Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4709)
ebookpoint BIBLIO
(145)
Forma i typ
Książki
(4705)
Publikacje fachowe
(201)
Publikacje dydaktyczne
(190)
E-booki
(145)
Publikacje naukowe
(116)
Audiobooki
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Artykuły
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4216)
nieokreślona
(399)
wypożyczone
(113)
Placówka
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
(4582)
Pracownia - ul. Prusa 3
(146)
Autor
Boczoń Władysław
(23)
Cieślak Piotr
(22)
Koroniak Henryk
(21)
Kruczek Zygmunt
(20)
Walczak Tomasz
(20)
Milecki Jan
(18)
Górczyński Robert
(17)
McMurry John
(17)
Strelau Jan
(16)
Waśko Zbigniew
(15)
Andruszko Robert
(14)
Piwko Łukasz
(14)
Rapacki Ryszard
(14)
Czarny Bogusław
(13)
Wołoszynowa Lidia
(13)
Śliwerski Bogusław
(12)
Brzeziński Jerzy
(11)
Cierpisz Małgorzata
(11)
Ehrlich Andrzej
(11)
Panasiuk Aleksander
(11)
Rajca Piotr
(11)
Resnick Robert
(11)
Walker Jearl
(11)
Łobocki Mieczysław
(11)
Gilewicz Joanna
(10)
Grażyna Krzysztoszek
(10)
Halliday David
(10)
Izdebski Hubert
(10)
Małgorzata Piszczek
(10)
Łuczkiewicz Grzegorz
(10)
Czerniawska Ewa
(9)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(9)
Gutowski Maksymilian
(9)
Kowalczewska Joanna
(9)
Sałbut Bartosz
(9)
Wojciszke Bogdan
(9)
Zatorska Joanna
(9)
Zimbardo Philip G
(9)
Domański Ryszard
(8)
Gnat Rafał
(8)
Gołembski Grzegorz
(8)
Harwas-Napierała Barbara
(8)
Jońca Rafał
(8)
Materska Maria
(8)
Milewski Roman
(8)
Radzicki Józef
(8)
Sęk Helena
(8)
Trempała Janusz
(8)
Antkowiak Wiesław
(7)
Beck Aaron T
(7)
Begg David
(7)
Boyd Robert Neilson
(7)
Bożek Rafał
(7)
Dornbusch Rudiger
(7)
Feynman Richard Phillips
(7)
Fischer Stanley
(7)
Grabda Eugeniusz
(7)
Grzesiuk Lidia
(7)
Gąsior-Niemiec Anna
(7)
Hunia Justyn
(7)
Leighton Robert B
(7)
Leoński Zbigniew
(7)
Markiewicz Zdzisław
(7)
Meryk Radosław
(7)
Moch Wojciech
(7)
Morrison Robert Thornton
(7)
Nowak Edward
(7)
Nowicka Ewa
(7)
Pikoń Andrzej
(7)
Richling Andrzej
(7)
Sadza Agata
(7)
Sands Matthew Linzee
(7)
Sztompka Piotr
(7)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz
(7)
Altkorn Jerzy
(6)
Armstrong Michael
(6)
Barcz Jan
(6)
Brzezińska Anna
(6)
Dykcik Władysław
(6)
Gabrusewicz Wiktor
(6)
Hornowska Elżbieta
(6)
Hołyst Brunon
(6)
Kondracki Jerzy
(6)
Koźmiński Andrzej K
(6)
Kruszewski Krzysztof
(6)
Kupisiewicz Czesław
(6)
Leitner Roman
(6)
Lesiński Bogdan
(6)
Leyko Grzegorz Leopold
(6)
Matczak Anna
(6)
Matłoka Marian
(6)
Mencwel Andrzej
(6)
Mizerski Włodzimierz
(6)
Nordhaus William D
(6)
Okoń Wincenty
(6)
Owczarz-Dadan Anna
(6)
Pilch Piotr
(6)
Podgórski Jarosław
(6)
Rusiński Michał
(6)
Samuelson Paul A
(6)
Rok wydania
2020 - 2024
(64)
2010 - 2019
(1572)
2000 - 2009
(2360)
1990 - 1999
(467)
1980 - 1989
(167)
1970 - 1979
(119)
1960 - 1969
(74)
1950 - 1959
(25)
1940 - 1949
(4)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(292)
1901-2000
(10)
1989-2000
(7)
1945-1989
(4)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(4851)
nieznany (p)
(1)
Szwajcaria
(1)
Ukraina
(1)
Język
polski
(4848)
nieznany (0 p)
(1)
angielski
(1)
francuski
(1)
nieznany (po)
(1)
rosyjski
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(107)
Fizjoterapeuci
(21)
Programiści
(21)
Psycholodzy
(12)
Psychoterapeuci
(10)
Menedżerowie
(9)
Dzieci
(6)
Informatycy
(6)
Lekarze
(6)
Przedsiębiorcy
(6)
Studenci
(6)
9-13 lat
(5)
Prawnicy
(5)
Adwokaci
(4)
Księgowi
(4)
Menadżerowie
(4)
Poziom zaawansowany
(4)
Psychiatrzy
(4)
Radcy prawni
(4)
Sędziowie
(4)
Aplikanci
(3)
Fizykoterapeuci
(3)
Masażyści
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(3)
Rodzice
(3)
Urzędnicy
(3)
Weterynarze
(3)
6-8 lat
(2)
Administracja publiczna
(2)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Biegli rewidenci
(2)
C2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Logopedzi
(2)
Neurolodzy
(2)
Notariusze
(2)
Pediatrzy
(2)
Poziom profesjonalny
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Prokuratorzy
(2)
Rehabilitanci
(2)
Rzecznicy patentowi
(2)
Specjaliści IT
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Uczniowie
(2)
14-17 lat
(1)
Agenci ubezpieczeniowi
(1)
Aktorzy
(1)
Analitycy danych
(1)
Analitycy medyczni
(1)
Analitycy rynku
(1)
Behawioryści zwierzęcy
(1)
Chemicy
(1)
Chorzy na zaburzenia afektywne dwubiegunowe
(1)
Coachowie
(1)
Dietetycy
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dla terapetów
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Doradcy inwestycyjni
(1)
Doradcy podatkowi
(1)
Dyplomaci
(1)
Farmaceuci
(1)
Handlowcy
(1)
Inwestorzy
(1)
Kosmetyczki i kosmetycy
(1)
Leśnicy
(1)
Maklerzy giełdowi
(1)
Mediatorzy
(1)
Młodzież
(1)
Organizacje pozarządowe
(1)
Ortopedzi
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom rozszerzony
(1)
Pracownicy banków
(1)
Programiści i projektanci oprogramowania
(1)
Reumatolodzy
(1)
Seksuolodzy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Specjaliści ds. rozwoju stron internetowych, Internetu i Intranetu
(1)
Studenci nauk o zarządzaniu
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Testerzy oprogramowania
(1)
Twórcy aplikacji WWW
(1)
Uczestnicy projektów europejskich
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Psychiatrzy
(1)
Temat
Zarządzanie
(129)
Turystyka
(119)
Przedsiębiorstwo
(116)
Psychologia
(83)
Ekonomia
(78)
Marketing
(76)
Język angielski
(71)
Matematyka
(69)
Prawo
(65)
Socjologia
(63)
Język polski
(58)
Polska
(58)
Pedagogika
(57)
Dziecko
(56)
Programy graficzne
(55)
Psychologia rozwojowa
(54)
Statystyka
(53)
Nauczanie
(52)
Komunikacja społeczna
(50)
Kadry
(49)
Fizyka
(48)
Polityka
(48)
Język niemiecki
(44)
Państwo
(44)
Środki masowego przekazu
(44)
Wychowanie
(43)
Gospodarka
(42)
Antropologia społeczna
(40)
Filozofia
(39)
Psychologia społeczna
(38)
Psychoterapia
(38)
Osobowość
(37)
Logika
(36)
Chemia organiczna
(34)
Kultura
(34)
Historia
(33)
Rachunkowość
(33)
Stosunki interpersonalne
(33)
Polityka międzynarodowa
(32)
Internet
(31)
Strony WWW
(31)
Zarządzanie strategiczne
(30)
Nauki społeczne
(29)
Photoshop
(29)
Mikroekonomia
(28)
Unia Europejska
(28)
Finanse
(27)
Młodzież
(27)
Praca
(27)
Hotelarstwo
(26)
Ekonometria
(25)
Administracja
(24)
Prawo administracyjne
(24)
Bibliotekarstwo
(23)
Excel
(23)
Język francuski
(23)
Język hiszpański
(23)
Makroekonomia
(23)
Pedagogika specjalna
(23)
Sztuka
(23)
Decyzje
(22)
Java (język programowania)
(22)
Dziennikarstwo
(21)
Język włoski
(21)
Logistyka gospodarcza
(21)
Pedagogika resocjalizacyjna
(21)
Uczenie się
(21)
Język rosyjski
(20)
Neuropsychologia
(20)
Organizacja
(20)
Polityka społeczna
(20)
Programowanie (informatyka)
(20)
Psychologia wychowawcza
(20)
Public relations
(20)
Rośliny
(20)
Samorząd terytorialny
(20)
Usługi
(20)
Banki
(19)
Prawo karne
(19)
Prawo wspólnotowe europejskie
(19)
Biochemia
(18)
Biologia
(18)
Reklama
(18)
Mechanika
(17)
Ochrona środowiska
(17)
Chemia
(16)
Ekologia
(16)
Globalizacja
(16)
Konsumenci (ekon.)
(16)
Literatura
(16)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(16)
Psychologia kliniczna
(16)
Python (język programowania)
(16)
Środowisko człowieka
(16)
Języki programowania
(15)
Negocjacje
(15)
Prawo cywilne
(15)
Zoologia
(15)
Żywność
(15)
Ekonomia polityczna
(14)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
2001-
(75)
1901-
(34)
1989-
(32)
1801-
(22)
2001-0
(22)
1701-
(18)
1901-2000
(14)
1501-
(11)
1601-
(10)
1301-1400
(8)
400-301 p.n.e.
(8)
500-401 p.n.e.
(8)
501-
(8)
901-
(8)
1001-1100
(7)
1101-1200
(7)
1201-1300
(7)
1301-
(7)
1401-
(7)
1601-1700
(7)
701-800
(7)
100-1 p.n.e.
(6)
1001-
(6)
1201-
(6)
1401-1500
(6)
1701-1800
(6)
1801-1900
(6)
1989-2000
(6)
200-101 p.n.e.
(6)
300-201 p.n.e.
(6)
401-
(6)
600-501 p.n.e.
(6)
601-700
(6)
700-601 p.n.e.
(6)
800-701 p.n.e.
(6)
801-900
(6)
901-1000
(6)
1-100
(5)
101-200
(5)
1101-
(5)
1501-1600
(5)
201-300
(5)
301-400
(5)
401-500
(5)
501-600
(5)
601-
(5)
701-
(5)
801-
(5)
1945-
(4)
1945-1989
(4)
do 801 p.n.e.
(3)
1-
(1)
1000-901 p.n.e.
(1)
1100-1001 p.n.e.
(1)
1200-1101 p.n.e.
(1)
1300-1201 p.n.e.
(1)
1400-1301 p.n.e.
(1)
1500-1401 p.n.e.
(1)
1600-1501 p.n.e.
(1)
1700-1601 p.n.e.
(1)
1800-1701 p.n.e.
(1)
1900-1801 p.n.e.
(1)
1900-2000
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2000-1901 p.n.e.
(1)
2100-2001 p.n.e.
(1)
2200-2101 p.n.e.
(1)
2300-2201 p.n.e.
(1)
2400-2301 p.n.e.
(1)
2500-2401 p.n.e.
(1)
2600-2501 p.n.e.
(1)
2700-2601 p.n.e.
(1)
2800-2701 p.n.e.
(1)
2900-2801 p.n.e.
(1)
3000-2901 p.n.e.
(1)
301-
(1)
900-801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(75)
Europa
(11)
Grecja
(7)
Francja
(5)
Rosja
(5)
Ameryka Łacińska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Niemcy
(4)
Europa Środkowo-Wschodnia
(3)
Rzym
(3)
Stany Zjednoczone
(3)
ZSRR
(3)
Bizancjum
(2)
Bliski Wschód
(2)
Hiszpania
(2)
Iran
(2)
Skandynawia
(2)
Słowacja
(2)
Turcja
(2)
Albania
(1)
Algieria
(1)
Ameryka Środkowa
(1)
Andora
(1)
Azerbejdżan
(1)
Chiny
(1)
Franków, państwo
(1)
Grecja starożytna
(1)
Indie
(1)
Irak
(1)
Japonia
(1)
Jedwabny szlak
(1)
Kaukaz (region)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Liechtenstein
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Luksemburg
(1)
Malta
(1)
Mazury
(1)
Monako
(1)
Podręczniki
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
San Marino
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Syria
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Warmia
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wielkopolska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(912)
Podręczniki
(695)
Podręcznik
(310)
Dokumenty dźwiękowe
(41)
Praca zbiorowa
(11)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(10)
Monografia
(8)
Opracowanie
(8)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(7)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(7)
Film
(5)
Fotografia cyfrowa
(5)
Literatura polska
(5)
Biografie
(4)
Literatura
(4)
Malarstwo (szt.plast.)
(4)
Synteza
(4)
Atlas medyczny
(3)
Atlasy anatomiczne
(3)
Grafika komputerowa
(3)
Malarstwo europejskie
(3)
Podręczniki szkolne
(3)
Rysunek
(3)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Encyklopedie
(2)
Fotografia
(2)
Grafika użytkowa
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręczniki turystyczne
(2)
Anegdoty polskie
(1)
Audiobook
(1)
Bajka i baśń
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Film fantastyczny
(1)
Film niemiecki
(1)
Film przygodowy
(1)
Film włoski
(1)
Fotografia kulinarna
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Fotografia ślubna
(1)
Fotomontaż
(1)
Gry komputerowe
(1)
Ikony
(1)
Izrael
(1)
Komedia włoska
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książki mówione
(1)
Listy
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura grecka
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura pozytywizmu
(1)
Literatura szwajcarska
(1)
Literatura włoska
(1)
Literatura łacińska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Logika
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opera
(1)
Patrologia
(1)
Pieniądz
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Podręczniki dla szkół polonijnych
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Poradnik
(1)
Programy graficzne
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przewodniki turystyczne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reprint
(1)
Rysunek techniczny
(1)
Rękopisy
(1)
Rękopisy niemieckie
(1)
Teatr
(1)
podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(115)
Medycyna i zdrowie
(63)
Psychologia
(45)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(30)
Zarządzanie i marketing
(26)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(24)
Edukacja i pedagogika
(23)
Historia
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Biologia
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(6)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Językoznawstwo
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Filozofia i etyka
(3)
Chemia
(2)
Fizyka i astronomia
(2)
Matematyka
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Archeologia
(1)
Architektura i budownictwo
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Transport i logistyka
(1)
4854 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Roztargnienie i nieuważność ujmowano na początku XX wieku jako przeciwieństwo uważnego postępowania. Pod koniec lat 20 XX w. uwaga i wola stały się peryferyjnym przedmiotem zainteresowania psychologów i pedagogów. Termin roztargnienie coraz rzadziej pojawiał się w publikacjach naukowych i słownikach psychologicznych, natomiast coraz częściej był stosowany w wyjaśnianiu przyczyn wypadków i katastrof. Obecnie obserwuje się ponowne zainteresowanie psychologów problematyką uważnego postępowania. W książce przyjęto, że roztargnienie jest syndromem spójnego zbioru objawów, których obecność stwarza poczucie dyskomfortu, zakłóca relacje społeczne i obniża poziom osiągnięć. Nieuważność jest ceną jaką niektórzy płacą za nadmierne skupianie uwagi na własnych myślach i przeżyciach, a inni za nadmierną podatność na działanie bodźców zakłócających. Głównym celem książki był zamiar pokazania problematyki roztargnienia, sposobów jej diagnozowania oraz ilościowego ujmowania jej wielkości, prezentacja wyników badań oraz możliwych do zastosowania procedur terapeutycznych. Za istotę podjętego problemu przyjęto nie tylko następstwa błędów popełnionych wskutek roztargnienia, ale bezradność wobec ich przyczyn. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów. W pierwszym przedstawiono pojęcie roztargnienia, jego symptomy oraz przyczyny. W drugim skoncentrowano się na procedurach diagnostycznych. W rozdziale trzecim zawarto dokumentację z opracowania narzędzia do pomiaru wielkości roztargnienia. W następnych pięciu rozdziałach pokazano wyniki badań z zastosowaniem tego narzędzia. Przedstawiono między innymi powiązanie roztargnienia z płcią, wiekiem, cechami osobowości i temperamentu, a także z uwagą, pamięcią i cechami inteligencji i kreatywności oraz wypadkowymi skutkami popełnianych błędów. W przedostatnim, dziewiątym, rozdziale zawarto praktyczne procedury redukujące negatywne skutki roztargnienia. Ostatni rozdział jest podsumowaniem całości i przedstawieniem najważniejszych wniosków. Nowe związki między roztargnieniem a cechami osobowości, inteligencją, i wieloma innymi zmiennymi są wynikiem badań, w których wykorzystano autorski Kwestionariusz. Wszystkie przedstawiane zależności między zmiennymi są udokumentowane statystycznie, natomiast sposobom dokumentowania nadano formę dyskretną, nie zniechęcającą czytelnika do lektury danych liczbowych. W zrealizowanych badaniach stwierdzono, że roztargnienie jest zaburzeniem zachowania utrudniającym wykorzystanie posiadanego potencjału uzdolnień. Większość cech dodatnio skorelowanych z roztargnieniem pozostaje w ujemnej zależności z transgresją, kreatywnością i przedsiębiorczością. Nie stwierdzono sygnalizowanej w literaturze dodatniej istotnej korelacji inteligencji z roztargnieniem. Zaobserwowano, że roztargnienie wspólnie z lękiem hamują motywację do działań autokreacyjnych. Dla potrzeb terapeutycznych opracowano program redukcji skutków roztargnienia. Zakłada on usprawnienie kondycji psychicznej, wzrost umiejętności organizacyjnych i wykonawczych oraz stosowanie specjalnych procedur realizacji i autoraportowania przebiegu czynności zarówno rutynowych jak i podejmowanych po raz pierwszy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Człowiek interesował się technikami ozdabiania swojego ciała od niepamiętnych czasów. Jedną z nich jest wykonywanie tatuażu. Największą fascynację tym zjawiskiem przejawiają przedstawiciele świata przestępczego. W kręgach kryminogennych bywa on oznaką przestępczej działalności. W książce starano się przybliżyć i opisać kwestie związane z bardzo interesującym, a zarazem kontrowersyjnym zjawiskiem tatuażu w wydaniu penitencjarnym. Przedstawiono rodzaje i funkcje tatuaży więziennych, sposoby ich wykonywania, usuwania, ich symbolikę i znaczenie w grupie podkulturowej. Omówiono także narzędzia służące do dziergania, uregulowania legislacyjne i wiele innych zagadnień związanych z tą osobowością więzienną. Książka zawiera 197 fotografii tatuaży więziennych o różnych rozmiarach, różnej treści i znaczeniu, znajdujących się w rozmaitych miejscach ciała. Wszystkie zdjęcia zostały dokładnie opisane. Książka powinna wzbudzić zainteresowanie praktyków penitencjarnych, studentów pedagogiki resocjalizacyjnej, psychologii penitencjarnej, prawa karnego wykonawczego, zwłaszcza prawa penitencjarnego, oraz pracowników naukowych tych dyscyplin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest zaproszeniem do świata ludzi, jakich mało znamy, którzy zostali doświadczeni przez los z powodu uszkodzeń w materiale genetycznym. Dzieci cierpiące na zespoły uwarunkowane genetycznie poprzez swoje słabości są na swój sposób wyjątkowe, ale też tak jak inne cechują się wieloma umiejętnościami i talentami, pod warunkiem że zechcemy je odkryć. Mogą być szczęśliwe, jeśli są odpowiednio traktowane. Mogą nieść w sobie ból i dręczący niepokój, których nie rozpoznamy, jeśli ich nie zrozumiemy. One chcą nie tylko istnieć, ale przede wszystkim żyć i być kochane. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej znajdują się opowiadania o poznanych przeze mnie dzieciach i ich rodzinach, a w drugiej relacje ze spotkań integrujących środowisko naukowców, lekarzy i terapeutów z rodzicami i podejmowanych przez nich prób poszukiwania rozwiązań istotnych problemów pojawiających się w codziennych zmaganiach z losem. Rodzice wychowujący dzieci z zespołem Downa, zespołem Lejeunea (zwanym zespołem krzyku kociego), zespołem WolfaHirschhorna (określanym też mianem zespołu greckiego wojownika) lub zespołem Retta czy innym, mniej znanym zespołem wspólnych cech wywołanych taką samą zmianą w genomie muszą nieustannie borykać się z wieloma trudnościami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pojawiające się do tej pory różnego rodzaju książki, podręczniki czy poradniki dotyczące rozwoju zdolności, talentu czy geniuszu człowieka miały oczywiście nie wszystkie jedną zasadniczą wadę: kurczowo trzymały się bądź to jednej dyscypliny wiedzy (najczęściej psychologii lub/i pedagogiki), bądź to zredukowanego obszaru problemów (rozwoju umysłowego, percepcyjnego, emocjonalnego, intuicyjnego). Przypominało to czasami podawanie przepisów w książce kucharskiej. Tyle że każdy, kto chociaż raz gotował lub piekł ad hoc, mając nawet bardzo dobry model działania, przekonał się, iż trudno być od razu kulinarnym geniuszem. Na ogół musiał stwierdzić, że albo nie ma określonych zdolności percepcyjnych, albo operacyjnych, albo brakuje mu pewnej wiedzy o produktach, narzędziach i technikach oraz ich właściwościach, albo, wreszcie, brakuje mu odpowiedniej motywacji do podejmowania tego rodzaju czynności. Okazuje się, iż stworzenie w miarę optymalnego podręcznika wymaga szerszego przygotowania z kilku, a nawet z bardzo wielu dyscyplin naukowych (nie mówiąc o subdyscyplinach) głębokiego wglądu w kulturę, a w zasadzie w to, co transkulturowe, jak również konkretnych obserwacji i doświadczeń w wielu różnych praktykach i dziedzinach życia. Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu jak, nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu co, a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu dlaczego. Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...] Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce opisano wpływ komunikacji i zachowań niewerbalnych na skuteczność terapii. W poszczególnych rozdziałach scharakteryzowano: istotę pozasłownej komunikacji terapeutycznej; znaczenie ekspresji mimicznej (języka twarzy) dla przebiegu terapii; walory kontaktu wzrokowego w interakcji terapeuta-pacjent; komunikację kinezyczną (sposoby gestykulacji), dotykową, proksemiczną (przestrzenną) i paralingwistyczną (głosową) w kontakcie terapeutycznym; zasady obserwacji zachowań niewerbalnych pacjenta; komunikację niespójną w teorii i praktyce terapeutycznej. Terapia to wyjątkowy rodzaj kontaktu, w którym interakcje i informacje przekazywane niewerbalnie często mówią więcej o pacjencie niż wypowiadane przez niego słowa. Często tylko po zachowaniach pozasłownych terapeuta może poznać, kiedy pacjent przekazuje na przykład treść niezgodną z jego rzeczywistymi myślami, co ma olbrzymie znaczenie dla postawienia diagnozy i prowadzenia terapii. Jest to możliwe z uwagi na to, że mimika, gestykulacja, postawa ciała czy ton głosu, czyli tzw. parajęzyk, zawierają wiele informacji przesyłanych przede wszystkim kanałem emocjonalnym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Warto zatem spróbować uważniej patrzeć na kulturę jako przestrzeń, w której zachodzą różnorodne procesy edukacyjne. Niniejsze opracowanie pomyślane zostało jako próba spojrzenia na kulturowe konteksty uczenia się ludzi dorosłych. Wypełniają je teksty będące rezultatem badań prowadzonych przez pracowników Zakładu Edukacji Dorosłych i Studiów Kulturowych Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego oraz osób współpracujących. Zawarte w tomie artykuły są głosem w debacie nad nowymi zadaniami oraz możliwościami edukacji dorosłych, jakie wyłaniają się z przestrzeni kultury. Witold Jakubowski [...] Praca przedstawia niezwykle ważne poznawczo i pod względem ba- dawczym zagadnienia, łącząc obszar edukacji dorosłych, a w szczególności uczenia się dorosłych i to w niesformalizowanej postaci, z wybranymi aspektami kultury, w tym kultury popularnej. Zawiera dojrzałe analizy te- oretycznych założeń, wyjaśniających przedmiot badań, oraz przemyślane interpretacje badanych empirycznie zjawisk. Teksty opracowania bardzo żywo reagują na współczesną rzeczywistość i odnoszą się do ważnych obszarów codziennego doświadczania życia przez Polaków. Propozycje kul- tury i popkultury zostały przez Autorów obejrzane z perspektywy ich rze- czywistych edukacyjnych funkcji, a nie tylko funkcji założonych. Nie brakuje wątków krytycznych oraz kategorii badawczo otwartych, inspirujących do dalszych poszukiwań naukowych. [...] Fragment recenzji prof. dr hab. Elżbiety Kowalskiej-Dubas
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Opracowanie, które oddajemy do rąk Czytelników, jest interdyscyplinarnym studium nad zjawiskami zachodzącymi w kulturze współczesnej. Zawiera ono artykuły badaczy z różnych ośrodków akademickich, których zainteresowania skupiają się na refleksji nad kulturą popularną i jej edukacyjnymi kontekstami.Książka składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera teksty, których problematyka podejmuje zagadnienie sposobów edukacyjnego wykorzystania sztuki i kultury popularnej. Artykuły wypełniające część drugą koncentrują się na mediach jako przestrzeni naszej edukacji i socjalizacji. W części trzeciej znalazły się teksty dotyczące kwestii relacji kultury popularnej ze szkołą i światem młodzieży. Ostatnia część podejmuje temat powiązań kultury popularnej ze sferą duchowości i tożsamością płci. Redaktorzy mają nadzieję, że książka ta stanie się kolejnym, inspirującym głosem w dyskusji nad rolą kultury popularnej w kształtowaniu się tożsamości współczesnego człowieka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka dokumentuje moją wieloletnią współpracę z prasą harcerską oraz pracę dziennikarską w redakcjach Motywów, Drużyny i Harcerza Rzeczypospolitej. Wszystkie reportaże, felietony i inne formy dziennikarskie były publikowane w wymienionych pismach w latach 19701991. Dlaczego je przypominam? Z wielu powodów. Żywot publikacji prasowych jest niezwykle krótki. Kiedy ukazują się kolejne numery tygodnika czy miesięcznika, Różne oblicza harcerstwawcześniejsze giną w niepamięci. Czas przeobrażeń polityczno-społecznych dodatkowo zatarł ślady publikacji. Żadne z wymienionych wyżej pism już nie istnieje. Literatura Harcerska ostatnich lat wzbogaciła się o liczne publikacje różnych komisji historycznych, autorów z ruchów opozycyjnych wobec Związku Harcerstwa Polskiego, także z Instytutu Pamięci Narodowej i prace naukowe (magisterskie, doktorskie itp.) czy wspomnieniowe byłych naczelników ZHP. Ta książka jest inna, pokazuje harcerstwo przez pryzmat losów indywidualnych bohaterów reportaży, felietonów czy obserwacji dziennikarskiej. Ich treścią najczęściej są patologie harcerskiej służby i życia organizacji... Publikowane w książce teksty dotyczą bardzo intensywnego okresu mojego życia, w którym praca dziennikarska była nierozerwalnie związana z aktywną służbą instruktorską. Zakończenie obu nastąpiło z chwilą likwidacji Harcerskiej Oficyny Wydawniczej w Krakowie przez władze Związku (jej właściciela) na przełomie 1991 i 1992 r. Wówczas, podobnie jak niektórzy z opisywanych przeze mnie bohaterów, znalazłem się w trudnej sytuacji życiowej z wypowiedzeniem umowy o pracę w kieszeni i bez szans na podjęcie zatrudnienia, bez żadnej pomocy i nadziei na przyszłość. W rzeczywistości naszego działania na taką ewentualność trzeba być przygotowanym. Zresztą kto choć raz uczestniczył w jakimś ruchu sam wie, ile mu to sprawiło satysfakcji i w ile go to wciągnęło kłopotów
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W 2011 roku mija dwadzieścia lat od likwidacji z woli władz ZHP Harcerskiej Oficyny Wydawniczej (HOW) w Krakowie. Upływ czasu i przemiany społeczno-gospodarcze kraju sprawiły, że przywykliśmy do upadku, likwidacji, zmian własnościowych wielu mniej lub bardziej znanych firm i przedsiębiorstw państwowych, prywatnych czy należących do stowarzyszeń lub partii politycznych. Czy warto wracać pamięcią do tamtych wydarzeń? Czy dziś z perspektywy lat można uznać podjęte wówczas decyzje za słuszne? Co zostało po HOW i ówczesnym harcerskim ruchu wydawniczym? To nie jedyne pytania, na które warto sobie odpowiedzieć przy okazji zbliżającej się rocznicy niepamięci. Książka ta jest historią ludzi w pewnym momencie wykluczonych z dotychczasowego nurtu społecznego i zawodowego działania, a mimo to moralnych pedagogicznych zwycięzców. Jednak pokonanych... Dlaczego?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zbiór tekstów zawartych w tej książce dotyczy szeroko pojętej edukacji w sytuacji gwałtownych zmian jej kontekstów politycznych, kulturowych i gospodarczych po 1989 roku w Polsce. () Na nasze polskie i regionalne przeobrażenia socjalizmu w demokrację, gospodarkę rynkową i otwarcie na Zachód nałożyły się globalne procesy technologiczne, ekonomiczne, informacyjne, komunikacyjne i kulturowe porzucania epoki nowoczesności na rzecz epoki ponowoczesnej, a w kulturze i nauce trwał i trwa zwycięski pochód postmodernizmu jako zwycięski wobec oświecenia i pozytywizmu sposób myślenia, wartościowania i zachowań. Studia, eseje i raporty z badań były wywołane przez nową, niezwykle trudną sytuację dziejową, którą przeżywaliśmy i której nadal doświadczamy, była ona dla nich głównym zbiorem pretekstów; są próbą jej wieloaspektowego zrozumienia z perspektywy pedagogicznej, ogarnięcia kontekstów przemian edukacji; są wreszcie próbą spenetrowania ukrytych, niewidocznych funkcji instytucji edukacyjnych, niejako jej podtekstów. Jak zatem nazwać przemiany systemów otoczenia edukacji po 1989 roku? Za niezwykle trafną metaforę uznaję określenie B. Barana, który napisał, że po socjalizmie w Polsce z tych różnych post-ów został nam tylko post. () I stąd tytuł tego zbioru Pedagogie postu ()
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wyrażony w tytule niniejszego tomu rezerwat przestrzeni publicznej z pozoru stanowi dość kontrowersyjną kategorię opisu i wyjaśniania sytuacji społecznej osób niepełnosprawnych. Samo pojęcie rezerwatu nawiązuje do tradycji kolonialnej lokującej osoby niepełnosprawne w ograniczonej przestrzeni zarezerwowanej dla Innych lub/i Obcych. Wszak rezerwat w potocznym ujęciu kojarzy się z czymś, co zamknięte i zarezerwowane dla wybranych. Jednak nie o taki rezerwat tu chodzi. Chociaż trudno oprzeć się wrażeniu, że ciągle jeszcze dla wielu z nas inność wyrażająca się ograniczoną sprawnością czy nieco odmiennym wyglądem jest wystarczającym powodem konstruowania ram funkcjonalnych i rezerwowania ról daleko innych niż te, które zwykle określamy jako wartościowe. [] Każdy z rezerwatów generuje nieco inne problemy osób niepełnosprawnych lub jest ich następstwem. Natomiast łączy je możliwa siła oddziaływania, która sprawia, że niektóre z nich są palące. Właśnie te problemy są punktem wyjścia poszczególnych rozdziałów tej książki. [] Publikację zamykają pozytywne przykłady przełamywania uprzedzeń wychodzenia osób z głębszą niepełnosprawnością poza ramy przestrzeni społecznej wyznaczonej sprawnościami i ukonstytuowanymi na podstawie stereotypów możliwościami życia człowieka niepełnosprawnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Książka „Kwalifikacja: INF.02 i INF.07 – Administrowanie sieciami komputerowymi w symulatorze Packet Tracer w przykładach i ćwiczeniach Część II” jest podręcznikiem wspomagającym nauczanie w zawodach: Technik Informatyk i Technik Teleinformatyk. Jest kontynuacją pierwszej części książki o tym samym tytule.
Może być wykorzystywana na przedmiotach poruszających zagadnienia projektowania, zarządzania i administrowania sieciami komputerowymi obejmującymi zagadnienia: podstawy konfigurowania następujących protokołów, usług i technik sieciowych: routing dynamiczny RIP, EIGRP, OSPF, eBGP, routing statyczny, listy kontroli dostępu, VoIP, STP, RSTP, VTP, FRAME RELAY, PPP, uwierzytelnianie PAP i CHAP, RADIUS, NETFLOW, NAT, L2NAT, VPN, tunelowanie, przełączniki wielowarstwowe 3560-24PS i 3650-24PS. Zawiera ćwiczenia praktyczne oraz wskazówki do rozwiązań zadań w postaci plików do samodzielnego pobrania.
Zasada przyjęta przez autorów książki była następująca „Minimum teorii – maksimum przykładów praktycznych”, które można wdrożyć zarówno w środowisku symulacyjnym podczas zajęć lekcyjnych jako rozszerzenie teorii oraz w formie zadań domowych, których wykonanie możemy zlecić uczniom. Ponadto dysponując sprzętem i laboratorium sieciowym, swobodnie możemy scenariusze ćwiczeń i przykładów wykorzystać do konfiguracji fizycznego sprzętu.
Autorzy tej książki to zespół międzypokoleniowy i interdyscyplinarny. Utalentowany uczeń Zespołu Szkół Łączności w Gdańsku, Damian Strojek. Jego pasją są sieci komputerowe, posiada certyfikaty CCNA R&S oraz CCNA Security.
Jerzy Kluczewski, długoletni instruktor Akademii CISCO CCNA. W swoim dorobku autorskim posiada już kilka publikacji książkowych na temat symulatora Packet Tracer. Swoje doświadczenie zdobywał podczas pracy w przemyśle, obecnie jest wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Książka „Kwalifikacja: INF.02 i INF.07 – Administrowanie sieciami komputerowymi w symulatorze Packet Tracer w przykładach i ćwiczeniach Część I” jest podręcznikiem wspomagającym nauczanie w zawodach Technik Informatyk i Technik Teleinformatyk. Może być wykorzystywana podczas poruszania zagadnień z projektowania, zarządzania i administrowania sieciami komputerowymi. Wykorzystując symulację komputerową pomaga zrozumieć konfigurację usług, protokołów oraz urządzeń sieciowych. W części końcowej książki znajduje się zadanie projektowe, a także test sprawdzający wiadomości teoretyczne oraz lista plików będącymi rozwiązaniami ćwiczeń kontrolnych.

Zasada przyjęta przez autorów książki była następująca „Minimum teorii – maksimum przykładów praktycznych”, które można wdrożyć zarówno w środowisku symulacyjnym podczas zajęć lekcyjnych jako rozszerzenie teorii oraz w formie zadań domowych, których wykonanie możemy zlecić uczniom. Ponadto dysponując sprzętem i laboratorium sieciowym, swobodnie możemy scenariusze ćwiczeń i przykładów wykorzystać do konfiguracji fizycznego sprzętu.

Autorzy tej książki to zespół międzypokoleniowy i interdyscyplinarny. Utalentowany uczeń Zespołu Szkół Łączności w Gdańsku, Damian Strojek. Jego pasją są sieci komputerowe, posiada komplet certyfikatów CCNA R&S oraz jest w trakcie ścieżki dydaktycznej CCNA Security. Jerzy Kluczewski, długoletni instruktor Akademii CISCO CCNA. W swoim dorobku autorskim posiada już kilka publikacji książkowych na temat symulatora Packet Tracer. Swoje doświadczenie zdobywał podczas pracy w przemyśle, obecnie jest wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Robert Wszelaki to pasjonat zagadnień sieciowych i programowania. Ukończył pełny kurs Cisco CCNA. Jest absolwentem ZS1 w Piekarach Śląskich, obecnie studiuje informatykę na wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej. Marek Smyczek to doświadczony nauczyciel przedmiotów informatycznych i elektrycznych, a zarazem instruktor programu Cisco CCNA. Jest autorem i redaktorem kilkudziesięciu publikacji z dziedzin elektroniki i informatyki.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wydanie 7 zmienione i rozszerzone. Jest to kompendium wiedzy o zasadach i warunkach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Wiedza ta nie tylko ułatwia orientację w coraz bardziej skomplikowanej rzeczywistości gospodarczej, ale też pomaga "stawić czoło" całkiem nowym problemom teoretycznym i praktycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Skrypt ten został pomyślany jako materiał pomocniczy dla studentów I roku kierunku mikrobiologia i biotechnologia oraz II roku kierunku biologia do wykładów z chemii nieorganicznej prowadzonych na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego. Z moich obserwacji wynika, że przedstawienie niektórych tematów może być przydatne także dla studentów chemii, przy czym zwracam uwagę, iż materiał zawarty w tym skrypcie jest bardzo okrojony i nie obejmuje wszystkich zagadnień wymaganych na kierunku chemia.

Liczba godzin wykładów w porównaniu z ilością materiału obowiązującym w minimum programowym sprawia, że aby został on zrealizowany, wykłady muszą być prowadzone w dość dużym tempie, co z kolei powodowało błędy lub duże luki w notatkach studenckich. Mam nadzieję, że wraz z tym skryptem studenci będą mogli bardziej skoncentrować się na tłumaczonych zagadnieniach i na zrozumieniu omawianych tematów.

Proszę nie traktować tego podręcznika jako substytut wykładów, lecz jedynie jako pomoc do nich, gdyż wytłumaczenie i objaśnienie zagadnień omawianych na wykładach nie znalazły się w tych materiałach.

W drugim uzupełnionym wydaniu zostały poprawione błędy znalezione w pierwszej edycji tego skryptu. Dodano też kilka nowych slajdów, które pojawiły się w trakcie kolejnych lat prowadzenia wykładów. Ze względu na zmniejszenie liczby godzin wykładów część materiału została przeniesiona i oznaczona jako dodatek, tak by studenci nie mieli problemów z weryfikacją obowiązkowego materiału, który ich dotyczy.

Słowo wstępne

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

C++ wyjątkowo dobrze nadaje się do nauki jako "pierwszy poważny język programowania", a równocześnie jest znakomitym, wszechstronnym narzędziem do tworzenia nowoczesnych aplikacji. Programowanie w nim wymaga nieco wysiłku, ale pozwala zarówno szybko przyswoić najważniejsze paradygmaty informatyki, jak i wdrożyć się w pisanie kodu zgodne z dobrymi praktykami. Przy tym C++ ma cechy nowoczesnego języka programowania, a jego możliwości są poszerzane dzięki bibliotekom. Aby adept sztuki programowania mógł skorzystać z tych wszystkich zalet, potrzebuje pomocy dobrego nauczyciela lub dobrego podręcznika. Tylko w ten sposób uniknie typowych błędów popełnianych na skutek niewystarczającego zrozumienia podstaw programowania i najważniejszych koncepcji programistycznych.

Oto polska edycja popularnego podręcznika opartego na naukowych podstawach skutecznego uczenia. To znakomite wprowadzenie do podstawowych technik programowania i umiejętności projektowania pozwala łatwo, a przy tym dogłębnie opanować elementarne pojęcia. W przystępny sposób omawia najistotniejsze kwestie działania algorytmów i rodzaje struktur danych. Krok po kroku przeprowadza czytelnika od podstaw do bardziej zaawansowanych tematów związanych ze współczesnymi aplikacjami, takich jak GUI i programowanie XML. Poszczególne koncepcje zostały tu wyjaśnione z wykorzystaniem trafnie dobranych schematów i grafik. Nie zabrakło też wskazówek, przykładów i obszernych fragmentów świetnie napisanego kodu, które ułatwiają naukę, podobnie jak liczne ćwiczenia i studia przypadków.

W tej książce między innymi:

  • podstawowe koncepcje programowania: struktury sterujące, tablice, wskaźniki
  • programowanie obiektowe, dziedziczenie, polimorfizm
  • struktury danych: liniowe i oparte na drzewach
  • wprowadzenie do algorytmów
  • szablony i zarządzanie pamięcią

Bądź profesjonalistą od pierwszej linii kodu!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Proste Metody Sabotażu to podstawa do szkolenia ruchu oporu w krajach okupowanych w czasie II Wojny Światowej, stworzona przez aliantów - stanowi obecnie cenny dokument źródłowy o wartości historycznej i poznawczej.

Z WPROWADZENIA:

Celem tego opracowania jest scharakteryzowanie prostego sabotażu, nakreślenie jego możliwych skutków oraz przedstawienie sugestii dotyczących jego inicjowania i przeprowadzania.

Sabotaż obejmuje zarówno wysoce techniczne działania typu coup de main, które wymagają szczegółowego planowania i wykorzystania specjalnie wyszkolonych agentów, jak i niezliczone proste działania, które może wykonać zwykły obywatel-sabotażysta. Niniejsze opracowanie dotyczy przede wszystkim tego drugiego typu działań. Prosty sabotaż nie wymaga specjalnie przygotowanych narzędzi czy sprzętu, może być wykonywany przez zwykłego obywatela, który może, ale nie musi działać indywidualnie, bez konieczności aktywnego powiązania ze zorganizowaną grupą. Jest on przeprowadzany w taki sposób, aby wiązał się z minimalnym niebezpieczeństwem uszkodzenia
ciała, wykrycia i odwetu.

Tam, gdzie w grę wchodzi zniszczenie, bronią obywatela-sabotażysty są sól, gwoździe, świece, kamyki, nici lub inne materiały, których posiadania można się spodziewać po nim, jako właścicielu domu lub pracowniku w jego konkretnym zawodzie. Jego arsenał to półka w kuchni, sterta śmieci, jego własny zestaw narzędzi i zapasów. Narzędziami jego sabotażu są zazwyczaj przedmioty, do których ma normalny i niepozorny dostęp w życiu codziennym.

Drugi rodzaj prostego sabotażu nie wymaga żadnych narzędzi niszczących i jeśli w ogóle powoduje szkody fizyczne, to w sposób wysoce pośredni. Opiera się on na uniwersalnych możliwościach podejmowania błędnych decyzji, przyjmowania postawy braku współpracy i nakłaniania innych do pójścia w swoje ślady. Podjęcie błędnej decyzji może być po prostu kwestią umieszczenia narzędzi w niecodziennym miejscu zamiast we właściwym.

Brak współpracy może prowadzić do choćby tworzenia nieprzyjemnej sytuacji wśród współpracowników, wdawaniu się w kłótnie lub okazywaniu obojętności i głupoty. Ten aspekt działalności, czasami określany jako „czynnik ludzki”, jest często odpowiedzialny za wypadki, opóźnienia i ogólne utrudnienia nawet w normalnych warunkach.

Potencjalny sabotażysta powinien odkryć, jakie rodzaje błędnych decyzji i działań są zwykle spotykane w tego rodzaju pracy, a następnie powinien obmyślić swój sabotaż tak, aby powiększyć ten „margines błędu”.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czy można opracować instrukcję obsługi człowieka? Można spróbować, ale liczba oraz złożoność mechanizmów, które wpływają na ludzkie zachowania jest olbrzymia. Nie da się ich zaprezentować w formie algorytmu. Zachowania ludzi są wypadkową czynników indywidualnych, charakteryzujących jednostkę (takich jak osobowość, temperament, system wartości, doświadczenia, etc.) oraz czynników sytuacyjnych (np. stosowanych w firmie rozwiązań organizacyjnych, zachowania przełożonego lub składu zespołu projektowego). Wyniki badań wielu socjologów, psychologów, antropologów czy specjalistów od zarządzania pozwoliły zidentyfikować i opisać wiele mechanizmów wyjaśniających zachowania ludzi w organizacji. Książka stanowi podręcznik kształtowania relacji społecznych w organizacji. Opisywane w niej mechanizmy wyjaśniające zachowania pracowników i przełożonych zostały zilustrowane przykładami płynącymi z praktyki gospodarczej. Dzięki temu zrozumienie prezentowych treści staje się proste, a sama lektura bardzo interesująca. Niniejszą publikację można polecić zarówno tym, którzy mają doświadczenie w zarządzaniu ludźmi i nadal chcą pogłębiać wiedzę w tym obszarze, jak i tym, którzy dopiero stoją przed wyzwaniami menedżerskimi. Ważne jest to, że dzięki niej wszyscy zainteresowani rozwojem kompetencji kierowniczych otrzymają zbiór inspiracji i praktycznych rozwiązań opartych na solidnych naukowych podstawach i najlepszych praktykach zarządzania, wynikających z bogatych doświadczeń autorów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka "Programowanie obiektowe dla studenta i technika programisty" to podręcznik, dzięki któremu każdy czytelnik, bez względu na stopień zaawansowania, zrozumie podstawowe zasady programowania strukturalnego i obiektowego. Początkujący czytelnik będzie miał możliwość nauki prawie od podstaw, a programista zaawansowany utrwali i przećwiczy posiadaną przez siebie wiedzę i znacznie ją rozszerzy.

W książce autor zgromadził pokaźny zasób podstawowych pojęć programistycznych, wytłumaczył pojęcie danych, ich typy i struktury bardziej złożone, czyli kolekcje wraz ze sposobami odwoływania się do nich poprzez nazwy i wskaźniki. Omówił instrukcje warunkowe, iteracje, funkcje, obiekty i klasy wraz z dziedziczeniem, polimorfizmem i zasadami dostępu. Dodatkową zaletą omawianych treści są pytania i zadania sprawdzające wraz z odpowiedziami oraz kody źródłowe wszystkich programów z możliwością ich pobrania wprost na komputer.

Autorem książki jest Aleksander Bies, nauczyciel programowania, absolwent kierunków Informatyka i Informatyka Stosowana na Wydziale Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego, doktorant badający metody sztucznej inteligencji w układach złożonych. Jest współautorem modelu wykorzystującego uczenie maszynowe, za którego zaimplementowanie zdobył II miejsce w międzynarodowym konkursie Orange Datahack with Energy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zrozumieć przyczyny, znaleźć rozwiązania

Niniejsza książka traktuje o międzynarodowych standardach rachunkowości jako pewnej idei oraz kierunku, w którym powinna zmierzać ta dziedzina. Traktuje również o Międzynarodowych Standardach Rachunkowości i Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej jako źródłach prawa (obowiązującego niektóre podmioty prowadzące działalność w Polsce). Adresowana jest do ludzi, którzy pracują w rachunkowości, oraz dla tych, którzy się tą dziedziną po prostu interesują. Jest to jednak książka zupełnie inna, niż się Czytelnik spodziewa.

Międzynarodowe Standardy Rachunkowości wprowadzane zostały po to, by uprościć i ujednolicić działanie firmy na wielu rynkach oraz ułatwić współpracę działów księgowości i controllingu w różnych krajach. W teorii wszystko ma być prostsze, bardziej spójne, łatwo przeliczalne. W praktyce jednak okazuje się to często niemożliwe. Ludzie w różnych częściach świata myślą i żyją inaczej, inne rzeczy są dla nich istotne, mają różną mentalność i odmienne podejścia do pieniędzy i biznesu. Dlatego w tej książce obok twardych danych, wzorów i tabel Czytelnik znajdzie sporo przykładów z życia wziętych oraz zagadnień z zakresu psychologii. Wszystko po to, by móc najpierw zrozumieć ludzi, z którymi przychodzi nam pracować, potem zaś przyjąć wspólne rozwiązania, czyli standardy rachunkowości, działające jako ewidencja stanu faktycznego i wzorzec postępowania.

Ta książka jest wyjątkowa także z innych względów. Można dziś znaleźć na rynku kilka pozycji o Międzynarodowych Standardach Rachunkowości, napisanych przez zagranicznych ekspertów. Jednak każda taka książka ma istotną wadę — nie w każdym aspekcie przystaje do naszej rodzimej rzeczywistości. Natomiast niniejsza pozycja została napisana z punktu widzenia doradcy polskich przedsiębiorstw i zawiera szereg przykładów z naszego podwórka. Jest adresowana do naszych biznesmenów i księgowych oraz oparta na standardowych problemach, z którymi właśnie oni najczęściej się stykają.


Maciej Skudlik jest absolwentem Akademii Ekonomicznej (dziś Uniwersytetu Ekonomicznego) w Katowicach, wieloletnim praktykiem w dziedzinie wdrażania narzędzi zarządzania i controllingu. Od kilkunastu lat związany jest z ekonomią, zarządzaniem i finansami, prowadził projekty doradcze dla wielu przedsiębiorstw, w tym notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Jest czynnym doradcą gospodarczym oraz prowadzi wykłady z dziedziny rachunkowości, ekonomii i finansów. Wyszkolił już kilka tysięcy osób. Wśród uczestników jego kursów znaleźli się pracownicy największych firm działających na polskim rynku. Jest także autorem książki Podstawy finansów i rachunkowości. Podręcznik dla menedżerów (Onepress 2013).

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej