Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1778)
ebookpoint BIBLIO
(113)
Forma i typ
Książki
(1745)
Komiksy i książki obrazkowe
(315)
Proza
(233)
E-booki
(113)
Audiobooki
(39)
Publikacje naukowe
(35)
Publikacje promocyjne
(16)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Czasopisma
(7)
Publikacje informacyjne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Poezja
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Gry i zabawki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(1338)
nieokreślona
(314)
wypożyczone
(114)
tylko na miejscu
(18)
Placówka
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
(1703)
Pracownia - ul. Prusa 3
(50)
Czytelnia krajoznawcza - ul. Prusa 3
(31)
Autor
Popławska Anna
(50)
Dwornik Karolina
(39)
Polańczyk Danuta
(35)
Rzehak Wojciech
(34)
Fujimaki Tadatoshi (1982- )
(30)
Włodarczyk Barbara
(26)
Dybała Paweł (1981- )
(25)
Latoś Dariusz
(25)
Manasterska Sara
(25)
Zdonek Martyna
(25)
Ōkubo Atsushi
(25)
Lipko Amelia
(23)
Koike Anna
(22)
Wilczycka Danuta
(19)
Lementowicz Urszula
(18)
Duda-Kaptur Katarzyna
(17)
Nishi Osamu (1940- )
(17)
Karpiuk Anna
(16)
Tanaka Strike
(16)
Gęszczak Wojciech
(15)
Yayoiso
(15)
Zagnińska Maria
(15)
Nagatsuki Tappei (1987- )
(14)
Sienkiewicz Henryk
(14)
Tsubaki Izumi
(14)
Akasaka Aka (1988- )
(12)
Stypińska Eliza
(12)
Auer Margit (1967- )
(11)
Hirasaka Yomi
(11)
Itachi
(11)
Mickiewicz Adam
(11)
Rowling J. K. (1965- )
(11)
Ciejka Małgorzata
(10)
Itagaki Paru (1993- )
(10)
Prus Bolesław
(10)
Studziński Miłosz
(10)
Zielińska Kinga
(10)
Żeleński Tadeusz
(10)
Bukała Barbara
(9)
Fukuda Shin'ichi
(9)
Minase Mayu
(9)
Akutami Gege (1992- )
(8)
Głogowska Monika
(8)
Haberka Mateusz
(8)
Matsuse Daichi (1986- )
(8)
Sabak Agnieszka
(8)
Szurek M
(8)
Yamaguchi Tsubasa
(8)
Świderski Jan
(8)
Żeromski Stefan
(8)
Akutami Gege
(7)
Dulleck Nina (1975- )
(7)
Farent Teodor
(7)
Foutrier Magalie
(7)
Janiszewska Agata
(7)
Kozioł Tomasz
(7)
Kremiec Anna
(7)
Machałowska Marta
(7)
Małkowski Damian
(7)
Nowacka Irena
(7)
Olejnik Donata
(7)
Orzeszkowa Eliza
(7)
Resnick Robert
(7)
Takano Ichigo (1986- )
(7)
Wach Alicja
(7)
Walker Jearl
(7)
Zmaczyńska Natalia
(7)
Żelazny Iwona
(7)
Żmichowska Beata
(7)
Dae-shik Gu
(6)
Halliday David
(6)
Jaroszewicz Beata
(6)
Mizuno Minami
(6)
Morino Megumi
(6)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(6)
Spirydowicz Ewa
(6)
Szczepanik Jolanta
(6)
Słowacki Juliusz
(6)
Wawrzyniak Lucyna
(6)
Woźny Agnieszka
(6)
Wójtowicz Sylwia
(6)
Ćwikowska Beata
(6)
Arakawa Naoshi
(5)
Bieńkowska Dominika
(5)
Fugetsu Makoto
(5)
Geuk-Jin Jeon (1968- )
(5)
Gryca Danuta
(5)
Jin-Hwan Park
(5)
Kaito
(5)
Komoto Hajime
(5)
Kucharska Maria
(5)
Malinowska Magda
(5)
Malkovič Ìvan Antonovič (1961- )
(5)
Michalec Katarzyna
(5)
Molski Tomasz
(5)
Morozov Viktor Êvgenovič (1950- )
(5)
Moss Marcel
(5)
Otsuka Shinichirou
(5)
Paszkowski Józef
(5)
Roszkowski Wojciech
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(392)
2010 - 2019
(818)
2000 - 2009
(552)
1990 - 1999
(67)
1980 - 1989
(33)
1970 - 1979
(22)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(4)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(587)
1901-2000
(27)
1989-2000
(14)
1945-1989
(13)
1918-1939
(3)
Kraj wydania
Polska
(1880)
Ukraina
(9)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(1879)
ukraiński
(9)
angielski
(2)
Odbiorca
Młodzież
(201)
14-17 lat
(197)
9-13 lat
(92)
Dzieci
(90)
6-8 lat
(60)
18+
(21)
Dorośli
(21)
0-5 lat
(6)
14-17 lat
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Inżynierowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura japońska
(297)
Literatura polska
(96)
Literatura amerykańska
(58)
Literatura angielska
(38)
Literatura niemiecka
(20)
Literatura francuska
(13)
Literatura koreańska
(10)
Literatura szwedzka
(7)
Literatura irlandzka
(6)
Literatura australijska
(4)
Literatura islandzka
(2)
Literatura norweska
(2)
Literatura szkocka
(2)
Literatura włoska
(2)
Literatura bangladeska
(1)
Literatura białoruska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura holenderska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura południowoafrykańska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Uczniowie szkół średnich
(290)
Matura
(287)
Uczniowie
(110)
Szkoły
(103)
Język polski
(92)
Nastolatki
(91)
Historia
(78)
Magia
(66)
Matematyka
(66)
Szkoły magii
(53)
Przemoc w szkole
(51)
Przyjaźń
(44)
Język angielski
(41)
Biologia
(40)
Fizyka
(37)
Geografia
(37)
Nauczyciele
(34)
Chemia
(33)
Nauczanie
(32)
Dziewczęta
(30)
Koszykarze (sportowcy)
(30)
Zakochanie
(30)
Rzeczywistość alternatywna
(29)
Język niemiecki
(28)
Dyrektorzy szkół
(27)
Metamorfoza postaci
(27)
Wychowanie w szkole
(26)
Śmierć
(26)
Broń
(25)
Dusza
(25)
Wychowanie obywatelskie
(25)
Rodzina
(23)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(23)
Czarownice i czarownicy
(22)
Literatura
(22)
Polska
(21)
Demony
(20)
Chorzy
(19)
Chłopcy
(19)
Tajemnica
(19)
Dziecko
(18)
Pedagogika
(18)
Miłość
(17)
Szkoły wyższe
(16)
Sztuka
(16)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(15)
Literatura polska
(15)
Ludzie bogaci
(15)
Odmładzanie
(15)
Szkolnictwo niepubliczne
(15)
Szkoła
(15)
Duchy
(14)
Egzaminy do szkół wyższych
(14)
Nieśmiertelność
(14)
Stworzenia fantastyczne
(14)
Zabójstwo
(14)
Agresywność
(13)
Dojrzewanie
(13)
Przedmioty magiczne
(13)
Rodzeństwo
(13)
Uczniowie szkół podstawowych
(13)
Zwierzęta
(13)
Filozofia
(12)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(12)
Relacja romantyczna
(12)
Samorząd szkolny
(12)
Szkoły podstawowe
(12)
Wychowanie
(12)
Złodzieje
(12)
Kreatywne pisanie
(11)
Odrzucenie rówieśnicze
(11)
Podróże w czasie
(11)
Szkoły średnie
(11)
Walka dobra ze złem
(11)
Współzawodnictwo
(11)
Język rosyjski
(10)
Kobieta
(10)
Natura ludzka
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Szkolnictwo wyższe
(10)
Szkoły baletowe
(10)
Trauma
(10)
Cosplay
(9)
Jenot
(9)
Język francuski
(9)
Koty
(9)
Lalkarze
(9)
Małżeństwo aranżowane
(9)
Mniejszości seksualne
(9)
Młodzież szkolna
(9)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(9)
Sieroty
(9)
Studenci
(9)
Szkolnictwo podstawowe
(9)
Wiedza o kulturze
(9)
Hobby
(8)
Listy
(8)
Poszukiwania zaginionych
(8)
Szkolnictwo
(8)
Szkolnictwo zawodowe
(8)
Temat: dzieło
Biblia
(2)
Dziady
(2)
Heart of darkness
(2)
Old man and the sea
(2)
Animal farm
(1)
Antigóni
(1)
Avare
(1)
Balladyna
(1)
Candide ou l'optimisme
(1)
Christmas carol
(1)
Chłopi
(1)
Cudzoziemka
(1)
Faraon
(1)
Ferdydurke
(1)
Fraszki
(1)
Giaur
(1)
Granica
(1)
Hamlet
(1)
Iliás
(1)
Inny świat
(1)
Jezioro osobliwości
(1)
Kamienie na szaniec
(1)
Kartoteka
(1)
Konrad Wallenrod
(1)
Kordian
(1)
Krzyżacy
(1)
Lalka
(1)
Leiden des jungen Werthers
(1)
Ludzie bezdomni
(1)
Macbeth
(1)
Master i Margarita
(1)
Mała Apokalipsa
(1)
Medaliony
(1)
Moralność pani Dulskiej
(1)
Nad Niemnem
(1)
Nie-Boska komedia
(1)
Noce i dnie
(1)
Nome della rosa
(1)
Odprawa posłów greckich
(1)
Ogniem i mieczem
(1)
Pamiętnik z powstania warszawskiego
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Pan Wołodyjowski
(1)
Peste
(1)
Petit Prince
(1)
Pieśni
(1)
Początek
(1)
Potop
(1)
Powrót posła
(1)
Prestuplenie i nakazanie
(1)
Prozess
(1)
Przedwiośnie
(1)
Psałterz Dawidów
(1)
Père Goriot
(1)
Quo vadis
(1)
Romeo and Juliet
(1)
Rozmowy z katem
(1)
Secret garden
(1)
Sklepy cynamonowe
(1)
Syzyfowe prace
(1)
Szewcy
(1)
Szkoły historyczne w Polsce
(1)
Tango
(1)
Tartuffe
(1)
Terre des hommes
(1)
Trans-Atlantyk
(1)
Treny
(1)
Vildanden
(1)
Wesele
(1)
Zdążyć przed Panem Bogiem
(1)
Zemsta
(1)
Śluby panieńskie
(1)
Temat: czas
1901-
(74)
1901-2000
(68)
2001-
(61)
1801-
(57)
1989-2000
(25)
1945-1989
(23)
1918-1939
(20)
1801-1900
(17)
1701-
(16)
2001-0
(15)
1501-
(13)
1601-
(13)
1401-
(11)
1939-1945
(11)
1301-
(9)
1901-1914
(9)
1914-1918
(9)
1101-
(7)
1201-
(7)
1401-1500
(7)
1501-1600
(7)
1601-1700
(7)
1701-1800
(7)
1001-
(6)
1989-
(6)
901-
(6)
1301-1400
(4)
1201-1300
(3)
401-
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
100-1 p.n.e.
(1)
1101-1200
(1)
141901-
(1)
1918-
(1)
191901-
(1)
1939-
(1)
1945-
(1)
301-
(1)
501-
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(38)
Polska
(34)
Japonia
(31)
Tokio (Japonia)
(21)
Stany Zjednoczone (USA)
(16)
Wielkopolska
(8)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(7)
Jeżyce (Poznań ; część miasta)
(5)
Praga (Czechy)
(5)
Wielka Brytania
(5)
Londyn (Wielka Brytania)
(4)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(4)
Ostrów Wielkopolski (woj. wielkopolskie)
(3)
Zabór pruski
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Donieck (Ukraina, obw. doniecki)
(2)
Garbary (Poznań ; część miasta)
(2)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Kolorado (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Norwegia
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(2)
Września (woj. wielkopolskie)
(2)
Alabama (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Atlanta (Stany Zjednoczone ; stan Georgia)
(1)
Belgia
(1)
Bieszczady (góry)
(1)
Caracas (Wenezuela)
(1)
Chodzież (woj. wielkopolskie)
(1)
Denver (Stany Zjednoczone, stan Kolorado ; okolice)
(1)
Dolnośląskie, województwo
(1)
Dolsk (woj. wielkopolskie, pow. śremski, gm. Dolsk ; okolice)
(1)
Doruchów (woj. wielkopolskie, pow. ostrzeszowski, gm. Doruchów)
(1)
Dublin (Irlandia)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Helsingborg (Szwecja)
(1)
Irlandia Północna (Wielka Brytania)
(1)
Jezioro Zielonka (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Murowana Goślina)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Karkonosze
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kostrzyn (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Kostrzyn ; okolice)
(1)
Koźmin Wielkopolski (woj. wielkopolskie, pow. krotoszyński, gm. Koźmin Wielkopolski)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Krotoszyn (woj. wielkopolskie)
(1)
Kępno (woj. wielkopolskie)
(1)
Lazurowe Wybrzeże (Francja)
(1)
Leszno
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Luksemburg
(1)
Mazury
(1)
Meksyk
(1)
Melbourne (Australia)
(1)
NRD
(1)
Nadwieprzański Park Krajobrazowy
(1)
New Jersey (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
New Jersey (Stany Zjednoczone)
(1)
Norwood (Stany Zjednoczone, stan Karolina Północna)
(1)
Nowieczek (woj. wielkopolskie, pow. śremski, gm. Dolsk)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Ohio (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Oregon (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Ostrzeszów (woj. wielkopolskie)
(1)
Ostrów Lednicki (wyspa)
(1)
Ostrów Tumski (Poznań ; wyspa)
(1)
Owińska (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Czerwonak)
(1)
Park Krajobrazowy Puszcza Zielonka (obszar)
(1)
Pniewy (woj.wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań ( woj. wielkopolskie)
(1)
Puszczykowo (woj. wielkopolskie, pow. Poznań)
(1)
Rokietnica (woj. wielkopolskie)
(1)
Rwanda
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Swarzędz (woj. wielkopolskie)
(1)
Szreniawa (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Komorniki)
(1)
Słupca (woj. wielkopolskie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Topeka (Stany Zjednoczone, stan Kansas)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Troki (Litwa, okr. wileński, rej. trocki)
(1)
Trzemeszno (woj. wielkopolskie, pow. Gniezno)
(1)
Turek (woj. wielkopolskie)
(1)
Wenezuela
(1)
Wilda (Poznań ; część miasta)
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Wągrowiec (woj. wielkopolskie)
(1)
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999))
(1)
Żabikowo (Luboń ; część miasta)
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(337)
Materiały pomocnicze dla szkół
(324)
Manga
(300)
Komiks
(182)
Fantastyka
(140)
Powieść
(138)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(75)
Komiks obyczajowy
(68)
Fantasy
(66)
Romans
(65)
Literatura
(53)
Powieść polska
(51)
Literatura polska
(49)
Powieść obyczajowa
(47)
Poezja polska
(37)
Opowiadanie polskie
(33)
Dramat polski
(26)
Kryminał
(25)
Opowiadania i nowele
(24)
Encyklopedie
(21)
Opracowanie
(21)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(20)
Dokumenty dźwiękowe
(18)
Podręczniki akademickie
(18)
Tablice i wzory
(18)
Powieść przygodowa
(15)
Thriller
(15)
Księga pamiątkowa
(14)
Horror
(11)
Podręczniki
(11)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(10)
Monografia
(10)
Powieść francuska
(10)
Publikacja bogato ilustrowana
(10)
Praca zbiorowa
(9)
Dramat angielski
(8)
Komedia polska
(8)
Literatura baroku
(7)
Opowiadanie angielskie
(7)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(7)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(7)
Powieść dziecięca angielska
(7)
Artykuł z czasopisma historycznego
(6)
Komiks przygodowy
(6)
Literatura oświecenia
(6)
Saga rodzinna
(6)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(6)
Dramat grecki
(5)
Literatura renesansu
(5)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(5)
Poezja francuska
(5)
Powieść angielska
(5)
Powieść młodzieżowa angielska
(5)
Powieść młodzieżowa polska
(5)
Powieść psychologiczna
(5)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(5)
Audiobook
(4)
Czasopismo historyczne
(4)
Komedia
(4)
Komedia francuska
(4)
Literatura pozytywizmu
(4)
Literatura starożytna
(4)
Literatura średniowieczna
(4)
Pamiętniki polskie
(4)
Poradniki
(4)
Powieść amerykańska
(4)
Powieść graficzna
(4)
Powieść rosyjska
(4)
Raport z badań
(4)
Science fiction
(4)
Słownik biograficzny
(4)
Słowniki
(4)
Antologia
(3)
Antologie
(3)
Biografie
(3)
Epos grecki
(3)
Literatura romantyzmu
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Opowiadanie amerykańskie
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Poezja
(3)
Powieść dziecięca polska
(3)
Powieść młodzieżowa francuska
(3)
Powieść niemiecka
(3)
Publicystyka polska
(3)
Wiersze
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(3)
Bajka i baśń polska
(2)
Biografia
(2)
Dramat
(2)
Edycja krytyczna
(2)
Esej
(2)
Kalendarium
(2)
Literatura modernizmu
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(2)
Opowiadanie rosyjskie
(2)
Poezja angielska
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść austriacka
(2)
Protokoły
(2)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(48)
Edukacja i pedagogika
(28)
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Nauka i badania
(12)
Architektura i budownictwo
(9)
Kultura i sztuka
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Inżynieria i technika
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Psychologia
(3)
Rolnictwo i leśnictwo
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
1891 wyników Filtruj
E-book
W koszyku

Treść książki ukazuje specyfikę semiotyczną współczesnej szkoły, z uwypukleniem warstwy wizualnej (w tym form autoprezentacji wzrokocentrycznej uczniów i nauczycieli, będącej formą ekspresji swej niezależności lub - czasem - ukrycia siebie i ikonosfery, także proksemicznej).

Dzięki przedstawionym w monografii eksploracjom możemy przekazać czytelnikom (środowisku akademickiemu i studentom, ale też dyrektorom szkół, nauczycielom, uczniom oraz osobom związanym z szeroko rozumianą edukacją) wskazania dla większej troski o estetyczny wymiar lokalizacji miejsc i otoczenia rzeczowego, w którym przebiega proces edukacji (ze zwróceniem uwagi na niebezpieczeństwo tolerowania kiczu czy przemocy symbolicznej), w tym także zwracamy uwagę na istotność uwzględniania sposobów komunikowania siebie przez podmioty edukacji przez dress code. Informacje te przyniosą niezbędne wytyczne, dane, wskazówki dla osób odpowiedzialnych za wizualny kształt otoczenia szkoły czy projektowanie przestrzeni przyjaznej uczeniu się. Pomogą też w eliminowaniu zakłóceń pojawiających się w komunikowaniu się pomiędzy uczestnikami interakcji szkolnej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 00:51:27

Audiobook – "Jak bocian Klekot cyferek się uczył". Seria: Słuchowiska - bajki dla dzieci - Gdyby zwierzęta umiały mówić
Głównym bohaterem bajeczki jest BOCIAN KLEKOT, który z grupą przyjaciół postanowił poznać cyferki i nauczyć się rachowania. Dzięki tej bajce każdy przedszkolak będzie z humorem sprawnie liczył od zera do dziesięciu, a także odwiedzi fascynującą szkołę Pana Suma. Autor tekstu, Lech Tkaczyk, w prosty i przystępny sposób, za pomocą wierszowanej opowieści wzbogaconej wspaniałą formą muzyczną kompozytora Jacka Wanszewicza z pewnością pobudzi wyobraźnię każdego dziecka, a znajdująca się na płycie "Piosenka i boćku Klekocie" z pewnością spodoba się Twojemu młodemu odkrywcy. Aby uatrakcyjnić pracę z dzieckiem, możesz zrobić użytek z inscenizacji do bajki "Jak bocian Klekot cyferek się uczył" zamieszczonej na płycie CD! Zrób frajdę swojemu dziecku i pobaw się z nim w domowy lub przedszkolny teatrzyk! Dodatkowo zamieszczone podkłady orkiestrowe i fortepianowe do poszczególnych utworów, posłużą jako pomoc dydaktyczna do zajęć rytmicznych i nauki śpiewu.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

E-book – "Scenariusze do bajek". Seria Biznes i edukacja. Edukacja przedszkolna / szkolna

Książka ta jest zbiorem scenariuszy do bajek autorstwa Lecha Tkaczyka i stanowi nieocenioną pomoc dla wszystkich, którzy swoją pracę z dziećmi pragną urozmaicić o zabawę w teatr. Zawarte tu scenariusze są dostosowane do wykonania ich np.: w przedszkolnym teatrzyku z udziałem małych aktorów, lub wykorzystując kukiełki czy pacynki. Można je też zainscenizować z dzieckiem w domu, gdzie rolę bajkowych postaci „zagrają” zabawki z dziecinnego pokoju lub też wyciąć bohaterów przedstawienia z papieru i zaproponować „teatrzyk cieni”. Dzieci lubią kiedy oddziałujemy na ich zmysły nie tylko słowem ale też innymi, nowymi środkami wyrazu. Scenariusze zawarte w tej książce umożliwiają nie tylko rozwijanie wrażliwości i wyobraźni dziecka ale też wprowadzają najmłodszych w świat literatury i teatru poprzez inspirującą zabawę.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

E-book – "Scenariusze do bajek dla przedszkoli i szkół 2". Seria Biznes i edukacja. Edukacja przedszkolna / szkolna

Książka ta jest zbiorem nowych scenariuszy do bajek autorstwa Lecha Tkaczyka i stanowi nieocenioną pomoc dla wszystkich, którzy swoją pracę z dziećmi pragną urozmaicić o zabawę w teatr. Zawarte tu scenariusze są dostosowane do wykonania ich np.: w przedszkolnym teatrzyku z udziałem małych aktorów, lub wykorzystując kukiełki czy pacynki. Można je też zainscenizować z dzieckiem w domu, gdzie rolę bajkowych postaci „zagrają” zabawki z dziecinnego pokoju lub też wyciąć bohaterów przedstawienia z papieru i zaproponować „teatrzyk cieni”. Dzieci lubią kiedy oddziałujemy na ich zmysły słowem, ale też innymi, nowymi środkami wyrazu. Scenariusze zawarte w tej książce umożliwiają nie tylko rozwijanie wrażliwości i wyobraźni dziecka, ale też wprowadzają najmłodszych w świat literatury i teatru poprzez inspirującą zabawę.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Rzecznik Praw Dziecka niejednokrotnie wypowiadał się na temat zadawania pracy domowych. Czy powinny być zadawane, czy można coś zmienić, jak to wygląda w szkołach, które odeszły od zadawania prac? Opisujemy w publikacji!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Książka stanowi kompendium wiedzy o dużych walorach dydaktycznych, które mogą być wykorzystane w kształceniu pracowników socjalnych czy mediatorów (zwłaszcza rodzinnych, również szkolnych). Niesie także wiele akcentów o charakterze teoretycznym, pogłębiających ukierunkowanie lektur i kompetencji w procesie rozwijania świadomości metodologicznej i refleksyjności praktyków w obszarze zawodów społeczno-pedagogicznych. Szczególnym walorem związanym z analizami zawartymi w książce są interdyscyplinarne odniesienia formułowanych przesłanek. Widoczna jest tu perspektywa prawna, psychospołeczna czy psychologiczna. Zawarto w niej również przykłady praktyk w prowadzeniu mediacji (zwłaszcza mediacji rodzinnej). Teksty są przygotowane przez wysokiej klasy praktyków − mediatorów kanadyjskich, francuskich, belgijskich. Ich usytuowanie w strukturze książki zostało tak skonfigurowane, aby dać możliwość powrotu do tego samego problemu, który był omawiany wcześniej przez innego autora i tym samym pokazać, jak u różnych autorów odnajduje się bardzo podobne perspektywy teoretyczne, odniesienia, które stanowią o specyficznej i już bardzo spójnej koncepcji podejść mediacyjnych.
W swoim przekroju książka stanowi istotne novum, może zarówno pełnić rolę podręcznika akademickiego, jak i stanowić aktualne odniesienie do badań i dalszych studiów.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych.

Ze Wstępu

Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy.

Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna

Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą.

Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Praca składa się z ośmiu rozdziałów. Trzy pierwsze mają charakter teoretyczny. Przedstawiono w nich instytucjonalny i prawny wymiar pracy pedagoga szkolnego, środowiskowe determinanty jego pracy, zdefiniowano jego zasoby osobowe. Rozdział czwarty obejmuje koncepcję badań własnych. Opisuje ogólne założenia metodologiczne pracy oraz zastosowaną procedurę badań diagnostyczno-opisowych. Do badania wykorzystano sondaż diagnostyczny i metodę szacowania. Kolejne rozdziały (V - VII) zawierają analizę wyników badań. Prezentację rozpoczęto od opisu próby badawczej oraz analizy danych w zakresie planowania i organizacji pracy pedagogów. Następnie przedstawiono opinie pedagogów na temat środowiska wychowawczego, w którym funkcjonują uczniowie i które określa kierunki pomocy pedagogicznej. Dalej analizie poddano wybrane zasoby osobowości pedagogów, do których należą: kompetencje pedagogicznych, ocenę własnych preferencji zawodowych, umiejętności interpersonalne, skuteczność własną, strategie radzenia sobie ze stresem. Ostatni rozdział to próba modelowego ujęcia działań pedagoga szkolnego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Odkryj świat ukochanej gry Twoich uczniów i wykorzystaj jego potencjał na zajęciach!

  • Gotowe scenariusze zajęć lekcyjnych
  • Kompletny poradnik gracza
  • Nauka przez zabawę

Minecraft to kraina, w której ogromna liczba dzieci spędza mnóstwo czasu. Ta gra komputerowa wyróżnia się spośród innych, niezbyt wymagających intelektualnie gier — otóż w Minecrafcie to użytkownik decyduje o kierunku rozwoju akcji, a jego wybory determinują przebieg gry. Gracz musi się tu wykazać najróżniejszymi umiejętnościami i kompetencjami: od przewidywania konsekwencji swoich posunięć i szacowania ryzyka, przez zdobywanie potrzebnych zasobów, aż po przeliczanie parametrów do konstruowania narzędzi czy całych budynków. Te właściwości gry oraz jej popularność już jakiś czas temu zainteresowały pedagogów, którzy zaczęli używać Minecrafta w ramach nauczania wielu przedmiotów szkolnych.
Jeśli Twoi uczniowie też uwielbiają tę grę, możesz podsunąć im fantastyczny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Niezależnie od tego, czy chcesz przekazać im wiedzę z matematyki, techniki, polskiego czy biologii, Minecraft wraz rozszerzeniami dostępnymi w internecie z pewnością Ci w tym pomoże. Sprawdź, jak realizować z jej pomocą podstawę programową. Zorientuj się w możliwościach, technikach i trikach tego niebanalnego świata. Zobacz, jak działa platforma MinecraftEDU, i przestudiuj gotowe scenariusze lekcji. A potem — baw się tak dobrze jak Twoi uczniowie!

  • Jak Minecraft wspiera nauczanie i uczenie się
  • Minecraft – poradnik gracza
  • Reportaż ze świata Minecraft i MinecraftWiki
  • Craftmatma – algebra i geometria
  • Projekty „Biskupin” i „Lokalny kartograf”
  • Nasze wspólne pastwisko i survival w świecie Minecraft
  • MinecraftArt i wolontariusze Minecraft
  • Wykaż się kreatywnością
  • Co można ugrać, gdy gra się z dzieckiem
  • Platforma MinecraftEDU

Minecraft — wspólne wyzwanie dla uczniów i nauczycieli!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Prosta matematyka. Licz sprytnie / Piotr Kosowicz. - [miejsce nieznane] : Helion : ebookpoint BIBLIO, 2022. - 168 s. ; 23 cm.
Forma i typ

Matematyka jest… prosta!

Wielu uczniom ― ale także ich skazanym na opłacanie kosztownych korepetycji rodzicom ― matematyka kojarzy się jak najgorzej. Nie każdy nauczyciel bowiem potrafi przekazać swoją pasję do tego przedmiotu w taki sposób, by zainspirować młodego człowieka. Nie każdy też umie wytłumaczyć (pozornie) skomplikowane reguły algebraiczne i nauczyć trików pozwalających liczyć prościej, sprytniej i zupełnie bez problemów.

Prosta matematyka. Licz sprytnie to zestaw 21 spotkań, dzięki którym nawet uczeń niedarzący sympatią królowej nauk szybko opanuje łatwe, często odkrywcze sposoby rachowania. W rezultacie liczby i dokonywane na nich operacje przestaną być dla niego groźną tajemnicą. Przemyślany układ treści pozwala na przyswajanie zebranych tu wiadomości we własnym tempie i w dowolnej kolejności. Proponowane zadania można rozwiązywać wybiórczo, ale najlepiej zmierzyć się z każdym!

Uwaga! Zeszyt ćwiczeń jest przeznaczony dla uczniów szkoły podstawowej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W opracowaniu celowo wymieniono dużą liczbę osób, w tym takich, których aktywność w ramach ZPNG była niekiedy tylko incydentalna, objawiała się sprawowaniem jakiejś funkcji w lokalnym Kole ZPNG, wygłoszeniem referatu, poprowadzeniem lekcji pokazowej albo wycieczki, a nawet jedynie zabraniem głosu w dyskusji. Przez struktury ZPNG przewinęło się zapewne znacznie ponad tysiąc nauczycieli geografii, większość z nich nie zostawiła utrwalonego drukiem śladu swojej działalności, ale wszystkich tych, o których możemy się dowiedzieć z dokumentów, chcieliśmy przypomnieć. W ten sposób pragniemy oddać hołd polskim nauczycielom geografii, którzy w okresie odbudowy państwa po zaborach, podjęli trud edukacji geograficznej, podnoszenia jej poziomu i metodyki nauczania, szkolenia kadry nauczycielskiej i patriotycznego wychowania młodzieży, a gdy we wrześniu 1939 r. stanęli w obliczu najazdu wrogich sąsiadów, niejednokrotnie za swój trud zapłacili życiem.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... zabawę i naukę programowania w Unity

Utytułowani programiści twierdzą jak jeden mąż: nauka programowania to w dużej mierze nauka myślenia. Jako taka powinna być obowiązkowym przedmiotem już od pierwszej klasy szkoły podstawowej. Warunek sukcesu „lekcji programowania” jest jeden — to musi być prawdziwa zabawa, taka z niecierpliwie oczekiwanym finałem! Najlepiej w postaci gry, bo gry komputerowe i smartfonowe kocha chyba każde dziecko, które kiedykolwiek miało do czynienia z urządzeniami elektronicznymi. A gdyby tak zaproponować najmłodszym samodzielne wykreowanie „czasoumilacza”? Dlaczego nie. Wszak udowodniono, że programowanie niezwykle usprawnia proces kształtowania się połączeń mózgowych...


Nauka kodowania nie musi prowadzić do obrania ścieżki zawodowej w dziedzinie informatyki. Pokolenie, które aktualnie ma dziesięć i nieco więcej lat, w swojej dorosłej przyszłości będzie miało prawdopodobnie nieustanny kontakt z urządzeniami elektronicznymi — i w pracy, i w czasie wolnym. Świadomość tego, na jakich zasadach one działają, pozwoli naszym dzieciom lepiej rozumieć świat, w którym będą dorastać i żyć. Tę świadomość warto kształtować już dziś. Poszukując dobrego do tego celu środowiska, dobrze wybrać takie, które jest dojrzałe technologicznie i ma przyszłość, co oznacza, że dzisiejszy dwunastolatek będzie mógł wrócić do niego jako młody dorosły. Takim środowiskiem jest Unity — ma darmową wersję, mnóstwo materiałów edukacyjnych i jest najpopularniejszym silnikiem wśród aktualnych twórców gier.

Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia?

Uczestnik tego kursu video dowie się między innymi, jak:

  • pobrać i zainstalować program Unity,
  • założyć konto użytkownika i stworzyć nowy projekt,
  • zaimportować pliki graficzne do projektu,
  • stworzyć scenerię gry element po elemencie,
  • utworzyć płynącą rzekę,
  • skonfigurować obiekty, które się zderzają i przenikają,
  • zatrzymać i wznowić grę,
  • sterować bohaterem za pomocą klawiszy strzałek,
  • animować postaci metodą poklatkową,
  • kompilować stworzoną grę do uruchamialnego pliku EXE.

Co więcej...

  • ...nauczy się przenosić poznane mechanizmy na zupełnie inne scenariusze gry.

Kurs Unity dla dzieci. Stwórz własną grę 2D. Kurs video jest przeznaczony dla zupełnych nowicjuszy, ze szczególnym uwzględnieniem młodszych nastolatków. Po jego zakończeniu będą mogli śmiało nazywać siebie początkującymi programistami gier. Szkolenie jest także propozycją dla nauczycieli informatyki w szkołach podstawowych — jako pomysł na urozmaicenie zajęć.

Edukacja najwyższego poziomu

Nauka programowania, prowadzona w sprzyjającym, w miarę prostym do rozpoznania środowisku, jakim jest Unity, dobrze spełnia założenia idei uczenia się przez zabawę. Niniejszy kurs bowiem został pomyślany przede wszystkim jako świetna rozrywka, niejako przy okazji rozwijająca wyobraźnię, kreatywność i zdolności manualne dziecka. To edukacja czysto praktyczna. Podczas tworzenia własnego projektu dzieci szybko i trwale przyswoją wiedzę, która będzie im potrzebna do osiągnięcia celu, czyli stworzenia własnej gry. Wszelkie informacje zdobyte w ramach szkolenia mają być od razu wykorzystywane do samodzielnej pracy. Dlatego też autor kursu teorię Unity ogranicza w nim do minimum — unika skomplikowanej nomenklatury, a nawet, ze względu na specyfikę słuchacza, świadomie nie tłumaczy wszystkich elementów kodu, aby nie zaciemniać meritum sprawy, którym jest... nauczenie podstaw programowania. UWAGA do nauczycieli informatyki: dla szkół na wszystkich poziomach edukacji Unity ma licencję DARMOWĄ!

Wygrać we własną grę!

Kurs Unity dla dzieci. Stwórz własną grę 2D. Kurs video został opracowany tak, by krok po kroku wprowadzić młodego słuchacza w tajniki programowania. Rozpoczyna się więc oczywiście od instalacji Unity na komputerze, by następnie przejść szybko do konkretu, czyli stworzenia pierwszego projektu, którego bohaterem będzie awatar walczący z żywiołem wody. Praca twórcza będzie się wiązać między innymi z zaprojektowaniem i wybudowaniem scenerii gry oraz udekorowaniem wykreowanego świata. Kursant zbuduje tratwę i animuje jej sternika, a następnie na ich drodze ustawi przeszkody (kłody i krokodyle). Nauczy się też projektować planszę kończącą i wreszcie skompiluje swoje dzieło do uruchamialnego pliku EXE, którym będzie mógł podzielić się z kolegami, by wspólnie z nimi zagrać w grę.

Raz jeszcze — dlaczego Unity?

Silnik — czy też środowisko — Unity ma jedną, ogromną zaletę, z której chętnie korzystają poważni twórcy i dystrybutorzy gier: pozwala projektować gry w technologii 2D, które po pierwsze są tańsze w produkcji, po drugie zaś mają niższe wymagania sprzętowe. W praktyce nauki przez zabawę oznacza to, że dzieci mogą samodzielnie przygotować do swojej gry pliki graficzne lub wręcz wykorzystać w niej odręczne rysunki po uprzednim ich zeskanowaniu. Dzięki temu młody adept programowania jeszcze mocniej zaangażuje się w proces kodowania, co sprawi, że nauka przyjdzie mu łatwiej, szybciej i będzie bardziej efektywna!

Szanowni przyszli programiści!
Mam nadzieję, że dotrzecie do końca tego kursu i z radością dołączycie do najmłodszego pokolenia programistów od czasów wynalezienia komputera. Wierzę, że będzie to dla was czas intensywnie i miło spędzony. W razie problemów zaciągnijcie przed komputer rodziców — niech dowiedzą się czegoś ciekawego od was! I pamiętajcie, z kolei ich wiedza i doświadczenie mogą Wam pomóc rozwiązać Wasze bieżące problemy. Dlatego też zawsze miejcie szacunek dla nich i ich rad. Nie kończcie zabawy w programowanie wraz z ukończeniem kursu. To dopiero początek świetnej przygody w świecie gier, który tym razem to Wy będziecie tworzyć!

W kursie korzystamy ze starszej wersji Unity.
Kursy 2D w oparciu o nowszą wersję znajdziesz
tutaj!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia krajoznawcza - ul. Prusa 3
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. PRAC.KRAJOZN. (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
Forma i typ

„Jest u nas we wsi kowal, któremu Najświętsza Panienka się objawiła, a przynajmniej on tak twierdzi. Pani Nasza pokazała mu się pod rozstajnym krzyżem, na poświęconej ziemi, gdzie kowal ów ogrodzenie dla Najświętszego Znaku sporządził. Prosty on człowiek, choć w rękach zręczny niebywale, polecam go Waszej Ekscelencji, bogobojny, poważny, choć niestety za kołnierz nie wylewa, ale pomny nauk Waszej Świątobliwości, że wszelkie doniesienia o cudach natychmiast weryfikowane być muszą, udałem się z kowalem pod Krzyż i rzeczywiście coś widzieliśmy. Trudno mi powiedzieć, co ja widziałem, to było jakby zagęszczenie pary, dymu przypominające kształt Kobiety”…

Książka „Kalecy” Wiktora Hajdenrajcha zaprowadzi nas na wieś – i z tejże nas wyprowadzi? Dokąd? Na bezdroża! Do wielkiego świata, małego świata – z prowincji ekstremalnej na prowincję nie mniej skrajną – choć może mniej oczywistą.

Wszystko to w otoczce wyśmienitego humoru, świetnej stylizacji językowej, wyczucia i tego, co nadaje opowiadaniom tak namacalny realizm, że aż chciałoby się, aby Wiktor Hajdenrajch postawił w swojej książce ostatnią kropkę o sto, a może nawet dwieście stron dalej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forex w praktyce. Vademecum inwestora walutowego / Krzysztof Kochan. - Wyd. 3 zaktualizowane - [miejsce nieznane] : Onepress : ebookpoint BIBLIO, 2019. - 296 s. ; 21 cm.
Forma i typ

Nim zaczniesz inwestować w waluty...

Zakup tego vademecum to inwestycja - Twój pierwszy krok na największym rynku finansowym świata, rynku, który nigdy nie śpi. Forex działa przez całą dobę siedem dni w tygodniu - każdego dnia wiele obiecuje, ale równocześnie bardzo dużo wymaga. Jego wyjątkowość polega na tym, że poziom bezpieczeństwa ustala sam inwestor. Może grać niemal tak ostrożnie, jakby umieszczał swoje środki na niskooprocentowanej lokacie w banku. Może też szarżować, podejmując ogromne ryzyko w pogoni za zyskiem, który miałby mu je wynagrodzić...

Inwestorem jest każdy z nas, czy tego chce, czy nie. Rynek walutowy w tej lub innej formie jest obecny w naszym życiu - i będzie w nim obecny zawsze. W jakiej wobec tego walucie najbezpieczniej trzymać oszczędności? Czy frank jeszcze wzrośnie? Co zrobić, gdy ktoś daje nam "unikalną szansę na zysk, praktycznie bez żadnego ryzyka"? Zysk bez ryzyka nie istnieje, niewiedza kosztuje, a podstawową wiedzę z zakresu rynków finansowych i zdrowy sceptycyzm musi mieć każdy. Tego właśnie uczy ta książka.

  • Podstawy inwestowania
  • Wprowadzenie do rynków walutowych i ich historia
  • Analiza fundamentalna i techniczna
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Psychologia inwestora
  • Broker na rynku Forex
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Tematyka czasopisma naukowego International Journal of Research in E-learning odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy, niezależnie od płci, zdolności finansowej i fizycznej, i miejsca zamieszkania. Dlatego nauczanie na odległość ma przyznany status wysokiego priorytetu. Wprowadzenie nauczania na odległość na szeroką skalę może spowodować znaczący wkład w osiągnięcie celów edukacyjnych w krajach członkowskich. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu nauczania na odległość w innych wydziałach całej uczelni. Sprawnie działająca i rozwijająca się Wydziałowa Platforma Nauczania na odległość (https://el.us.edu.pl/weinoe) jak również Międzynarodowa Konferencja Naukowa Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość (www.dlcc.us.edu.pl) przeznaczone są do integracji i wymiany doświadczeń wszystkich osób związanych z e-learningiem – naukowców, nauczycieli akademickich i innych szczebli, tutorów, doktorantów, studentów, pracowników wydziału, a także badaczy z kraju i zagranicy. Tom 3(2) 2017 zawiera 4 rozdziały i 9 artykułów Autorów z Australii, Czech, Hiszpanii, Polski, Portugalii, Słowacji, Rosji, Ukrainy. Rozdział 1: EVALUATING THE EFFECTIVENESS OF TEACHING INFORMATION SYSTEMS COURSES. Rozdział 2: ICT LITERACY AND INTERCULTURAL COMPETENCIES DEVELOPMENT. Rozdział 3: METHOGOLOGICAL ASPECTS OF E-LEARNING IMPLEMENTATION. Rozdział 4: REPORTS. W czwartym rozdziale został przedstawiony między innymi Raport WP6 unijnego projektu IRNet.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka jest porównawczą, historyczno-systematyczną prezentacją filozoficznych stanowisk Ernsta Cassirera i Martina Heideggera – dwóch reprezentatywnych filozofów XX wieku. Systematy filozofii obu myślicieli przedstawione zostają in statu nascendi: z uwzględnieniem szerokiego tła historii filozofii oraz perspektywy wykładni myśli Immanuela Kanta. Autorka monografii podejmuje próbę wykazania, że zapatrywania Królewieckiego myśliciela zarówno dla Cassirera jak i Heideggera stanowią cenne źródło intelektualnych inspiracji stając się osnową budowania autorskich programów filozofii: Cassirerowskiego kulturowego symbolizmu sygnowanego rygoryzmem silnie akcentowanego aprioryzmu, matematyki i matematycznego przyrodoznawstwa oraz Heideggerowskiego antypsychologizmu, któremu towarzyszy silnie eksponowana ontologia egzystencji.

Monografia składa się z pięciu rozdziałów. Podejmuje między innymi zagadnienia kwantytatywno-kwalitatywnej metodologii Cassirera. Jest także próbą opisu naukowych, epistemologicznych determinant marburskiej szkoły neokantyzmu oraz okazale akcentowanego przez Cassirera humanizmu. Jednocześnie praca uwzględnia również aspekt tradycji badeńskiej szkoły neokantyzmu w projekcie Heideggera, takoż jego wyjście poza granice myśli neokrytycznej i śmiałe zmierzanie drogą wiodącą w kierunku metafizyki humanistycznej jako ontologii fundamentalnej.

Powzięte w monografii rozważania adresowane są do osób, którym nieobojętna jest filozofia, zwłaszcza historia filozofii; być może lektura wzbudzi zainteresowanie badaczy ruchu neokantowskiego, epistemologów, ontologów i teoretyków kultury, wśród których znajdą się tak miłośnicy, jak i krytycy ujęć historyczno-filozoficznych, tudzież systematycznego rozwodzenia się nad myślą Ernsta Cassirera, Martina Heideggera oraz wyjątkowego myśliciela Immanuela Kanta.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

E-book – "Konspekty zajęć dla przedszkoli i szkół". Seria Biznes i edukacja. Edukacja przedszkolna / szkolna

Oddajemy w Państwa ręce, przygotowany przez doświadczonego pedagoga – Małgorzatę Kapłon – zbiór konspektów zajęć w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej, opracowanych z wykorzystaniem bajek, komiksów, słuchowisk i filmów autorstwa Lecha Tkaczyka. Dobrze przygotowane konspekty zajęć stanowią bazę do przekazania dzieciom wiedzy na określony temat oraz do jej utrwalenia w sposób przemyślany i usystematyzowany. Życząc miłej lektury, mamy nadzieję, że będą one służyły Państwu pomocą, a dzieciom umożliwią zdobywanie ciekawych informacji i zachęcą do samodzielnego sięgania po literaturę.

Konspekty zajęć dla przedszkoli i szkół opracowane na podstawie bajek Lecha Tkaczyka;

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Python - kurs dla dzieci online

Nauka programowania jest dziś jednym z podstawowych wyzwań stawianych dzieciom i młodzieży. Lada chwila wszyscy będziemy zapalać światło z poziomu smartfona i nastawiać wodę na herbatę, zanim wejdziemy do domu w zimowy wieczór. W takim świecie nie można się obyć bez umiejętności programowania, pora więc zaprosić uczniów do rozwijania umiejętności informatycznych! Do tego świetnie nadaje się język Python — elastyczny, łatwy w nauce i bardzo przydatny. Python dla dzieci i młodzieży. Kurs video. Jak uczyć się programowania — pierwsze kroki pozwala szybko opanować środowisko tego języka, zorientować się w jego możliwościach i rozpocząć przygodę z prawdziwym programowaniem.

Kurs Pythona dla dzieci i młodzieży, ale nie tylko!

Kurs jest przeznaczony dla każdego młodego słuchacza, nawet tego, który nie miał dotąd do czynienia ze środowiskiem programistycznym, z algorytmiką i Pythonem jako takim. Wystarczą otwarta głowa i odrobina zainteresowania, aby gładko wejść w świat języka programowania i zacząć się w nim poruszać. A potężne możliwości, jakie daje umiejętność pisania własnych aplikacji, na pewno skłonią niejednego początkującego programistę do pokonywania kolejnych stopni wtajemniczenia. Od czegoś trzeba zacząć!

Zaproś dzieci do świata przyszłości!

Czego kursanci nauczą się podczas naszego profesjonalnego szkolenia?

  • Dowiedzą się, jak zainstalować środowisko programistyczne.
  • Zapoznają się z aplikacją, w której będą pracować (Jupyter).
  • Dowiedzą się, czym się różni język kompilowany od interpretowanego.
  • Poznają podstawowe komendy języka.
  • Nauczą się rozpoznawać wybrane typy zmiennych oraz podstawowe rodzaje błędów.
  • Odkryją, czym są funkcje.

Nauka dowolnego języka programowania nie byłaby wiele warta bez przykładów, na których można przećwiczyć każdy omawiany element. Autorka kursu zadbała, by wszystko po kolei tłumaczyć jasno i klarownie, pokazywać w działaniu i objaśniać tak, by zrozumiał to każdy. W ramach 35 lekcji kursanci poznają programy liniowe i warunkowe, a potem nauczą się tworzyć pętle i schematy blokowe. Zrozumieją różnicę między algorytmami warunkowymi i pętlami. Zaczną używać funkcji i operacji różnego typu. Dowiedzą się, jak tworzyć własne funkcje, i opanują metody tworzenia tablic (list). Odkryją także, czym jest Markdown.

Python dla dzieci i młodzieży. Kurs video. Jak uczyć się programowania — pierwsze kroki stanowi praktyczne wprowadzenie do trudniejszych zagadnień i pozwala opanować ten język programowania na poziomie podstawowym. Po jego ukończeniu kursanci będą potrafili tworzyć własne proste programy oraz zorientować się, gdzie znaleźć bardziej zaawansowane polecenia i narzędzia, a także uzyskają solidne podstawy do nauki kolejnych języków programowania.

Python — zawsze na czasie!

Python jest językiem rozwojowym, chętnie stosowanym i wykorzystywanym w niezliczonych aplikacjach. Jego wciąż rosnąca popularność jest związana z wieloparadygmatowością — w Pythonie można programować na wiele różnych sposobów. Niezwykle ważne jest to, że aplikacje pisane w tym języku są przejrzyste i eleganckie, ponieważ wymusza to składnia Pythona. Łatwo je zrozumieć, łatwo napisać i zanalizować, łatwo poprawić.

Python dla dzieci i młodzieży. Kurs video. Jak uczyć się programowania — pierwsze krokipozwala szybko zacząć samodzielną pracę, poczuć własną moc sprawczą, zaprojektować pierwsze aplikacje. Metodą nauki jest pokazywanie możliwości, jakie niesie każdy kolejny poznawany element programowania. Jednocześnie po każdym etapie autorka wskazuje elementy, jakich brakuje, aby stworzyć ciekawszy program. Szczegółowo omawia także błędy, jakie można popełnić w kolejnych zadaniach, by wskazać sposoby ich rozpoznawania i usuwania z tworzonych programów.

Złapać węża za ogon

Python dla dzieci i młodzieży. Kurs video. Jak uczyć się programowania — pierwsze kroki rozpoczyna się od wprowadzenia elementarnych wiadomości. Wraz z każdym pojęciem prezentowane są liczne przykłady, których trudność wzrasta stopniowo, adekwatnie do posiadanej już wiedzy. Kurs zaczyna się od programów liniowych, a następnie przechodzi do programów warunkowych i pętli.

Kursanci poznają zmienne, typy zmiennych oraz podstawową strukturę danych — tablicę. Uczą się wykorzystywać podstawowe operacje na różnych typach zmiennych i stałych. Po ukończeniu kursu mogą już swobodnie definiować i wykorzystywać własne funkcje.

Kurs jest wzbogacony o podstawy algorytmiki (jako elementu wspomagającego tworzenie programu), a także o omówienie języka Markdown (jako elementu uzupełniającego przekazaną treść oraz w celu podkreślenia procesu powstawania oprogramowania) — od tworzenia i refaktoryzacji kodu po tworzenie dokumentacji.

Tylko dla wtajemniczonych

Python ma dość długą historię jak na tak dynamiczny i powszechnie wykorzystywany język programowania. Powstał w 1991 roku w Amsterdamie, a jego twórca, Guido van Rossum, nadal aktywnie wspiera udoskonalenia i aktualizacje swojego języka. Python regularnie przechodzi metamorfozy i dlatego możliwe jest stosowanie go w tylu różnych miejscach i konfiguracjach.

Sama nazwa Python jest hołdem dla Latającego cyrku Monty Pythona.

„Każda rozwijana pasja nie tylko nas ubogaca, ale otwiera przed nami wiele nowych możliwości. Z każdą wiedzą pojawiają się nowe pytania, a z nimi — nowe możliwości”

Polecamy także szkolenia z analizy danych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej