Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(87)
ebookpoint BIBLIO
(22)
Forma i typ
Książki
(86)
E-booki
(22)
Proza
(18)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(15)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
(86)
Pracownia - ul. Prusa 3
(1)
Autor
Pisula Ewa
(7)
Grandin Temple
(4)
Frith Uta
(3)
Przybyla Olga
(3)
Winczura Barbara
(3)
Danielewicz Dorota
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Kotas Dorota
(2)
Krall Hanna (1937- )
(2)
Kruk-Lasocka Joanna
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Stalka-Jarska Joanna
(2)
Tammet Daniel (1979- )
(2)
Aguilar Laia (1976- )
(1)
Aldenrud Ulla
(1)
Aleksandrowicz Małgorzata
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Barnett Kristine
(1)
Baskin Nora Raleigh
(1)
Bażyńska-Chojnacka Katarzyna
(1)
Bilmin Joanna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Bryńska Anita
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bullock Claire
(1)
Bąbel Przemysław
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Březinová Ivona (1964- )
(1)
Cabała Justyna
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chylińska Agnieszka (1976- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czechowska Justyna (1979- )
(1)
Czerniak-Chojnacka Dominika
(1)
Czyż Lidia
(1)
Donlea Charlie
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Dziuba Dariusz
(1)
Elsegood Linda
(1)
Evans Craig R
(1)
Faherty Catherine
(1)
Gambin Małgorzata
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Godek Jacek (1958- )
(1)
Godlewska Beata
(1)
Gotlin Katarzyna
(1)
Grotstein James S
(1)
Górski Adam (1979- )
(1)
Gęborek Joanna
(1)
Hernik Mikołaj
(1)
Hohol Mateusz
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Hrabowski Amanda
(1)
Ilstedt Stefan
(1)
Jagielska Gabriela
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Janiak Jerzy
(1)
Janiak Weronika
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jastrzębska Julia
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Jessa Justyna
(1)
Jodko-Kula Elżbieta (1959- )
(1)
Johnson Catherine
(1)
Kaczanowska Jagna
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kaczorowska-Korzniakow Magdalena
(1)
Kalita Lech
(1)
Kandel Eric R. (1929- )
(1)
Kmieciak Błażej
(1)
Knapp Julie
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Komerski Grzegorz
(1)
Kotarski Bartłomiej Marcin
(1)
Koziej Magdalena (1962- )
(1)
Kozłowska Ewa
(1)
Krajewski Grzegorz
(1)
Krajewski Marek (1966- )
(1)
Kraljič Helena (1971- )
(1)
Krawczyk Ewa
(1)
Kruszyńska-Mąka Marta
(1)
Kurowska Marlena
(1)
Lindenbaum Pija (1955- )
(1)
Liszka-Drążkiewicz Agnieszka
(1)
Lubi Maja (1980- )
(1)
Magryta-Wojda Iwa
(1)
Margański Janusz
(1)
Margrét Dagmar Ericsdóttir (1962- )
(1)
Markiewicz Katarzyna
(1)
May Katherine
(1)
Maynard Frances
(1)
Mazur Kasia
(1)
Mazurek Izabela (tłumacz)
(1)
Mazurek Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(51)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(109)
Język
polski
(109)
Odbiorca
6-8 lat
(5)
9-13 lat
(5)
Dzieci
(5)
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
Rodzice
(3)
0-5 lat
(1)
Dla terapetów
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Literatura angielska
(5)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura irlandzka
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura australijska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura islandzka
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura katalońska
(1)
Literatura nowozelandzka
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Autyzm
(67)
Dziecko autystyczne
(28)
Osoby z autyzmem
(19)
Zespół Aspergera
(10)
Dziecko
(9)
Kobieta
(6)
Matki i synowie
(5)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Leczenie
(4)
Ojcowie i synowie
(4)
Nastolatki
(3)
Psychiatria dziecięca
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Wychowanie
(3)
Życie codzienne
(3)
Choroba Aspergera
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Emigranci
(2)
Hrabowska, Maria
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Internowani
(2)
Ludzie a zwierzęta
(2)
Myślenie
(2)
Mózg
(2)
Neurologia
(2)
Osoby z ADHD
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Pamięć autobiograficzna
(2)
Polacy za granicą
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Sekrety rodzinne
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Synestezja
(2)
Tammet, Daniel (1979- )
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Twardokęs-Hrabowska, Maria
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zwierzęta
(2)
Adopcja
(1)
Afazja
(1)
Analiza kryminalna
(1)
Asperger, Hans (1906-1980)
(1)
Asystenci dzieci autystycznych
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autystycy
(1)
Bliźnięta
(1)
Choroba Parkinsona
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chłopcy
(1)
Dawid (postać fikcyjna)
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Działanie uboczne leków
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci autystyczne
(1)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Eberhard Mock (postać fikcyjna)
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Film animowany
(1)
Gry hazardowe
(1)
Homoseksualizm
(1)
Hotele
(1)
Ilustratorzy
(1)
Inność
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internaty
(1)
Język
(1)
Kanner, Leo (1894-1981)
(1)
Kobieta z niepełnosprawnością
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kreatywność
(1)
Lęk
(1)
Macierzyństwo
(1)
Margrét Dagmar Ericsdóttir (1962- )
(1)
Matki i córki
(1)
May, Katherine
(1)
Mazur, Kasia
(1)
McAnulty, Dara (2004- )
(1)
Medycyna
(1)
Metoda Krakowska
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Nauczyciele
(1)
Norma społeczna
(1)
Obserwacja uczestnicząca
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(9)
1945-1989
(5)
1989-2000
(5)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Wielka Brytania
(2)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(1)
Drezno (Niemcy)
(1)
Dublin (Irlandia)
(1)
Islandia
(1)
Jelenia Góra (woj. dolnośląskie)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Nowa Południowa Walia (Australia)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Pamiętniki i wspomnienia
(10)
Poradnik
(9)
Powieść
(9)
Opracowanie
(8)
Powieść obyczajowa
(4)
Reportaż
(4)
Kryminał
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Podręcznik
(2)
Thriller
(2)
Komiks autobiograficzny
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(15)
Psychologia
(15)
Historia
(8)
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
109 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 175773 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Czas trwania: 10:47:00

To nieprawdopodobna, a jednak prawdziwa historia młodej kobiety wychowującej syna z zespołem Aspergera, która dzieje się w różnych krajach, na różnych kontynentach, dowodząca, że wszędzie trudno jest być "innym". Problemy w nawiązywaniu kontaktów, trudności w rozumieniu innych, sztywne trzymanie się zasad, często świetna pamięć, specyficzne zainteresowania oraz całkowita szczerość i prawdomówność - to niektóre z objawów zespołu Aspergera, łagodnej postaci autyzmu. Aspergerowcy często uważani są za dziwaków i miewają poważne trudności, podobnie jak David, bohater tej powieści.

2023 Wydawnictwo Błysk (Audiobook): 9788367739351

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Cukry / Dorota Kotas. - [miejsce nieznane] : Wydawnictwo Cyranka : ebookpoint BIBLIO, 2021. - 168 s.
Forma i typ

To jest książka o kimś innym. Można się z niej dowiedzieć, jak jest w środku czyjejś głowy i czy to miłe miejsce, czy raczej ponura nora. Jest też o tym, czy zaćmienie słońca może trwać przez całe życie i gdzie znikają wszystkie papużki faliste. Jak wyglądał Jezus zanim został gwiazdą, czy lepiej jest mieszkać w igloo niż w rodzinnym domu, i co zostaje po nocnym pożarze. Bohaterka jest dziewczyną i dostała diagnozę: zespół Aspergera. Ale co to właściwie oznacza?

Cukry – z uwagi na podobieństwo doświadczeń między mną a autorką – mogę traktować nieobiektywnie. Podobnie jak Dorota jestem osobą nieneurotypową i jedyne, o czym marzę w kontekście tej książki, to to, by przeczytali ją wszyscy, którzy chcą zrozumieć inność.
Natalia Fiedorczuk

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Nowa książka Doroty Kotas!

Gdyby to była książka dla dzieci i gdyby były w niej obrazki, a najlepiej, żeby były one takie, które można wyciąć, to chciałabym wiedzieć, gdzie byłaby zaznaczona linia ciągła, a gdzie linie przerywane. Wtedy może byłoby dla mnie jasne to, które z naszych elementów i części ciała byłyby przeznaczone do wycięcia nożyczkami, a gdzie dokładnie należałoby nas pozaginać i posklejać, w których konkretnie miejscach, tak żeby coś z tego wyszło – to znaczy ze mnie i z mojej matki albo raczej z nas obu. Pewnie byłaby to jakaś śmieszna szopka w zestawie z siankiem i żłobem, w którym śpią koty i dzieci, a dorośli nie potrafią znaleźć sobie dobrego miejsca i od żylaków bolą ich nogi, dlatego raczej siedzą przy stole i rozmawiają o polityce lub innych bardzo ważnych sprawach zajmując się bardziej gośćmi niż dziećmi, bez względu na to, kim są dzieci, to jednak w pierwszej kolejności dbają o tych, którzy przychodzą i widzą nas z zewnątrz – po to, żeby sobie czegoś złego nie pomyśleli na temat naszego klanu i żeby nie było wstydu. Fasady są za to ładne: złote tapety w kwiaty i talerz wędlin. Chociaż w niczym to nie pomaga.

Dorota Kotas

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Wielowymiarowe metafory unoszące prawdziwe życie w opowieściach Kasi Zwolskiej-Płusy układają się w obrazy otaczającej rzeczywistości, którą autorka formułuje plastyką języka, bezpretensjonalnością i głębokimi refleksjami.

Katarzyna Zwolska-Płusa – samorzeczniczka w spektrum autyzmu, mama, żona, nauczycielka, asystentka uczelniana (pracuje naukowo w obszarze literatury polsko-żydowskiej, literatury współczesnej i dydaktyki). Autorka tomu poezji Cud i Anomalia, SŻP KIT, Brzeg 2017, oraz vesica piscis, Anagram, Warszawa 2019. Prozę publikowała w „Fabulariach”, „Nowych Peryferiach” i „Helikopterze”, poezję między innymi w „Twórczości”, „Dwutygodniku”, „Przekroju”, „Fabulariach”, „Migotaniach”. Laureatka Award World Day Poetry UNESCO 2019. Twarz Przyszłości w częstochowskim plebiscycie ogłoszonym na 800-lecie miasta.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia - ul. Prusa 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B - 186116 (1 egz.)
E-book
W koszyku

> KRÓTKIE WPROWADZENIE

– książki, które zmieniają sposób myślenia!

Co powoduje autyzm? Czy jest to zaburzenie genetyczne, a może nieznane zagrożenie środowiskowe? Jakie są jego główne objawy i jaki ma to związek z zespołem Aspergera? Autorka w przystępny sposób relacjonuje, co obecnie wiadomo na temat autyzmu i zespołu Aspergera. Odnosząc się do różnych schorzeń, które kryją się za tymi etykietami, oraz przyglądając się objawom zaburzeń autystycznych, bada przyczyny wzrostu zachorowań na autyzm. Przedstawia jego powiązania z neuronauką, psychologią, rozwojem mózgu, genetyką i przyczynami środowiskowymi. Nie pomija także kwestii psychologicznych związanych z upośledzeniem społecznym i sawantyzmem. Próbuje przybliżyć czytelnikom, jak działa umysł osoby z autyzmem.

*

Interdyscyplinarna seria KRÓTKIE WPROWADZENIE piórem uznanych ekspertów skupionych wokół Uniwersytetu Oksfordzkiego przybliża aktualną wiedzę na temat współczesnego świata i pomaga go zrozumieć. W atrakcyjny sposób prezentuje najważniejsze zagadnienia XXI w. – od kultury, religii, historii przez nauki przyrodnicze po technikę. To publikacje popularnonaukowe, które w formule przystępnej, dalekiej od akademickiego wykładu, prezentują wybrane kwestie.

Książki idealne zarówno jako wprowadzenie do nowych tematów, jak i uzupełnienie wiedzy o tym, co nas pasjonuje. Najnowsze fakty, analizy ekspertów, błyskotliwe interpretacje.

Opiekę merytoryczną nad polską edycją serii sprawują naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego: prof. Krystyna Kujawińska Courtney, prof. Ewa Gajewska, prof. Aneta Pawłowska, prof. Jerzy Gajdka, prof. Piotr Stalmaszczyk.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Praktyczny poradnik dietetyczny dla rodziców dzieci w spektrum autyzmu

  • Czy w przypadku dziecka z autyzmem powinno się wprowadzać specjalistyczną dietę?
  • Dlaczego dziecko autystyczne tak często odczuwa różne dolegliwości przewodu pokarmowego?
  • Dlaczego źle reaguje na pewne składniki pokarmowe?
  • Jaki jest związek rozwoju w spektrum autyzmu ze składnikami pożywienia?
  • Jak przeprowadzić trening jedzenia?

Na te i inne pytania nurtujące rodziców dzieci autystycznych odpowiada dr n. med. Justyna Jessa. Jako dietetyk kliniczny od lat zgłębia zagadnienie wpływu diety na funkcjonowanie dzieci w spektrum autyzmu. Przestudiowała setki publikacji na ten temat, przeanalizowała przypadki swoich pacjentów, których rodzice wprowadzili specjalistyczną dietę, i wynikami tych obserwacji dzieli się w książce. To pozycja, która pomoże usystematyzować wiedzę i odnaleźć się w gąszczu - nierzadko sprzecznych - informacji. Dzięki temu ułatwi rodzicom decyzję o wprowadzeniu diety dla dziecka autystycznego, przede wszystkim pozwoli świadomie ją ocenić.

Autyzm i dieta. Co jako rodzic powinieneś wiedzieć to przewodnik dla rodziców, którzy chcą poprawić stan zdrowia i komfort swojego autystycznego dziecka. Dr Justyna Jessa opisuje zagadnienia, które zostały już zbadane i które warto brać pod uwagę. Wskazuje symptomy i objawy, które powinno się obserwować, podpowiada, jakie badania trzeba wykonać, by mieć podstawy do interwencji dietetycznej. Opiera się na własnych badaniach, ale też podaje bogatą literaturę, przywołującą badania innych specjalistów w Polsce i za granicą. Wprowadza rodziców w dziedzinę, w której muszą świadomie podejmować liczne decyzje odnośnie do swoich dzieci, i w ten sposób udziela im cennego wsparcia.

Maria Wroniszewska, specjalistka ds. włączenia społecznego osób z ASD, Fundacja SYNAPSIS

Zachęcam do przeczytania tej książki, będącej wynikiem wieloletniej pracy dr Justyny Jessy, jej badań i niezliczonych spotkań z pacjentami w spektrum autyzmu. Mam nadzieję, a raczej jestem o tym przekonana, że rozwieje ona wiele rodzicielskich rozterek i wątpliwości, ale przede wszystkim pomoże spojrzeć na problemy żywieniowe dzieci z zupełnie innej perspektywy. Szacunek do pacjenta, niezależnie od tego, w jakim wzorcu neurorozwojowym wzrasta, jest najważniejszy, i należy się dzieciom i osobom w spektrum autyzmu również w kwestii uszanowania ich wyjątkowych wymagań dotyczących odżywiania i diety.

Izabela Hnidziuk-Machnica, współzałożycielka i dyrektor zarządzająca Fundacji AleKlasa

Obejrzyj live z dr n. med. Justyną Jessą i Izabelą Hnidziuk-Machnicą!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Publikacja „Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej. Zeszyt ćwiczeń” to praktyczne narzędzie do pracy z dziećmi. Zapraszamy do wykorzystania zeszytu ćwiczeń – praktycznej pomocy w pracy każdego logopedy. Zeszyt przydatny będzie też rodzicom do samodzielnej pracy w domu – po wcześniejszych wskazówkach i wytycznych specjalisty. Zeszyt podzielony jest na 3 części, ze względu na 3 różne zaburzenia: CZĘŚĆ I. Ćwiczenia dla dzieci z autyzmem; CZĘŚĆ II. Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; CZĘŚĆ III. Praca z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy. Każda z tych części składa się z kolei z 10–14 kart pracy, o różnym stopniu trudności. Dzięki temu dostajecie Państwo w swoje ręce praktyczną, narzędziową pomoc w codziennej pracy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu.

Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Na pytanie, który narząd jest niezbędny do prawidłowego słyszenia, każdy człowiek jednoznacznie odpowie – ucho. Jednak czy wystarczy tylko ucho, aby słyszeć i słuchać? Słyszenie bez słuchania można porównać do czytania bez rozumienia. Ucho przekazuje informacje dźwiękowe do mózgu, który je przetwarza i interpretuje. Słyszymy i słuchamy mózgiem, a ucho jest jedynie elementem układu słuchowego. Aktualnie powszechnym problemem są zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci. Problem rozległy, ale wciąż nie do końca poznany. Z kolei mowa bezdźwięczna u dzieci jest problemem, z którym logopedzi spotykają się w swojej codziennej praktyce. Wydawałoby się, że bezdźwięczne głoski można jedynie usłyszeć podczas mowy spontanicznej. Jednak nieprawidłową realizację głosek dźwięcznych możemy także zaobserwować w pisaniu oraz czytaniu. Odpowiednie przygotowanie do prowadzenia terapii to podstawa sukcesu. Oddajemy w Państwa ręce zeszyt, który jest gotowym narzędziem do pracy – zawiera różnorodne, atrakcyjne ćwiczenia z każdej z wymienionej tematyki. Publikacja wyposaży logopedę w wiele praktycznych, szczegółowo opracowanych ćwiczeń. Eksperci czuwali nad tym, by ćwiczenia były zróżnicowane oraz rozwijały umiejętności i zachęcały dzieci do pracy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W prezentowanej monografii skupiamy się przede wszystkim na wpływie, jaki zachodzące obecnie procesy i ich dynamika mają na osoby z niepełnosprawnościami. Jakie jest życie z niepełnosprawnością w świecie VUCA? Czy doświadczenia izolacji, niepewności jutra i utraty kontroli w trakcie pandemii zmieniły coś w funkcjonowaniu osób z niepełnosprawnością i w ich rzeczywistościach? Czy na skutek pandemii mamy do czynienia z kolejnymi wymiarami wykluczenia? Jakie są sposoby rozwiązywania dylematów codzienności i strategie radzenia sobie osób z niepełnosprawnością z elementami świata VUCA? Jak definiują siebie, tworzą tożsamości i odnajdują swoje miejsce w „płynnej nowoczesności”?

Autorzy poszczególnych rozdziałów – naukowcy, praktycy i osoby z niepełnosprawnościami – próbują odpowiedzieć na te pytania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Epidemia samotności

Samotność staje się doświadczeniem coraz bardziej powszechnym. Nie tylko wywołuje szkody psychiczne czy zdrowotne u osób nią dotkniętych, ale także staje się wyzwaniem dla polityk publicznych. W jaki sposób systemowo walczyć z samotnością? Czy uratuje nas przed nią sztuczna inteligencja?

Kościół, czyli relacje

W zglobalizowanym świecie coraz częściej relacje stają się anonimowe, a kultura solidarności zanika. A przecież dla chrześcijan relacje to objawienie istoty Kościoła i jej realizacja. Jak powinna wyglądać parafia na tu i teraz? W jaki sposób może ona pomóc doświadczyć żywego Kościoła?

Niech żyje nostalgia?

"Kiedyś to były czasy..." - wzdychamy często. Naszą tęsknotę za przeszłością wykorzystują twórcy popkultury, politycy, przedsiębiorcy. Jak to możliwe, że w debacie publicznej wciąż sięgamy po schematy myślenia z XIX wieku? A może właśnie potrzebujemy nostalgii, żeby budować lepszą przyszłość?

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Odkryj mnie / Weronika Szalewicz-Karda. - [miejsce nieznane] : beYA : ebookpoint BIBLIO, 2024. - 304 s. ; 21 cm.

Miłość jest dla wszystkich

Zachowania osób w spektrum autyzmu mogą się czasem wydawać niezrozumiałe

Podobnie jak zachowania zakochanych

Niełatwo jest odbudować czyjeś zaufanie. A Wiktor, pierwszy chłopak Klary, nie tyle zawiódł jej zaufanie, ile je zrujnował. I choć stara się walczyć o dziewczynę, ona nie zamierza dać mu drugiej szansy. Za to często myśli o Eryku, chłopaku, który siedzi obok niej na wykładach. Eryk jest... Dziwny? Niezwykły? Intrygujący? Tak, to ostatnie słowo chyba najbardziej do niego pasuje. Jego zachowanie intryguje Klarę, choć dla reszty studentów jest raczej powodem do kpin. Dziewczyna nie uważa, że Eryk jest śmieszny. Przeciwnie ― lubi jego tajemniczość, choć faktycznie, szczerość Eryka bywa czasem dla niej bolesna.

Któregoś dnia zagadka zostaje wyjaśniona ― chłopak jest po prostu osobą w spektrum autyzmu. To w żadnym wypadku nie odstrasza Klary. Jej zaciekawienie przeradza się w fascynację, a od tego już tylko krok do uczucia. I choć ludzie wokół ostrzegają Klarę, a nawet próbują uniemożliwić jej spotykanie się z Erykiem, na przekór wszystkiemu i wszystkim tych dwoje coraz bardziej się do siebie zbliża...

Porywający debiut trójmiejskiej autorki w klimacie new adult!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Naltrekson w niskich dawkach (LDN) działa poprzez częściowe blokowanie receptorów opiodowych, co z kolei pomaga w równoważeniu układu odpornościowego poprzez skłanianie organizmu do produkcji większej ilości endorfin. Choć LDN nie jest dla każdego, ma wyjątkowo przystępną cenę i wywołuje niewiele skutków ubocznych.

Przepisuje się go na całym świecie, aby pomóc osobom cierpiącym na szereg dolegliwości, takich jak:

  • STWARDNIENIE ROZSIANE
  • TOCZEŃ
  • ZAPALENIE TARCZYCY
  • ZAPALENIE JELIT
  • CHOROBY ZE SPEKTRUM AUTYZMU
  • NOWOTWORY
  • DEPRESJA
  • CHRONICZNE ZMĘCZENIE

Książka stanowi obszerne źródło wiedzy dla lekarzy, farmaceutów, pacjentów, oparte na najnowszych badaniach skuteczności LDN.

Linda Elsegood jest założycielką Trustu Badawczego LDN. Poprzez swoją organizację skontaktowała tysiące pacjentów, lekarzy i farmaceutów z całego świata dostarczając im informacji na temat LDN.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Prezentowana publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli i terapeutów, którzy poszukują nowych, interesujących rozwiązań metodycznych w swojej pracy. Ma na celu zainteresować profesjonalistów pracujących z dziećmi wykorzystaniem inspirujących i skutecznych działań terapeutyczno-edukacyjnych. Przedstawione w przewodniku zestawy ćwiczeń przeznaczone są zarówno dla doświadczonych nauczycieli, którzy oczekują nowych pomysłów w pracy z dziećmi z zaburzeniami w spektrum autyzmu, jak również dla młodych pedagogów oczekujących konkretnych przykładów i rozwiązań przydatnych podczas zajęć przedszkolnych i szkolnych. Prezentowane scenariusze mogą zainspirować nauczycieli i terapeutów do dalszych poszukiwań twórczych rozwiązań.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Nasze Perseidy / Layla Wheldon. - [miejsce nieznane] : beYA : ebookpoint BIBLIO, 2023. - 456 s. ; 21 cm.
Forma i typ

Czy szczęście jest zapisane w gwiazdach?

Romantyczna opowieść z gatunku young adult

Osiemnastoletnia Kaydence zawsze miała pod górkę. Urodziła się z zespołem Waardenburga ― niedosłuch, plamy bielacze na skórze i pojedyncze pasmo siwych włosów skutecznie utrudniały jej odnalezienie się w świecie. W dodatku po rozwodzie rodziców została z młodszą siostrą i toksyczną matką, uzależnioną od zabiegów medycyny estetycznej i leków, które coraz bardziej obciążały rodzinny budżet. Przez to wszystko Kaydence miała problemy w kontaktach z ludźmi i najlepiej czuła się sama ― z teleskopem wycelowanym w rozgwieżdżone niebo. Astronomia pasjonowała ją od najmłodszych lat, to był jej sposób na ucieczkę od rzeczywistości.

W pewnym momencie swojego życia dziewczyna została zmuszona do podjęcia kilku trudnych decyzji. Jedna z nich poskutkowała poznaniem Eliasa, skrytego chłopaka z własnymi demonami. Oboje szybko odkryli, że sporo ich łączy:

  • chroniczna bezsenność,
  • bliscy, dla których byliby w stanie poświęcić osobiste szczęście,
  • miłość do rozgwieżdżonego nieba.

Okazuje się, że dwie zagubione dusze mogą odnaleźć się pośród ciemności nocy. Tylko czy to wystarczy, by wspólnie pokonać dręczące ich koszmary?

Czy gwiazdy zaczną im w końcu sprzyjać?

Pierwsza część serii Splecione losy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania.

(fragment Wstępu)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej