Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
ebookpoint BIBLIO
(8)
Forma i typ
Książki
(23)
E-booki
(8)
Proza
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Audiobooki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
(25)
Autor
Dobek-Ostrowska Bogusława
(2)
Mazur Marek
(2)
Mróz Remigiusz (1987- )
(2)
Szalkiewicz Wojciech Krzysztof
(2)
Szylko Izabela
(2)
Achdé (1961- )
(1)
Adamik-Szysiak Małgorzata
(1)
Barbaro Natalia de
(1)
Binet Laurent (1972- )
(1)
Bonaszewski Mariusz (1964- )
(1)
Boćkowska Aleksandra
(1)
Cali Davide (1972- )
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Clavelet Magali
(1)
Czornyj Maksymilian (1989- )
(1)
Daskal Êlena
(1)
Dzięcielska-Machnikowska Stefania
(1)
Dłuski Wiktor (1939- )
(1)
Ferenc Witold
(1)
Figiel Adam
(1)
Gałązka Wiesław
(1)
Gerra Laurent (1967- )
(1)
Giereło-Klimaszewska Katarzyna
(1)
Glajcar Rafał
(1)
Goloborodʹko Êvgenìâ
(1)
Hołownia Szymon (1976- )
(1)
Iwanek Jan
(1)
Jeziński Marek
(1)
Kaiser Brittany (1986- )
(1)
Kolczyński Mariusz
(1)
Kowalski Patryk
(1)
Krawczyk Dawid (1991- )
(1)
Krywicki Andrzej
(1)
Lis Tomasz
(1)
Maguś Wojciech
(1)
Majdecka Kamila
(1)
McCain John (1936-2018)
(1)
Morris (1923-2001)
(1)
Mosiewicz Maria
(1)
Mrówka Rafał
(1)
Nowakowska Dorota (1964- )
(1)
Primačenko Âna Leonìdìvna (1979- )
(1)
Rakowska-Trela Anna
(1)
Salter Mark (1955- )
(1)
Samuś Paweł
(1)
Skalska Katarzyna
(1)
Wilkos Sylwia
(1)
Zambrzycka-Papuda Katarzyna
(1)
Ziembińska Magda
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(32)
Ukraina
(1)
Język
polski
(32)
ukraiński
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura francuska
(2)
Literatura włoska
(1)
Temat
Kampania wyborcza
(17)
Marketing polityczny
(8)
Kampania wyborcza prezydencka
(7)
Komunikacja polityczna
(4)
Policjanci
(4)
Politycy
(3)
Uprowadzenie
(3)
Demokracja
(2)
Polityka wewnętrzna
(2)
Propaganda
(2)
Przywódcy i głowy państw
(2)
Public relations
(2)
Wybory
(2)
Wybory prezydenckie
(2)
Barthes, Roland (1915-1980)
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Big data
(1)
Brexit
(1)
Cambridge Analytica
(1)
Cixous, Hélene (1937- )
(1)
Dane osobowe
(1)
Derrida, Jacques (1930-2004)
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Dziennikarze
(1)
Dziki Zachód
(1)
Eco, Umberto (1932-2016)
(1)
Facebook
(1)
Filozofia języka
(1)
Foucault, Michel (1926-1984)
(1)
Giscard d'Estaing, Valéry (1926- )
(1)
Hayes, Rutherford Birchard (1822-1893)
(1)
Hołownia, Szymon (1976- )
(1)
Intelektualiści
(1)
Internet
(1)
Jakobson, Roman (1896-1982)
(1)
Kampania wyborcza parlamentarna
(1)
Kristeva, Julia (1941- )
(1)
Lucky Luke (postać fikcyjna)
(1)
Lévy, Bernard-Henri (1948- )
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
McCain, John (1936-2018)
(1)
Mitterand, François (1916-1996)
(1)
Nacjonalizm
(1)
Ochrona osób
(1)
Paglia, Camille (1947- )
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polityka obronna
(1)
Polska
(1)
Populizm (ideologia)
(1)
Prezydenci
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Psychopaci
(1)
Reklama
(1)
Searle, John R. (1932- )
(1)
Semiotyka
(1)
Senat
(1)
Socjotechnika
(1)
Sollers, Philippe (1936- )
(1)
Spisek
(1)
Stany Zjednoczone Ameryki
(1)
Tajne organizacje
(1)
Telewizja
(1)
Terroryzm
(1)
Wilk
(1)
Wybory parlamentarne w Polsce (1989)
(1)
Wybory prezydenckie w Polsce (2020)
(1)
Wywiad bułgarski
(1)
Wywiad francuski
(1)
Władza państwowa
(1)
Zabójcy
(1)
Zabójstwo polityczne
(1)
Zwierzęta gospodarskie
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Bolonia (Włochy)
(1)
Ithaca (Stany Zjednoczone, stan Nowy Jork)
(1)
Neapol (Włochy)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wenecja (Włochy)
(1)
Gatunek
Powieść
(4)
Kryminał
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Political fiction
(2)
Powieść polityczna
(2)
Reportaż
(2)
Autobiografia
(1)
Broszura
(1)
Komiks
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Publicystyka
(1)
Sensacja
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Historia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 110322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 142733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B - 180480 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. K - 180921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 130791 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ŁĘCZYCA - 139214 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 183010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 182819 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Буремна хвиля : добрі часи, праведні справи, великі битви та інші звитяги / Джон Маккейн, Марк Солтер ; [переклад з англійської Яни Примаченко, Єлени Даскал, Євгенії Голобородько].
(Serìâ "Bìografìï ta Memuari")
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B - 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 177537 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kampania wyborcza jest obecnie zjawiskiem o niezwykle istotnej wadze, a jednocześnie jednym z tych etapów procedury wyborczej, które mają duże znaczenie dla funkcjonowania współczesnych społeczeństw demokratycznych. Problematyka ta nie była dotychczas w sposób całościowy przedstawiona w opracowaniu o prawniczym charakterze. Przeprowadzenie analizy prawnej problematyki kampanii wyborczej jest natomiast pożądane, jako że praktyka ustrojowa w tym zakresie uwypukla liczne problemy, które pojawiają się w jej toku. Autorka przeprowadza dogłębną analizę regulacji kampanii wyborczej, zawartej w kodeksie wyborczym na tle regulacji przyjmowanej w poprzedzających kodeks ordynacjach oraz rozwiązań w innych państwach, formułując wnioski zarówno co do sposobu interpretacji przepisów, jak i postulatów de lege ferenda. Dlatego też niniejsza książka stanowi istotną pozycję w sferze prawa wyborczego, która może wzbudzić zainteresowanie nie tylko przedstawicieli nauki prawa, lecz także politologów, socjologów, a nadto polityków oraz publicystów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor książki analizuje stosowane w marketingu politycznym praktyki manipulacyjne wykorzystywane w walce o głosy wyborców. Manipulacje te są rozpatrywane nie w kategoriach etycznych, ale jako utylitarny sposób pozyskiwania poparcia dla polityków i wygrywania wyborów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

„Studia Politicae Universitatis Silesiensis” ukazuje się z inicjatywy Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego. Autorami większości zamieszczonych w tomie piętnastym artykułów są uczestnicy IV Zjazdu Katedr i Zakładów Systemów Politycznych, który odbył się w dniach 12–14 maja 2015 roku w Wiśle-Jaworniku. Tematykę Zjazdu i zarazem prezentowanych tu tekstów stanowiły badania dotyczące specyfiki partii politycznych, a artykuły niniejszego zbioru pomieszczono w dwóch działach.

W dziale „Partie i systemy partyjne” znalazły się teksty: Jana Iwanka (w j. angielskim) dotyczący stricte politologicznej (w opozycji do prawniczej) definicji partii politycznej, Jarosław Szymanek wyjaśnia zagadnienie „politycznej reprezentacji”, Liana Hurska-Kowalczyk prezentuje problematykę wpływ grup nacisku struktur oligarchicznych na życie polityczne państwa ukraińskiego, Sebastian Kubas analizuje siły i pozycję, dominujących ugrupowań prawicowych w Czechach (ODS) i na Węgrzech (Fidesz), a Paweł Laidler podejmuje temat judykalizacji polityki z perspektywy ewolucji statusu prawnego mniejszości seksualnych w USA. Marek Gołosz przedstawia znaczenie i fenomen wyborczej i parlamentarnej stabilności partii Koalicja Kanaryjska, Krzysztof Kowalczyk zaś analizuje założenia programowe polskich partii politycznych wobec religii i Kościoła. Dział zamyka artykuł Tomasza Koziełły poświęcony relacjom wewnątrz Ligi Polskich Rodzin.

Dział „Wybory i kampanie wyborcze” otwiera artykuł Macieja Drzonka, w którym autor zwraca uwagę na fenomen „wiecznych prezydentów” (wielokadencyjnych) w miastach na prawach powiatu. Z kolei Agnieszka Łukasik-Turecka przedstawia sposoby wykorzystania przez komitety wyborcze czasu antenowego w ramach nieodpłatnych audycji wyborczych. Tematem artykułu Szymona Kołodzieja jest VI powszechna elekcja prezydencka w Polsce i przyczyny wyborczego zwycięstwa kandydata PiS. W ostatnim artykule działu Jakub Mielewczyk analizuje zmiany w estońskim systemie wyborczym w latach 1992–2015.

Całość zamykają dwie recenzje autorstwa Zbigniewa Kantyki i Rafała Riedla.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W opracowaniu zanalizowano zmiany opinii publicznej oraz jej wpływ na decyzje wyborcze elektoratu. Analiza obejmowała wybory parlamentarne i prezydenckie po roku 1989. Celem przyświecającym autorom było wykazanie, dzięki identyfikacji technik i narzędzi promocyjnych stosowanych w kampaniach wyborczych, że odpowiednio dobrana strategia budowania wizerunku, właściwa z punktu widzenia konkretnego kandydata i okoliczności, stanowi istotny czynnik sukcesu wyborczego.
Zasadniczą część opracowania stanowi analiza procesu budowania wizerunku kandydatów podczas wyborów prezydenckich w 2015 roku ze względu na dużą różnorodność ubiegających się o to stanowisko i prezentowanych przez nich postaw.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Kampanie polityczne są nieodzowną częścią życia społecznego współczesnego świata. Wpływają na wybory obywateli, a co za tym idzie - przyszły kształt państw. W swojej dynamice wykorzystują narzędzia socjotechniki i kreowania wizerunku. Politycy dopasowują swoje zachowania i hasła wyborcze do trendów i potrzeb społecznych. Celem poniższej książki jest scharakteryzowanie przebiegu kampanii wyborczej na urząd prezydenta w 2020 roku w ujęciu teorii socjologicznych. Analiza wykonana na potrzeby książki dostarcza cennej wiedzy na temat obecnych zabiegów wykorzystywanych w marketingu politycznym. Informacje te pozwalają lepiej zrozumieć przebieg kampanii i zachowania polityków, co jest istotne z perspektywy każdej osoby, która decyduje się oddać głos w czasie wyborów.

Publikacja napisana została w ujęciu socjologicznym, a wiodącą teorią jest praca E. Goffmana pt. Człowiek w teatrze życia codziennego. Zakłada ona, że człowiek ogrywa w życiu wiele ról społecznych, do których dostosowuje swoje zachowanie, wygląd i wykorzystywane atrybuty. Każdy z nas posiada wzorce różnych zachowań, które wykorzystuje w pracy, domu, na spotkaniach z przyjaciółmi czy idąc na zakupy do sklepu. Język, mowa ciała, strój zmieniają się w zależności od tego, jakie wrażanie chcemy wywrzeć na odbiorcy. Idąc za tą teorią, politycy również odgrywają rolę, która wiąże się ze sztywno określonymi zasadami i umacniana jest przez sztaby wyborcze. Poniższa praca ma celu przedstawienie roli i zachowań polityka w ujęciu teorii interakcjonistycznych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja stanowi pierwsze całościowe i krytyczne opracowanie wolności wypowiedzi w kampaniach wyborczych - rozumianej w sposób autonomiczny. Przyjęto dwa najważniejsze cele badawcze o charakterze poznawczym: przedstawienie wolności wypowiedzi w kampaniach wyborczych jako konstytucyjnej wolności jednostki oraz ustalenie granic tej wolności. Przeanalizowano, w jakim stopniu wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych jest ograniczana przez konstytucyjny system prawny Rzeczypospolitej Polskiej i czy powinno się jej przyznawać większą czy mniejszą ochronę kosztem innych wartości konstytucyjnych.

Zgromadzony materiał badawczy obejmuje normy prawa pozytywnego, poglądy doktryny, a przede wszystkim orzecznictwo sądów i trybunałów, w szczególności polskich sądów powszechnych. Adresatami monografii są głównie przedstawiciele nauk prawnych, politologicznych i o mediach, praktycy prawa (sędziowie, prokuratorzy, radcy prawni i adwokaci), członkowie organów wyborczych, politycy oraz dziennikarze.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
W pracy rozważany jest proces personalizacji polskich kampanii wyborczych, czyli rosnącej roli liderów politycznych w dyskursie wyborczym kosztem koncentracji na partiach i problemach politycznych, w latach 1993–2011. Unikalny charakter, w sensie naukowym, mają zaprezentowane badania empiryczne, dotyczące personalizacji w ujęciu medialnym (analiza zawartości Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej) oraz strategicznym (analiza zawartości telewizyjnych audycji wyborczych). Wyniki studiów potwierdzają tezę personalizacji w rozumieniu wzrostu roli liderów politycznych w warstwie prezentacji polityki. Publikacja skierowana jest nie tylko do przedstawicieli nauk humanistycznych (medioznawców, politologów, socjologów) zajmujących się tematyką komunikowania politycznego, ale także tych spośród studentów i obserwatorów polityki, których interesują przemiany współczesnej demokracji w kontekście kampanii wyborczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Twórcami najbardziej rozpowszechnionego w nauce pojęcia kultury politycznej są wybitni politolodzy amerykańscy Gabriel A. Almond, G. Bingham Powell, Sidney Verba. Według definicji przez nich wprowadzonej, kultura polityczna to całość indywidualnych postaw i orientacji wobec polityki osób uczestniczących w określonym systemie politycznym. Autorzy tak rozumianego pojęcia kultury politycznej wyróżniają jej trzy aspekty czy też składniki: a) orientację (postawę) poznawczą (wiedza i poglądy dotyczące idei, instytucji i zjawisk politycznych); b) zaangażowanie emocjonalne (poczucie związków, zaangażowania lub wyobcowania); c) ocenianie (opinie i kryteria oceny całości systemu politycznego, zjawisk politycznych).
Procesy liberalizacji i demokratyzacji systemów politycznych zachodzące na świecie od lat dwudziestych XIX w. objęły również w drugiej połowie tego stulecia ziemie polskie. W epoce zaborów została zapoczątkowana demokratyzacja kultury politycznej społeczeństwa polskiego, w tym także robotników. Przełomowe znaczenie w tym procesie miały lata rewolucji 1905–1907, które w literaturze przedmiotu zostały nazwane „kolebką współczesnej kultury politycznej naszego społeczeństwa”. Symptomy coraz szybciej postępującej demokratyzacji były także widoczne w życiu politycznym pozostałych zaborów. Pod wpływem fal rewolucyjnych napływających zza kordonu nastąpiło przyspieszenie i wzmożenie procesów demokratyzacji ustroju państwowego Austro-Węgier i społeczeństwa autonomicznej Galicji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej