Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(455)
ebookpoint BIBLIO
(17)
Forma i typ
Książki
(446)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(47)
Publikacje naukowe
(39)
Poradniki i przewodniki
(18)
E-booki
(17)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Audiobooki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Gry i zabawki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Proza
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(406)
nieokreślona
(26)
wypożyczone
(20)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
(439)
Pracownia - ul. Prusa 3
(10)
Czytelnia krajoznawcza - ul. Prusa 3
(6)
Autor
Dobek-Ostrowska Bogusława
(6)
Goban-Klas Tomasz
(6)
Błaż Agata
(5)
Davis Martha
(5)
Fanning Patrick
(5)
Schulz von Thun Friedemann
(5)
Hall Edward Twitchell
(4)
Hopfinger Maryla
(4)
Hołówka Teresa
(4)
Izdebski Paweł
(4)
Kobylińska Dorota
(4)
Nęcki Zbigniew
(4)
Rosenberg Marshall B
(4)
Włodyga Piotr
(4)
Barge J. Kevin
(3)
Castells Manuel
(3)
Fras Janina
(3)
Godzic Wiesław
(3)
Golka Marian
(3)
Kowalczyk Ryszard (1959- )
(3)
Kreft Jan
(3)
Markiewicz Katarzyna
(3)
Marody Mirosława
(3)
McKay Matthew
(3)
Michalczyk Stanisław
(3)
Morreale Sherwyn P
(3)
Nowak Piotr
(3)
Pisarek Walery
(3)
Spitzberg Brian H
(3)
Sztejnberg Aleksander
(3)
Szulżycka Alina
(3)
Wallis Aleksander
(3)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(3)
Šmid Wacław
(3)
Adamowski Janusz
(2)
Aitchison Jean
(2)
Almeida Fabrice d'
(2)
Antczak Mariola
(2)
Aronson Elliot
(2)
Bartkowicz Anna
(2)
Bobryk Jerzy
(2)
Bocheńska Katarzyna
(2)
Brocki Marcin
(2)
Bucholc Marta
(2)
Bugajski Marian
(2)
Cybulko Anna
(2)
Doktór Jan
(2)
Ehninger Douglas
(2)
Filiciak Mirosław
(2)
Filipiak Marian
(2)
Fleischer Michael
(2)
Galanes Gloria J
(2)
Garczyński Stefan
(2)
German Kathleen
(2)
Gronbeck Bruce E
(2)
Gwóźdź Andrzej
(2)
Hartley Peter
(2)
Hałas Elżbieta
(2)
Hetmański Marek
(2)
Hofman Iwona
(2)
Hogan Kevin
(2)
Jaworska-Surma Aleksandra
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Kalinowski Marian Leon
(2)
Kazimierczak Marek
(2)
Kobyliński Paweł
(2)
Kossowska Agnieszka
(2)
Kowalczyk Marcin
(2)
Kowalczyk Ryszard
(2)
Krzysztofek Kazimierz
(2)
Kępa-Figura Danuta
(2)
Madejski Radosław
(2)
Mazur Jan
(2)
McKay Mattew
(2)
McQuail Denis
(2)
Mielnik Izabela
(2)
Mikułowski-Pomorski Jerzy
(2)
Monroe Alan H
(2)
Niezgoda Marian
(2)
Nowak Agnieszka
(2)
Nowakowski Paweł
(2)
Pawluś Kamila
(2)
Piekot Tomasz
(2)
Pietlicka Agnieszka
(2)
Plopa Mieczysław
(2)
Pratkanis Anthony
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rzepa Teresa
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Sitarski Piotr
(2)
Stawiński Janusz
(2)
Stewart John Robert
(2)
Sykurska-Derwojed Magdalena
(2)
Syska Dariusz
(2)
Szpila Grzegorz
(2)
Szuster Marcin
(2)
Teczke Dagmara
(2)
Thompson John B
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Tworzydło Dariusz
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(72)
2010 - 2019
(127)
2000 - 2009
(236)
1990 - 1999
(24)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(119)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(472)
Język
polski
(472)
Odbiorca
Dzieci
(4)
9-13 lat
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
6-8 lat
(2)
Młodzież
(2)
14-17 lat
(1)
Adwokaci
(1)
Dorośli
(1)
Kulturoznawcy
(1)
Mediatorzy
(1)
Medioznawcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Notariusze
(1)
Politolodzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Radcy prawni
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Studenci
(1)
Sędziowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(30)
Literatura amerykańska
(5)
Literatura angielska
(5)
Literatura fińska
(1)
Literatura japońska
(1)
Literatura koreańska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Komunikacja społeczna
(332)
Środki masowego przekazu
(84)
Stosunki interpersonalne
(42)
Internet
(29)
Komunikacja międzykulturowa
(23)
Psychologia społeczna
(23)
Społeczeństwo informacyjne
(21)
Dziennikarze
(19)
Kultura
(18)
Język
(17)
Kultura masowa
(12)
Rozmowa
(12)
Komunikacja interpersonalna
(11)
Negocjacje
(11)
Socjotechnika
(11)
Dziennikarstwo
(10)
Język polski
(10)
Komunikacja niewerbalna
(10)
Perswazja
(10)
Polityka
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Antropologia społeczna
(9)
Interakcje społeczne
(9)
Public relations
(9)
Media społecznościowe
(8)
Telewizja
(8)
Językoznawstwo
(7)
Komunikacja polityczna
(7)
Propaganda
(7)
Socjolingwistyka
(7)
Asertywność
(6)
Konflikt
(6)
Osobowość
(6)
Prezentacje i wystąpienia
(6)
Dezinformacja
(5)
Ekologia
(5)
Facebook
(5)
Informacja
(5)
Manipulacja (psychol.)
(5)
Młodzież
(5)
Pluralizm społeczny
(5)
Rodzina
(5)
Szkolnictwo
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Czasopismo polskie
(4)
Dziecko
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Edukacja medialna
(4)
Etyka społeczna
(4)
Fake news
(4)
Gesty
(4)
Grupy społeczne
(4)
Hipertekst i hipermedia
(4)
Kobieta
(4)
Komunikowanie marketingowe
(4)
Korespondenci wojenni
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Mowa
(4)
Nauczanie
(4)
Prasa (wydawnictwa)
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Przestrzeń
(4)
Reklama
(4)
Semiotyka
(4)
Społeczeństwo
(4)
Wychowanie
(4)
Zarządzanie
(4)
Cyberprzestępczość
(3)
Czasopismo regionalno-lokalne
(3)
Dzieci
(3)
Dziennikarze radiowi
(3)
Filozofia
(3)
Globalizacja
(3)
Integracja społeczna
(3)
Komunikacja
(3)
Kłamstwo
(3)
Literatura
(3)
Marketing polityczny
(3)
Mediacja (prawo)
(3)
Mowa nienawiści
(3)
Nauki społeczne
(3)
PRL
(3)
Pismo
(3)
Portal społecznościowy
(3)
Postęp techniczny
(3)
Psychologia
(3)
Retoryka
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Symbole
(3)
Tekst
(3)
Teoria poznania
(3)
Turystyka
(3)
Uczucia
(3)
Wpływ społeczny
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Aktywizm społeczny
(2)
Celebryci
(2)
Cyberkultura
(2)
Dyskusja
(2)
Temat: dzieło
Kronika Miasta Poznania (czasopismo)
(2)
Polska Kronika Filmowa
(1)
Przekrój (czasopismo)
(1)
Superniania (program telewizyjny)
(1)
Vogue (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-
(61)
1901-2000
(40)
1989-2000
(22)
1945-1989
(18)
1801-1900
(5)
1939-1945
(5)
1989-
(5)
1701-1800
(3)
1901-
(3)
1918-1939
(3)
1901-1914
(2)
2001-0
(2)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1914-1918
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(35)
Rosja
(5)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Świat
(3)
Wielkopolska
(2)
Zabór pruski
(2)
Ameryka Północna
(1)
Chiny
(1)
Czeczenia (Rosja ; republika autonomiczna)
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Finlandia
(1)
Irak
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Kambodża
(1)
Kanada
(1)
Kreta (Grecja ; wyspa)
(1)
Liban
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Meksyk
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Pleszew (woj. wielkopolskie)
(1)
Strefa Gazy
(1)
Syria
(1)
Sztokholm (Szwecja)
(1)
Tokio (Japonia)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wietnam
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Opracowanie
(29)
Poradnik
(17)
Praca zbiorowa
(12)
Reportaż
(12)
Monografia
(10)
Pamiętniki i wspomnienia
(9)
Biografia
(8)
Podręczniki akademickie
(7)
Autobiografia
(6)
Poradniki
(5)
Podręcznik
(4)
Podręczniki
(4)
Publicystyka
(4)
Esej
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Antologia
(2)
Audiobook
(2)
Felieton
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry w karty
(2)
Publicystyka polityczna
(2)
Wywiad rzeka
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia zawartości czasopism
(1)
Broszura
(1)
Film
(1)
Komiks historyczny
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(88)
Historia
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(29)
Psychologia
(15)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(13)
Kultura i sztuka
(10)
Edukacja i pedagogika
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Literaturoznawstwo
(4)
Rozwój osobisty
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Religia i duchowość
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Transport i logistyka
(1)
472 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 183409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 190951 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

E-book – "Podstawy komunikacji społecznej w edukacji". Seria kreatywność. Seria książek naukowych i popularnonaukowych

Komunikacja społeczna w edukacji od wielu lat jest obiektem różnego rodzaju dydaktycznych badań eksperymentalnych. "Podstawy komunikacji społecznej w edukacji" jest jednak jedną z pierwszych na polskim rynku księgarskim publikacji prezentujących dorobek badawczy w tej dziedzinie. Książka ta ma charakter interdyscyplinarny - przeznaczona jest dla osób interesujących się zagadnieniami komunikacji społecznej, dla nauczycieli różnych typów szkół zreformowanego systemu edukacji, a także dla studentów i wykładowców akademickich. Autor zwięźle i przejrzyście omówił w niej istotę komunikacji społecznej, scharakteryzował różne jej modele, przedstawił metodę programowania neurolingwistycznego (NLP), różne style komunikacyjne nauczycieli, komunikację werbalną i niewerbalną w klasie szkolnej itp. Materiał zaprezentowany w tej książce z powodzeniem można wykorzystać w procesie efektywnego przygotowywania się do zajęć edukacyjnych. Pozycja ta jest zatem wręcz niezbędna w bibliotekach i biblioteczkach domowych nauczycieli wszystkich przedmiotów we wszystkich typach szkół.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 187538 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Publikacja stanowi innowacyjną i ciekawą propozycję całościowego ujęcia problematyki konferencji naukowych. Autorzy na podstawie analizy stanu badań przedstawili piętnaście zagadnień teoretycznych stanowiących o istocie problemu. Omówili m.in. typologie i formy spotkań naukowych, formy wystąpień naukowych, składowe procesu organizacji konferencji (komitety, budżet, zaproszenia, publikacje, ewaluację celów, uczestnictwo). Przedstawili specyfikę konferencji online, w tym także na przykładzie zrealizowanych wydarzeń. Część empiryczna natomiast zawiera szereg wskazówek dla organizatorów konferencji. Stanowi specjalny rodzaj weryfikacji założeń teoretycznych. Publikacja bardzo dobrze wpisuje się w oczekiwania kreatorów polityki naukowej państwa, tj. upowszechniania wiedzy, społecznej użyteczności wyników badań i publikacji.

Z recenzji prof. dr hab. Iwony Hofman

W monografii wszechstronnie i szczegółowo zaprezentowano zagadnienie organizacji konferencji naukowych, czym wyróżnia się ona na tle innych publikacji z tego zakresu. Stanowi dopełnienie książek dostępnych na rynku wydawniczym, ponieważ uwzględnia kwestię – niejako wymuszonych przez pandemię COVID-19 – konferencji online. Może być wykorzystywana przez przedstawicieli różnych dyscyplin i dziedzin naukowych.

Z recenzji dr hab. prof. UMK Małgorzaty Kruszewskiej

Książka ma wymiar interdyscyplinarny. Opisane w niej aspekty plasują się bowiem w orbicie zainteresowań takich obszarów wiedzy, jak: logistyka i planowanie, zarządzanie projektami, zarządzanie jakością, zarządzanie zasobami ludzkimi, marketing, wystąpienia publiczne, planowanie przestrzeni czy gospodarowanie surowcami. Publikacja ma przede wszystkim wydźwięk utylitarny i może służyć jako kompendium wiedzy na temat organizacji rozmaitych imprez naukowych. Ponieważ poza kwestiami organizacyjnymi wskazuje także na konieczność posiadania określonych umiejętności i predyspozycji, może być wykorzystywana również jako podręcznik dla studentów kierunków związanych z komunikacją i mediami czy zarządzaniem.

Z recenzji dr hab. prof. UMK Małgorzaty Kowalskiej-Chrzanowskiej

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Celem publikacji jest dostarczenie studentom dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków pokrewnych (np. public relations, reklama) systematycznej wiedzy ze współczesnej teorii komunikowania masowego. Poszczególne zagadnienia rozpatrywano w wymiarze historycznym (rozwój teorii), personalnym (wybitni przedstawiciele teorii) oraz aktualnym (znaczenie dla praktyki komunikowania masowego). Znajomość teorii jest podstawowym warunkiem właściwego realizowania praktyki, tj. dziennikarstwa i komunikowania publicznego. Publikacja powinna także zainteresować dziennikarzy, wykładowców oraz badaczy procesów komunikowania masowego. Dodatkowej wiedzy może dostarczyć podana po każdym rozdziale literatura uzupełniająca, a weryfikacją zrozumienia poszczególnych problemów powinna być prawidłowa odpowiedź na zawarte w skrypcie pytania kontrolne (egzaminacyjne).

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tom IV kontynuuje genologiczną tradycję badań, tym razem ze szczególnym uwzględnieniem związków, jakie istnieją między gatunkowym zróżnicowaniem uniwersum mowy a formami komunikacji społecznej – dziś i w dawnej Polsce. Autorzy koncentrują się na zagadnieniu komunikacji jako szeroko pojętej transmisji informacji i jej gatunkowych „wcieleń”. Rozważania teoretyczne – im poświęcone są artykuły zamieszczone w części pierwszej pracy – znajdują dopełnienie w analizach i interpretacjach, zarówno gatunków użytkowych, jak i artystycznych, składających się na część drugą tomu. Publikacje te wzbogaca forma dyskusji panelowej, w której badacze starali się uchwycić wykładniki sytuacji poznawczej oraz podstawowych tendencji w tekstologii polskiej, niemieckiej i francuskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Autorzy publikacji, medioznawcy, pranicy, politolodzy, podejmują rozważania na temat tego, czy media obiektywnie przekazują czy też zniekształcają rzeczywistość.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Cyfryzację zauważamy przede wszystkim w skali mikro. Niemal każdy z nas korzysta już z telewizji cyfrowej, wiemy o zaletach tabletu czy nowoczesnej komórki, często szukamy potrzebnych informacji lub opinii w internetowej sieci. Nie dostrzegamy jednak zazwyczaj przeobrażeń w skali makro, w skali państw czy nawet całego globu. Niniejsza praca zbiorowa obrazuje systemowe skutki procesu cyfryzacji w funkcjonowaniu mediów masowych w różnych krajach. Zawarte w niej fakty, dane statystyczne, uwagi czy refleksje kierowane są zarówno do naukowców rozpatrujących różne aspekty komunikowania masowego, jak i studentów różnych kierunków związanych z dziennikarstwem i komunikacją społeczną. Metodologicznym spoiwem prowadzonych w tej pracy rozważań jest podejście systemowe, pozwalające na uchwycenie różnych zależności i prawidłowości występujących w analizowanych fragmentach różnych narodowych systemów medialnych. Współcześnie trudno bowiem o całościowe i kompleksowe spojrzenie na poszczególne systemy medialne, jako że dokonujące się przeobrażenia komunikowania masowego pociągają za sobą ogrom spraw i problemów, wymagających szerokiej perspektywy badawczej o interdyscyplinarnym charakterze. Jednakże próba systemowego ujęcia podjętej problematyki daje szansę wskazania zarówno czynników sprawczych, jak i konsekwencji procesu cyfryzacji zmieniającego współczesne media masowe.
Recenzja książki ukazała się na stronach czasopisma internetowego „Sprawy Nauki” nr 3 (208) marzec 2016.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W 1970 roku do publicznej obrony pracy doktorskiej przystąpiła Hanna Tadeusiewicz, obecnie już Profesor. Od tego wydarzenia minęło 50 lat. Monografia została opracowana z myślą o dostojnej Jubilatce, która poprzez swoją osobowość, pracowitość, systematyczność oraz liczne prace naukowe i organizacyjne w bardzo istotny, niezwykle pozytywny sposób wpłynęła na rozwój i kształt polskiej nauki o książce i bibliotece. Bibliologia i informatologia, dyscyplina funkcjonująca pod tą nazwą w obszarze nauk humanistycznych w latach 2011–2018, po reformie została włączona do nauk społecznych, tworząc wspólny obszar badawczy z szeroko pojętymi naukami o komunikacji społecznej i mediach. Naukowcy zajmujący się przedmiotami badań przynależącymi do bibliologii i informatologii wciąż jednak piszą teksty z pogranicza nauk humanistycznych i społecznych, koncentrując się na mediach (do których należy zaliczyć też książkę i bibliotekę), komunikacji społecznej, ale także na kulturze i historii, czasem na literaturze i języku. W publikacji zawarto teksty o charakterze interdyscyplinarnym, a wśród autorów znaleźli się bibliolodzy, informatolodzy, literaturoznawcy, historycy, językoznawcy i kulturoznawcy. Z pewnością zebrane w tomie artykuły okażą się wartościową lekturą dla badaczy i pasjonatów nauk humanistyczno-społecznych. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do środowiska naukowego, ale również do studentów, bibliotekarzy i nauczycieli.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Kampanie polityczne są nieodzowną częścią życia społecznego współczesnego świata. Wpływają na wybory obywateli, a co za tym idzie - przyszły kształt państw. W swojej dynamice wykorzystują narzędzia socjotechniki i kreowania wizerunku. Politycy dopasowują swoje zachowania i hasła wyborcze do trendów i potrzeb społecznych. Celem poniższej książki jest scharakteryzowanie przebiegu kampanii wyborczej na urząd prezydenta w 2020 roku w ujęciu teorii socjologicznych. Analiza wykonana na potrzeby książki dostarcza cennej wiedzy na temat obecnych zabiegów wykorzystywanych w marketingu politycznym. Informacje te pozwalają lepiej zrozumieć przebieg kampanii i zachowania polityków, co jest istotne z perspektywy każdej osoby, która decyduje się oddać głos w czasie wyborów.

Publikacja napisana została w ujęciu socjologicznym, a wiodącą teorią jest praca E. Goffmana pt. Człowiek w teatrze życia codziennego. Zakłada ona, że człowiek ogrywa w życiu wiele ról społecznych, do których dostosowuje swoje zachowanie, wygląd i wykorzystywane atrybuty. Każdy z nas posiada wzorce różnych zachowań, które wykorzystuje w pracy, domu, na spotkaniach z przyjaciółmi czy idąc na zakupy do sklepu. Język, mowa ciała, strój zmieniają się w zależności od tego, jakie wrażanie chcemy wywrzeć na odbiorcy. Idąc za tą teorią, politycy również odgrywają rolę, która wiąże się ze sztywno określonymi zasadami i umacniana jest przez sztaby wyborcze. Poniższa praca ma celu przedstawienie roli i zachowań polityka w ujęciu teorii interakcjonistycznych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Aktywne starzenie się to nic innego, jak zdolność ludzi do tego, aby mimo upływu lat wieść produktywne życie w sferze społecznej i gospodarczej. Oznacza to, że potrafią oni dokonywać elastycznych wyborów w zarządzaniu swoim czasem na przestrzeni życia – czasem poświęcanym na naukę, pracę, odpoczynek i zapewnienie opieki innym. Postulat aktywizacji rozpatrywany jest głównie w kontekście podnoszenia efektywnego wieku emerytalnego, zarządzania wiekiem w miejscu pracy, podnoszenia kompetencji pracowników i dbałości o stan zdrowia.
W niniejszej książce uwaga autorów została skoncentrowana na późniejszej fazie życia, zaś wszystkie zamieszczone opracowania łączy chęć określenia tych elementów życia społecznego, które zagrażają jak najdłuższemu utrzymaniu aktywności przez osoby starsze lub znajdujące się na przedpolu starości. Autorzy zwracają uwagę na różnorodne uwarunkowania polskiej starości i aktywności ludzi starych – prawne, instytucjonalne, społeczne.
Opracowania te stanowią kontynuację badań prowadzonych przez Zespół do spraw Osób Starszych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Metody badania komunikacji i mediów to pierwsza w Polsce publikacja naukowa, w której nie tylko wyczerpująco scharakteryzowano wybrane metody nauk o komunikacji i mediach, lecz także precyzyjnie i przystępnie pokazano ich zastosowanie w praktyce badawczej. W opisie każdej metody w rozdziale teoretycznym przedstawiono założenia i postulaty metodologiczne, a w rozdziale praktycznym zilustrowano je poprzez analizy materiałów z prasy, radia, telewizji, Internetu lub szeroko rozumianego dyskursu publicznego.

Na polskim rynku wydawniczym brakuje monografii metodologicznych, poświęconych analizie mediów i zapośredniczonej technologicznie komunikacji, które miałyby charakter praktyczny oraz ukazywałyby sposoby badania na materiale empirycznym. Prezentowana książka tę lukę satysfakcjonująco wypełnia. Istotne i wartościowe jest również podjęcie przez Autorki i Autorów próby używania metod wypracowanych w innych naukach społecznych i humanistyce oraz dopasowania ich do celów poznawczych nauk o komunikowaniu, czym z sukcesem wpisują się w tendencje metodologicznego rozwoju tych nauk.

Publikacja może zainteresować medioznawców i komunikologów, a także badaczy analizujących media z wnętrza innych paradygmatów badawczych (takich jak językoznawstwo, kognitywistyka, antropologia, socjologia). Atrakcyjna będzie również dla studentów i doktorantów kierunków medioznawczych i okołomedialnych, stanowi bowiem przewodnik użyteczny, napisany zrozumiale i przystępnie.

Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czas trwania: 06:33:10
  • Naturalna komunikacja, daleka od sztuczności i nieumiejętnej perswazji
  • Łatwe odnajdowanie się w otoczeniu społecznym
  • Kształtowanie relacji, w których się znajdujemy
  • Dopasowanie stylu komunikacyjnego do rozmówcy
  • Praktyczne klucze do obiecującego świata networkingu

Od chwili swych narodzin człowiek staje się częścią społeczeństwa - i to nie tylko w sensie formalnym. Jesteśmy istotami stadnymi, potrzebujemy kontaktu z przedstawicielami naszego gatunku. Możemy normalnie funkcjonować głównie dzięki pozytywnym relacjom i współpracy z innymi ludźmi.

Pewnie także Twoja babcia od małego mówiła Ci, że kto z kim przestaje, takim się staje. Miała rację. A chodziło jej o umiejętności społeczne, komunikacyjne i wzajemny wpływ, jaki ludzie wywierają na siebie. Myślała o tych umiejętnościach, które możesz teraz szlifować dzięki metodzie DSR, czyli Dynamic Social Relations (Dynamiczne Relacje Społeczne). Jest to autorski model, zapewniający naturalny sposób prowadzenia rozmowy oraz charakteryzujący się elastycznością w zmienianiu stylów komunikacyjnych i rozwojem inteligencji społecznej w oparciu o większą świadomość działania sieci społecznych.

Przekonaj się, że praktyczne zastosowanie wiedzy zawartej w tej książce przełoży się na Twoje lepsze wyniki w:

  • sprzedaży,
  • promowaniu marki, produktu lub firmy,
  • relacjach towarzyskich,
  • relacjach rodzinnych,
  • coachingu, doradztwie czy terapii,
  • wychowywaniu oraz socjalizacji.

Maciej Czekaj - nim osiągnął wiek trzydziestu lat, pracował na kontrakcie menedżerskim, był członkiem rady nadzorczej oraz założył własną firmę szkoleniową. Kolejne lata przyniosły dalsze sukcesy: dwie książki, własny model komunikacyjny i jeszcze więcej zadowolonych klientów, zarówno prywatnych, jak i biznesowych. DSR powstało jako efekt współpracy z klientami w ciągu pięciu lat. Sytuacje życiowe wymagają sprawnego reagowania i skutecznego rozwiązywania problemów komunikacyjnych. Klienci z jednej strony potrzebują szybkiego udzielenia pomocy, a z drugiej wyposażenia ich w narzędzia zapobiegające przyszłym konfliktom w relacjach. Sama nauka zaś ma przebiegać jak najbardziej naturalnie odnosić się do tego, co klienci już potrafią i czego używają. Lata eksperymentów i stosowania pozornie sprzecznych systemów komunikacji zaowocowały syntezą - spójnym i skutecznym modelem komunikacji oraz doskonałą metodą jego przekazu.

Książka napisana niezwykle potocznym i luźnym językiem. Maciek nie tylko zadbał o fenomenalny przekaz merytoryczny, a także daje nam proste wyjaśnienia rzeczy, które wydają się trudne. Jestem pod wrażeniem i dziękuję za wiele nowości - nie miałem pojęcia, że istnieją!
Mariusz Szuba, mówca motywacyjny i trener NLP
W jaki sposób zrobić korzystne pierwsze wrażenie? O czym i jak rozmawiać z dopiero co poznaną osobą? Jak przekształcić przygodną znajomość w głęboką więź emocjonalną? Jak odnaleźć się w grupie ludzi i sprawić, by wszyscy cię lubili oraz cenili? Książka Maćka nie tylko udziela odpowiedzi na te pytania, ale daje gotowe rozwiązania, które można od razu stosować wszędzie tam, gdzie kontaktujesz się z innymi ludźmi. Korzystając z odkryć NLP, prowokatywnych stylów komunikacji, metaforycznych metod porozumiewania, behawioralnych sposobów modyfikacji zachowań, a nawet zasad pracy agentów wywiadu, Maciej stworzył całościowy model skutecznej komunikacji. Całościowy - czyli opisujący wszystko, zaczynając od pierwszego uśmiechu, a kończąc na czterech stylach komunikacji, a także obejmujący zarówno drobne szczegóły techniczne, jak i ogólne strategie komunikacyjne. I, co dla mnie najważniejsze, od razu dający się zastosować w praktyce. Niezależnie od tego, czy jesteś pewnym siebie ekstrawertykiem, czy zupełnie nie radzisz sobie w kontaktach społecznych, książka Maćka otworzy przed Tobą nowe możliwości. Przede mną otworzyła.
Lech Dębski, lekarz medycyny i trener NLP
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka postawiła sobie za cel identyfikację obszarów i cech decyzji marketingowych dotyczących wypełniania zadań społecznych i gospodarczych, wynikających ze zmian potrzeb i preferencji społeczeństwa. Prezentowana książka jest rezultatem prowadzonych przez autorkę wieloletnich badań sfery usług społecznych i organizacji pozarządowych. W kolejnych rozdziałach omówiono organizacje pozarządowe w gospodarce rynkowej, szczególne cechy działań marketingowych organizacji pozarządowych, komunikację marketingową organizacjach pozarządowych, fundraising w aspekcie marketingowej orientacji organizacji pozarządowych, fundraising w świetle współpracy organizacji pozarządowych i przedsiębiorstw. Treść książki łączy wątki teoretyczne ze wskazaniem praktycznych zastosowań, nie wyczerpuje jednak rozległej problematyki marketingu i funkcjonowania organizacji pozarządowych w gospodarce rynkowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Seria: Media i Kultura (1), ISSN 2719-9789

Złożone w monografię teksty, odmienne w założeniach, w przyjętej metodologii, w wyborze (niekiedy punktowym) materiału, który stał się podstawą do poczynionych rozpoznań, wchodzą jednakowoż we wzajemne interakcje, tworząc przestrzeń partycypacji praktyk i badawczych, i kulturowych. Zebrane w pierwszej części tomu artykuły prezentują różnorodność konceptualizacji tekstów kultury, rozpoznają modusy i efekty włączania się w jej dziedzictwo, wskazują na aspekty jej współtworzenia i korzystania z niej, eksponują i poddają krytycznej analizie rozmaitość sposobów uczestnictwa w kulturze. Drugą część tomu zdominowały refleksje dotyczące sytuacji (i transformacji) podmiotu, kultury, jej odbiorców, wreszcie: całej humanistyki we współczesnej rzeczywistości medialnej. Podstawowym kontekstem omawianych tutaj przez autorów zjawisk jest rewolucja cyfrowa, której skutki wciąż nie są dla nas w pełni uchwytne. Taka sytuacja nie tylko zmusza badaczy do wypracowywania nowych narzędzi i metodologii, lecz także prowokuje do zadawania pytań o szanse i zagrożenia, jakie stwarzają nowe technologie w zakresie budowania (post)ludzkiej tożsamości, modyfikowania zasad komunikacji społecznej i ustanawiania relacji między kulturą wysoką i niską.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Koncepcja niniejszej książki zrodziła się podczas współpracy Autorek z Poli­cją w zakresie prowadzenia projektów badawczych. Jest świadectwem współpracy Policji ze światem nauki oraz prognozowania badań w tym obszarze. Świat nauki powinien być bowiem wsparciem dla Policji i w ramach permanentnej współpracy w Policją badać różne obszary funkcjonowania Policji, co w efekcie przełoży się na doskonalenie tych obszarów i usprawnienie działań Policji.

W niniejszej książce Autorki starają się odpowiedzieć na wiele pytań, na przykład:

  • Czy Policja jest otwarta i gotowa na badaczy zewnętrznych?
  • Czy syndrom oblężonej twierdzy jest ciągle widoczny?
  • Czy to tajemnica służbowa, czy może niechęć do podmiotów zewnętrznych jest determinantem deficytu wyników badań w tym zakresie?
  • Czy Policja opanowała w wystarczającym stopniu współczesną wiedzę o ko­munikowaniu wewnętrznym i zewnętrznym?
  • Jakie czynniki wpływają na wizerunek Policji i czy jest on rzeczywiście nie w pełni korzystny?
  • Jak oceniana jest Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa przez jej użytkow­ników?

I co najważniejsze i charakterystyczne dla niniejszego opracowania – starają się udzielić na te pytania odpowiedzi w sposób implicytny, prezentując projekty ba­dawcze, które świat nauki z Policją realizował, realizuje, bądź potencjalnie w przy­szłości mógłby realizować.

.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Publikacja poświęcona jest podnoszeniu sprawności organizacji przez komunikowanie wewnętrzne. Autorka uznaje bowiem niewłaściwą komunikację wewnątrzorganizacyjną za główną przyczynę nieprawidłowego funkcjonowania organizacji.

Zaprezentowany w monografii autorski model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania stanowi propozycję opisu i analizy organizacji przez pryzmat komunikowania. Komunikacja odgrywa w nim rolę służebną wobec koordynacji, im lepsze jest narzędzie - komunikacja, tym lepszy efekt koordynacyjny. Model koordynacji organizacyjnej wraz z grupami wskaźników pozwala natomiast określić poziom sprawności organizacji oraz wskazuje obszary, w których wymaga ona poprawy. Oba modele zastosowane łącznie pozwalają na oznaczenie dynamiki zmian sprawności organizacji w czasie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 03:47:46

Książka dla pedagogów, nauczycieli, rodziców

Umiejętności społeczne. To one pozwalają nam skutecznie komunikować się z innymi, rozpoznawać swoje emocje i dawać im wyraz. Dzięki nim radzimy sobie w sytuacjach konfliktowych, potrafimy asertywnie sformułować swoje zdanie, nie spalamy się emocjonalnie podczas rywalizacji. Umiejętności społeczne warto i należy rozwijać od najmłodszych lat. Pomóc w tym może zawarty w książce zestaw ćwiczeń przygotowanych przez psychologów praktyków, od lat prowadzących warsztaty dla dzieci. Zaproponowane scenariusze, które można zrealizować z dzieckiem w domu, w szkole i podczas zajęć online, zostały sprawdzone w praktyce w ramach kursów i treningów. Książka zawiera między innymi:

  • 25 gotowych scenariuszy zajęć grupowych
  • scenariusze przystosowane do prowadzenia zajęć online
  • scenariusze zajęć indywidualnych
  • zestawienia materiałów i pomocy potrzebnych do przeprowadzenia warsztatów

Scenariusze są skonstruowane tak, aby zajęcia w pełni angażowały wszystkich uczestników, co przyczynia się do lepszego zapamiętywania treści. Obejmują takie zagadnienia jak:

  • rozpoznawanie emocji własnych i emocji innych ludzi
  • odczytywanie intencji drugiej osoby
  • asertywność
  • budowanie poczucia własnej wartości
  • radzenie sobie z ośmieszaniem, hejtem i ze złością
  • bezpieczne poruszanie się w internecie
  • koncentracja uwagi

Autorzy publikacji są związani z działającą od 2009 roku w Warszawie poradnią Przystań Psychologiczna oraz Fundacją Terapeutyczna (wcześniej Terapeutyczna Kawiarnia). W prowadzonych przez nich treningach umiejętności społecznych i warsztatach psychoedukacyjnych wzięło udział już ponad tysiąc uczestników.

O książce w mediach:

Charaktery.eu: Trening umiejętności społecznych – czy warto?

DDTVN: Jak pomóc dziecku radzić sobie z emocjami? "Najlepszą formą pracy nad nimi jest ich modelowanie"

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Monografia przedstawia interdyscyplinarną analizę bezpieczeństwa państwa w XXI wieku z uwzględnieniem jego aspektu wewnętrznego i zewnętrznego. Autorzy dokonali pogłębionej analizy zarówno pojęcia bezpieczeństwa państwa, jak również podstaw normatywnych, instytucji oraz wybranych płaszczyzn, na których to pojęcie występuje. W publikacji omówione zostały zagadnienia dotyczące m.in.: roli państwa w zapewnianiu bezpieczeństwa i porządku publicznego, zadań samorządu terytorialnego w tym zakresie, bezpieczeństwa lokalnego oraz społecznego, systemu ochrony osób i mienia, bezpieczeństwa w komunikacji społecznej, a także szczególnych aspektów ochrony informacji w obrocie gospodarczym i bezpieczeństwa finansowego. Monografia porusza także problematykę bezpieczeństwa państwa w kontekście międzynarodowym, w tym w ramach zinstytucjonalizowanych form współpracy międzynarodowej, bezpieczeństwa w Unii Europejskiej, czy wobec konfliktów międzynarodowych. Wyjaśnia zjawiska terroryzmu, antyterroryzmu i kontrterroryzmu. Omawia też szeroko zagadnienia edukacji dla bezpieczeństwa wewnętrznego

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej