Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(461)
ebookpoint BIBLIO
(191)
Forma i typ
Książki
(441)
E-booki
(191)
Proza
(113)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(34)
Komiksy i książki obrazkowe
(27)
Audiobooki
(18)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Czasopisma
(3)
Poezja
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje informacyjne
(3)
Publikacje promocyjne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(385)
nieokreślona
(36)
wypożyczone
(31)
tylko na miejscu
(9)
Placówka
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
(412)
Pracownia - ul. Prusa 3
(22)
Czytelnia krajoznawcza - ul. Prusa 3
(27)
Autor
Piechowiak Anna
(21)
Matsui Yusei (1979- )
(20)
Grażyna Krzysztoszek
(10)
Małgorzata Piszczek
(10)
Szurek M
(8)
Bogusław Śliwerski
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Gabryś-Barker Danuta
(4)
Janowski Andrzej
(4)
King Stephen (1947- )
(4)
Lewowicki Tadeusz
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Daszykowska Jadwiga
(3)
Grabarek Joanna
(3)
Kwiatkowska Henryka
(3)
Leżańska Wiesława
(3)
Mieczysław Łobocki
(3)
Paweł Grzybowski Przemysław
(3)
Przybyłek Agata
(3)
Szempruch Jolanta
(3)
Walczak Marian
(3)
Wilusz Tomasz
(3)
Łukasik Joanna Małgorzata
(3)
Andrysiak Ewa (1955- )
(2)
Baar Maria
(2)
Bartosik Jolanta
(2)
Bańkowska Anna (1940- )
(2)
Braniecki Włodzimierz
(2)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(2)
Chojnowska Ilona (1982- )
(2)
Ciborski Piotr
(2)
Cieślik Donata
(2)
Czesław Kupisiewicz
(2)
Day Christopher
(2)
Dorota Niewola
(2)
Dybała Paweł (1981- )
(2)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(2)
Dąbrowska Anna
(2)
Feliniak Aleksandra
(2)
Ferrante Elena (1943- )
(2)
Galfard Christophe
(2)
Grażyna Gunia
(2)
Grześ Bolesław
(2)
Góralczyk Ewa
(2)
Hawking Lucy (1969- )
(2)
Hawking Stephen (1942-2018)
(2)
Hazelwood Ali
(2)
Hellwig Jan
(2)
Hoover Colleen (1979- )
(2)
Horodyska Ewa (1964- )
(2)
Janowska Zofia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kopciewicz Lucyna
(2)
Korczyński Stanisław
(2)
Kotarbiński Tadeusz
(2)
Kowalski Michał
(2)
Kozakiewicz Mikołaj
(2)
Krasińska Aneta
(2)
Krasoń Katarzyna
(2)
Krzyżyk Danuta
(2)
Latawiec Bogusława (1939- )
(2)
Latawiec Bogusława (1939- ). Wiersze o ojcu
(2)
Latawiec Czesław (1902-1986)
(2)
Lech Witkowski
(2)
Leppert Roman
(2)
Malajkat Wojciech (1963- )
(2)
Matusik Przemysław
(2)
Michalska Iwonna
(2)
Michalski Grzegorz
(2)
Michalski Stanisław
(2)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(2)
Naczyńska Zuzanna
(2)
Nalaskowski Aleksander
(2)
Nerkowski Wojciech (1977- )
(2)
Niemierko Bolesław
(2)
Okoń Wincenty
(2)
Pawłowska Beata
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Pielachowski Józef
(2)
Piramowicz Grzegorz
(2)
Polak Krzysztof
(2)
Praski Łukasz
(2)
Przybylska Irena
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Płóciennik Elżbieta
(2)
Ragan Theresa
(2)
Rajewska Ewa
(2)
Roberts Nora (1950- )
(2)
Rodziewicz-Doktór Lucyna
(2)
Rubacha Krzysztof
(2)
Sharpe Tom (1928-2013)
(2)
Sierra i Fabra Jordi (1947- )
(2)
Stawiński Janusz
(2)
Strout Elizabeth (1956- )
(2)
Szulkin Michał
(2)
Szuman Stefan
(2)
Trochimiuk Anna
(2)
Umezz Kazuo (1936- )
(2)
Wiatrowski Zygmunt
(2)
Witold Jakubowski
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(163)
2010 - 2019
(273)
2000 - 2009
(125)
1990 - 1999
(32)
1980 - 1989
(24)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(9)
1950 - 1959
(7)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(183)
1901-2000
(21)
1945-1989
(13)
1989-2000
(6)
1918-1939
(3)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1939-1945
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(647)
Ukraina
(4)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(647)
ukraiński
(4)
angielski
(1)
Odbiorca
Młodzież
(31)
14-17 lat
(30)
9-13 lat
(20)
Dzieci
(15)
6-8 lat
(10)
0-5 lat
(2)
Nauczyciele
(2)
18+
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(63)
Literatura amerykańska
(30)
Literatura japońska
(26)
Literatura angielska
(17)
Literatura hiszpańska
(5)
Literatura francuska
(4)
Literatura niemiecka
(4)
Literatura włoska
(4)
Literatura kanadyjska
(3)
Literatura norweska
(2)
Literatura australijska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura chilijska
(1)
Literatura grecka
(1)
Literatura katalońska
(1)
Literatura koreańska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Nauczyciele
(346)
Uczniowie
(62)
Nauczyciele akademiccy
(56)
Szkolnictwo
(34)
Pedagogika
(28)
Nauczanie
(27)
Kobieta
(26)
Potwory
(24)
Zabójcy
(21)
Wychowanie
(19)
Młodzież szkolna
(17)
Stosunki interpersonalne
(14)
Studenci
(14)
Tajemnica
(13)
Pamiętniki polskie
(10)
Przyjaźń
(10)
Zabójstwo
(10)
Kształcenie
(9)
Życie codzienne
(9)
Pracownicy naukowi
(8)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
(8)
Zakochanie
(8)
Historycy
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Oświata
(7)
Policjanci
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Rodzina
(7)
Szkoły
(7)
Dziecko
(6)
Filologia polska
(6)
Samokształcenie
(6)
Dzieci
(5)
Dziewczęta
(5)
Język polski
(5)
Literatura polska
(5)
Nastolatki
(5)
Nauczyciele muzyki
(5)
Postawy
(5)
Szkolnictwo podstawowe
(5)
Uczniowie szkół średnich
(5)
Uniwersytety
(5)
Wartość
(5)
Wielkopolska
(5)
Związek Nauczycielstwa Polskiego
(5)
Śledztwo i dochodzenie
(5)
Działacze społeczni
(4)
Etyka
(4)
II wojna światowa (1939-1945)
(4)
Innowacje
(4)
Literaturoznawcy
(4)
Miłość
(4)
Nauczyciele języka angielskiego
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Osobowość
(4)
Podróże
(4)
Polacy za granicą
(4)
Profesorowie
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rola społeczna
(4)
Rzeczywistość alternatywna
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Szkolnictwo zawodowe
(4)
Uczenie się
(4)
Uprowadzenie
(4)
Wybory życiowe
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Żydzi
(4)
Arystokracja
(3)
Duchowieństwo
(3)
Dyrektor
(3)
Dyscyplina szkolna
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Historiografia polska
(3)
Humor
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Licea
(3)
Macierzyństwo
(3)
Magia
(3)
Matki i córki
(3)
Metody nauczania
(3)
Mieszkańcy wsi
(3)
Molestowanie seksualne
(3)
Muzycy
(3)
Muzyka
(3)
Mężczyzna
(3)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(3)
Nauczyciele szkół średnich
(3)
Nauczyciele tańca
(3)
Nauczyciele wielkopolscy
(3)
Nauki przyrodnicze
(3)
Oceny szkolne
(3)
Osoby zaginione
(3)
Oświata dorosłych
(3)
PRL
(3)
Pedeutologia
(3)
Pisarze polscy
(3)
Temat: czas
1901-2000
(64)
2001-
(53)
1945-1989
(24)
1939-1945
(18)
1918-1939
(16)
1989-2000
(15)
1801-1900
(13)
1901-
(12)
2001-0
(11)
1801-
(9)
1901-1914
(7)
1914-1918
(7)
1989-
(6)
1601-1700
(3)
1701-1800
(3)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1701-
(1)
1918-
(1)
191901-
(1)
19391-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(28)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(24)
Stany Zjednoczone (USA)
(8)
Wielkopolska
(8)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(6)
Wielka Brytania
(6)
Francja
(3)
Japonia
(3)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(3)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(3)
Włochy
(3)
Avonlea (Kanada ; miasto fikcyjne)
(2)
Irlandia
(2)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Kanada
(2)
Michigan (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Oklahoma (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Poznań
(2)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Wiedeń (Austria)
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Aix-en-Provence (Francja)
(1)
Barcelona (Hiszpania)
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Boston (Stany Zjednoczone)
(1)
Brighton (Wielka Brytania, hrabstwo East Sussex)
(1)
Bruksela (Belgia)
(1)
Chile
(1)
Chodzież (woj. wielkopolskie)
(1)
Cyklady (Grecja ; wyspy)
(1)
Doruchów (woj. wielkopolskie, pow. ostrzeszowski, gm. Doruchów)
(1)
Filadelfia (Stany Zjednoczone)
(1)
Galicja (Hiszpania)
(1)
Grenlandia (Dania ; wyspa)
(1)
Gwatemala
(1)
Górny Śląsk
(1)
Ho Chi Minh (Wietnam)
(1)
Kamakura (Japonia)
(1)
Kenia
(1)
Korea Południowa
(1)
Korea Północna
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Krotoszyn (woj. wielkopolskie)
(1)
Lansing (Stany Zjednoczone)
(1)
Lazurowe Wybrzeże (Francja)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Maine (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Maine (Stany Zjednoczone)
(1)
Mazury
(1)
Moskwa (Rosja)
(1)
New Jersey (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Newark (Stany Zjednoczone, stan New Jersey)
(1)
Norwegia
(1)
Nottinghamshire (Wielka Brytania ; hrabstwo)
(1)
Nowa Anglia (Stany Zjednoczone)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Oklahoma (Stany Zjednoczone)
(1)
Oksford (Wielka Brytania)
(1)
Osiek Mały (woj. wielkopolskie, pow. kolski, gm. Osiek Mały ; okolice)
(1)
Oslo (Norwegia)
(1)
Ostrzeszów (woj. wielkopolskie)
(1)
Ostrów Wielkopolski (woj. wielkopolskie)
(1)
Oława (woj. dolnośląskie)
(1)
Pawłowice (woj wielkopolskie, pow. leszczyński, gm. ?Krzemieniewo)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Prusy
(1)
Rosja
(1)
Rydzyna (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Saint Louis (Stany Zjednoczone, stan Missouri)
(1)
Singapur
(1)
Swarzędz (woj. wielkopolskie)
(1)
Szamotuły (woj. wielkopolskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Tarnów (woj. dolnośląskie, pow. ząbkowicki, gm. Ząbkowice Śląskie)
(1)
Tokio (Japonia)
(1)
Troki (Litwa, okr. wileński, rej. trocki)
(1)
Turek (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytnia
(1)
Wielkie Księstwo Poznańskie (1815-1848)
(1)
Wietnam
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Wolin (wyspa)
(1)
Yorkshire (Wielka Brytania)
(1)
Zabór pruski
(1)
Łużyce
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Powieść
(66)
Powieść obyczajowa
(32)
Fantastyka
(25)
Manga
(25)
Komiks
(24)
Kryminał
(16)
Romans
(16)
Thriller
(16)
Pamiętniki i wspomnienia
(15)
Biografia
(12)
Poradniki dla nauczycieli
(12)
Biografie
(7)
Powieść psychologiczna
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Antologia
(6)
Horror
(6)
Opracowanie
(6)
Fantasy
(5)
Księga pamiątkowa
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Poradniki
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Reportaż
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Antologie
(3)
Pamiętniki polskie
(3)
Raport z badań
(3)
Słownik biograficzny
(3)
Wiersze
(3)
Artykuł z czasopisma historycznego
(2)
Dzienniki
(2)
Edycja krytyczna
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele przygodowe
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik
(2)
Powieść autobiograficzna
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Spis osobowy
(2)
Słowniki biograficzne
(2)
Wywiad rzeka
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Audiobook
(1)
Autobiografia
(1)
Biogram
(1)
Broszura
(1)
Czasopismo historyczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo regionalno-lokalne
(1)
Esej
(1)
Kalendarium
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Komiks obyczajowy
(1)
Listy polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Mowy
(1)
Mowy polskie
(1)
Opowiadania i nowele autobiograficzne
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Political fiction
(1)
Powieść epistolarna
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Reportaż niemiecki
(1)
Reprint
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sensacja
(1)
Wspomnienie pośmiertne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(42)
Edukacja i pedagogika
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Nauka i badania
(8)
Kultura i sztuka
(6)
Literaturoznawstwo
(4)
Architektura i budownictwo
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Językoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Chemia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
652 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Mikrokosmos wiersza. Interpretacje poezji współczesnej to książka o polskiej poezji XX i XXI wieku. Jej bohaterami nie są poeci ani style i prądy, ale poszczególne wiersze. Warto sobie uświadomić, że literatura to nie tylko panoramiczny krajobraz, czyli zbiór streszczeń milionów dzieł, ani też ich długie serie, zwane epokami, gatunkami i dorobkami pisarzy. Literatura to także portrety pojedynczych utworów, które warto kontemplować, by umożliwić im zaistnienie w pełni w naszym czasie lektury i w naszej wrażliwości. Poezja nie lubi pośpiechu w odbiorze ani czytania powierzchownego, bo każdy utwór otwiera w sobie osobny świat, zawierający niepowtarzalne obrazy, postacie i idee. Oferuje przygodę dla intelektu i emocji, zaklętą w niecodziennie zbudowanej wypowiedzi. Myśląc o poezji jako sztuce słowa, warto zdobyć się na to, by ilość poświęcić dla jakości, a mówiąc metaforycznie by odłożyć lunetę i sięgnąć po mikroskop. Do dwudziestu trzech podróży w mikrokosmos wiersza zapraszam nauczycieli, zwłaszcza polonistów, licealistów, studentów i wszystkich miłośników poezji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Przedstawiona monografia pt. „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej w kontekście współdziałania rodziców – dziecka – nauczyciela” to kolejny, trzeci tom, który poprzedziły dwa tomy pt.: „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Teoria i praktyka”. T. 1 oraz „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce”, T. 2, pod redakcją Urszuli Szuścik i Renaty Raszki. Monografia stanowi kontynuację wątków podejmowanych w dwóch pierwszych tomach. Należy ją traktować jako zaproszenie Czytelników do refleksji nad nieustająco aktualnym, ważnym zagadnieniem innowacyjności pedagogicznej. Różnorodną i bogatą tematykę tekstów, zawartych w tomie trzecim, przenika przekonanie ich Autorów o niezbywalnej wartości jaką stanowi bliska współpraca rodziców, dzieci i nauczycieli (trójpodmiotowość) w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, jak również otwartość tych podmiotów na współpracę ze środowiskiem lokalnym. Teksty, zamieszczone w monografii, zostały pogrupowane tematycznie w trzech częściach zatytułowanych następująco: 1. Alternatywne, innowacyjne działania w procesie nauczania-uczenia się, 2. Podmioty innowacyjnych działań edukacyjnych, 3. Innowacyjność w środowisku szkolnym – przykłady dobrych praktyk.

Publikacja adresowana jest do nauczycieli akademickich – teoretyków i praktyków odpowiedzialnych za proces kształcenia pedagogów, nauczycieli – wychowawców w różnych instytucjach i placówkach oświatowych (przede wszystkim na niższych szczeblach edukacji), studentów pedagogiki, a także rodziców coraz liczniej organizujących nauczanie domowe swych dzieci.

Renata Raszka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym UŚ na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji. Jej obszar zainteresowań naukowych obejmuje wychowanie i edukację dzieci wczesnoszkolnych, i przedszkolnych, a przede wszystkim edukację matematyczną oraz ekonomiczną, a także stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych we wspomaganiu procesu kształcenia najmłodszych uczniów oraz edukację medialną.

Urszula Szuścik, dr hab. prof. UŚ jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Instytucie Nauk o Edukacji, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z problematyką nauczania i wychowania, edukacją wczesnoszkolną i przedszkolną, z zagadnieniami edukacji przez sztukę, szczególnie plastyką i psychologią twórczości, arteterapią. [09.2017]

Anna Trzcionka-Wieczorek jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, edukacją muzyczną w przedszkolu i kształceniu zintegrowanym oraz rolą nauczyciela w edukacji muzycznej wychowanków. [08.11.2019]

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka składa się z dwóch rozdziałów. Rozdział pierwszy Dorosłość z niepełnosprawnością, jest próbą odpowiedzi na pytanie, czym jest dorosłość człowieka niepełnosprawnego, zarówno intelektualnie jak i z innymi rodzajami niepełnosprawności, a także analizą prawnych aspektów dorosłości osób niepełnosprawnych, na przykład: mieszkalnictwa chronionego, problematyki małżeństw osób niepełnosprawnych. Rozdział drugi Ciągłość na przestrzeni życia niepełnosprawność od dorosłości do starości, składa się z trzech podrozdziałów, Przygotowanie do dorosłości, Wczesna i średnia dorosłość, Późna dorosłość. Treści tych rozdziałów dotyczą problematyki autonomii, kompetencji, wartości oraz podmiotowości, które kształtowane są w dorosłym życiu a analizowane zostały w kontekście człowieka z różnymi typami niepełnosprawności. Kolejne zagadnienia dotyczą problematyki aktywności zawodowej, seksualności, macierzyństwa i prokreacji. Ostatni podrozdział jest próbą zmierzenia się z zagadnieniem starości osoby niepełnosprawnej, cierpienia, oraz śmierci. Założeniem prezentowanej książki było zwrócenie uwagi na wciąż zaniedbany w literaturze okres życia osób niepełnosprawnych dorosłość i starość. Rozwój człowieka jest procesem złożonym z wielu etapów. Każdemu z nich przypisane są specyficzne zadania rozwojowe, każdy też stanowi efekt przebiegu przedniego etapu oraz jest zrębem następnego. Rozwój jest procesem dynamicznym, a owa dynamika jest wynikiem wzajemnie ze sobą oddziaływujących wpływów biologicznych i społecznych. Do wpływów biologicznych należą czynniki genetyczne, morfologiczno konstytucjonalne oraz biochemiczno fizjologiczne. Do wpływów środowiskowych zaliczamy czynniki fizyczne, psychologiczne, społeczno kulturowe.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy resocjalizacyjnej pedagog nie tylko posługuje się posiadaną wiedzą i zdobytymi kompetencjami, lecz także wyciska na podopiecznym piętno własnej osobowości i stylu funkcjonowania, żeby pomóc mu zmienić swoje życie. Zadaniem wychowawcy jest dopasowanie posiadanej wiedzy i wykorzystywanych technik pracy z osobowością własną i podopiecznego. W niniejszej książce omówiono głównie kluczowe umiejętności i techniki stosowane w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi. Opisane umiejętności mogą być wykorzystywane zarówno w warunkach środowiska otwartego, placówkach resocjalizacyjnych pobytu dziennego, jak i ośrodkach całodobowych. Przedstawiona propozycja jest wynikiem przemyśleń i doświadczeń autora zdobytych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Autor uważa, iż teorie poznawczo-behawioralne są godne uwagi w pedagogice resocjalizacyjnej. Wskazują na nieadekwatne treści poznawcze osób niedostosowanych społecznie, zalecają określone strategie zaradcze oraz uczą specyficznych sposobów rozwiązywania problemów wykorzystując instrukcje, modelowanie, ukierunkowane ćwiczenia i informacje zwrotne. Dla pełniejszego zilustrowania problemu oraz ze względu na poruszany obszar i cel opracowania w książce zostały podane przykłady zaczerpnięte z doświadczenia zawodowego autora. W książce autor chce pokazać Czytelnikom możliwości wykorzystania w pracy resocjalizacyjnej empatii, autorytetu, asertywności, sposoby motywowania wychowanków oraz rozwiązywania problemów. Oddana do ich rąk książka opisuje między innymi, jak kształtować prospołeczne umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie. Uwzględnia wiele technik i umiejętności psychokorekcyjnych, takie jak: aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, rozmowy motywacyjne czy praca zorientowana na rozwiązanie problemu. Zdolność do kształtowania prospołecznych umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie jest jedną z kluczowych kompetencji pedagoga resocjalizacyjnego, która determinuje efektywność podejmowanych przez niego oddziaływań. Im więcej będzie się o tym mówiło, pisało i uczyło, tym większe korzyści będą odnosiły osoby niedostosowane społecznie, praktycy oraz społeczeństwo. Książka ta będzie pomocna zarówno dla teoretyków, jak i praktyków. Ponieważ uwzględnia zarówno teoretyczny, jak i praktyczny aspekt resocjalizacji, jest ona skierowana do szerokiego grona odbiorców. Polecamy studentom, badaczom, pedagogom resocjalizacyjnym, psychologom i socjologom zainteresowanym tą tematyką. Dla badaczy może być inspiracją do rozwijania teorii i prowadzenia studiów nad skutecznością interwencji psychokorekcyjnych, a dla praktyków do pewnych rozważań porządkujących ich warsztat pracy. Książka jest zaadresowana przede wszystkim do tych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności wychowawcze potrzebne w pracy z osobami niedostosowanymi społecznie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Książka porusza ważne zagadnienie społeczne jakim jest obecnie nawiązywanie, tworzenie i utrzymywanie przez młodych ludzi relacji partnerskich za pomocą internetu. Twórcy Związków miłosnych w sieci pozwalają nam zapoznać się z mechanizmami wpływającymi na decyzję o wyborze partnera z punktu widzenia psychologicznego i społecznego. Pokazują zarazem jak wyglądało to zjawisko na przestrzeni wieków. Szczególnie dużo miejsca poświęcają portalom randkowym, miejsca gdzie nawiązuje się nowe znajomości, ale także buduje swój wizerunek oraz zaspakaja swoje potrzeby. Pokazują perspektywy rozwoju portali randkowych oraz ukazują zagrożenia związane z poszukiwaniem miłości w sieci. Autorzy opisując cyberprzestrzeń nie zaniedbują opisu tradycyjnego funkcjonowania związków partnerskich. Przedstawiony materiał oparty jest na rzetelnych badaniach empirycznych, o charakterze eksploracyjnym. Jest on podstawą do odpowiedzi na pytania dotyczące procesu podejmowania decyzji o zarejestrowaniu się na portalu randkowym, długości i częstotliwości korzystania z tego miejsca, nawiązywania kontaktu pomiędzy użytkownikami i ich doświadczeń. Publikacja ta będzie stanowiła cenną pozycję dla osób próbujących zrozumieć współczesny świat, który jest dzisiaj równocześnie światem online i offline, a zarazem samego człowieka próbującego znaleźć bliskość, szczęście i zrozumienie w związku z drugim człowiekiem. Książka zawiera bogatą bibliografię oraz netografię.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Roztargnienie i nieuważność ujmowano na początku XX wieku jako przeciwieństwo uważnego postępowania. Pod koniec lat 20 XX w. uwaga i wola stały się peryferyjnym przedmiotem zainteresowania psychologów i pedagogów. Termin roztargnienie coraz rzadziej pojawiał się w publikacjach naukowych i słownikach psychologicznych, natomiast coraz częściej był stosowany w wyjaśnianiu przyczyn wypadków i katastrof. Obecnie obserwuje się ponowne zainteresowanie psychologów problematyką uważnego postępowania. W książce przyjęto, że roztargnienie jest syndromem spójnego zbioru objawów, których obecność stwarza poczucie dyskomfortu, zakłóca relacje społeczne i obniża poziom osiągnięć. Nieuważność jest ceną jaką niektórzy płacą za nadmierne skupianie uwagi na własnych myślach i przeżyciach, a inni za nadmierną podatność na działanie bodźców zakłócających. Głównym celem książki był zamiar pokazania problematyki roztargnienia, sposobów jej diagnozowania oraz ilościowego ujmowania jej wielkości, prezentacja wyników badań oraz możliwych do zastosowania procedur terapeutycznych. Za istotę podjętego problemu przyjęto nie tylko następstwa błędów popełnionych wskutek roztargnienia, ale bezradność wobec ich przyczyn. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów. W pierwszym przedstawiono pojęcie roztargnienia, jego symptomy oraz przyczyny. W drugim skoncentrowano się na procedurach diagnostycznych. W rozdziale trzecim zawarto dokumentację z opracowania narzędzia do pomiaru wielkości roztargnienia. W następnych pięciu rozdziałach pokazano wyniki badań z zastosowaniem tego narzędzia. Przedstawiono między innymi powiązanie roztargnienia z płcią, wiekiem, cechami osobowości i temperamentu, a także z uwagą, pamięcią i cechami inteligencji i kreatywności oraz wypadkowymi skutkami popełnianych błędów. W przedostatnim, dziewiątym, rozdziale zawarto praktyczne procedury redukujące negatywne skutki roztargnienia. Ostatni rozdział jest podsumowaniem całości i przedstawieniem najważniejszych wniosków. Nowe związki między roztargnieniem a cechami osobowości, inteligencją, i wieloma innymi zmiennymi są wynikiem badań, w których wykorzystano autorski Kwestionariusz. Wszystkie przedstawiane zależności między zmiennymi są udokumentowane statystycznie, natomiast sposobom dokumentowania nadano formę dyskretną, nie zniechęcającą czytelnika do lektury danych liczbowych. W zrealizowanych badaniach stwierdzono, że roztargnienie jest zaburzeniem zachowania utrudniającym wykorzystanie posiadanego potencjału uzdolnień. Większość cech dodatnio skorelowanych z roztargnieniem pozostaje w ujemnej zależności z transgresją, kreatywnością i przedsiębiorczością. Nie stwierdzono sygnalizowanej w literaturze dodatniej istotnej korelacji inteligencji z roztargnieniem. Zaobserwowano, że roztargnienie wspólnie z lękiem hamują motywację do działań autokreacyjnych. Dla potrzeb terapeutycznych opracowano program redukcji skutków roztargnienia. Zakłada on usprawnienie kondycji psychicznej, wzrost umiejętności organizacyjnych i wykonawczych oraz stosowanie specjalnych procedur realizacji i autoraportowania przebiegu czynności zarówno rutynowych jak i podejmowanych po raz pierwszy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Człowiek interesował się technikami ozdabiania swojego ciała od niepamiętnych czasów. Jedną z nich jest wykonywanie tatuażu. Największą fascynację tym zjawiskiem przejawiają przedstawiciele świata przestępczego. W kręgach kryminogennych bywa on oznaką przestępczej działalności. W książce starano się przybliżyć i opisać kwestie związane z bardzo interesującym, a zarazem kontrowersyjnym zjawiskiem tatuażu w wydaniu penitencjarnym. Przedstawiono rodzaje i funkcje tatuaży więziennych, sposoby ich wykonywania, usuwania, ich symbolikę i znaczenie w grupie podkulturowej. Omówiono także narzędzia służące do dziergania, uregulowania legislacyjne i wiele innych zagadnień związanych z tą osobowością więzienną. Książka zawiera 197 fotografii tatuaży więziennych o różnych rozmiarach, różnej treści i znaczeniu, znajdujących się w rozmaitych miejscach ciała. Wszystkie zdjęcia zostały dokładnie opisane. Książka powinna wzbudzić zainteresowanie praktyków penitencjarnych, studentów pedagogiki resocjalizacyjnej, psychologii penitencjarnej, prawa karnego wykonawczego, zwłaszcza prawa penitencjarnego, oraz pracowników naukowych tych dyscyplin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest zaproszeniem do świata ludzi, jakich mało znamy, którzy zostali doświadczeni przez los z powodu uszkodzeń w materiale genetycznym. Dzieci cierpiące na zespoły uwarunkowane genetycznie poprzez swoje słabości są na swój sposób wyjątkowe, ale też tak jak inne cechują się wieloma umiejętnościami i talentami, pod warunkiem że zechcemy je odkryć. Mogą być szczęśliwe, jeśli są odpowiednio traktowane. Mogą nieść w sobie ból i dręczący niepokój, których nie rozpoznamy, jeśli ich nie zrozumiemy. One chcą nie tylko istnieć, ale przede wszystkim żyć i być kochane. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej znajdują się opowiadania o poznanych przeze mnie dzieciach i ich rodzinach, a w drugiej relacje ze spotkań integrujących środowisko naukowców, lekarzy i terapeutów z rodzicami i podejmowanych przez nich prób poszukiwania rozwiązań istotnych problemów pojawiających się w codziennych zmaganiach z losem. Rodzice wychowujący dzieci z zespołem Downa, zespołem Lejeunea (zwanym zespołem krzyku kociego), zespołem WolfaHirschhorna (określanym też mianem zespołu greckiego wojownika) lub zespołem Retta czy innym, mniej znanym zespołem wspólnych cech wywołanych taką samą zmianą w genomie muszą nieustannie borykać się z wieloma trudnościami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pojawiające się do tej pory różnego rodzaju książki, podręczniki czy poradniki dotyczące rozwoju zdolności, talentu czy geniuszu człowieka miały oczywiście nie wszystkie jedną zasadniczą wadę: kurczowo trzymały się bądź to jednej dyscypliny wiedzy (najczęściej psychologii lub/i pedagogiki), bądź to zredukowanego obszaru problemów (rozwoju umysłowego, percepcyjnego, emocjonalnego, intuicyjnego). Przypominało to czasami podawanie przepisów w książce kucharskiej. Tyle że każdy, kto chociaż raz gotował lub piekł ad hoc, mając nawet bardzo dobry model działania, przekonał się, iż trudno być od razu kulinarnym geniuszem. Na ogół musiał stwierdzić, że albo nie ma określonych zdolności percepcyjnych, albo operacyjnych, albo brakuje mu pewnej wiedzy o produktach, narzędziach i technikach oraz ich właściwościach, albo, wreszcie, brakuje mu odpowiedniej motywacji do podejmowania tego rodzaju czynności. Okazuje się, iż stworzenie w miarę optymalnego podręcznika wymaga szerszego przygotowania z kilku, a nawet z bardzo wielu dyscyplin naukowych (nie mówiąc o subdyscyplinach) głębokiego wglądu w kulturę, a w zasadzie w to, co transkulturowe, jak również konkretnych obserwacji i doświadczeń w wielu różnych praktykach i dziedzinach życia. Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu jak, nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu co, a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu dlaczego. Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...] Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce opisano wpływ komunikacji i zachowań niewerbalnych na skuteczność terapii. W poszczególnych rozdziałach scharakteryzowano: istotę pozasłownej komunikacji terapeutycznej; znaczenie ekspresji mimicznej (języka twarzy) dla przebiegu terapii; walory kontaktu wzrokowego w interakcji terapeuta-pacjent; komunikację kinezyczną (sposoby gestykulacji), dotykową, proksemiczną (przestrzenną) i paralingwistyczną (głosową) w kontakcie terapeutycznym; zasady obserwacji zachowań niewerbalnych pacjenta; komunikację niespójną w teorii i praktyce terapeutycznej. Terapia to wyjątkowy rodzaj kontaktu, w którym interakcje i informacje przekazywane niewerbalnie często mówią więcej o pacjencie niż wypowiadane przez niego słowa. Często tylko po zachowaniach pozasłownych terapeuta może poznać, kiedy pacjent przekazuje na przykład treść niezgodną z jego rzeczywistymi myślami, co ma olbrzymie znaczenie dla postawienia diagnozy i prowadzenia terapii. Jest to możliwe z uwagi na to, że mimika, gestykulacja, postawa ciała czy ton głosu, czyli tzw. parajęzyk, zawierają wiele informacji przesyłanych przede wszystkim kanałem emocjonalnym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Warto zatem spróbować uważniej patrzeć na kulturę jako przestrzeń, w której zachodzą różnorodne procesy edukacyjne. Niniejsze opracowanie pomyślane zostało jako próba spojrzenia na kulturowe konteksty uczenia się ludzi dorosłych. Wypełniają je teksty będące rezultatem badań prowadzonych przez pracowników Zakładu Edukacji Dorosłych i Studiów Kulturowych Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego oraz osób współpracujących. Zawarte w tomie artykuły są głosem w debacie nad nowymi zadaniami oraz możliwościami edukacji dorosłych, jakie wyłaniają się z przestrzeni kultury. Witold Jakubowski [...] Praca przedstawia niezwykle ważne poznawczo i pod względem ba- dawczym zagadnienia, łącząc obszar edukacji dorosłych, a w szczególności uczenia się dorosłych i to w niesformalizowanej postaci, z wybranymi aspektami kultury, w tym kultury popularnej. Zawiera dojrzałe analizy te- oretycznych założeń, wyjaśniających przedmiot badań, oraz przemyślane interpretacje badanych empirycznie zjawisk. Teksty opracowania bardzo żywo reagują na współczesną rzeczywistość i odnoszą się do ważnych obszarów codziennego doświadczania życia przez Polaków. Propozycje kul- tury i popkultury zostały przez Autorów obejrzane z perspektywy ich rze- czywistych edukacyjnych funkcji, a nie tylko funkcji założonych. Nie brakuje wątków krytycznych oraz kategorii badawczo otwartych, inspirujących do dalszych poszukiwań naukowych. [...] Fragment recenzji prof. dr hab. Elżbiety Kowalskiej-Dubas
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Opracowanie, które oddajemy do rąk Czytelników, jest interdyscyplinarnym studium nad zjawiskami zachodzącymi w kulturze współczesnej. Zawiera ono artykuły badaczy z różnych ośrodków akademickich, których zainteresowania skupiają się na refleksji nad kulturą popularną i jej edukacyjnymi kontekstami.Książka składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera teksty, których problematyka podejmuje zagadnienie sposobów edukacyjnego wykorzystania sztuki i kultury popularnej. Artykuły wypełniające część drugą koncentrują się na mediach jako przestrzeni naszej edukacji i socjalizacji. W części trzeciej znalazły się teksty dotyczące kwestii relacji kultury popularnej ze szkołą i światem młodzieży. Ostatnia część podejmuje temat powiązań kultury popularnej ze sferą duchowości i tożsamością płci. Redaktorzy mają nadzieję, że książka ta stanie się kolejnym, inspirującym głosem w dyskusji nad rolą kultury popularnej w kształtowaniu się tożsamości współczesnego człowieka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka dokumentuje moją wieloletnią współpracę z prasą harcerską oraz pracę dziennikarską w redakcjach Motywów, Drużyny i Harcerza Rzeczypospolitej. Wszystkie reportaże, felietony i inne formy dziennikarskie były publikowane w wymienionych pismach w latach 19701991. Dlaczego je przypominam? Z wielu powodów. Żywot publikacji prasowych jest niezwykle krótki. Kiedy ukazują się kolejne numery tygodnika czy miesięcznika, Różne oblicza harcerstwawcześniejsze giną w niepamięci. Czas przeobrażeń polityczno-społecznych dodatkowo zatarł ślady publikacji. Żadne z wymienionych wyżej pism już nie istnieje. Literatura Harcerska ostatnich lat wzbogaciła się o liczne publikacje różnych komisji historycznych, autorów z ruchów opozycyjnych wobec Związku Harcerstwa Polskiego, także z Instytutu Pamięci Narodowej i prace naukowe (magisterskie, doktorskie itp.) czy wspomnieniowe byłych naczelników ZHP. Ta książka jest inna, pokazuje harcerstwo przez pryzmat losów indywidualnych bohaterów reportaży, felietonów czy obserwacji dziennikarskiej. Ich treścią najczęściej są patologie harcerskiej służby i życia organizacji... Publikowane w książce teksty dotyczą bardzo intensywnego okresu mojego życia, w którym praca dziennikarska była nierozerwalnie związana z aktywną służbą instruktorską. Zakończenie obu nastąpiło z chwilą likwidacji Harcerskiej Oficyny Wydawniczej w Krakowie przez władze Związku (jej właściciela) na przełomie 1991 i 1992 r. Wówczas, podobnie jak niektórzy z opisywanych przeze mnie bohaterów, znalazłem się w trudnej sytuacji życiowej z wypowiedzeniem umowy o pracę w kieszeni i bez szans na podjęcie zatrudnienia, bez żadnej pomocy i nadziei na przyszłość. W rzeczywistości naszego działania na taką ewentualność trzeba być przygotowanym. Zresztą kto choć raz uczestniczył w jakimś ruchu sam wie, ile mu to sprawiło satysfakcji i w ile go to wciągnęło kłopotów
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W 2011 roku mija dwadzieścia lat od likwidacji z woli władz ZHP Harcerskiej Oficyny Wydawniczej (HOW) w Krakowie. Upływ czasu i przemiany społeczno-gospodarcze kraju sprawiły, że przywykliśmy do upadku, likwidacji, zmian własnościowych wielu mniej lub bardziej znanych firm i przedsiębiorstw państwowych, prywatnych czy należących do stowarzyszeń lub partii politycznych. Czy warto wracać pamięcią do tamtych wydarzeń? Czy dziś z perspektywy lat można uznać podjęte wówczas decyzje za słuszne? Co zostało po HOW i ówczesnym harcerskim ruchu wydawniczym? To nie jedyne pytania, na które warto sobie odpowiedzieć przy okazji zbliżającej się rocznicy niepamięci. Książka ta jest historią ludzi w pewnym momencie wykluczonych z dotychczasowego nurtu społecznego i zawodowego działania, a mimo to moralnych pedagogicznych zwycięzców. Jednak pokonanych... Dlaczego?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zbiór tekstów zawartych w tej książce dotyczy szeroko pojętej edukacji w sytuacji gwałtownych zmian jej kontekstów politycznych, kulturowych i gospodarczych po 1989 roku w Polsce. () Na nasze polskie i regionalne przeobrażenia socjalizmu w demokrację, gospodarkę rynkową i otwarcie na Zachód nałożyły się globalne procesy technologiczne, ekonomiczne, informacyjne, komunikacyjne i kulturowe porzucania epoki nowoczesności na rzecz epoki ponowoczesnej, a w kulturze i nauce trwał i trwa zwycięski pochód postmodernizmu jako zwycięski wobec oświecenia i pozytywizmu sposób myślenia, wartościowania i zachowań. Studia, eseje i raporty z badań były wywołane przez nową, niezwykle trudną sytuację dziejową, którą przeżywaliśmy i której nadal doświadczamy, była ona dla nich głównym zbiorem pretekstów; są próbą jej wieloaspektowego zrozumienia z perspektywy pedagogicznej, ogarnięcia kontekstów przemian edukacji; są wreszcie próbą spenetrowania ukrytych, niewidocznych funkcji instytucji edukacyjnych, niejako jej podtekstów. Jak zatem nazwać przemiany systemów otoczenia edukacji po 1989 roku? Za niezwykle trafną metaforę uznaję określenie B. Barana, który napisał, że po socjalizmie w Polsce z tych różnych post-ów został nam tylko post. () I stąd tytuł tego zbioru Pedagogie postu ()
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wyrażony w tytule niniejszego tomu rezerwat przestrzeni publicznej z pozoru stanowi dość kontrowersyjną kategorię opisu i wyjaśniania sytuacji społecznej osób niepełnosprawnych. Samo pojęcie rezerwatu nawiązuje do tradycji kolonialnej lokującej osoby niepełnosprawne w ograniczonej przestrzeni zarezerwowanej dla Innych lub/i Obcych. Wszak rezerwat w potocznym ujęciu kojarzy się z czymś, co zamknięte i zarezerwowane dla wybranych. Jednak nie o taki rezerwat tu chodzi. Chociaż trudno oprzeć się wrażeniu, że ciągle jeszcze dla wielu z nas inność wyrażająca się ograniczoną sprawnością czy nieco odmiennym wyglądem jest wystarczającym powodem konstruowania ram funkcjonalnych i rezerwowania ról daleko innych niż te, które zwykle określamy jako wartościowe. [] Każdy z rezerwatów generuje nieco inne problemy osób niepełnosprawnych lub jest ich następstwem. Natomiast łączy je możliwa siła oddziaływania, która sprawia, że niektóre z nich są palące. Właśnie te problemy są punktem wyjścia poszczególnych rozdziałów tej książki. [] Publikację zamykają pozytywne przykłady przełamywania uprzedzeń wychodzenia osób z głębszą niepełnosprawnością poza ramy przestrzeni społecznej wyznaczonej sprawnościami i ukonstytuowanymi na podstawie stereotypów możliwościami życia człowieka niepełnosprawnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Poradnik w przystępnej formie wyjaśnia kwestie dotyczące prawa do urlopu wypoczynkowego, jego planowania, wymiaru i wykorzystania. W książce wyjaśniono też problematykę wynagrodzenia urlopowego i ekwiwalentu pieniężnego za niewykorzystany urlop.
W publikacji szczegółowo omówiono wiele praktycznych zagadnień, w tym:
- wymiar urlopu wypoczynkowego w różnych sytuacjach,
- zasady udzielania urlopu wypoczynkowego,
- planowanie urlopów wypoczynkowych,
- przesłanki uzasadniające przesunięcie, przerwanie i odwołanie urlopu,
- zasady udzielania urlopu na żądanie,
- konsekwencje naruszenia przepisów o urlopach wypoczynkowych,
- wyliczanie wynagrodzenia urlopowego w różnych sytuacjach,
- ustalanie ekwiwalentu pieniężnego za niewykorzystany urlop,
- nowy urlop opiekuńczy.
Najtrudniejsze kwestie zostały przedstawione na przykładach.
To przystępne i wyczerpujące opracowanie pomoże w pracy specjalistom z zakresu kadr i płac, kadrowym i księgowym. Zainteresuje też pracodawców oraz biura rachunkowe.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Nie wystarczy poznać triki, by być skutecznym nauczycielem. By naprawdę skutecznie przekazywać wiedzę, trzeba zrozumieć, jak ludzie przyswajają informacje.
Czego może nas nauczyć zatłoczony bar o skutecznych prezentacjach w PowerPoincie?
Co serialowe maratony ujawniają o tworzeniu trwałych wspomnień?
Dalzcego to zadine jset tak łwato pezrcztyać - i co nam mwói o nzsaym mlyśnieu?
To poradnik dla wszystkich, którzy chcą skutecznie przekazywać innym wiedzę. Niezależnie od tego, czy robisz prezentację przed członkami swojego zespołu, prowadzisz wykład, jesteś nauczycielem, czy po prostu chciałbyś, żeby inni zapamiętywali to, co im mówisz, znajdziesz tu wartościowe i praktyczne informacje.
Książka zawiera 12 lekcji, w których autor, czerpiąc z badań naukowych oraz opisów zjawisk psychologicznych, przedstawia mechanizmy działania ludzkiego mózgu, zapamiętywania i uczenia się, i podpowiada, jak wykorzystać je przy przekazywaniu wiedzy w taki sposób, aby dotarła do odbiorców, zapadła im w pamięć i wywarła na nich wpływ. Liczne ilustracje, eksperymenty, przykłady i ćwiczenia udowadniają, że prezentowane sposoby naprawdę działają.
Dzięki tej książce:
- zrozumiesz, jak działa nauka i zapamiętywanie,
- poznasz sposoby skutecznego przekazywania informacji,
- staniesz się mówcą, którego wszyscy chcą słuchać.
Dr Jared Cooney Horvath jest ekspertem w dziedzinie neurobiologii edukacyjnej. Prowadzi badania i wykłada m.in. na Uniwersytecie Harvarda, w Harwardzkiej Szkole Medycznej oraz na Uniwersytecie Melbourne.
Patron medialny:

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Theory and Practice of Second Language Acquisition, Volume 4, Issue 2 to siódmy numer powstałego w 2015 roku czasopisma (półrocznik) poświęconego pracom teoretycznym oraz badaniom empirycznym zajmującym się przyswajaniem języka drugiego oraz uczeniem się języka obcego. Jest czasopismem o zasięgu międzynarodowym, gromadzi bowiem autorów z wielu środowisk akademickich poza Polską.

Tegoroczny drugi numer kontynuuje kwestie podejmowane w poprzednim, związane ze wpływem szeroko pojętego środowiska uczenia się i przyswajania języka na osiągane rezultaty. Omawiane są badania nad profilem nauczania określanym jako Positive Language Education (Pozytywne Kształcenie Językowe), które łączy nauczanie języka z ogólnymi treściami edukacyjnymi skupiającymi się na dobrym egzystowaniu w społeczeństwie i dbaniem o rozwój własnej osobowości. Temu tematowi poświęcone są dwa pierwsze artykuły. Trzeci artykuł oferuje spojrzenie na środowisko przyswajania języka z perspektywy uczących się, natomiast w czwartym tekście przedstawione są korzyści wynikające z integracji trzech języków w środowisku klasowym dla rozwoju kompetencji w każdym z nich. Piąty tekst podejmuje problematykę kształcenia językowego online, prezentując ciekawe rozwiązania organizacyjno-metodyczne pozwalające na optymalizację procesu nauczania języka poprzez łączenie metod tradycyjnych z kształceniem na odległość. W ostatnim artykule naukowym prezentowane są możliwości zaadoptowania nowego modelu teoretycznego Complex Dynamic Systems Theory (Teoria Złożonych Układów Dynamicznych) dla potrzeb nauczania języka, wskazując zarówno na korzyści, jak i problemy z tym związane. W tomie zawarte są także dwie recenzje niedawno opublikowanych książek: Personality and Emotional Intelligence in Second Language Learning Katarzyny Ożańskiej-Ponikwii (recenzja autorstwa Danuty Gabryś-Barker) oraz Avialinguistics. The Study of Language for Aviation Purposes Anny Borowskiej (recenzja przygotowana przez Adama Wojtaszka). Tak jak poprzednie, obecny numer kierowany jest zarówno do badaczy procesów przyswajania języków, jak i do praktykujących glottodydaktyków.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... przetwarzanie danych w C#!

Informatyka, a w szczególności programowanie, zajmuje się automatyzacją procesów przetwarzania informacji. Obecnie ta dziedzina wiedzy determinuje rozwój wielu innych, a także kształtuje nasze codzienne życie. Za automatyzację tych procesów odpowiedzialne są programy z algorytmami zapewniającymi działanie e-sklepów, płatności elektronicznych, logistyki. Programy przetwarzają dane procesowe, czyli informacje istotne dla konkretnego zastosowania. Wobec tego zarządzanie danymi jest w odniesieniu do automatyzacji procesu przetwarzania zagadnieniem kluczowym.

Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych ma na celu rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych w ramach nauki programowania obiektowego i komponentowego o zagadnienia dotyczące wzajemnego oddziaływania programu i środowiska, w którym jest on wykonywany, w zakresie wizualizacji, archiwizacji i przesyłania danych. Szczególny nacisk położono tu na wskazanie rozwiązań, które będą mogły służyć jako pewien wzorzec o szerokim zastosowaniu w długiej perspektywie czasowej. Wymienione zagadnienia są ilustrowane z wykorzystaniem najnowszych wersji języka C# i środowiska projektowego Microsoft(R) Visual Studio.

Czego nauczysz się podczas naszego profesjonalnego szkolenia?

  • Zrozumiesz ważne zagadnienia z zakresu semantyki danych.
  • Dowiesz się, jak obchodzić się z danymi strumieniowymi i wykorzystywać ich kodowanie.
  • Sprawdzisz, na czym polega automatyzacja transformacji danych strumieniowych i serializacji tych danych.
  • Opracujesz zabezpieczenie kryptograficzne danych strumieniowych.
  • Opanujesz zagadnienia związane z programowaniem funkcyjnym - funkcje anonimowe, wyrażenia lambda, metody rozszerzające.
  • Uzyskasz wiedzę na temat danych strukturalnych i opanujesz składnię zapytań wyrażeń LINQ, także dla grafów obiektów i dla SQL.
  • Dowiesz się, jak postępować z danymi graficznymi - graficznym interfejsem użytkownika, generowaniem interfejsu graficznego, wzorcem MVVM.

W trakcie dziewięciu godzin szkolenia Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych poznasz najróżniejsze rozwiązania dla praktycznych scenariuszy dotyczących kolejnych aspektów zarządzania danymi procesowymi. Szczególną uwagę autor poświęcił trzem rodzajom danych zewnętrznych: strumieniowym (pliki, pakiety sieciowe), strukturalnym (bazy danych), graficznym (graficzny interfejs użytkownika). Dowiesz się stąd, jak automatyzować zarządzanie danymi, wykorzystywać wzorce projektowe, zabezpieczać dane i tworzyć rozwiązania zarówno bezpieczne, jak i zrozumiałe dla użytkowników.

Odkrywanie możliwości w języku C#

W trakcie kursu nauczysz się pisać programy znacznie lepsze niż dotychczas. Lepiej zrozumiesz działanie dostępnych narzędzi, co pozwoli Ci uniknąć w przyszłości wielu typowych błędów, a przede wszystkim odkryć różne możliwości języka programowania.

Podstawowym zadaniem architekta programu jest optymalne zaprojektowanie architektury rozwiązania złożonego z powiązanych komponentów. Architektura programu jest bezpośrednio związana z możliwościami technicznymi narzędzi, w których jest implementowana, i wiedzą zespołu uczestniczącego w tym pracach. Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych dostarczy Ci wiedzy pozwalającej określić wskaźniki jakości oraz wskaże, jak skutecznie wdrożyć dobre rozwiązania i uniknąć błędów strukturalnych. Co więcej, poznasz najnowsze wersje języka programowania, narzędzi inżynierskich i praktyk inżynierii oprogramowania.

Dane na wejściu i wyjściu - kompetencje i cele kursanta

Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych jest przeznaczony dla programistów, którzy posiadają już wiedzę o programowaniu obiektowym i komponentowym, a także znają co najmniej jeden język programowania obiektowego. Z pewnością przyda się przypomnienie takich pojęć jak: polimorfizm, dziedziczenie, abstrakcja, hermetyzacja, typ, klasa, interfejs, komponent, test jednostkowy, referencja, iteracja, rekurencja itp. Ponieważ w trakcie kursu są omawiane praktyczne scenariusze współdziałania z plikami, bazami danych i interfejsem użytkownika, warto powtórzyć sobie podstawowe wiadomości z tego zakresu.

Choć celem kursu nie jest nauka języka programowania ani środowiska programistycznego, niewątpliwie przyda Ci się znajomość języka C#, środowiska MS Visual Studio i repozytorium GitHub.

Po ukończeniu kursu będziesz rozumiał semantykę, a więc znaczenie wybranych konstrukcji języka, dostępnych typów oraz wzorców projektowych, które pośrednio lub bezpośrednio dotyczą współdziałania ze środowiskiem, a w szczególności: wykorzystania plików oraz strumieni do archiwizacji i przesyłania danych; wykorzystania konstrukcji zintegrowanych z językiem do współdziałania z zewnętrznymi repozytoriami danych; dwukierunkowej wymiany danych z użytkownikiem za pomocą testowalnego interfejsu graficznego.
Tutaj znajdziesz repozytorium kodu źródłowego wykorzystanego w kursie.

Tylko dla orłów

Nauczyciele, w tym wykładowcy akademiccy, często borykają się z problemem braku doświadczeń praktycznych przy tworzeniu nowoczesnych programów. To ogranicza możliwość przekonującego tłumaczenia semantyki, zasad, wzorców i sposobu użycia współczesnych narzędzi. Często prowadzi też do posługiwania się uzasadnieniami abstrakcyjnymi i nadużywania stwierdzeń w stylu: "Ponieważ tak jest łatwiej, czytelniej, wygodniej, szybciej itp.". Tego typu stwierdzenia nie definiują szczegółów miary, jaką należy zastosować, aby sprawdzić warunek. Trudno tak zdobytą wiedzę wykorzystać powtórnie w innych warunkach. Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych promuje przekazywanie wiedzy rzetelnej w miejsce wiedzy intuicyjnej, a zastosowana w nim metodyka dydaktyczna została sprawdzona w trakcie setek interaktywnych zajęć seminaryjnych.

"Wyzwaniem dla kursu jest przekształcenie dzisiejszego studenta informatyki w jutrzejszego zaawansowanego programistę i architekta oprogramowania. Tu warto sparafrazować klasyka: na absolwenta działa siła awansu skierowana ku górze i równa co do ilości materiałowi merytorycznemu zdobytemu w trakcie studiowania kursu".

Mariusz Postół

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej