Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
ebookpoint BIBLIO
(14)
Forma i typ
Książki
(23)
E-booki
(14)
Proza
(4)
Dramat (rodzaj)
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
(22)
Pracownia - ul. Prusa 3
(2)
Autor
Czajkowski Ryszard
(3)
Lech Wiktor
(3)
Nowicki Andrzej
(3)
Giżycki Jerzy
(2)
Kanarkiewicz Michał
(2)
Kapuściński Ryszard
(2)
Kruk Tomasz
(2)
Litmanowicz Władysław
(2)
Bajon Kasper (1983- )
(1)
Bubczyk Robert
(1)
Buda Halina
(1)
Buda Robert
(1)
Budzianowska-Budrecka Barbara
(1)
Carroll Lewis (1832-1898)
(1)
Chabon Michael (1963- )
(1)
Chabris Christopher F
(1)
Cichocka Marta
(1)
Czarnecki T
(1)
Czarnomska Beata
(1)
Donoghue John
(1)
Dul Piotr
(1)
Frey Romuald
(1)
Gajewski Jacek
(1)
Gawlikowski S
(1)
Greengard Mig
(1)
Karczewski Dariusz
(1)
Kasparow Garri (1963- )
(1)
Kochanowski Jan
(1)
Konikowski Jerzy
(1)
Kopcińska Eliza
(1)
Kopeć-Umiastowska Barbara (1950- )
(1)
Kwilecki Andrzej
(1)
Landowski Zbigniew
(1)
Maliborski Bohdan
(1)
Malinowski Jerzy Jarosław
(1)
Moldenhawer Maria
(1)
Morawska Maria (tłumacz)
(1)
Pahlavi Farah Diba
(1)
Piekarska Małgorzata
(1)
Price Bill
(1)
Pustuła-Lewicka Hanna
(1)
Pytel Krzysztof
(1)
Romanek Michał (1969- )
(1)
Saab Gabriella
(1)
Tenniel John (1820-1914)
(1)
Tevis Walter S. (1928-1984)
(1)
Wojnarowicz S
(1)
Wolff Patrick
(1)
Łazuka-Witek Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Odbiorca
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Literatura angielska
(2)
Literatura polska
(2)
Temat
Szachy
(19)
Szachiści
(4)
Publicystyka polska
(3)
Auschwitz-Birkenau (niemiecki obóz koncentracyjny)
(2)
Dziewczęta
(2)
Gry
(2)
Iran
(2)
Mohammed Reza Pahlavi (szach Iranu ; 1919-1980)
(2)
Więźniowie obozów
(2)
Żydzi
(2)
Alicja w Krainie Czarów (postać fikcyjna)
(1)
Alkoholicy
(1)
Dom dziecka
(1)
Esesmani
(1)
Farah, cesarzowa Iranu (1938- )
(1)
Gracze
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry w karty
(1)
Halucynacje
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kasparow, Garri (1963- )
(1)
Kochanowski, Jan (1530-1584)
(1)
Kot z Cheshire (postać fikcyjna)
(1)
Lustra
(1)
Mohammed Reza Pahlavi, szach Iranu (1919-1980)
(1)
Narkomani
(1)
Okrucieństwo
(1)
Pamiętniki perskie
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Policjanci
(1)
Potocka, Klaudyna (1801-1836)
(1)
Przebaczenie
(1)
Ruch oporu
(1)
Rycerstwo
(1)
Sieroty
(1)
Stowarzyszenie Teatralne "Legion" (Kórnik)
(1)
Szalony Kapelusznik (postać fikcyjna)
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Szymborska, Wisława (1923-2012)
(1)
Wybory życiowe
(1)
Zamoyska, Jadwiga (1831-1923)
(1)
Zamoyski, Władysław (1853-1924)
(1)
Zawody sportowe
(1)
Temat: dzieło
Szachy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(4)
1801-1900
(3)
1939-1945
(3)
1001-1100
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1945-1989
(2)
901-1000
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Świat
(2)
Alaska (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Europa
(1)
Iran
(1)
Kraina Czarów (kraina fikcyjna)
(1)
Kórnik (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Kórnik)
(1)
Oświęcim (woj. małopolskie)
(1)
Poznań
(1)
Pszczyna (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Powieść
(4)
Adaptacja literacka
(1)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Fantasy
(1)
Historia alternatywna
(1)
Kryminał
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja okolicznościowa
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
37 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Królewska gra : szachy w historii i kulturze / redakcja naukowa Dariusz Karczewski. - Warszawa : Instytut De Republica, 2023. - 386, [5] stron, [1] karta tablic złożona : faksymilia, fotografie, ilustracje, mapy, portrety ; 25 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 191186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 187059 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 85560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 88022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BIBL.REGION. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA B - 120869 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Pierwsza część trzyczęściowego podręcznika do nauki gry w szachy przeznaczona dla najmłodszych adeptów, także dla tych, którzy do tej pory z tą grą nie mieli do czynienia. Autorzy wykorzystują swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, by w możliwie najprostszy, przystępny i atrakcyjny sposób wprowadzić czytelnika w tajniki królewskiej gry.

Książka ma układ 36 lekcji kończących się zadaniami do samodzielnego rozwiązania. Po zapoznaniu się z nimi każde dziecko będzie znało zasady gry i będzie potrafiło rozegrać partię szachową. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w przyswojeniu materiału będą potrzebować pomocy nauczyciela lub rodzica.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Druga część trzyczęściowego podręcznika do nauki gry w szachy przeznaczona dla tych adeptów, którzy już opanowali zasady gry i umieją rozegrać partię szachową. Autorzy, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, stopniowo wprowadzają czytelnika w tajniki strategii i taktyki oraz w sposób rozgrywania debiutów i końcówek szachowych. Książka ma układ 36 lekcji kończących się zadaniami do samodzielnego rozwiązania. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w przyswojeniu materiału będą potrzebować pomocy nauczyciela lub rodzica.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Ostatnia część trzyczęściowego podręcznika do nauki gry w szachy przeznaczona dla tych, którzy już opanowali podstawy gry i taktyczne sposoby realizacji przewagi. Przykłady przytoczone w trzeciej części mają za zadanie przybliżyć problemy strategii szachowej. Autorzy, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, w przystępny i atrakcyjny sposób wyjaśniają, jak umiejętnie prowadzić grę i osiągnąć przewagę, jak rozwijać figury, jak typować słabości przeciwnika i jak przeprowadzić atak. Książka ma układ 36 lekcji kończących się zadaniami do samodzielnego rozwiązania. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w przyswojeniu materiału będą potrzebować pomocy nauczyciela lub rodzica.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Od zera do pierwszej partii szachów

Ludzie grają w szachy od wielu setek lat. I nie wygląda na to, żeby w najbliższej przyszłości to się miało zmienić. Co jest sekretem popularności tej gry? Dlaczego przez wieki przyciągała i fascynowała niezależnie od statusu społecznego czy wykształcenia graczy? Grali w nią władcy, uczeni i zwykli ludzie. Niektóre partie przeszły do legendy, a nazwiska nawet dawno już zmarłych arcymistrzów są wymawiane z czcią i szacunkiem. I chociaż tylko dla stosunkowo wąskiej grupy graczy szachy są nie tylko pasją, ale też profesją, to dla wszystkich mogą być po prostu przyjemnością. I jedynie od Ciebie i osoby po drugiej stronie szachownicy zależy, jak będzie wyglądała dana rozgrywka — może to być spotkanie przyjaciół albo pełen pasji pojedynek, budzący silniejsze emocje niż podczas meczu bokserskiego.

Figury, czyli dlaczego pionek wcale nie jest taki słaby?

Reguły gry da się opisać w 15 minut, ale jej nauka to już zadanie, które może trwać nawet całe życie. Nie zniechęcaj się jednak! Jak udowadnia Michał „SzachMajk” Kanarkiewicz, autor szkolenia Szachy w godzinę. Kurs video. Od zera do pierwszej partii szachów, nauka może być naprawdę przyjemna, a pierwsze satysfakcjonujące efekty możesz osiągnąć już w pierwszej partii. Jednak do tego potrzebny jest przewodnik, który wskaże niuanse ukryte przed początkującym graczem. Dobrym przykładem może tu być... pionek szachowy — pozornie najmniej istotna z szachowych bierek. Tymczasem z kolejnych lekcji dowiesz się, że tylko on atakuje inaczej, niż się porusza, że odpowiednio długo chroniony, może awansować nawet na hetmana i że jako jedyna bierka na szachownicy inaczej się rusza i zbija. A są przecież jeszcze inne figury: król, hetman, wieża, goniec i skoczek. Każda ma odmienne zadania i każda, umiejętnie użyta, może się stać potężną bronią w szachowej potyczce.

Chronić króla!

Oczywiście to zaledwie początek, więc szybko przechodzimy do tego, jak grać. Bardzo obrazowo autor przestrzega przed błędami w pierwszych ruchach - mogą Cię bowiem słono kosztować. Dowiesz się, jak armia figur ma ze sobą współpracować, które pola na szachownicy mają największe znaczenie, czego należy unikać podczas gry, żeby nie stracić inicjatywy, i jak chronić najważniejszą figurę — króla.

Czego się nauczysz podczas naszego profesjonalnego szkolenia?

Dzięki lekcjom w ramach szkolenia Szachy w godzinę. Kurs video. Od zera do pierwszej partii szachów dowiesz się:

  • Jak się ruszają i jak zbijają figury.
  • Co odróżnia skoczka od innych figur.
  • Czy można zbić króla.
  • Jak dobrze rozpocząć partię.
  • Jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów.
  • Jakie pułapki czyhają na początkujących.
  • Kiedy mamy do czynienia z szachem, a kiedy z matem.
  • Co znaczy pat i kiedy jest korzystny dla gracza.
  • Co to jest roszada.
  • Co to jest bicie w przelocie.

Szachy to coś więcej niż gra

Warto sobie także uświadomić, że szachy, oprócz zapewnienia nietuzinkowej rozrywki, są doskonałym treningiem umysłu. Wszystko jedno, czy gracz ma pięć lat, czy dobiega setki, ta gra wzmocni jego koncentrację i umiejętność logicznego myślenia — to właściwie wiedzą wszyscy. Jednak często się zapomina, że szachy mają bardzo korzystny wpływ także na rozwój tzw. miękkich umiejętności. Panowanie nad własnymi emocjami podczas gry i próby odgadnięcia planów przeciwnika to świetny sposób na wzmocnienie psychiki i na lepsze odnajdywanie się w rozmaitych sytuacjach społecznych, w tym biznesowych. W końcu nie bez przyczyny ta gra nosi przydomek „królewska”!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Nauka gry w szachy dla dzieci online

Szachy to gra, która rozwija logiczne myślenie i umiejętność analizy strategicznej. To także zabawa towarzyska, pozwalająca miło spędzić czas.

Jeśli Twoje dziecko pokocha szachy i będzie w nie systematycznie grać, szybko zauważysz pozytywne efekty tej pasji. Lepsza koncentracja, kreatywne myślenie, rozwój intelektualny i odpowiedzialność za własne decyzje — to tylko niektóre korzyści płynące z gry w szachy.

Jeśli chcesz zachęcić swoje dziecko do zainteresowania się szachami, podaruj mu ten kurs video. Mały szachista. Kurs video. Poziom pierwszy. Nauka gry w szachy dla dzieci to szkolenie prowadzone przez wybitnego instruktora szachowego, który nie tylko potrafi zainteresować dzieci grą, lecz także przekazać im wiedzę w sposób jasny, prosty i skuteczny.

Szachy i nauka gry dla dzieci online

Kurs nauki szachów dla dzieci jest przeznaczony dla dzieci w wieku od siedmiu do dwunastu lat, mających nikłe lub żadne pojęcie o grze w szachy. W trakcie szkolenia dziecko pozna podstawowe zasady gry w szachy oraz zrozumie, na czym polega szachowanie i matowanie. Nauczy się patrzeć na partie jak prawdziwy szachista, odkryje mocne i słabe strony figur na szachownicy i zacznie koordynować ruchy całej swojej armii. Ponadto dowie się więcej o punktach szachowych, zbijaniu bierek przeciwnika i konkretnych sposobach matowania króla. Sprawdzi, na czym polega przewaga pozycyjna i mat szewski, oraz opanuje zasady przeprowadzania ataku z zaskoczenia.

Odkryje także różne inne zalety gry, dowie się, jak grać z przeciwnikiem oraz z komputerem, nauczy się kreatywnie myśleć i szybko analizować problemy... nie tylko szachowe. Ukończenie kursu pozwoli dziecku swobodnie poruszać się po szachownicy i z przyjemnością oddawać się tej rozrywce.

Nauka szachów dla dzieci nie musi być trudna. Sprawdź!

Polecamy także kursy Minecraft dla dzieci dostępne w naszej ofercie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Szachy” to poemat Jana Kochanowskiego, polskiego poety, który jest uważany za jednego z najwybitniejszych twórców renesansu w Europie. Przyczynił się on w wielkim stopniu do rozwoju polskiego języka literackiego.

Szachy” opowiadają o Królu duńskim, który chciał wydać swoją córkę Annę za mąż. Nie był wstanie jednak dokonać wyboru między dwoma rycerzami – Fiedurem i Borzujem. Aby zapobiec krwawego pojedynku nakazał im rozegrać partię szachów o rękę królewny. Rozgrywka toczyła się przez wiele dni. Serce córki Króla skłaniało się wyraźnie w kierunku jednego z rycerzy, niestety jednak jej wybranek zaczynał przegrywać. Kto ostatecznie wygra?

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

W końcu będzie szach i mat!

  • Podstawy szachowe, czyli poznaj zasady gry, ustawienia figur i ruchy po szachownicy
  • Rozgrywki, czyli naucz się dobrze grać z partnerem i matować króla
  • Triki i taktyka, czyli odkryj bardziej zaawansowane możliwości rozgrywania partii
  • Pomysłowe gry szachowe, czyli masa zabawy w szachowym świecie

Szachy są jedną z najstarszych gier na świecie. Towarzyszą ludziom co najmniej od półtora tysiąca lat, wciąż na nowo rozpalając emocje, ale i kształtując umysły graczy. Nie bez przyczyny tej gry uczono przyszłych władców na dworach królewskich — szachy niesamowicie rozwijają umiejętności taktyczne i strategiczne ludzkiego umysłu, porządkują myślenie, poprawiają potencjał intelektualny jak żadna inna gra. Jeśli chcesz, by Twoje dziecko spędzało z Tobą czas przyjemnie i pożytecznie, rozwijało zdolności analitycznego myślenia i nabrało dobrych nawyków intelektualnych, koniecznie przestudiuj tę książkę — i zacznij z nim grać.
Nawet jeśli dotychczas nigdy w życiu nie udało Ci się rozegrać żadnej szachowej partii, Wiktor Lech pomoże Ci szybko opanować podstawy i przekazać je dziecku. Krok po kroku będziecie razem doskonalić umiejętności, przyjaźnie rywalizować i cieszyć się wspólnie spędzanym czasem. Zobaczysz, od czego zacząć naukę, i przekonasz się, że regularne treningi przynoszą mnóstwo obopólnych korzyści. Oprócz porad typowo szachowych znajdziesz tu profesjonalne wskazówki dydaktyczne, ułatwiające wprowadzanie potomka w arkana tej szlachetnej gry. Czytaj, ucz się i baw razem z dzieckiem!

  • Poruszanie się figurek po szachownicy
  • Konie i pionki
  • Partia szachowa
  • Szachowanie i matowanie
  • Specjalne ruchy
  • Zaawansowane ustawienia taktyczne

Mały szachista przy starszym korzysta!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W książce, składającej się z części biograficznej oraz części poświęconej twórczości szachowej Rubinsteina, przedstawiono koleje losu, przebieg kariery oraz 70 partii najlepiej ilustrujących dokonania wielkiego Akiby w rozwoju królewskiej gry.
Akiba Rubinstein, najwybitniejszy do dziś polski szachista, uważany jest za klasyka szachów. Jego kariera przypadła na pierwsze trzydzieści lat XX wieku. Chociaż nie pozostawił po sobie wielu prac teoretycznych ani zapisków, to o jego dokonaniach świadczą nazwy wielu wariantów szachowych otwarć.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Królewska gra na Twoim stole

Szachy bardzo często bywały rozrywką królów. Nic dziwnego! To gra dla tych, którzy lubią używać mózgu. Szachy uczą logicznego myślenia, planowania strategii, sposobów na zmylenie przeciwnika. Szlifują cierpliwość i pozwalają się nauczyć pięknie wygrywać i godnie przyjmować porażki. Dlatego szachowe umiejętności przydają się nie tylko podczas rozgrywek. Mistrz szachowy wie, że życie bywa dokładnie takie jak szachy - i kiedy planuje karierę, pracuje nad projektem lub podejmuje ważne decyzje, potrafi myśleć na kilka ruchów do przodu. To daje mu ogromną przewagę i dlatego najczęściej wyprzedza innych.

Ten podręcznik będzie dla Ciebie idealnym pierwszym przewodnikiem po świecie szachów, niezależnie od tego, czy zamierzasz zostać prawdziwym graczem, czy graniem chcesz tylko uprzyjemnić sobie i Twoim bliskim długie wieczory. Dowiesz się z niego między innymi, jakie funkcje pełnią na planszy poszczególne figury. Nauczysz się dobrze rozpoczynać grę. Poznasz najważniejsze pojęcia szachowe, takie jak pat, roszada, bicie w przelocie, szach i mat. Przekonasz się, jakie pułapki czekają na początkujących graczy, i opanujesz sprytne sposoby na ich unikanie. Słowem - ćwicząc z tym podręcznikiem, opanujesz podstawy szachów i zdobędziesz bazę potrzebną do dalszej, samodzielnej nauki.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Mały szachista. Wspólna nauka to dobra zabawa / Wiktor Lech. - Wyd. 2 rozszerzone - [miejsce nieznane] : Septem : ebookpoint BIBLIO, 2019. - 128 s. ; 21 cm.
Autor
Forma i typ

W końcu będzie szach mat!

Szachy są jedną z najstarszych gier na świecie. Choć towarzyszą ludziom od co najmniej półtora tysiąca lat, wciąż rozpalają emocje, a przede wszystkim kształtują umysły graczy. Nie bez przyczyny tej gry uczono przyszłych władców na dworach królewskich - szachy, jak żadna inna gra, niesamowicie rozwijają umiejętności taktyczne i strategiczne ludzkiego umysłu, porządkują myślenie, poprawiają potencjał intelektualny. Jeśli chcesz, by Twoje dziecko spędzało z Tobą czas przyjemnie i pożytecznie, rozwijało zdolności analitycznego myślenia i nabrało dobrych nawyków intelektualnych, zacznij z nim grać w szachy! Ale najpierw - przeczytaj tę książkę.

Nawet jeśli dotychczas nie zdarzyło Ci się nigdy rozegrać partii szachowej, ta książka pomoże Ci szybko opanować podstawy i przekazać je dziecku. Krok po kroku będziecie razem doskonalić umiejętności, przyjaźnie rywalizować i cieszyć się wspólnie spędzanym czasem. Zobaczysz, od czego zacząć naukę, i przekonasz się, że regularne treningi przynoszą mnóstwo obopólnych korzyści. Oprócz porad typowo szachowych znajdziesz tu profesjonalne wskazówki dydaktyczne, ułatwiające wprowadzenie potomka w arkana tej szlachetnej gry. Czytaj, ucz się i baw razem z dzieckiem!

  • Podstawy szachowe, czyli poznaj zasady gry, ustawienia figur i ruchy po szachownicy
  • Rozgrywki, czyli naucz się dobrze grać z partnerem i matować króla
  • Triki i taktyka, czyli odkryj zaawansowane możliwości rozgrywania partii
  • Pomysłowe gry szachowe, czyli mnóstwo zabawy w szachowym świecie
  • Kultura szachowa, czyli omówienie zasad i zwyczajów panujących na turniejach
  • Motywowanie, czyli przydatne techniki zachęcania najmłodszych do nauki

Mały szachista przy starszym korzysta!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Obierz kurs na... programowanie w Pythonie

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja technologiczna, rozpoczęła się era sztucznej inteligencji. By móc z nią współpracować na odpowiednim poziomie, już uczniowie i studenci powinni opanować umiejętność programowania niezbędną do poruszania się w dzisiejszym świecie pełnym nowych rozwiązań technologicznych. Dlatego właśnie powstał ten kurs – przygotowany z myślą o młodym odbiorcy, zaprojektowany tak, by był atrakcyjny i angażujący, dodatkowo „podkręcony” grafikami nawiązującymi do świata gier komputerowych. Szkolenie nieprzypadkowo uczy programowania w Pythonie – jest to bowiem język wszechstronny, używany zarówno do tworzenia stron internetowych i aplikacji desktopowych, jak i pisania kodu gier, analizy danych i wielu innych zastosowań. Nader często korzystają z niego specjaliści w dziedzinie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

Przy tak szerokim i uniwersalnym spektrum zastosowań Python pozostaje językiem na tyle prostym do opanowania, że chętnie wybiera się go podczas nauki podstaw programowania w szkołach i na uczelniach. Przyczyną jest czytelna składnia Pythona, sprzyjająca szybkiemu przyswojeniu reguł rządzących kodowaniem, zdobyciu prawidłowych nawyków programistycznych i stawianiu pierwszych kroków na drodze do porozumienia z AI. Dlatego też nasz kurs rozpoczyna się od omówienia Pythonowego abecadła. Nauka rozwiązywania zagadnień algorytmicznych w tym języku będzie dla uczestników doskonałym punktem wyjścia do dalszych zmagań z kluczowymi problemami programowania. Z pewnością ciekawym doświadczeniem będzie lekcja bonusowa, wprowadzająca kursanta w podstawy gry w szachy z perspektywy uczących się maszyn. To fascynująca obserwacja, która zainteresuje zarówno szkolących się, jak i ich rodziców. Dzięki temu ci drudzy będą mieli pewność, że spędzając czas przed komputerem, młodzi programiści zdobywają cenne umiejętności programistyczne.

Uwaga – ten kurs jest znakomitym przygotowaniem do konkursów programistycznych dla uczniów szkół podstawowych i średnich, na przykład konkursu Logia.

Co czeka przyszłego programistę podczas naszego profesjonalnego szkolenia

Z naszym kursem szkolący się:

  • Opanuje podstawy programowania w Pythonie: będzie rozumieć między innymi, czym są zmienne, operatory, instrukcje warunkowe i pętle
  • Przyswoi zagadnienia funkcji i struktur danych: nauczy się tworzyć funkcje i ich używać, a także zarządzać różnymi strukturami danych, takimi jak listy, stringi, krótkie i słowniki
  • Uzyska wiedzę dotyczącą algorytmów i problemów algorytmicznych: rozwinie umiejętność rozwiązywania prostych problemów algorytmicznych, włączając w to algorytmy zachłanne, programowanie dynamiczne i rekurencję
  • Nabierze umiejętności rozwiązywania problemów: będzie sobie radzić z różnorodnymi problemami i wyzwaniami za pomocą programowania, co może być przydatne w przyszłej pracy i życiu codziennym
  • Stworzy własne projekty: będzie wdrażać swoje pomysły i automatyzować rutynowe zadania, co pozwoli mu być bardziej produktywnym
  • Nauczy się pracować w zespołach: zdobyte umiejętności przydadzą się w pracy zespołowej, na przykład w projektach programistycznych, badaniach naukowych lub analizie danych

Szkolenie Przygoda z Pythonem. Kurs video. Algorytmy dla młodych programistów pozwala opanować podstawy programowania w języku Python. Po ukończeniu kursu słuchacz będzie rozumiał fundamentalne koncepcje programistyczne, takie jak zmienne, operatory, instrukcje warunkowe (if-else) i pętle (for i while). Ponadto będzie w stanie tworzyć funkcje i ich używać, zarządzać strukturami danych, takimi jak listy, stringi, krótkie i słowniki, a także iterować po różnych strukturach danych. Uzyska również biegłość w wykorzystaniu Pythona do rozwiązywania prostych problemów algorytmicznych, włączając w to algorytmy zachłanne, programowanie dynamiczne i rekurencję. Wreszcie: będzie gotów do dalszego rozwoju swoich umiejętności w dziedzinie programowania – zostanie wyposażony w solidne podstawy, aby rozpocząć bardziej zaawansowane kursy lub projekty programistyczne.

Sprawdź bonusową lecję!

Cześć! Witam Was na kursie programowania w języku Python. Chcę Was przekonać, że nauka kodowania to świetna zabawa. To trochę jak rozwiązywanie łamigłówek i tworzenie własnych gier jednocześnie. Pamiętajcie, że każdy krok, który wykonacie w tym kursie, to krok w stronę zdobywania nowych umiejętności i otwieranie drzwi do nowych możliwości. Nie musicie być ekspertami od razu, wszyscy zaczynają od podstaw. Najważniejsze, byście byli ciekawi, eksperymentowali i nie bali się zadawać pytań. Gotowi? Rozpoczynamy przygodę w świecie kodu!

Piotr Dul

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Wielkie konflikty współczesności mają swoje korzenie w przeszłości. Tomasz Kruk w e-booku „Dramat Afganistanu: XIX wiek” pokazuje, że już w połowie dziewiętnastego stulecia ten leżący w Azji Środkowej kraj potrafił sprawić problemy największym mocarstwom.

Historia Afganistanu jest w Polsce słabo znana – wiemy, że polscy żołnierze brali udział w tamtejszej misji stabilizacyjnej, a wcześniej kraj ten stał się dla Związku Radzieckiego pułapką bez dobrego wyjścia. Czy jednak kraj u stóp Hindukuszu ma przeszłość, o której warto opowiedzieć?

Na przełomie lat 30. i 40. XIX wieku w Afganistanie doszło do wydarzeń, które wstrząsnęły Zachodem. Oto potężna armia brytyjska, reprezentująca imperialne interesy najsilniejszego państwa na świecie, została... doszczętnie rozbita w czasie odwrotu z Kabulu do Indii. Pogromu dokonali afgańscy wojownicy, którzy bezwzględnie wykorzystali wszystkie błędy dumnych Brytyjczyków. Wydarzenie to było punktem kulminacyjnym Wielkiej Gry – konfliktu o wpływy w Azji między Anglią i Rosją.

„Dramat Afganistanu: XIX wiek” to opowieść o wielkiej polityce, interesach mocarstw i azjatyckim państwie, które kilkukrotnie rzuciło wyzwanie Imperium. Dlaczego udało mu się osiągnąć sukces?

Tomasz Kruk – absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego. W wolnych chwilach poświęca się prowadzeniu bloga, zgłębianiu polityczno-militarnej sytuacji Bliskiego Wschodu (ze szczególnym uwzględnieniem Afganistanu) oraz nauce języka perskiego. Jest również nałogowym fanem gier komputerowych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Afganistan kojarzy się nam dziś z nieustanną wojną, toczoną gdzieś w środku Azji, przy mniejszym lub większym zaangażowaniu mocarstw. Tomasz Kruk w drugiej części „Dramatu Afganistanu” tłumaczy, jak kraj u stóp Hindukuszu wplątał się w ten długotrwały konflikt...

Mimo braku pokaźnych złóż surowców naturalnych czy innych bogactw, od prawie dwóch wieków wielkie mocarstwa światowe – Wielka Brytania, ZSRR, USA – co i raz wprowadzają swoje wojska do Afganistanu. Biedny, pasterski kraj zamieszkały przez prostych, lecz wojowniczych członków klanów leży na styku różnych interesów i stref wpływów. Bywał rozsadnikiem międzynarodowych problemów i miejscem, w którym skupiały się wielkie światowe konflikty.

W drugą połowę XX wieku państwo to wchodziło jako typowa monarchia Trzeciego Świata. W ciągu kilku lat doszło w Afganistanie do obalenia monarchii, przejęcia rządów przez radykalną lewicę, wreszcie do konfliktu w łonie elity rządzącej, który doprowadził do radzieckiej interwencji zbrojnej. Coś, co miało być łatwym zwycięstwem, przerodziło się w długotrwałą wojnę domową. I choć Rosjanie wycofali się spod Hindukuszu po dekadzie ciężkich walk, konflikt wszystkich ze wszystkimi wciąż trwał. Siłą, która uchwyciła władzę w Kabulu, okazali się w końcu radykalnie islamistyczni talibowie. Zadarli oni jednak z Amerykanami, którzy wysłali własne i sojusznicze wojska na kolejną wojnę – dalszy ciąg tej historii rozgrywały się już na naszych oczach...

„Dramat Afganistanu: XX wiek” to opisana z wykorzystaniem szerokiej bazy źródłowej historia tego państwa w ostatnim półwieczu. Autor nie skupia się tylko na wydarzeniach znanych z podręczników dziejów najnowszych. Rysuje panoramę stron walczących w kilkudziesięcioletniej wojnie. Pokazuje procesy, które doprowadziły do interwencji radzieckiej czy zwycięstwa talibów. Przybliża podstawy afgańskiej polityki – tak splątanej, że nie mogły sobie z nią poradzić obydwa supermocarstwa.

Tomasz Kruk – absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego. W wolnych chwilach poświęca się prowadzeniu bloga, zgłębianiu polityczno-militarnej sytuacji Bliskiego Wschodu (ze szczególnym uwzględnieniem Afganistanu) oraz nauce języka perskiego. Jest również nałogowym fanem gier komputerowych. Jesienią 2017 roku nakładem Histmag.org ukazał się jego e-book „Dramat Afganistanu: XIX wiek”.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... maturę z informatyki!

Stoisz przed wyborem przedmiotów maturalnych i jako jeden z nich rozważasz informatykę? To będzie świetna decyzja! Bo tu nie chodzi tylko o samą maturę, naprawdę. Zdać ją oczywiście trzeba, i to zdać dobrze – szczególnie jeśli planujesz kontynuować naukę programowania na studiach – ale umiejętność kodowania sama w sobie to jest to! Otworzy Ci niejedne drzwi do atrakcyjnych praktyk studenckich i dobrze płatnej pracy. Niezależnie od tego, czy już wiesz, że chcesz zostać programistą, czy po prostu pragniesz sprawdzić, na ile jest to dla Ciebie dobra droga i zdobyć podstawowe umiejętności programistyczne, ten kurs będzie doskonałym wsparciem Twoich planów. Zawiera wiedzę i umiejętności obejmujące program całej szkoły średniej – cztery, pięć lat programowania skondensowane w wideopigułce.

Zastanawiasz się, jak to możliwe?

To prawda, że z naszego kursu nauczysz się programowania w języku Python, ale skupimy się przede wszystkim na wiedzy, jakiej w tym zakresie wymaga się od maturzysty. Kodowanie połączymy z algorytmiką – znowu w ramach tego, czego oczekuje się na egzaminie dojrzałości. Przed Tobą dwanaście godzin i siedemdziesiąt jeden niedługich lekcji pełnych nowych treści i ciekawych przykładów, bogato przeplatanych zadaniami maturalnymi. Autorka szkolenia jest czynnym nauczycielem, egzaminatorem, co roku przygotowuje do egzaminu dojrzałości dziesiątki uczniów. Skorzystaj z jej wiedzy, umiejętności i doświadczeń i przygotuj się do egzaminu z informatyki tak, jak Ci wygodnie – w domowym zaciszu, ucząc się języka Python krok po kroku, od poziomu zero aż po poziom rozszerzonej matury z informatyki. Kurs oczywiście nie wyczerpuje wymagań w stu procentach, ale skupia się na kluczowych zagadnieniach i zapewni Ci solidne podstawy.

Uwaga – ostatnie osiemnaście lekcji to bonus. Zawierają szczegółowe omówienie sposobów rozwiązania wszystkich opublikowanych dotąd przez Centralną Komisję Egzaminacyjną zadań pod formułę 2023: z informatora maturalnego, z matury próbnej, z arkusza pokazowego i z egzaminu 2023.

Co Cię czeka podczas naszego maturalnego szkolenia

Ucząc się do matury z naszym kursem, między innymi:

  • Poznasz składnię języka programowania Python w zakresie potrzebnym do matury z informatyki na poziomie rozszerzonym (instrukcja wyjścia, wejścia, zmienne, typy danych, funkcje, instrukcje sterujące: warunkowa, pętla for i while, a także pętle zagnieżdżone)
  • Opanujesz struktury niezbędne do rozwiązywania zadań maturalnych (napisy, listy, również listy złożone z innych list)
  • Dowiesz się, jakie są sposoby tworzenia wycinków z list i napisów
  • Zdobędziesz umiejętność tworzenia własnych funkcji
  • Zrozumiesz zasięg zmiennych
  • Przyswoisz sposoby korzystania z funkcji i z metod (moduł Turtle jako podstawa edukacji informatycznej – prosty projekt z wykorzystaniem grafiki żółwia)
  • Zapoznasz się z techniką rekurencji (w tym poznasz wady i zalety jej stosowania)
  • Przyjrzysz się funkcjom wbudowanym i modułom, które mogą się okazać przydatne podczas egzaminu maturalnego z informatyki na poziomie rozszerzonym
  • Poznasz sposoby odczytu i zapisu danych do plików tekstowych
  • Rozwiążesz zadania maturalne z użyciem języka programowania Python (wszystkie zadania z programowania z informatora o maturze 2023, z arkusza pokazowego opublikowanego przed maturą 2023, z arkusza matury próbnej z grudnia 2022, a także z arkusza matury z informatyki z maja 2023)
  • Zaznajomisz się z algorytmami działającymi na liczbach (podzielność liczb naturalnych, sprawdzanie lat przestępnych, rozkład liczby na cyfry, zamiana liczby na system dwójkowy i szesnastkowy, znajdowanie dzielników liczby, sprawdzanie, czy liczba jest pierwsza, rozkład liczby na czynniki pierwsze, ciąg liczb Fibonacciego, szybkie potęgowanie, sito Eratostenesa, algorytm Euklidesa, największy wspólny dzielnik, najmniejsza wspólna wielokrotność, potęga, silnia, warunek trójkąta, sprawdzanie, która to ćwiartka układu współrzędnych)
  • Przybliżysz sobie temat algorytmów działających na listach (suma liczb z listy, najmniejsza/największa wartość na liście, wyszukiwanie wybranego elementu: liniowe i binarne w zbiorze uporządkowanym, porządkowanie zbioru metodami: zliczania, wybierania, wstawiania, bąbelkową, scalania, szybkimi, badania podciągów rosnących/malejących itp., lider zbioru)
  • Opanujesz metody numeryczne (wyznaczanie wartości pierwiastka kwadratowego bez pierwiastkowania, obliczanie wartości wielomianu za pomocą schematu Hornera, wyznaczanie miejsc zerowych funkcji metodą połowienia przedziału)
  • Będziesz pracować z algorytmami działającymi na napisach (palindrom, wyszukiwanie wzorca w tekście, porządkowanie alfabetyczne, odwrotna notacja polska, czyli zamiana wyrażenia standardowego na ONP i odwrotnie, sprawdzanie poprawności wyrażenia nawiasowego, szyfr Cezara, szyfry przestawieniowe)
  • Zorientujesz się w innych sposobach zapisu algorytmów (pseudokod)
  • Przeprowadzisz analizę algorytmu – z wykorzystaniem komputera i bez użycia komputera
  • Oszacujesz złożoność obliczeniową w notacji „O”

Szkolenie Python na maturze. Kurs video. Algorytmy i podstawy języka. Rozwiązania zadań maturalnych kończy się na poziomie rozszerzonej matury z informatyki.

Matura to tylko kwestia opanowania pewnych umiejętności. Tylko od Ciebie zależy, czy to zrozumiesz i wykorzystasz.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej