odbiorca
Młodzież
(325)
14-17 lat
(315)
9-13 lat
(251)
Dzieci
(234)
6-8 lat
(132)
18+
(33)
Dorośli
(33)
0-5 lat
(16)
Nauczyciele
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Rodzice
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Doradcy zawodowi
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura japońska
(673)
Literatura polska
(157)
Literatura amerykańska
(106)
Literatura angielska
(55)
Literatura francuska
(37)
Literatura szwedzka
(23)
Literatura niemiecka
(20)
Literatura koreańska
(10)
Literatura irlandzka
(7)
Literatura australijska
(5)
Literatura hiszpańska
(5)
Literatura norweska
(4)
Literatura duńska
(3)
Literatura kanadyjska
(3)
Literatura szkocka
(3)
Literatura włoska
(3)
Literatura argentyńska
(2)
Literatura holenderska
(2)
Literatura bangladeska
(1)
Literatura belgijska
(1)
Literatura peruwiańska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Uczniowie
(874)
Uczniowie szkół średnich
(290)
Nastolatki
(168)
Przyjaźń
(119)
Dziewczęta
(118)
Zakochanie
(97)
Nauczyciele
(67)
Rodzina
(60)
Tajemnica
(57)
Magia
(54)
Superbohaterowie
(52)
Metamorfoza postaci
(51)
Bóstwa domowe
(43)
Współzawodnictwo
(38)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(35)
Kucharze
(34)
Potwory
(34)
Broń
(30)
Duchy
(30)
Koszykarze (sportowcy)
(30)
Podróże w czasie
(29)
Shinto
(29)
Czarodzieje
(28)
Rodzeństwo
(28)
Rzeczywistość alternatywna
(28)
Reinkarnacja
(27)
Szkoły
(27)
Yōkai
(27)
Dyrektorzy szkół
(26)
Szkolnictwo niepubliczne
(26)
Śmierć
(26)
Dusza
(25)
Ludzie bogaci
(25)
Dojrzewanie
(24)
Zwierzęta
(24)
Śledztwo i dochodzenie
(23)
Miłość
(22)
Zabójcy
(21)
Odrzucenie rówieśnicze
(19)
Toksyczne związki
(19)
Równouprawnienie płci
(18)
Seksizm
(18)
Chłopcy
(17)
Klątwa
(16)
Portale internetowe
(16)
Zabójstwo
(16)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(15)
Odmładzanie
(15)
Stworzenia fantastyczne
(15)
Zjawiska paranormalne
(15)
Fantazje erotyczne
(14)
Nieśmiertelność
(14)
Szkoły magii
(14)
Relacja romantyczna
(13)
Uczniowie gimnazjów
(13)
Uczniowie szkół podstawowych
(13)
Wakacje
(13)
Demony
(12)
Gry hazardowe
(12)
Poszukiwania zaginionych
(12)
Przemoc w szkole
(12)
Samorząd szkolny
(12)
Zemsta
(12)
Zodiak
(12)
Złodzieje
(12)
Dziadkowie i wnuki
(11)
Kreatywne pisanie
(11)
Wychowanie
(11)
Zdolności
(11)
Dusze zmarłych
(10)
Inność
(10)
Korepetytorzy
(10)
Koty
(10)
Natura ludzka
(10)
Nauczanie
(10)
Poczucie własnej wartości
(10)
Szkolnictwo
(10)
Ariol (postać fikcyjna)
(9)
Cosplay
(9)
Harem
(9)
Inicjacja seksualna
(9)
Istoty pozaziemskie
(9)
Jenot
(9)
Lalkarze
(9)
Ludzie a zwierzęta
(9)
Matki i córki
(9)
Małżeństwo aranżowane
(9)
Mniejszości seksualne
(9)
Nieśmiałość
(9)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(9)
Przestępczość zorganizowana
(9)
Relacje międzyludzkie
(9)
Samotność
(9)
Sztuka
(9)
Znęcanie się
(9)
Czas wolny od pracy ucznia
(8)
Egzaminy do szkół wyższych
(8)
Hobby
(8)
Humor
(8)
Listy
(8)
Temat: dzieło
Szatan z siódmej klasy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(28)
2001-
(26)
1945-1989
(14)
2001-0
(12)
1989-
(11)
1989-2000
(10)
1801-1900
(4)
1939-1945
(3)
1001-1100
(2)
1501-1600
(2)
1918-1939
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Japonia
(174)
Tokio (Japonia)
(26)
Polska
(17)
Stany Zjednoczone (USA)
(11)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(8)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(7)
Jeżyce (Poznań ; część miasta)
(5)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(3)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(3)
Londyn (Wielka Brytania)
(3)
Norwegia
(3)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(3)
Szwecja
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Francja
(2)
Michigan (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Niemcy
(2)
Paryż (Francja)
(2)
Persja (państwo dawne)
(2)
Puszcza Białowieska
(2)
Vermont (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Wielkopolska
(2)
Alabama (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Atlanta (Stany Zjednoczone ; stan Georgia)
(1)
Bałtyk (wybrzeże)
(1)
Beskid Niski (góry)
(1)
Bieszczady (góry)
(1)
Cambridge (Wielka Brytania, hrabstwo Cambridgeshire)
(1)
Dania
(1)
Denver (Stany Zjednoczone, stan Kolorado ; okolice)
(1)
Dolnośląskie, województwo
(1)
Doruchów (woj. wielkopolskie, pow. ostrzeszowski, gm. Doruchów)
(1)
Dublin (Irlandia)
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Gostyń (woj. wielkopolskie)
(1)
Grecja
(1)
Honsiu (Japonia ; wyspa)
(1)
Irlandia
(1)
Kanada
(1)
Kolorado (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kostrzyn (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Kostrzyn ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Lazurowe Wybrzeże (Francja)
(1)
Lima (Peru)
(1)
Liverpool (Wielka Brytania)
(1)
Massachusetts (Stany Zjednoczone)
(1)
Meksyk
(1)
Narew (dorzecze)
(1)
New Jersey (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Norwood (Stany Zjednoczone, stan Karolina Północna)
(1)
Ohio (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Ostrzeszów (woj. wielkopolskie)
(1)
Ostrów Lednicki (wyspa)
(1)
Ostrów Tumski (Poznań ; wyspa)
(1)
Pakistan
(1)
Podhale
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Rwanda
(1)
Swarzędz (woj. wielkopolskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Sztokholm
(1)
Thunder Bay (Kanada)
(1)
Topeka (Stany Zjednoczone, stan Kansas)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Troki (Litwa, okr. wileński, rej. trocki)
(1)
Waszyngton (Stany Zjednoczone, DC)
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Wolsztyn (woj. wielkopolskie)
(1)
Września (woj. wielkopolskie)
(1)
Włochy
(1)
Łemkowszczyzna (region etnograficzny)
(1)
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999))
(1)
Świat Dysku (kraina fikcyjna)
(1)
Żoliborz (Warszawa ; część miasta)
(1)
Gatunek
Manga
(669)
Komiks
(463)
Fantastyka
(366)
Powieść
(225)
Romans
(155)
Komiks obyczajowy
(148)
Powieść obyczajowa
(79)
Opowiadania i nowele
(54)
Fantasy
(49)
Kryminał
(32)
Thriller
(25)
Horror
(21)
Powieść przygodowa
(18)
Opracowanie
(9)
Powieść psychologiczna
(7)
Komiks przygodowy
(6)
Saga rodzinna
(6)
Antologia
(5)
Poradnik
(5)
Powieść graficzna
(5)
Science fiction
(5)
Audiobook
(4)
Książka obrazkowa (picturebook)
(4)
Reportaż
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Wiersze
(4)
Komedia
(3)
Monografia
(3)
Powieść historyczna
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(3)
Dystopia
(2)
Dzienniki
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Opowiadania i nowele autobiograficzne
(2)
Opowiadania i nowele przygodowe
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Sensacja
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Antologie
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Komedia romantyczna
(1)
Komiks psychologiczny
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka na bum bum rurki
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Powieść epistolarna
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Reportaż historyczny
(1)
Serial filmowy polski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Historia
(7)
Językoznawstwo
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Psychologia
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
1263 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku

Treść książki ukazuje specyfikę semiotyczną współczesnej szkoły, z uwypukleniem warstwy wizualnej (w tym form autoprezentacji wzrokocentrycznej uczniów i nauczycieli, będącej formą ekspresji swej niezależności lub - czasem - ukrycia siebie i ikonosfery, także proksemicznej).

Dzięki przedstawionym w monografii eksploracjom możemy przekazać czytelnikom (środowisku akademickiemu i studentom, ale też dyrektorom szkół, nauczycielom, uczniom oraz osobom związanym z szeroko rozumianą edukacją) wskazania dla większej troski o estetyczny wymiar lokalizacji miejsc i otoczenia rzeczowego, w którym przebiega proces edukacji (ze zwróceniem uwagi na niebezpieczeństwo tolerowania kiczu czy przemocy symbolicznej), w tym także zwracamy uwagę na istotność uwzględniania sposobów komunikowania siebie przez podmioty edukacji przez dress code. Informacje te przyniosą niezbędne wytyczne, dane, wskazówki dla osób odpowiedzialnych za wizualny kształt otoczenia szkoły czy projektowanie przestrzeni przyjaznej uczeniu się. Pomogą też w eliminowaniu zakłóceń pojawiających się w komunikowaniu się pomiędzy uczestnikami interakcji szkolnej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 04:36:25

Jak nauczać, aby pomóc uczniom w zrozumieniu nie tylko prostych, ale i zaawansowanych struktur, zasad i praktyk? Jak jeszcze możesz wesprzeć swoich podopiecznych, aby naukę traktowali nie jako przymus, ale by podchodzili do niej z zainteresowaniem, a nawet z fascynacją? Nauka to proces, w którym nauczyciel powinien być nie tylko źródłem wiedzy, ale i przewodnikiem ― aby uczniowie znaleźli w nim wsparcie i mieli pewność, że doprowadzi ich do miejsca, w którym chcieliby się znaleźć.

Ta książka powstała nie tylko w celu zapoznania nauczycieli z kilkoma modelami nauczania, ale przede wszystkim po to, aby podpowiedzieć im konkretne sposoby wsparcia uczniów. Zawiera sprawdzone wskazówki, jak wzbudzić u ucznia chęć nauki i sprawić, by wykazywał coraz większą chęć rozwoju i poszerzania swojej wiedzy. Jest przeznaczona dla tych nauczycieli, którym nie wystarcza już przekonanie, że w nauczaniu mogą bazować wyłącznie na zdobytej kiedyś wiedzy. Nauczanie wymaga ciągłego doskonalenia się, poznawania nowych metod i korzystania z innowacji. Oto przewodnik, który pomoże Ci kształtować uczniów głodnych wiedzy i pragnących osiągać coraz to ambitniejsze cele.

Dzięki tej książce:

  • Poznasz modele pedagogiczne i sposoby ich zastosowania w praktyce
  • Lepiej zrozumiesz rolę nauczyciela
  • Przyswoisz ogólne zasady nauczania i edukacji
  • Przekonasz się do koncepcji widocznego uczenia się
  • Uświadomisz sobie, jaką rolę w nauczaniu odgrywa nastawienie ucznia

Niech nauka wzbudza ciekawość i fascynację!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce.

Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Rzecznik Praw Dziecka niejednokrotnie wypowiadał się na temat zadawania pracy domowych. Czy powinny być zadawane, czy można coś zmienić, jak to wygląda w szkołach, które odeszły od zadawania prac? Opisujemy w publikacji!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Ortografia jest nie tylko dla uczniów. Kiedyś nasze błędy w pisowni widział tylko nauczyciel w szkole, teraz rozpowszechniamy je mimowolnie w mediach społecznościowych. Nie wszystkie wyłapie słownik w edytorze tekstów czy komunikatorze, a część – nawet po podkreśleniu na czerwono – po prostu zignorujemy z różnych powodów.

W książce zebrano najważniejsze zasady ortograficzne oraz wyrazy, w których najczęściej popełniamy błędy. Podano również kilka sposobów ułatwiających zapamiętanie pisowni. Jedną z mnemotechnik jest właśnie rysowanie – obrazki też są nie tylko dla uczniów.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych.

Ze Wstępu

Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy.

Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna

Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą.

Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Tegoroczny pierwszy numer Theory and Practice of Second Language Acquisition 4 (1) 2018 koncentruje się na kwestiach związanych z wpływem szeroko pojętego środowiska uczenia się i przyswajania języka na osiągane rezultaty. Omawiane są badania nad kształtowaniem się przynależności językowo-kulturowej w związkach osób reprezentujących różne językowo-kulturowe systemy, efekt zastosowania imersji językowej jako dodatkowych działań wspomagających przyswajanie języka, wpływ środowiska społecznego na aspiracje studentów anglistyki, wpływ grupy klasowej na rezultaty osiągane przez uczniów gimnazjum oraz kwestie dotyczące przyswajania systemu fonetycznego języka angielskiego przez polskich uczniów jako wypadkowe rodzaju ćwiczeń stosowanych przez nauczyciela oraz jego własnej wymowie w języku obcym. Tak jak poprzednie, obecny numer kierowany jest zarówno do badaczy procesów przyswajania języków, jak i do praktykujących glottodydaktyków.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Książka pt. „Nauczyciel w polu szkolnym – w świetle teorii Pierre̕a Bourdieu i nauczycielskich narracji” stanowi próbę naświetlenia nauczycielskiej perspektywy spoglądania na otaczającą ich rzeczywistość zawodową. Autorka, zainteresowana tym, jak nauczyciele sami rozpoznają swoje umiejscowienie w polu szkolnym, postanowiła oddać im głos i dzięki prowadzonym wywiadom sięgnąć do ich codzienności związanej z wykonywaną profesją. Intencjonalne dotarcie do zawodowych doświadczeń nauczycieli zaowocowało ukazaniem tego, co spotyka ich w świecie szkoły. Pozwoliło także spojrzeć niejako „oczyma rozmówców” zarówno na napotkanych w nim ludzi i sytuacje, jak i na podejmowane przez nich samych działania, na normy, którymi się kierują, oraz rozpoznać znaczenia, które przypisują codziennym zdarzeniom, procesom i strukturom zawodowego życia.

Zastosowana przez autorkę perspektywa teoretyczna Pierre’a Bourdieu do interpretacji tego, co nauczyciele odsłonili w swoich opowieściach, okazała się niezwykle przydatna w dokonanym opisie i interpretacji naczelnych kategorii, wyłaniających się z przedstawianych analiz zgromadzonego materiału badawczego, wśród których znalazła się między innymi urzeczywistniająca się w szkolnym polu przemoc symboliczna (dokonywanej zarówno na uczniach, jak i na nauczycielach) oraz realizująca się w nim reprodukcja społecznej rzeczywistości.

Publikacja adresowane jest nie tylko do grona akademików, ale również do szerszej sfery publicznej, gdyż pokazuje między innymi, jakie mechanizmy zawiadują szkolnym polem i w jaki sposób są one odczytywane przez nauczycieli, jakie są źródła i formy stosowanej wobec nich przemocy symbolicznej oraz jakie strategie stosują, aby utrzymać się w zawodzie.

Książka, w nadziei autorki, może stanowić źródło pogłębienia „przestrzeni myślenia” o nauczycielach umiejscowionych w polu szkolnym.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Tematyka publikacji dotyczy szerokiej gamy wyzwań, w obliczu których staje dzisiaj profilaktyka w polskiej szkole. Intencją autorów było pobudzenie do osobistej refleksji i doskonalenia swoich działań nie tylko szkolnych specjalistów zajmujących się profilaktyką, ale również (a czasem przede wszystkim) każdego pracownika szkoły, który ponosi odpowiedzialność za skuteczność działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole. Poruszone zagadnienia powinny stać się inspiracją dla badaczy identyfikujących procesy i mechanizmy skutecznej profilaktyki oraz decydentów poszukujących optymalnych rozwiązań dla dobrej zmiany w polskim systemie edukacji. Rozważania te mogą być również przydatne dla praktyków profilaktyki zachowań ryzykownych w szkole oraz do budowania procesów wychowawczych w placówkach oświatowych

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Publikacja w swoisty sposób włącza się w dyskusję na temat edukacji sześciolatka, nie narzucając określonej wizji rzeczywistości szkolnej, ale zachęcając do krytycznej refleksji, poprzez szerokie spectrum odniesień do najnowszych teorii pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych, ukazanie przykładów zastosowania wyników badań i dyskusji naukowych w praktyce, a także dylematów i wyzwań stojących przed nauczycielami, którzy chcą sprostać wyzwaniom nowoczesnego kształcenia dzieci. Spektrum poruszanych wątków jest szerokie, w tomie pomieszczono między innymi analizy dotyczące: regulacji prawnych w kwestii obowiązku szkolnego w polskim systemie oświatowym; europejskiego kontekstu edukacji małych dzieci; potencjału współczesnych uczniów w wieku wczesnoszkolnym i ich partycypacji we własnym uczeniu się; czynników warunkujących dobrą edukację dzieci sześcioletnich; włączania niepełnosprawnych sześciolatków do edukacji w szkołach powszechnych i inne

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Twój pierwszy robot? Z tą książką błyskawicznie wejdziesz w świat elektrotechniki!

Zastanawiało Cię kiedyś, jak działają latarka, toster i samochodzik na baterie? Jeśli każdą elektroniczną zabawkę, którą miałeś w zasięgu ręki, rozbierałeś na części, a Twoim marzeniem był własny robot, bierz się do roboty i razem z wesołym Lutkiem wkrocz w niezwykły świat elektrotechniki!

  • Dowiedz się, czym jest prąd elektryczny oraz jak czytać schematy prostych obwodów.
  • Poznaj zasadę działania baterii oraz silnika i naucz się wykorzystywać tę wiedzę w praktyce.
  • Zmierz i oblicz parametry pracy elementów elektrycznych w układzie.
  • Odkryj związek między przełącznikami, logiką matematyczną i podstawą działania urządzeń cyfrowych.
  • Stosuj elementarne rozwiązania z zakresu mechaniki.
  • Sprawdź, jak z niewielką pomocą zbudować swojego własnego robota.
  • Odkryj, jak wiele możliwości oferuje elektryczność!

Baw się nauką! Podążaj za instrukcjami zawartymi w tej książce, a w mig zbudujesz konstrukcje na różnych poziomach zaawansowania: od prostego obwodu elektrycznego z bateryjką i żarówką, poprzez wszelkie możliwe pstryczki, wtyczki i przełączniczki, aż po prostego robota ze szczotki albo trójkołowca.

Młody Czytelniku! Tę książkę możesz studiować samodzielnie. Nie ograniczaj się do czytania - eksperymentuj i buduj modele. Nie wszystko zrobisz od razu. Zbieraj potrzebne materiały, kompletuj narzędzia i ucz się nimi bezpiecznie posługiwać. Poznawaj właściwości materiałów i technologie ich obróbki. W miarę potrzeb korzystaj z pomocy doświadczonych majsterkowiczów. Zainteresuj swoimi pracami kolegów, rodziców i nauczycieli w szkole. Wymiana doświadczeń i odrobina rywalizacji wpłyną korzystnie na efekty Twojej pracy.

Rodzicu, Dziadku, Nauczycielu! Tę książkę możesz wykorzystać do zorganizowania ciekawych zajęć dla swoich podopiecznych. To ciekawa propozycja na weekendową zabawę z Twoimi dziećmi, wnukami lub uczniami w szkolnej pracowni. Takie zajęcia dają wielką satysfakcję prowadzącemu i cieszą uczestników.

Nie przegap okazji! Książka w dłoń i cała naprzód ku wielkiej przygodzie!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Część monograficzna tomu 1/2018 „Chowanny” pod redakcją Aliny Budniak została zatytułowana Perspektywy edukacji małego dziecka w kontekście zmian oświatowych. Treści zawartych tu rozważań odnoszą się do kształtu, celów, zakresu, przebiegu i znaczenia edukacji małego dziecka; stanowią głos w dyskusji i wyraz troski o jej stan w trakcie bezustannie trwających szkolnych reform. Z jednej strony ogromny rozwój zakresu wiedzy merytorycznej, łatwość dostępu do różnych źródeł informacji, przemiany celów i ideałów wychowania na przestrzeni lat, rozwój wiedzy psychologicznej i pedagogicznej na temat możliwości uczenia się dzieci, a z drugiej kilkukrotne zmiany podstaw programowych, zasad organizacji kształcenia w szkołach, narzucenie obowiązku szkolnego dla dzieci sześcioletnich, a następnie odstąpienie od niego, ekspansywna działalność wydawnictw oferujących szkolne podręczniki i liczne materiały edukacyjne, sukcesywne wprowadzenie jednolitego („rządowego”) zestawu podręczników dla klas początkowych, a po ledwie kilku latach rezygnacja z niego – to zaledwie parę przykładów ciągłego dokonywania zmian, często bez możliwości sprawdzenia efektów dopiero co podjętych działań. O ile poszukiwanie lepszych, bardziej efektywnych metod edukacji, atrakcyjnych dla dzieci, odpowiadających ich potrzebom sposobów działania jest zadaniem koniecznym każdego nauczyciela, o tyle ilość narzucanych zmian, ich często chaotyczne wprowadzanie, brak możliwości i czasu do właściwego przygotowania się do nowych zadań mogą wywoływać niepokój, zagubienie i dezorganizację pracy szkoły i nauczycieli. Przedstawione w części monograficznej postulaty wskazują na konieczne uzupełnienie zagadnień programowych czy działań nauczycieli w sytuacji permanentnych przeobrażeń i przebudowy systemu oświaty.

Dział tekstów rozporoszonych tomu 1/2018 tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak nadzór pedagogiczny, postawy rodzicielskie, otwartość na karierę międzynarodową młodych dorosłych, wizerunek starości i osób starszych czy płciowość.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 11:53:35

Naucz się uczyć i poznaj kolorowy, wielojęzyczny świat!

  • Ty i języki, Twój stan, Twoje zasoby, czyli jak znaleźć najlepszą metodę nauki dla siebie
  • komunikacja, Twój nauczyciel, Twoja szkoła, czyli jak wykorzystać w praktyce nawet najmniejszy zasób słów
  • Twoje niekonwencjonalne narzędzia językowe, czyli jak rozwijać sztukę "dogadywania się" na wielu poziomach

Obowiązkowa znajomość języków to jedno z najtrudniejszych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat. Życie w globalnej wiosce zmusza do posługiwania się innymi językami, podejmowania prób zrozumienia innych kultur, tradycji, sposobów myślenia i postrzegania świata. Niestety, wbrew temu, co można usłyszeć w mediach, wbrew powszechnym działaniom edukacyjnym i nawet wbrew entuzjazmowi potencjalnych poliglotów nadal zbyt wielu ludzi nie jest w stanie opanować (w pełni albo chociażby na poziomie swobodnej komunikacji) żadnego nowego języka. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić? Doskonałej odpowiedzi na te pytania udziela właśnie ta książka. Bo od tej chwili nie ma już języków obcych - są tylko te, których jeszcze nie znasz.

Mariusz Włoch, trener kompetencji komunikacyjnych i językowych, wyczerpująco opisuje różne aspekty skutecznych i nieskutecznych metod uczenia się języków, a także proponuje swoje autorskie rozwiązania podstawowych problemów związanych z tą nauką. Dowiesz się stąd, co jest ważniejsze od opanowania zasad gramatyki i dlaczego nawet perfekcyjna znajomość języka nie zapewnia sukcesu w kraju, w którym jest to język urzędowy. Odkryjesz, jakie możliwości daje Ci swobodne porozumiewanie się z przedstawicielami innych narodów. Przeczytaj, zacznij się uczyć i... wytrwaj w postanowieniu!

Daj się uwieść językowi...

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Unity dla dzieci. Zabawa w programowanie gier. Kurs video. Poziom pierwszy pokaże dziecku, jak ciekawym zajęciem może być tworzenie własnej wirtualnej rzeczywistości. To nauka i zabawa odpowiednia dla dziewczynek, chłopców i ich rodziców. Pomyśl: czy wolisz walczyć ze swoim dzieckiem, ograniczając mu dostęp do komputera, czy jednak wybierzesz opcję gwarantującą miło spędzony czas i dodatkowo rozwój intelektualny Twojej pociechy?

Co Was czeka podczas szkolenia?

Szkolenie, opracowane przez specjalistów od programowania i doświadczonych rodziców, zachęca dzieci do czegoś więcej niż tylko granie na komputerze. Podczas tworzenia zarysu swojej pierwszej gry młodzi adepci programowania poznają i oswoją zagadnienia z wielu dziedzin nauki, takich jak matematyka, fizyka czy język angielski. Ten kurs będzie miał też pozytywny wpływ na rozwój funkcji psychicznych i społecznych dziecka. Pomoże mu rozwijać mowę, poprawi jego koncentrację, ułatwi wprowadzanie różnych pojęć. A że większość dziewczynek i chłopców po prostu uwielbia spędzać czas przed komputerem, skuteczność nauczania będzie wielokrotnie wyższa.
Zasiądźcie wspólnie do komputera i zbudujcie ciekawe otoczenie do swojej gry. Dzięki nauce podstaw obsługi interfejsu, tworzenia brył 3D i konfiguracji obiektów fizycznych Twoje dziecko zrozumie, że gra komputerowa to nie alternatywny świat, a tylko program, który ktoś stworzył, aby dać innym rozrywkę.

Zatem do dzieła!

W kursie korzystamy ze starszej wersji Unity.
Kursy 3D w oparciu o nowszą wersję znajdziesz
tutaj!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Nie wiesz, kiedy postawić a, the, any, some...? Masz problemy z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi, nazwami własnymi, przedimkiem zerowym? Myli Ci się a few z few? Repetytorium Lingo jest właśnie dla Ciebie.
Seria repetytoriów językowych Wydawnictwa Lingo została przygotowana przez uznanych specjalistów-filologów i praktyków-nauczycieli, przy współpracy native spkeakerów.
Repetytorium "ANGIELSKI. A czy the?" zawiera wyczerpujące omówienie zasad użycia angielskich przedimków.
Pozwala w praktyce opanować zagadnienie, które często sprawia wiele trudności polskim uczniom, studentom, maturzystom, jak również innym osobom na co dzień posługującym się angielskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Nowe wydanie repetytorium Wydawnictwa Lingo Angielski. Gramatyka z ćwiczeniami przeznaczona jest dla wszystkich uczących się języka angielskiego, a zwłaszcza uczniów, studentów, maturzystów i osób przygotowujących się do egzaminów językowych.
Seria repetytoriów Lingo przygotowana została przez uznanych specjalistów-filologów i praktyków-nauczycieli, przy współpracy native spkeakerów.
Repetytorium obejmuje poziomy A1, A2 i B1 oraz przygotowuje do B2 zgodnie z klasyfikacją Rady Europy.
Główne zalety repetytorium "ANGIELSKI. Gramatyka z ćwiczeniami":
  • wszystkie istotne zagadnienia gramatyki angielskiej od części mowy, przez czasy i ich zastosowanie, po mowę zależną i zdania warunkowe
  • przejrzysty układ oraz staranna szata graficzna
  • ćwiczenia i quizy ułatwiające opanowanie materiału, zawsze z kluczem
  • wszystkie reguły opatrzone przykładami z tłumaczeniami
  • współczesne, praktyczne podejście do nauki języka
  • dla początkujących i zaawansowanych
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Chcesz poznać angielskie czasowniki na każdą okazję? Słyszałeś, ile znaczeń mogą mieć takie proste słówka jak get, take, make, fix czy have? Chciałbyś szybko nauczyć się je stosować w praktyce? A może zdarza Ci się mylić look z watch lub lend z borrow? NIEZBĘDNIK Lingo jest właśnie dla Ciebie.
Bez umiejętności stosowania angielskich czasowników zależnie od kontekstu nie sposób używać języka angielskiego na co dzień. Ich znajomość jest niezbędna na maturze z angielskiego bądź egzaminach językowych, takich jak First Certificate in English czy Certificate in Advanced English.
Nowa seria NIEZBĘDNIKÓW Lingo przeznaczona jest dla wszystkich uczących się angielskiego i pragnących w szybki sposób opanować zagadnienia niezbędne do posługiwania się językiem obcym na każdym poziomie zaawansowania.
Przygotowana została przez specjalistów-filologów, przy współpracy praktyków-nauczycieli i native speakerów.
Książka zawiera:
  • Najbardziej przydatne i niezbędne czasowniki angielskie
  • Czasowniki na każdą okazję
  • Zdradliwe czasowniki
  • Zwroty i wyrażenia z najpopularniejszymi czasownikami
  • Kontekstowe tłumaczenia czasowników
  • Przykłady i objaśnienia konsultowane z native speakerem
  • Quiz, test i ćwiczenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Nowa seria NIEZBĘDNIKÓW Lingo przeznaczona jest dla wszystkich uczących się angielskiego i pragnących w szybki sposób opanować zagadnienia niezbędne do posługiwania się językiem obcym na każdym poziomie zaawansowania. Przygotowana została przez specjalistów-filologów, przy współpracy praktyków-nauczycieli i native speakerów. Często mylisz angielskie przyimki? Próbujesz na siłę tłumaczyć je na polski? Szukasz naprędce polskich odpowiedników? Nie jesteś w stanie zapamiętać zwrotów z przyimkami? NIEZBĘDNIK Lingo jest właśnie dla Ciebie.Bez dobrej znajomości angielskich przyimków oraz wyrażeń z przyimkami nie sposób używać języka angielskiego na co dzień w mowie i piśmie, ani zdać Matury z angielskiego bądź egzaminów językowych, takich jak First Certificate in English czy Certificate in Advanced English. Książka zawiera:
  • Słownik kontekstowy
  • Niezbędne wyrażenia i przykłady zastosowań
  • Komentarz gramatyczny
  • Quiz, test i ćwiczenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Python - kurs dla dzieci online

Nauka programowania jest dziś jednym z podstawowych wyzwań stawianych dzieciom i młodzieży. Lada chwila wszyscy będziemy zapalać światło z poziomu smartfona i nastawiać wodę na herbatę, zanim wejdziemy do domu w zimowy wieczór. W takim świecie nie można się obyć bez umiejętności programowania, pora więc zaprosić uczniów do rozwijania umiejętności informatycznych! Do tego świetnie nadaje się język Python — elastyczny, łatwy w nauce i bardzo przydatny. Python dla dzieci i młodzieży. Kurs video. Jak uczyć się programowania — pierwsze kroki pozwala szybko opanować środowisko tego języka, zorientować się w jego możliwościach i rozpocząć przygodę z prawdziwym programowaniem.

Kurs Pythona dla dzieci i młodzieży, ale nie tylko!

Kurs jest przeznaczony dla każdego młodego słuchacza, nawet tego, który nie miał dotąd do czynienia ze środowiskiem programistycznym, z algorytmiką i Pythonem jako takim. Wystarczą otwarta głowa i odrobina zainteresowania, aby gładko wejść w świat języka programowania i zacząć się w nim poruszać. A potężne możliwości, jakie daje umiejętność pisania własnych aplikacji, na pewno skłonią niejednego początkującego programistę do pokonywania kolejnych stopni wtajemniczenia. Od czegoś trzeba zacząć!

Zaproś dzieci do świata przyszłości!

Czego kursanci nauczą się podczas naszego profesjonalnego szkolenia?

  • Dowiedzą się, jak zainstalować środowisko programistyczne.
  • Zapoznają się z aplikacją, w której będą pracować (Jupyter).
  • Dowiedzą się, czym się różni język kompilowany od interpretowanego.
  • Poznają podstawowe komendy języka.
  • Nauczą się rozpoznawać wybrane typy zmiennych oraz podstawowe rodzaje błędów.
  • Odkryją, czym są funkcje.

Nauka dowolnego języka programowania nie byłaby wiele warta bez przykładów, na których można przećwiczyć każdy omawiany element. Autorka kursu zadbała, by wszystko po kolei tłumaczyć jasno i klarownie, pokazywać w działaniu i objaśniać tak, by zrozumiał to każdy. W ramach 35 lekcji kursanci poznają programy liniowe i warunkowe, a potem nauczą się tworzyć pętle i schematy blokowe. Zrozumieją różnicę między algorytmami warunkowymi i pętlami. Zaczną używać funkcji i operacji różnego typu. Dowiedzą się, jak tworzyć własne funkcje, i opanują metody tworzenia tablic (list). Odkryją także, czym jest Markdown.

Python dla dzieci i młodzieży. Kurs video. Jak uczyć się programowania — pierwsze kroki stanowi praktyczne wprowadzenie do trudniejszych zagadnień i pozwala opanować ten język programowania na poziomie podstawowym. Po jego ukończeniu kursanci będą potrafili tworzyć własne proste programy oraz zorientować się, gdzie znaleźć bardziej zaawansowane polecenia i narzędzia, a także uzyskają solidne podstawy do nauki kolejnych języków programowania.

Python — zawsze na czasie!

Python jest językiem rozwojowym, chętnie stosowanym i wykorzystywanym w niezliczonych aplikacjach. Jego wciąż rosnąca popularność jest związana z wieloparadygmatowością — w Pythonie można programować na wiele różnych sposobów. Niezwykle ważne jest to, że aplikacje pisane w tym języku są przejrzyste i eleganckie, ponieważ wymusza to składnia Pythona. Łatwo je zrozumieć, łatwo napisać i zanalizować, łatwo poprawić.

Python dla dzieci i młodzieży. Kurs video. Jak uczyć się programowania — pierwsze krokipozwala szybko zacząć samodzielną pracę, poczuć własną moc sprawczą, zaprojektować pierwsze aplikacje. Metodą nauki jest pokazywanie możliwości, jakie niesie każdy kolejny poznawany element programowania. Jednocześnie po każdym etapie autorka wskazuje elementy, jakich brakuje, aby stworzyć ciekawszy program. Szczegółowo omawia także błędy, jakie można popełnić w kolejnych zadaniach, by wskazać sposoby ich rozpoznawania i usuwania z tworzonych programów.

Złapać węża za ogon

Python dla dzieci i młodzieży. Kurs video. Jak uczyć się programowania — pierwsze kroki rozpoczyna się od wprowadzenia elementarnych wiadomości. Wraz z każdym pojęciem prezentowane są liczne przykłady, których trudność wzrasta stopniowo, adekwatnie do posiadanej już wiedzy. Kurs zaczyna się od programów liniowych, a następnie przechodzi do programów warunkowych i pętli.

Kursanci poznają zmienne, typy zmiennych oraz podstawową strukturę danych — tablicę. Uczą się wykorzystywać podstawowe operacje na różnych typach zmiennych i stałych. Po ukończeniu kursu mogą już swobodnie definiować i wykorzystywać własne funkcje.

Kurs jest wzbogacony o podstawy algorytmiki (jako elementu wspomagającego tworzenie programu), a także o omówienie języka Markdown (jako elementu uzupełniającego przekazaną treść oraz w celu podkreślenia procesu powstawania oprogramowania) — od tworzenia i refaktoryzacji kodu po tworzenie dokumentacji.

Tylko dla wtajemniczonych

Python ma dość długą historię jak na tak dynamiczny i powszechnie wykorzystywany język programowania. Powstał w 1991 roku w Amsterdamie, a jego twórca, Guido van Rossum, nadal aktywnie wspiera udoskonalenia i aktualizacje swojego języka. Python regularnie przechodzi metamorfozy i dlatego możliwe jest stosowanie go w tylu różnych miejscach i konfiguracjach.

Sama nazwa Python jest hołdem dla Latającego cyrku Monty Pythona.

„Każda rozwijana pasja nie tylko nas ubogaca, ale otwiera przed nami wiele nowych możliwości. Z każdą wiedzą pojawiają się nowe pytania, a z nimi — nowe możliwości”

Polecamy także szkolenia z analizy danych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Theory and Practice of Second Language Acquisition, Volume 4, Issue 2 to siódmy numer powstałego w 2015 roku czasopisma (półrocznik) poświęconego pracom teoretycznym oraz badaniom empirycznym zajmującym się przyswajaniem języka drugiego oraz uczeniem się języka obcego. Jest czasopismem o zasięgu międzynarodowym, gromadzi bowiem autorów z wielu środowisk akademickich poza Polską.

Tegoroczny drugi numer kontynuuje kwestie podejmowane w poprzednim, związane ze wpływem szeroko pojętego środowiska uczenia się i przyswajania języka na osiągane rezultaty. Omawiane są badania nad profilem nauczania określanym jako Positive Language Education (Pozytywne Kształcenie Językowe), które łączy nauczanie języka z ogólnymi treściami edukacyjnymi skupiającymi się na dobrym egzystowaniu w społeczeństwie i dbaniem o rozwój własnej osobowości. Temu tematowi poświęcone są dwa pierwsze artykuły. Trzeci artykuł oferuje spojrzenie na środowisko przyswajania języka z perspektywy uczących się, natomiast w czwartym tekście przedstawione są korzyści wynikające z integracji trzech języków w środowisku klasowym dla rozwoju kompetencji w każdym z nich. Piąty tekst podejmuje problematykę kształcenia językowego online, prezentując ciekawe rozwiązania organizacyjno-metodyczne pozwalające na optymalizację procesu nauczania języka poprzez łączenie metod tradycyjnych z kształceniem na odległość. W ostatnim artykule naukowym prezentowane są możliwości zaadoptowania nowego modelu teoretycznego Complex Dynamic Systems Theory (Teoria Złożonych Układów Dynamicznych) dla potrzeb nauczania języka, wskazując zarówno na korzyści, jak i problemy z tym związane. W tomie zawarte są także dwie recenzje niedawno opublikowanych książek: Personality and Emotional Intelligence in Second Language Learning Katarzyny Ożańskiej-Ponikwii (recenzja autorstwa Danuty Gabryś-Barker) oraz Avialinguistics. The Study of Language for Aviation Purposes Anny Borowskiej (recenzja przygotowana przez Adama Wojtaszka). Tak jak poprzednie, obecny numer kierowany jest zarówno do badaczy procesów przyswajania języków, jak i do praktykujących glottodydaktyków.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej